Matkaehdotuksia kyselen taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Muutamia vaatimuksia:
* meno-paluu -lipun hinta enintään noin 500 €/hlö
* lämmin paikka, noin 25-30 astetta lämmintä
* matka-aika kolmisen viikkoa
* paljon nähtävää ja menisin luultavammin useampaan paikkaan, saa olla myös eri maissa jos ei maksa paljoa liput eri maiden välillä
* halvan hintatason maa
* sijainti Euroopan ulkopuolella

Olisiko ehdotuksia matkakohteeksi? Kiinaa olen nyt eniten miettinyt, mutta muitakin vaihtoehtoja harkitsen. Tärkeintä olisi, että matka ei saisi maksaa kovin paljoa ja nähtävää pitää olla.

Finnmatkkoilla näytti olevan elokuussa lennot Phukettiin 470e per nupi kaks viikkoo. Ja hotelleja löytää parilla sataa esim booking.comin kautta. Varaa kaks hotellia esim viikko krabillla ja viikko jossain jossain.

[QUOTE="nuuh";25991706]Finnmatkkoilla näytti olevan elokuussa lennot Phukettiin 470e per nupi kaks viikkoo. Ja hotelleja löytää parilla sataa esim booking.comin kautta. Varaa kaks hotellia esim viikko krabillla ja viikko jossain jossain.[/QUOTE]

Kiitos ehdotuksesta, mutta Thaimaahan en halua matkustaa.

[QUOTE="vieras";25991722]Mites USA? Reissaamista vaikka länsirannikko San Diegosta Kanadaan asti.[/QUOTE]

Muuten kiinnostaisi, mutta rahaa ei ole hirveästi käytettävissä ja USA kuulostaa kuitenkin hinnakkaammalta matkalta. USA:ssa kun haluaisin käydä huvipuistoissa, luonnonpuistoissa, nähtävyyksillä, niin rahaa kuluisi varmaan liikaa.

Muuten kiinnostaisi, mutta rahaa ei ole hirveästi käytettävissä ja USA kuulostaa kuitenkin hinnakkaammalta matkalta. USA:ssa kun haluaisin käydä huvipuistoissa, luonnonpuistoissa, nähtävyyksillä, niin rahaa kuluisi varmaan liikaa.
Majoitus on edullistakin ketjumotelleissa, mutta tuosta en tiedä, miten esim bussimatkat maksaa, kun olen liikkunut henkilöautolla siellä. Ja tosiaan pohjoisemmassa on viileää vielä kesäkuussa, esim Yosemitessa lunta vielä ylhäällä. Autonvuokraaminen ei ole kallista. Jotkut nähtävyydet ovat edullisia, toiset kalliita, jotkut jopa ilmaisia. Esim Grand Canyon ei maksa montaa dollaria käydä katsomassa.

dubai, silkkitien alue kesällä

Dubaissa olen käynyt monta kertaa ja siellä ei kauheasti ole nähtävää mielestäni. Silkkitie olisi kiinnostava. Kiinasta olen miettinyt Pekingiä ja jotain muuta paikkaa sen lisäksi, Shanghaita, Hong Kongia, Qingdaota, Beidaihea, mutta en oikein tiedä, että mikä olisi sitten sopiva ja mielenkiintoinen paikka Pekingin lisäksi. Se on tosin varmaa, että jos Kiinaan lähden, niin Peking on yksi paikka siellä. Mutta koko kolmea viikkoa en siellä ajatellut viettää.

Malesia kiehtoisi minua.

Vietnam-Thaimaa-Laos-Kambodza- kierroksia veljeni on harrastanut, ja ne on todella mielenkiintoisia myös. Aivan ihanan mahtavia matkavalokuvia ja -kertomuksia on esitellyt :). Mutta en tiedä, riittäisikö lentoihin 500 €, tuskin?

[QUOTE="vieras";25991762]Majoitus on edullistakin ketjumotelleissa, mutta tuosta en tiedä, miten esim bussimatkat maksaa, kun olen liikkunut henkilöautolla siellä. Ja tosiaan pohjoisemmassa on viileää vielä kesäkuussa, esim Yosemitessa lunta vielä ylhäällä. Autonvuokraaminen ei ole kallista. Jotkut nähtävyydet ovat edullisia, toiset kalliita, jotkut jopa ilmaisia. Esim Grand Canyon ei maksa montaa dollaria käydä katsomassa.[/QUOTE]

Ajattelin, että rahaa olisi käyttää matkojen (matkat yhteensä kahdelta noin 1000 € eli lento 500 € ja hotellit noin 250 €/hlö) lisäksi noin 1500 € tai korkeintaan 2000 €, niin en tiedä riittäisikö tuo raha kahdelle henkilölle koko matkan ajaksi. Kun USA:ssa olisi kai paljon ostettavaakin.

