Matkasänky lentokoneeseen ilman punnitusta?

  • Viestiketjun aloittaja mijael
  • Ensimmäinen viesti
epäilen aika vahvasti. Kysypä kyseiseltä lentofirmalta jolla aiot lentää ettei tule yllätystä matkatavaroiden painossa ja lisämaksua. Tässä vähän aikaa sitten kuuntelin lähtöselvitystiskille vuoroa odottaessani että joltakin perittiin jotakin 7 euroa per kilo lisämaksua painorajan ylittävistä matkatavaroista, kyseessä ei ollut matkasänkyä, mutta tuo vaan ihan tiedoksi mitä muutama kilo voi tehdä.
Kielteinen olettamukseni perustuu siihen että maalaisjärjellä ajateltuna matkasänky ei ole välttämätön pienen lapsen matkatavara kun taas rattaat on. voin olla tietysti väärässä ja eri firmoilla voi olla eri säädökset
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:38 Jansku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 12:56 Vieraana kirjoitti:
Meillä kyllä matkarattaat punnittiin niin kuin kaikki muutkin matkatavarat.. ainakin jenkeissä.
Suomessa ei. ;) Eikä muissakaan käymissäni Euroopan maissa.
Saanko udella? Onko sinulla kokemusta maksängyn kuljettamisesta esim. Espaniaan. Me olemme tosiaan lähdössä Teneriffalle ja matkasänky on siis meidän pulma. Millä lentoyhtiöillä olette lentäneet ja oletteko pakanneet matkasängyn vaunujen kanssa samaan pussiin vai ihan erikseen. Kiinnostaa todella miten muita on kohdeltu matkasänkyjen kanssa. Aion huomenna soittaa vielä meidän lentoyhtiöön ja kysyä heidän käytäntöä matkasänkyasian suhteen. Olen kuullut asiasta monenlaisia mielipiteitä.
 
Vieraana
En tiedä tarkoitatko minua mutta.. meillä on ollut matkasänky aina hotellin puolesta. Sinuna ottaisin yhteyttä hotelliin ja näin säästyisin matkasängyn kuljettamisen vaivalta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:49 miel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:38 Jansku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 12:56 Vieraana kirjoitti:
Meillä kyllä matkarattaat punnittiin niin kuin kaikki muutkin matkatavarat.. ainakin jenkeissä.
Suomessa ei. ;) Eikä muissakaan käymissäni Euroopan maissa.
Saanko udella? Onko sinulla kokemusta maksängyn kuljettamisesta esim. Espaniaan. Me olemme tosiaan lähdössä Teneriffalle ja matkasänky on siis meidän pulma. Millä lentoyhtiöillä olette lentäneet ja oletteko pakanneet matkasängyn vaunujen kanssa samaan pussiin vai ihan erikseen. Kiinnostaa todella miten muita on kohdeltu matkasänkyjen kanssa. Aion huomenna soittaa vielä meidän lentoyhtiöön ja kysyä heidän käytäntöä matkasänkyasian suhteen. Olen kuullut asiasta monenlaisia mielipiteitä.
Kerro sitten, mita sanoivat lentoyhtiossa :wave: Olen ihan varma, etta me emme ole joutuneet punnitsemaan matkasankya tai lastenrattaita . Olisiko niin, etta reittilennoilla on eri kaytanto kuin charter-lennoilla ? Tai sitten on minuun iskenyt akillinen muistamattomuus...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:49 miel kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:38 Jansku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 12:56 Vieraana kirjoitti:
Meillä kyllä matkarattaat punnittiin niin kuin kaikki muutkin matkatavarat.. ainakin jenkeissä.
Suomessa ei. ;) Eikä muissakaan käymissäni Euroopan maissa.
Saanko udella? Onko sinulla kokemusta maksängyn kuljettamisesta esim. Espaniaan. Me olemme tosiaan lähdössä Teneriffalle ja matkasänky on siis meidän pulma. Millä lentoyhtiöillä olette lentäneet ja oletteko pakanneet matkasängyn vaunujen kanssa samaan pussiin vai ihan erikseen. Kiinnostaa todella miten muita on kohdeltu matkasänkyjen kanssa. Aion huomenna soittaa vielä meidän lentoyhtiöön ja kysyä heidän käytäntöä matkasänkyasian suhteen. Olen kuullut asiasta monenlaisia mielipiteitä.
Matkasänkyä meillä ei ole koskaan ollut mukana, joten siihen en osaa sanoa mitään varmaa. Kuulemani mukaan se lasketaan normaaleihin matkatavaroihin. Vastasin tuohon väitteeseen, että matkarattaat punnittaisiin...
 
Hannele
Ainakaan Finnairilla ei saa normaalin matkatavaran päälle kuljettaa kuin kasaanmenevät rattaat/vaunut. Poikkeuksena kuitenkin lennot USAan ja Kanadaan, jolloin vaihtoehtoisesti rattaiden tilalla saa olla lastenistuin, mutta ei siis silloinkaan molempia. matkasänky lasketaan normaaliksi matkatavaraksi, mikä on siis pois muusta tavarasta.

Yleensäkin edullisempaa on tilata kohteesta vuokrasänky. ;)

Lisää tietoa: www.finnair.fi ja muistaakseni otsakkeella matkatavarat tai sinne päin.
 
Heippa Kaikille :wave:
Asiaa olen nyt selvitellyt suoraan meidän lentoyhtiölta (tanskalainen My Travel) ja vastaus on seuraava: Mikäli matkasängyn pystyy pakkaamaan vaunujen kanssa samaan "vaunupussiin" matkan ajaksi saa sänkyn ottaa mukaan ilman punnitusta. Näin me ainakin aiomme toimia. Kysyin myös että voiko ottaa tuplamatkarattaat mukaan vaikka meillä poika on jo 3v. ja tyttö vasta 7kk ja ainoastaan tyttö siis saisi ottaa vaunut ilman punnitusta. Siihen vastaus: Ei ole mitään estettä ottaa tuplia. Säännöt sanovat vain että kokoon taitettavat vaunut/rattaat saa ottaa 0-2 vuotiaat matkustajat ilman punnitusta. Ainoa toive on että ompelisin itse "vaunupussin" sillä lentoyhtiön "vaunupussit" ovat viain perus markarattaille. Keskustelussa lentoyhtiön työntekiän kanssa selvisi minulle että on todella yleistä että tuplarattaita otetaan matkoille mukaan ja samoin myös matkasänkyjä. Kiitos kaikille jotka olette olleet keskustelussa mukana ja toivottavasti tästä minun tiedostani on nyt hyötyä muillekkin matkaa suunnitteleville.
:hug:
 
tsau!Ainakin monella matkatoimistolla on ns vauvapaketti, johon saa noin 20 euron viikko vuokrausta vastaan: sängyn,hoitopöydän ja sateenvarjorattaat. Juuri katselin matkoja ensi kesäksi..esim. tjäreborgilla on vauva paketti ja finnmatkoillakin voi vuokrata etukäteen ainakin sängyn. Joten on turha raahata kotoa asti mukaan.
Hauskaa matkaa :)
 
Äityli-72
Hei,
Vielä kommentia ko. aiheeseen.
Olemme lähdössä finnamatkoilla kreetalle toukokuussa ja otamme oman matkasängyn mukaan. Hotellista saa varata matkasängyn 8 eur/vrk, mutteivat takaa riittääkö sänkyjä kaikille halukkaille!! Eli me otamme varmuuden vuoksi oman sängyn ja mielestäni tuo 8 eur/vrk vuokra on aika kova vuokra!!
 

Yhteistyössä