Maustatteko jotenkin riisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täysjyvää meilläkin on aina riisi sekä pasta. Mutta nuo muut piitun luettelemat on mulle ihan outoja. Tai siis toki olen moisista kuullut, mutta meidän keittiöön ei ole (vielä) päätynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Täysjyvää meilläkin on aina riisi sekä pasta. Mutta nuo muut piitun luettelemat on mulle ihan outoja. Tai siis toki olen moisista kuullut, mutta meidän keittiöön ei ole (vielä) päätynyt.

Kannattaa kokeilla! :) Ihan perus-kauppojen ruokahyllyiltä niitä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Kannattaa kokeilla! :) Ihan perus-kauppojen ruokahyllyiltä niitä löytyy.

Ja parempaa & halvempaa etnisistä kaupoista :)
Mäkin suosittelen kokeilemaan :p

Mie kuullotan riisin sipulisilpun kanssa öljyssä, sitten vesi sekaan ja suolaa vähäsen. Keittelen kypsäksi. Kypsään ripotan currya, ja pikkunokare voita päälle. Hyvää...

Liemikuutiot minäkin olen jättänyt kokonaan pois, lisäaineita on mielestäni turhan paljon tolle nti 10veelle.

Alkuperäinen kirjoittaja italiana:
Joskus saatan paistaa riisiä ensin kattilan pohjalla oliiviöljyssä ja valkosipulisilpussa. Siihen sitten vesi päälle ja kiehautetaan valmiiksi. Tällöin ei siis muuten mitään soosia.

Tähän tapaan minäkin teen. Suolaa tosin lisään ja joskus puristan sekaan vielä hiukan limetin mehua.

Kyllä mä laitan aina jonkun kuution, eipä siitä paljon niihin riiseihin mitään jää, kun yleensä huuhtelen riisitkin aina keittämisen jälkeen. Currya mausteeksi vielä lisäksi, tai sitten soijakastiketta pienesti.

Perhe syönyt ja tuomio jaettu :D. Eipä kukaan huomannut edes että en laittannut muuta maustetta kuin hyppysellisen suolaa. Ja mä muuten en enää ikinä syö ruokaa ilman kasvislisää. NIIN hyvää oli tuokin broiskusoosi jota tein :p

Uusimmat

Yhteistyössä