Matkan peruminen vauvan sairastuessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pahimpaan varautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pahimpaan varautuja

Vieras
Moi,

onko kellään kokemusta: katsotaanko lapsen korvatulehdus sellaiseksi matkatoimistojen tarkoittamaksi "ylivoimaiseksi esteeksi" ja "vakavaksi sairastapaukseksi", jonka perusteella voi perua matkan kuluitta?

Taidan nyt maalailla piruja seinille, mutta keskiviikkona pitäis lähteä etelään, ja 10kk vauva vaikuttaa nyt nuhaiselta. Isoveljellään oli tossa iässä ekat korvatulehdukset, ja aavistelen heti pahinta... Mietin vaan, että jos korvatulehdus pamahtaa esim. tiistaina, niin en voi häntä kyllä lentokoneeseen vielä seuraavana päivänä raahata. Mutta meneeköhän meidän matkarahat siinä tapauksessa täysin hukkaan? Onko kellään kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Pahimpaan varautuja:
Moi,

onko kellään kokemusta: katsotaanko lapsen korvatulehdus sellaiseksi matkatoimistojen tarkoittamaksi "ylivoimaiseksi esteeksi" ja "vakavaksi sairastapaukseksi", jonka perusteella voi perua matkan kuluitta?

Taidan nyt maalailla piruja seinille, mutta keskiviikkona pitäis lähteä etelään, ja 10kk vauva vaikuttaa nyt nuhaiselta. Isoveljellään oli tossa iässä ekat korvatulehdukset, ja aavistelen heti pahinta... Mietin vaan, että jos korvatulehdus pamahtaa esim. tiistaina, niin en voi häntä kyllä lentokoneeseen vielä seuraavana päivänä raahata. Mutta meneeköhän meidän matkarahat siinä tapauksessa täysin hukkaan? Onko kellään kokemusta?

mä lähtisin ainaki vaik kipee oikin ipana..puuduttavia korvatippoja vaan mukaan...jos siis ees tulee kipeex

Varmaankaan ei ole. Vakuutus saattaa korvata matkan mutta ei matkatoimisto.
Vedän johtopäätökseni siihen että vuosisitten kun isäni sai aivoinfraktin niin matkatoimiston mukaan se ei ollut semmoinen syy että olisivat rahat palauttaneet maksetusta matkasta.
Samana päivänä joutui sairaalaan kun olisi matkalle pitänyt lähteä.

Matkustajan tai matkakumppanin sairaus on riittävä syy sille, että matkan voi perua tai siirtää. Lääkärintodistus toki täytyy olla. Kyllä me hyväksyttiin kuumeet yms "ylivoimaiseksi esteeksi" kun olin matkatoimistossa töissä...joskus vuonna miekka ja kilpi =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Matkustajan tai matkakumppanin sairaus on riittävä syy sille, että matkan voi perua tai siirtää. Lääkärintodistus toki täytyy olla. Kyllä me hyväksyttiin kuumeet yms "ylivoimaiseksi esteeksi" kun olin matkatoimistossa töissä...joskus vuonna miekka ja kilpi =)

Mahtaa siis olla eroja matkatoimistoissa(kin)

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Mahtaa siis olla eroja matkatoimistoissa(kin)

Taatusti on. Ja sekin toki vaikuttaa, peruuko koko matkan vai siirtääkö vain sen ajankohtaa, tapahtuuko sairastuminen lähtöpäivänä vai pari päivää aikaisemmin (ts. voidaanko matka vielä myydä jollekulle toiselle vai ei).
Ja mä tosiaan työskentelin matkatoimistossa joskus 1997-1998 eli siitä on jo aikaa.

Ok, kiitos vastauksista. Toki toivon, että toi nyt vaan on jotain pientä nuhaa, jolloin tietty lähdetään reissuun. Saako noita puuduttavia korvatippoja ihan apteekista?

Tosi erikoista, ettei aivoinfarktitapauksessa ole voinut perua kuluitta matkaa!! Tuon nyt luulisi olevan ihan selvä tapaus. Kurjaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ok, kiitos vastauksista. Toki toivon, että toi nyt vaan on jotain pientä nuhaa, jolloin tietty lähdetään reissuun. Saako noita puuduttavia korvatippoja ihan apteekista?

Tosi erikoista, ettei aivoinfarktitapauksessa ole voinut perua kuluitta matkaa!! Tuon nyt luulisi olevan ihan selvä tapaus. Kurjaa!

Varmaan johtui siitä että sairastui lähtöpäivänä..

Yhteistyössä