Sitä paitsi minusta jotkut kirjoittajat vääristelevät sitä, mitä aloittaja kirjoitti. Hänhän sanoo nimenomaan aloitustekstissä (piti ihan lukea uudestaan), että "totta kai hienojakin vaatteita sekä ns. trendikkäitä vaatteita voi olla, mutta ihan pienten lasten pukeminen muodikkaasti on mielestäni jotenkin outo ilmiö." Eli eihän hän tuomitse trendikkäitä vaatteita tai kivoja vaatteita ja vaadi että kaikki lapset puettaisiin tasavärisiin vaatteisin. Hän ihan selkeästi kritisoi vaan sitä ilmiötä, että äideillä trendikeskeysiis lähtee käsistä, siis lapsen vaatteisiin käytetään tuhottomasti aikaa, energiaa ja rahaa. Olen ihan samaa mieltä.
Ja hyvä tämä aloitus on. Ajatuksia herättävää. Mielestäni jotkut provosoituvat tästä siksi, etteivät varmaan vaan osaa katsoa peiliin.
Jos on käyttää tuhottomasti aikaa, energiaa ja rahaa lastenvaatteisiin, niin miten voidaan väittää sen karanneen tuolloin käsistä?
Eri asia, jos sitä rahaa ei oikeasti ole laittaa siinä määrin niihin vaatteisiin, kuin mitä perhe niihin rahaa laittaa. Mutta jos on? Miten se silloin on huono asia?
Ja kuinka moni OIKEASTI tuntee äidin tai isän, joka OIKEASTI käyttää liikaa aikaa ja energiaa lastensa vatteisiin? Mikä edes on liikaa? Jos vanhempi joutuu valvomaan yöt läpeensä vaatteita netistä metsästäessään, niin se on toki jo liikaa...mutta vaikka aika monta äitiä ja lastenvaatteista erityisesti kiinnostunutta äitiä tiedänkin, en kuitenkaan tunne yhtäkään äitiä (tai isää) joka käyttäisi niihin liikaa aikaa tai energiaa.
Ja toivon, ettei kukaan nyt vedä esimerkiksi tähän ektään bloggaajaa. Blogin kautta on sula mahdottumuus tietää, että paljonko aikaa/energiaa bloggaajalla kuluu niihin lastenvaatteisiin.
On tosiaan hyvä keskustella tällaisestakin asiasta. Mutta kun mä en osaa pitää tätä todellisena ongelmana, niin mun on hirmu hankalaa ymmärtää, että mikä tässä on se ongelma. Kuten jo kerroin, en tosiaan tunne ketään, jolla tilanne olisi mennyt niin massiiviseksi, että näkisin sen ongelmana.