Malesia kiehtoisi minua.

Vietnam-Thaimaa-Laos-Kambodza- kierroksia veljeni on harrastanut, ja ne on todella mielenkiintoisia myös. Aivan ihanan mahtavia matkavalokuvia ja -kertomuksia on esitellyt :). Mutta en tiedä, riittäisikö lentoihin 500 €, tuskin?

Malesiaan on yleensä ollut hieman kalliimpia lentoja, samoin Vietnamiin. Tosin jos ottaisi lennon vaikka Bangkokiin ja sieltä esimerkiksi Vietnamiin tai Malesiaan, niin tulisi varmasti halvemmaksi. Thaimaa ei kiinnosta yhtään, mutta Malesia, Vietnam ja Kambodzha enemmän. Singapore taas on ehkä liian "länsimainen" makuuni ja kallis alueen muihin maihin verrattuna. Hankalaa, kun ei oikein tiedä minne menisi. Indonesiakin olisi kiva. Haluaisin kaupunkiloman, mutta myös esimerkiksi viikon rantaloma voisi olla samalla matkalla.

Malesiaan on yleensä ollut hieman kalliimpia lentoja, samoin Vietnamiin. Tosin jos ottaisi lennon vaikka Bangkokiin ja sieltä esimerkiksi Vietnamiin tai Malesiaan, niin tulisi varmasti halvemmaksi. Thaimaa ei kiinnosta yhtään, mutta Malesia, Vietnam ja Kambodzha enemmän. Singapore taas on ehkä liian "länsimainen" makuuni ja kallis alueen muihin maihin verrattuna. Hankalaa, kun ei oikein tiedä minne menisi. Indonesiakin olisi kiva. Haluaisin kaupunkiloman, mutta myös esimerkiksi viikon rantaloma voisi olla samalla matkalla.
Mun veli lentää aina Bangkokiin, ja sieltä sitten jatkaa matkaa eteenpäin. Bangkokiin saa kaiketi kohtuuhintaisimmat lennot.

Hong Kongissa nuo ovat joskus käväisseet myös, samoin Indonesiassa. Ja Macaossa. Filippiineille oli menossa joskus, minä kielsin :D, nyt hänen ystävänsä on siellä osana turneetaan ja kuulemma on aika pelottavakin paikka.

Toukokuussa lähtevät taas. Ekana pari kolme viikkoa Thaimaassa (Bangkok-joku pikkutuppukylä etelässä-joku rantakohde), sitten toiset 3 viikkoa varmaan jossain naapurimaissa. Odotan kunnollisia tuliaisia :kieh: :D. Haluaisin itsekin tehdä jonkun tuontyylisen kierroksen; kaupunkilomaa, rantalomaa ja kaikenmaailman historiallisia temppeleitä.

Indonesia oli epämiellyttävä place, kolmeviikkoa oltiin Balilla. Tietty muusta saaristosta osaa sanoa, mutta Bali kierrettiin aika tarkkaan. Lennot oli 690 ja otettiin siihen vielä stop off Hong kongiin, maksoi muistaakseni satkun lisää. Honkkari oli tosiaan kyllä kallis, meidän hotelli oli jotain 100 yö, ja oli ihan toooosi pieni ja kylmä mesta, vaikka tähtiäkin piti olla jokunen. Balilla majoitus oli halpaa, riippuu sesongista.

Alkuperäinen kirjoittaja Balinkävijä;25993052:
Indonesia oli epämiellyttävä place, kolmeviikkoa oltiin Balilla. Tietty muusta saaristosta osaa sanoa, mutta Bali kierrettiin aika tarkkaan. Lennot oli 690 ja otettiin siihen vielä stop off Hong kongiin, maksoi muistaakseni satkun lisää. Honkkari oli tosiaan kyllä kallis, meidän hotelli oli jotain 100 yö, ja oli ihan toooosi pieni ja kylmä mesta, vaikka tähtiäkin piti olla jokunen. Balilla majoitus oli halpaa, riippuu sesongista.

Tuo Bali ei kiinnosta, mutta muuten Indonesia, Jakarta ja joku saari kiinnostaisi.

Yhteistyössä