Mauno Voutilainen selvisi eläkeikään asti tekemättä töitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siinä on mies, jonka takia äänestän aina mahdollisimman oikeistolaista poliitikkoa. Mauno Voutilaisen elämäntyöstä kertova dokumentti Toisinajattelija YLE Areenassa:
:mad:

Siinä on mies, jonka takia äänestän aina mahdollisimman oikeistolaista poliitikkoa. Mauno Voutilaisen elämäntyöstä kertova dokumentti Toisinajattelija YLE Areenassa:

Mauno on Ylen vasemmistolaisten toimittajien sankari.

Ei Maunoo saa patistaa töihin. Mauno on herkkä runopoika.

Olen katsonut tänä keväänä linkitetyn dokumentin tämän palstan vinkkinä.
Meitä on joka lähtöön ja jotkut jäävät asemalle.
Hyvin on Mauno selvinnyt elämässään ansaituille eläkepäivilleen.
Moni raskaan työn raataja kuolee varhain tai heti eläkkeelle päästyään.
Laiskuus on lahja kun sen taidolla tallentaa.
Hullu se työtä tekee ja viisas pääsee vähemmällä. Mauno hoksasi jo varhain mikä on homman nimi.

Olen katsonut tänä keväänä linkitetyn dokumentin tämän palstan vinkkinä.
Meitä on joka lähtöön ja jotkut jäävät asemalle.
Hyvin on Mauno selvinnyt elämässään ansaituille eläkepäivilleen.
Moni raskaan työn raataja kuolee varhain tai heti eläkkeelle päästyään.
Laiskuus on lahja kun sen taidolla tallentaa.
Hullu se työtä tekee ja viisas pääsee vähemmällä. Mauno hoksasi jo varhain mikä on homman nimi.
Mauno on vasemmistolainen siipeilijä.

Kyllä sosiaaliturvaa pitää olla sellaisilla ihmisillä jotka oikeasti eivät ole kykeneviä elättämään itseänsä työllä. Laiskuus ei riitä syyksi.
Valitettavasti laiskoja on liikaa eikä kenelläkään riitä aika ja energia heitä seuloa pois. Eikä se olisi kustannustehokastakaan. Sen takia on parempi kun sukulaiset hoitavat omansa miten parhaiten taitavat ja yhteiskunta pesee niistä hommista kätensä. Olisi saattanut Maunollakin jäädä kuukausittaiset pitkävetorahat saamatta, jos olisi pitänyt pyytää niitä läheisiltä.

Aa maunokin sai saman ku mä. Mul kyl oli moninkertanen se summa. On tullu oltuu röissäkin. Maunon kerta korvaus palaa kyllä valtiolle verojen muodossa takaisin kun kuluttaa rahansa suomessa ja tavaroista menee veroja. Ite maksoin takuuvuokran. Nyt sit pitäis viel ostaa uudet huonekalut niihin menee pari tonnia.

Aa maunokin sai saman ku mä. Mul kyl oli moninkertanen se summa. On tullu oltuu röissäkin. Maunon kerta korvaus palaa kyllä valtiolle verojen muodossa takaisin kun kuluttaa rahansa suomessa ja tavaroista menee veroja. Ite maksoin takuuvuokran. Nyt sit pitäis viel ostaa uudet huonekalut niihin menee pari tonnia.

Siis ootko sä työkyvyttömyyseläkkeellä? Mikä oli peruste?

Mauno taitaa luonteeltaan olla vähäsen hankala ihminen. Ei normaali millään muotoa:

Mauno: "Koulun polttaminen tuhosi tulevaisuuteni!" - Hymy

Mä luulen, että aika halvalla selvittiin tästä tapauksesta. Ei kuitenkaan suurempaa harmia. Isossa kuvassa tämmöset yksittäiset erikoistapaukset eivät ole kovin merkityksellisiä. Vaikea kuvitella, että voisi olla hyödyksi missään.

Mauno on Suomen kansallissankari jolle pitää perustaa patsas.
Hän on ollut paljon tuotteliaampi sanomalehtien sivuilla kuin Teuvo Hakkarainen.
Katsokaa video missä hän kertoo miksi sytytti koulunsa tuleen. Lapsuuskoti oli traumatisoiva. Suomi on täynnä mt-ongelmaisia kuten tämäkin palsta sen todistaa. Menkää asian ytimeen älkääkä tuomitko toisia.

Hän on ollut paljon tuotteliaampi sanomalehtien sivuilla kuin Teuvo Hakkarainen.
Katsokaa video missä hän kertoo miksi sytytti koulunsa tuleen. Lapsuuskoti oli traumatisoiva. Suomi on täynnä mt-ongelmaisia kuten tämäkin palsta sen todistaa. Menkää asian ytimeen älkääkä tuomitko toisia.
Kuten sinä.

Jokaisella epäsosiaalisella venkulalla on tietenkin aina traumoja ja helkkarin hyviä tekosyitä. Koskaan se syy ei ole siinä, että kyseessä on epäsosiaalinen venkula. Ja päänsilittelijöitä riittää.

Kai Maunolle pystytetään patsas Hakaniemeen?
Eduskuntatalon edusta on sopivin paikka.
Mauno edustaa kaikkia sorrettuja ja väärinymmärrettyjä ihmisryhmiä.
Jos lapsuudessa ei oteta koppia jäljet näkyvät koko elämänkaaressa.
Hän on koko ikänsä pärjännyt omatoimisena. Moni saman kokenut on ikänsä vankilassa, laitoshoidossa tai omaistensa hoidettavana. Yhteiskunta on säöstänyt hänessä ison summan samoin luonto. Ökyn elämän elänyt porho on häneen verrattuna surkein luuseri.
Suomi on myös täynnä entisiä hyvin menestyneitä miehiä, jotka paloivat loppuun työkyvyttömyyseläkkeille puolisoidensa hoidettaviksi.. Uusimmassa Eeva-lehdessä on yksi tarina monista. Kirjailijavaimo on vielä suorasanaisempi kuin minä.

Siis ootko sä työkyvyttömyyseläkkeellä? Mikä oli peruste?

Mauno taitaa luonteeltaan olla vähäsen hankala ihminen. Ei normaali millään muotoa:

Mauno: "Koulun polttaminen tuhosi tulevaisuuteni!" - Hymy

Mä luulen, että aika halvalla selvittiin tästä tapauksesta. Ei kuitenkaan suurempaa harmia. Isossa kuvassa tämmöset yksittäiset erikoistapaukset eivät ole kovin merkityksellisiä. Vaikea kuvitella, että voisi olla hyödyksi missään.
Hyvin palvelleena mut laitettiin eläkkeelle🙄 oikeesti mulle kuuluisi miltsi kuukaudessa eläkettä😁 mut joo voin mä töitäkin tehdä. Ja kiinnostais mennä avoimeen yliopistoonkin lukemaan historiaa ja filosofiaa ne on mielenkiintoisia aiheita. Nytkun juna liput saa puoleen hintaan voi matkustaa. Aattelin myös museo kortin hommaa. Luoda enempi rytmii elämään. Salikorttikin löytyy joten pikkuhiljaa kaikkee

Yhteistyössä