MÄTKYT tuli!

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Tänään vasta sain veroehdotukseni, jonka vasta äsken repäisin auki ja tulipa sitten tänä vuonna mätkyjä, viime vuonna sain palautuksia.
Maksettavaa kertyi 3925, 43 e...
Voi perkele, minkä nyt taas lykkäs, mutta eipä se tullut yllätyksenä, sen verran pienellä prosentilla on mennyt ansiotuloverotus v. 2011.
Onneksi pääomatuloista ei voi tulla mätkyjä! :D
Mutta joo......

Tänään vasta sain veroehdotukseni, jonka vasta äsken repäisin auki ja tulipa sitten tänä vuonna mätkyjä, viime vuonna sain palautuksia.
Maksettavaa kertyi 3925, 43 e...
Voi perkele, minkä nyt taas lykkäs, mutta eipä se tullut yllätyksenä, sen verran pienellä prosentilla on mennyt ansiotuloverotus v. 2011.
Onneksi pääomatuloista ei voi tulla mätkyjä! :D
Mutta joo......

Heh, heh...

kehtaat itkeä noilla tuloilla sun muutaman sadan parkki- ja ylinopeussakkoja? Luulin että olet ihan tavis kun ajat jollain parin tonnin autolla ja muutenkin on tullut aika kädestä suuhun eläjän kuva sun teksteistä.

[QUOTE="vieras";26114880]kehtaat itkeä noilla tuloilla sun muutaman sadan parkki- ja ylinopeussakkoja? Luulin että olet ihan tavis kun ajat jollain parin tonnin autolla ja muutenkin on tullut aika kädestä suuhun eläjän kuva sun teksteistä.[/QUOTE]

Oletko kuullut sanan, huomionhaku?

[QUOTE="vieras";26114880]kehtaat itkeä noilla tuloilla sun muutaman sadan parkki- ja ylinopeussakkoja? Luulin että olet ihan tavis kun ajat jollain parin tonnin autolla ja muutenkin on tullut aika kädestä suuhun eläjän kuva sun teksteistä.[/QUOTE]

Tavishan minä nimenomaan olen, eikä nuo kauhean isot tulot ole, kun huomioonottaa asuntolainanlyhennykset, elämiskustannukset, ruoat ja säästöön laitettavat rahat. Kyllä ne siitä hupenee.

Jos näkyy erään naispuoleisen palstailijan joka avauksessa raha, niin et kyllä sinäkään kovin heikosti siinä kisassa pärjää.. Joka ikinen avaus sisältää piilokehua omista tuloista/rahoista/autoista. Eikö joku miesten palsta ois sopivampi sulle vai onko sut häädetty semmoselta ja siks tulit tänne..

[QUOTE="vieras";26114928]Jos näkyy erään naispuoleisen palstailijan joka avauksessa raha, niin et kyllä sinäkään kovin heikosti siinä kisassa pärjää.. Joka ikinen avaus sisältää piilokehua omista tuloista/rahoista/autoista. Eikö joku miesten palsta ois sopivampi sulle vai onko sut häädetty semmoselta ja siks tulit tänne..[/QUOTE]

Pyörin kyllä yhtäpaljon miespaltoilla, kuin täälläkin, mutta eipä ole vielä mistään bannattu ulos.
Täytyy alkaa kiinnittämään huomiota tästä lähin, ettei aloituksissa tule millään tavalla tulot esiin, ettei aiheuta minkäänlaista "närästystä" kenellekään ;)

[QUOTE="vieras";26563088]Joten mitä sanoisit ihmiselle joka tienaa vain yli 20 000e ja joutuu silti maksamaan niistä tuloista luettelemasi asiat? Älä sylje ihmisten naamaan.[/QUOTE]

En sylje en.
Mutta oletko ajatellut, että se asuntolainanlyhennys saattaa olla isompi, kun tulotkin on suuremmat?
Ja eipä mun tuntipalkaksi ihan hirveitä jää, kun lasket, että teen töitä 10-13 h päivässä ja sitten siihen päälle vielä puhelut ja sähköpostit...

En sylje en.
Mutta oletko ajatellut, että se asuntolainanlyhennys saattaa olla isompi, kun tulotkin on suuremmat?
Ja eipä mun tuntipalkaksi ihan hirveitä jää, kun lasket, että teen töitä 10-13 h päivässä ja sitten siihen päälle vielä puhelut ja sähköpostit...

No nuo työtuntimäärät ovat ehkä lieventävä asia, mutta jos olet hyvätuloinen niin myönnä se, äläkä esitä jotain muuta. Siitä tulee muuten köyhiä ylenkatsova vaikutelma.

