Maxi-cosi vai Britax (turvaistuin)

  • Viestiketjun aloittaja blaaah
  • Ensimmäinen viesti
blaaah
meillä on nyt muutama istuinvaihtoehto, joiden väliltä pitäisi ratkaista, mihin istuimeen päädytään. Saisinko teiltä teidän kokemuksia ko. istuimista?

Vaihtoehdot siis Maxi-cosilta on Tobi, Mobi, Axiss ja Priori SPS.
Britaxilta Multitec ja Evolova 1-2-3.

Tuosta Multitecista olen kuullut pelkkää hyvää, mutta entä nuo muut istuimet?
 
Vieras
No itse olen kuullut tuosta Multi-tech:stä, ettei ole kovin pitkäikäinen selkämenosuuntaan asennettuna. Eikä turvatesteissäkään ollut kummoinen.

Kokemusta on tuosta Mobista. Hyvä istuin, hyvät säädöt ja pitkäikäinen. Autoon johon Mobi meni ihan heittämällä, ei Multi-tech:llä ollut mitään asiaa. Lapsen asentokin olisi ollut aivan järkyttävä.

Samoin kokemusta Evolvasta. On aika laakea istuin, ei mielestäni " kunnollista " sivuvuojaa lantion alueelle. Eikä pysty säätämään asentoja lähes ollenkaan. En laittaisi pientä tuohon. Meille se ostettiin Mobin jälkeen 3-v:lle.
Toki ihan hyväntuntuinen istuin.

Eli jos kaukalon jälkeen etsit istuinta, laittaisin ainoastaan noista tuohon Maxi-Cosin Mobiin, koska saa selkämenosuuntaan.
 
no
kun et ole saanut ainuttakaan vastausta, niin vastaan silti itse, vaikka asia ei noihin istuimiin liitykään. Mutta itse suosittelen Be-Safen izi combi x2 istuinta, on tukeva ja ollaan tykätty hirveästi! Vaikka sulla ei sitä listassa olltukaan, niin kannattaa tutustua.
 
meillä on tuo Britaxilta Multitec ja oon ollut tyytyväinen. Aika isohan istuin on, et Turvaistuimen edessä olevaan penkkiin ei kovin pitkä ihminen mahdu istumaan. Meillä istuin on asennettu selkämenosuuntaan. Poika on nyt 1-vuotta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
kun et ole saanut ainuttakaan vastausta, niin vastaan silti itse, vaikka asia ei noihin istuimiin liitykään. Mutta itse suosittelen Be-Safen izi combi x2 istuinta, on tukeva ja ollaan tykätty hirveästi! Vaikka sulla ei sitä listassa olltukaan, niin kannattaa tutustua.
Meillä on tämä Izi combi isofixinä sekä Maxi-cosi tobi (siis se kasvot menosuuntaan malli). Molemmista tykkään ja maxi-cosissa on huippua se, kun vyöt jää reunoille itsestään, eikä lapsi istu niiden päälle. Plussaa myös TOSI nopeasta kiinnityksestä => tosi nopeat löysätä ja sitten taas tiukata siihen vihreään merkkiin asti. Hyvä juttu, kun istuin on keskipaikalla ja laittaminen muuten olisi hankalaa. Jos lapsen on tarkoitus matkustaa vain kasvot menosuuntaan, ottaisin jatkossakin tuon Tobin!
 

Yhteistyössä