Matkasängyistä kokemuksia kiitos.. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuperse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiukkuperse

Aktiivinen jäsen
13.06.2006
12 597
0
36
Lahti
onko niissä sängyissä aina se matala pohja? voiko sitä nostaa? ajateltii hommata sellanen matkasänky jota voi sit kuljettaa ku tyttö rupee kulkemaan esim. isovanhemmilla yötä tms.. :) onko se käytännöllinen?

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:
onko niissä sängyissä aina se matala pohja? voiko sitä nostaa? ajateltii hommata sellanen matkasänky jota voi sit kuljettaa ku tyttö rupee kulkemaan esim. isovanhemmilla yötä tms.. :) onko se käytännöllinen?

Mä en oo nähny kun matalapohjaisena. :wave: :xmas:

Ainakin meillä matkasänky on ollut aika kovassa käytössä... mummilla yötä ollessa, kummitädin luona kyläillessä, mökkireissuilla... Menee suht pieneen tilaan ja kun pohja on matalalla niin ei tarvii pelätä et isompikaan lapsi sieltä tippuis tai pääsis kiipeemään pois. Ja tosta pohjasta sen verran etten oo minäkään nähny ku matalapohjasena. Kannattaa vaan hankkia kunnon patja sänkyyn kun ainakin se mikä meillä on, on aika kova eikä välttämättä yksinään ois lapselle paras mahollinen.

Gracolla (mites se nyt kirjotetaan) on ainakin ollut sellainen kalliimpi versio jossa on nostettava pohja tai sitten oli erillinen osa jonka pystyi laittaa ihan pienelle vauvalle ylemmäs....

Ei vastaa mitenkään kysymykseesi, mutta mun mielestä se on mailman älyttömin turhake sarjassa kaikkea ne keksii, että saa nyhdettyä vanhemmilta rahaa.
Pieni vauva voi nukkua vaunuissa/kantokassissa ja isompi lapsi voi kyläillessä/matkoilla kyllä nukkua vieressä, jos ei patjaa makuupaikaksi löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ei vastaa mitenkään kysymykseesi, mutta mun mielestä se on mailman älyttömin turhake sarjassa kaikkea ne keksii, että saa nyhdettyä vanhemmilta rahaa.
Pieni vauva voi nukkua vaunuissa/kantokassissa ja isompi lapsi voi kyläillessä/matkoilla kyllä nukkua vieressä, jos ei patjaa makuupaikaksi löydy.

onhan se niinki mut pitää mun nyt rahaa päästä tuhlaamaan.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tessa:
http://www.gracobaby.com/products/subcategory.asp?N=46+10417+101&act=A20

ihania

3d-Amoureux-yeux-coeurs.gif

Me ostettii matkasänky oikeastaan pienin syin: siksi kun menee isovanhemmille hoitoon niin on sänky ja kun muutaman kerran kesässä käydään mökillä niin siellä on sitten sänky. Mutta nyt se on päivittäisessä käytössä, kun neiti meni pph:lle niin sänky on siellä päikkärikäytössä. :) Ja matalapohjainen on. :) Voiko niitä olla muunlaisina kun niissä on se systeemi miten kootaan ja puretaan? En tiedä, mut en oo nähnyt kuin matalana.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Mun vanhemmat halusivat lapselle oman sängyn, koska eivät ole pitkiin aikoihin tottuneet nukkumaan lapsen kanssa samassa sängyssä ja pelkäävät että kierähtävät päälle. Siksi meillä ostettiin sänky. =)

Niin, ja patjalla nukkumisesta ei tuu mitään kun neiti pyörii kuin hyrrä ja nukkuis sitten lattialla. :D

Kannattaa muuten ostaa semmoinen matkasänky missä saa vetoketjulla esim. päädyn auki. Menee siten ajallisesti pitempään (jos painoraja ei ylity), koska jossain vaiheessa lapsi kulkee itse sänkyyn ja pois sieltä. Jos ei ole tuota aukkoa sängyssä, niin eipä uskalla enää matkasänkyä juuri käyttää, koska yrittää kavuta yli. Prismassa näytti olevan ainakin joku tuommoinen vetoketjullinen malli myynnissä.

no mites ku vauvan laittaa matalapohjaiseen ni saakosen yhden laidan siitä otettua pois ku lasta sieltä pois ottaa? vai pitääkö sieltä sit vaa nostaa sen laidan yli..?
tajuskohan joku edes mitä mä tarkotin... :ashamed: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
no ei se niin matalalla ole etteikö voisi nostaa pois. Eli ei poistettavia laitoja ole matkasängyissä.

Jeps, mä olen lyhyt ja kurkottelematta yletyn pohjaan. :) Meillä ei neiti oo koskaan koittanut kiivetä sieltä pois kun ei ole mitään mihin jalan saisi, paitsi reunalle.

käytössä tuo perinteinen kassiin taitettava malli ja käytimme sitä ihan pienenä ja oli kovassa käytössä kunnes kasvoivat siitä "ulos". Vieressä nukuttamista voi harrastaa myös mut jos vauva/lapsi on yksin yökylässä on helpompi laittaa sänky mukaan. ja se on myös tuttu ja turvallinen kun sitä harjoittelee. Kannatan ostamista.

Empä mä menisi ihan turhakkeeksi haukkumaan. Meillä on semmonen pojalla käytössä vallan. Pinnasängyn pohjaa ei saanu laskettua tarpeeks (oli semmonen vanhempi sänky) eikä olis voinu kuvitellakkaan siirtää tota ikiliikkujaa johkin lasten sänkyyn. Kunnon patja vaan alle, ni hyvä on eikä varmasti tuu päälleen alas. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:
no mites ku vauvan laittaa matalapohjaiseen ni saakosen yhden laidan siitä otettua pois ku lasta sieltä pois ottaa? vai pitääkö sieltä sit vaa nostaa sen laidan yli..?
tajuskohan joku edes mitä mä tarkotin... :ashamed: :snotty:
Ikävä kyllä pitää kurkotella sinne pohjalle... Tosin pojan ollessa ihan pieni mä en käyttäny matkasänkyä (huono selkä niin ei ois tullu kurkottelusta mitään mut nyt kun poika nousee ite seisomaan niin on helppo ottaa sieltä syliin) vaan nukutin rattaisiin tms.

Meilläkin poika nukkuu siinä kotona, on nukkunut jo vuoden päivät.

Matkoilla on myös kätevä, kun on oma turvallinen sänky mukana. Ei tuota 2-v ikiliikkujaa voisi kuvitellakaan laittavansa yksin nukkumaan isojen sänkyyn esim. mökillä, kun ollaan saunomassa itkuhälyttimen kanssa eikä vieressä nukuttamisestakaan tule mitään, siinä ei nuku äiti eikä poika.

Erinomaisen näppärä ja tarpeellinen kapistus minusta.

Ostin tuollaisen Carenan, maksoi 45 euroa.Todella hyvä ja kätsy muuten, mut yläreunassa ne "nivelet" on TODELLA jäykät,Sängyn kanssa saa hiki päässä touhuta puoli tuntia, että saa kasattua tai purettua, Kannattaa kokeilla kaupassa,,

Yhteistyössä