[QUOTE="vieras";26563178]No nuo työtuntimäärät ovat ehkä lieventävä asia, mutta jos olet hyvätuloinen niin myönnä se, äläkä esitä jotain muuta. Siitä tulee muuten köyhiä ylenkatsova vaikutelma.[/QUOTE]

No minä myönnän - minä olen HYVÄTULOINEN.
Mutta minä en halua laskea itseäni mitenkään ylemmälle tasolle sen takia - minä olen ihan samalla tavoin ihminen, kuin kaikki muutkin.
Minun mielestäni jokainen ihminen on tasa-arvoinen - täysin tulotasoon katsomatta!

Siis miten pääomatuloista EI voi tulla mätkyjä? Ootko siis maksnu ne verot ennakkoon?`
Meillä tuli just nimenomaan niistä toi 3000e, se oli kyllä verovirkailijaämmän vika (kolmatta kertaa) ja "pienellä reklamoinnilla" asiat alko selviimään suht hyvin... :D

Kyllähän mätkyt ottaa varmasti aina päähän. Itse en kovin kummoisilla kuukausituloilla elele. Bruttopalkka 2200 e/kk. Mätkyjä en ole kyllä saanut vuosikausiin, koska maksan veroa aina sen verran paljon, että mätkyjä ei varmasti tule. Nyt odotan kauhulla, millainen mätkäys tulee verotoimistosta, kun äitini antoi lahjana meille kaikille lapsille (meitä on 5), lapsuudenkotini, sekä mummolani. Tulee siis lahjavero jaettuna meille kaikille 5.lle. Vaikka summa ei varmaan järkyttävän iso ole, niin silti on siinä maksaminen minun tuloillani. Huoh. Säästöön kun ei tuloistani juuri jää, kun maksan miehen kanssa yhdessä asuntolainaa...
Eiköhän tuo vanhempieni "mökkipahanen+mummonmökki" ole jo moneen kertaan verona maksettu ja nyt me lapset vielä maksamme lisää.

Siis miten pääomatuloista EI voi tulla mätkyjä? Ootko siis maksnu ne verot ennakkoon?`
Meillä tuli just nimenomaan niistä toi 3000e, se oli kyllä verovirkailijaämmän vika (kolmatta kertaa) ja "pienellä reklamoinnilla" asiat alko selviimään suht hyvin... :D

Pääomatulot verotetaan kiinteällä prosentilla, niin niistä harvemmin mätkytetään.
Tai mun kohdalle ei ole osunut - tosin kaikkihan on mahdollista.
Ansiotuloista mulla aina verottaja alkaa ruputtamaan...
Juu, ne verovirkailijat kämmii aina välillä - "muutaman" valituksen olen yrityksen verotuksesta väsännyt. :D

[QUOTE="mie";26563470]Kyllähän mätkyt ottaa varmasti aina päähän. Itse en kovin kummoisilla kuukausituloilla elele. Bruttopalkka 2200 e/kk. Mätkyjä en ole kyllä saanut vuosikausiin, koska maksan veroa aina sen verran paljon, että mätkyjä ei varmasti tule. Nyt odotan kauhulla, millainen mätkäys tulee verotoimistosta, kun äitini antoi lahjana meille kaikille lapsille (meitä on 5), lapsuudenkotini, sekä mummolani. Tulee siis lahjavero jaettuna meille kaikille 5.lle. Vaikka summa ei varmaan järkyttävän iso ole, niin silti on siinä maksaminen minun tuloillani. Huoh. Säästöön kun ei tuloistani juuri jää, kun maksan miehen kanssa yhdessä asuntolainaa...
Eiköhän tuo vanhempieni "mökkipahanen+mummonmökki" ole jo moneen kertaan verona maksettu ja nyt me lapset vielä maksamme lisää.[/QUOTE]

Nii-in, kyllähän ne mätkyt aina harmittaa.
Tuohan tässä Suomen verojärjestelmässä on väärin - monista asioista maksetaan vero moneen kertaan.
Onneksi omaisuusvero sentään poistui...

Pääomatulot verotetaan kiinteällä prosentilla, niin niistä harvemmin mätkytetään.
Tai mun kohdalle ei ole osunut - tosin kaikkihan on mahdollista.
Ansiotuloista mulla aina verottaja alkaa ruputtamaan...
Juu, ne verovirkailijat kämmii aina välillä - "muutaman" valituksen olen yrityksen verotuksesta väsännyt. :D

"Välillä" joo.... :D Välillä tuntuu että koko pulju on yks iso kusetus tai niillä ei oo minkään näkösiä ammattilaisia töissä, ku kaikki sanoo eri asiaa ja lopuks tehdään se asia, joka oli vähiten epäedullinen meidän kannalta.....

Yhteistyössä