Alkuperäinen kirjoittaja kax tähtee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kax tähtee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maillä oli toukkia ja vein yhden niistä yliopiston luonnontieteen museoon ja joku alan ihminen sen tunnisti turkisihrakuoriaiseksi.. Voisi olla tuo kuvan tuokka sellainen, tosin meillä ne ei olleet pulleita eikä niin pitkiä.. Niitä asuu linnunpesissä, eli jos on talon rakenteissa linnupesiä, niin ne pitää hävittää.. Minä syuihkuttelin listoihin hyönteismyrkkyä, etteivät niiden alta tule..
ok, meilä väli katolla asustelee orava voisiko se aihettaa noita ? en tiedä kuinka siitä oravasta eroon pääsisi....
Jos sillä oravalla on siellä pesä ja siellä esim joku kuollut oravanpoikanen, niin ne toukat jyrsii sen raatoa siellä.. kun ravinto siellä loppuu, ne lähtee liikkeelle ja tulevat sisätiloihin ettiin lisää evästä.. Näin mulle se yliopiston ihminen selitti.. Onko teidän lähellä jotain luonnontieteen paikkaa/tai vaikka jotain ympäristövirastoo, jonne voisit soittaa ja kysyä ettäö tunnistavatko he tollasia toukkia?
mites te pääsitte niistä eroon et tarviiko siihen jonkun myrkyttäjän ? mä en kyllä uskalla mennä välikatolle se luukku on vielä meidän makkarissa kun se on entinenauto talli mistä nyt kesällä tehtiin huone. en kyllä yhtään tiedä missä täs olisi lähin luonnontieteen paikka....
me ei tehty muuta kuin suihkuteltiin sitä myrkkyä nurkkiin ja listojen alle.. Muutaman kerran olen yksittäisen toukan sisällä nähnyt viimeisen vuoden aikana, mutta eivät ole enää tulleet sen kummemmin.. Kannattaa tukkia kaikki raot, mistä elukat voivat päästä välikattoon (tosin se orava pitäis ensin saada sieltä ulos..). Jos vain myrkyttäjä käy, niin ne toukat tulee aina uudestaan, luultavasti.. Ratkaisu se, ettei sinne välikatolle pääsisi mikään elukka.. jos ne nyt niitä toukkia ovat.. Missäspäin asutte?