Matti Nykäsen muistomerkki

Millainen sen tulisi olla?

Tässä alustavat vaihtoehdot:

Tuo höyhen on ihan hirveän ruma. Valaistut kultasukset on ihan kivat, ne voisi tehdä muutenkin ilahduttamaan maisemaa, ei pelkästään Matin kunniaksi.
Matin ”mottosukset” ovat hauskat, mutta eivät sovi ollenkaan muistomerkiksi, koska Matin saavutukset huomioiden ne olisivat lähinnä halveeraavat muistomerkkinä! Linkin muut muistomerkkivaihtoehdot - niistä ei ole sanottavaa, joutaisivat roskiin mun puolesta!

Olen sitä mieltä, että näköispatsas olisi paras. Muillakin urheilijoilla ja suurmiehillä on näköispatsaat! + Matin saavutukset ovat sitä luokkaa, että tuo muistokivi, missä on lueteltu saavutukset, pitäisi olla ihan itsestäänselvyys!

Eli näköispatsas (jonkun erittäin hyvän taiteilijan tekemänä) ja luettelo saavutuksista on minun valinta.(y)(y)
 
Ikävä Mattia!:cry:

Nyt vasta pikkuhiljaa pystyy katsella Matin haastatteluja etc.
Olen pienestä asti fanittanut Mattia.
 
vierailija
Jos noista vaihtoehdoista pitäs joku valita, niin mun mielestä se Lennä-teos on hyvä. Siihen vain esille todellakin Nykäsen saavutukset. Muutoinhan noi vaihtoehdot on ihan paskaa! Ja sitten kehutaan suomalaista nykymuotoilua, pyh!
Toki sellainen perinteinen näköispatsas olis hyvä mutta muistanko väärin vai en - oliko omaiset sanoneet jotain, etteivät sellaista haluaisi?
Jokatapauksessa Nykästä pitäisi muistaa häntä kunnioittavalla ja urheilusuorituksia arvostavalla/ kertovalla tavalla. Toista suvereeniä mäkihypyn suurmiestä ei tule!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ei mitään sellasta missä olis lueteltu Matin slouganeita ainakaan, koska niillä tehtiin hänen elinaikana aina hänestä pilaa.

Joku sellanen missä näkyis selvästi, että muistomerkki on nimenomaan Matille...ei pelkkää kivenmurikkaa missä on joku muistolaatta...ehkä jonkinlainen patsas missä olis Lennä-muistomerkin mallinen hahmo (mutta ei tunnistettavaa kasvomuotoa, jos kerran omaiset eivät sellasta halua) ja sen alla kivi mihin olisi kaiverrettu Matin saavutukset...
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä