matkasängyn käyttöaika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meillä poika 8/04 ja meillä ei matkasänkyä. Nyt mietin että kauanko lapsi mahtuu matkasänkyyn eli kannataako enää ostaa?Tarvetta olisi esim. paljon ensi kesänä, poika silloin melkis 2 vuotta. Kiitos etukäteen:)

Meillä on matkasänky kovassa käytössä. Se on meillä ainakin niin iso, että on ihan normaalin pinnasängyn kokoinen. Meillä siis abc-merkkinen. Meillä isompi tyttö on jo 3-v eikä enää nuku siinä sängyssä, mutta tuo pienempi 1,5 vuotias nukkuu siinä aina kun ollaan reissussa ja tulee nukkumaankin vielä ainakin vuoden päivät. Esikko on käyttänyt sitä siihen asti kun tuo pienempi syntyi, muuten hänkin sitä olisi käyttänyt pitempään. Nyt meillä on matkasänky käytössä myös kotona kun meidän pinnasänky lähti seuraavalle käyttäjälleen ja tuo pienempi ei pysy jatkettavassaan...

Niissä on aika lyhyt pituusraja, mitä suositellaan juuri tuon laidan yli tulemisen takia. Mutta kyllä niistä mahtuu aika isokin nukkumaan. Suosittelen noin isolle ostamaan mallin, minka saa avattua päädystä, että lapsi pääsee sitä kautta pois sängystä. Meidän 2 v innostui tulemaan sängystä laidan yli kuperkeikalla vieressä olevaan parisänkyyn. Nelivuotiaskin mahtui kokonsa puolesta.

Se riippuu millaisen ostat. Me itse ostettiin sellainen nalle matkasänky (merkkiä en muista) niin se on yllättävän pitkä.. Melkein itsekkin mahdun (165cm olen). Ristiäislahjaksi taas saimme gragon matkasängyn mikä oli paljon lyhyempi.
Eli aivan sen mukaan minkä ostat.

Kyllä kannattaa harkita jos on lähdössä itikoitten sekaan nukkumaan. Matkasängyssä on tiiviit seinät ja päälle voi laittaa kevyen verkon niin saa nukkua rauhassa.
Meidän vajaa 2v tulee abc sängystä itse pois, mutta ei se ole iso haitta kun kuitenkin nukkuu yönsä heräämättä, itkuhälytin on tosi kivä mökillä niin ei tarvii ihan ikkunan vieressä valvoa pienen unta.
Jos aikoo tehdä vain yhden reissun niin ihan varmasti joku lainaa sänkyään ja onhan noita käytettyjäkin aika paljon kaupan.

KIITOS kaikille vastauksista. Ostettiin sitten eilen juuri tuo Carena Weekender -matkasänky , oli vauvatalossa tarjouksessa 39 euroa koko oli 60x120 ja oli tosi reilu. Me tarvitaan kuitenkin paljon matkoilla sänkyä.

Yhteistyössä