masuvauvojen liikkeistä

ihan uteliaisuudesta kysyisin että kun odottaa kaksosia miten ne liikkuu masussa. tietty samanlailla kun ykskin vauva,mutta tunteeko sen että sielä on kaksi? niinkun ennen 30 raskausviikkoo. ja kuuleeko neuvolantäti sydänääniä kuunnellessa että sielä olisi kaksi vauvaa? onnee kaikille ketä on potkaissut tupla tai tripla onni ja voimia arkeen =)
 
kiitttikuitti
Jos en olisi tienny että mahassa on kaksvauvaa, niin en välttämättä olis tienny potkuista/liikkeistä et siellä kaksoset olis. Loppu raskaudesta kun vauvat ei pääsy enää vaihtamaan paikkaa,ja et tiesin et a vauva on oikeella ja b vasemmalla niin sit tunsin erikseen vauvojen potkut. Meillä neiti A oli huomattavasti vilkkaampi kuin neiti B :heart: :heart: :heart:
 
kiittikuitti
niin ja unohtui vielä et mulla ainaki neuvolatäti eka neuvolas tietty löysi sydänäänet mut luuli et yks vauva, niinku aika yleensä on.. :LOL: mut lasketusta ajasta jouduttiin vääntää, kun kohtu oli viikkoihin nähden isompi mitä laskettu aika olis ollu. Neuvolatäti laittoi ajan ultraan rv12 ja sielähän se ylläri sit olikin, joten neuvolas tuplauutisen jälkeen etittiin aina 2 sydänäänet joskus meni kauankin et osattiin löytää molemmat erikseen ettei vaan kuunneltu yhtä ja samaa. jälkeenpäin huvittaa silloiset "sydänääntenmetsästykset" mut tosiasias aika jännitykses olin jokakerta kun neuvolaan marssin, ku ikää ei tienny mitä tuleman pitää, onko kaikki kunnos.. Mut loppu hyvin kaikki hyvin, tuos vieres nuo 2- vuotiaat "kauhukaksikot" jyrää!!!
 
tuntui
loppuvaiheessa erotti tosi selvästi kumpi vauvoista oli liikkeessä. Sen tunsi siitä ensinnäkin mistäpäin potku tuli ja toisekseen liikkeet oli vähän eri tuntoiset - toisella nopeammat ja toisella rauhallisemmat (on osottautunut myöhemmin että tämä vastaa myös lasten luonteenpiirteitä). Ja toinen hikotteli kovasti mahassa :) Se vasta oli jännän tuntuistu kun joskus hikottelivat yhtä aikaa.
 
"Normaalisti" :D

Meillä esikoiset tulossa ja ekat liikkeet tunsin viikolla 14. Semmosta ihan pientä "havinaa", mut seuraavalla viikolla tuntui jo selvästi. Ja oon koko ajan erottanu liikkeistä, kumpi milloinkin potkii/nyrkkeilee.
 
Kaksosilta tunsin liikkeet tosi aikaisin noin rv 14. Sitten myöhemmin n. 20 viikolta pystyi erottamaan kumpi liikkuu, mulla pysyivät koko ajan omilla puolillaan ja siksi tiesin suurin piirtein kumpi liikkuu milloinkin.
 

Yhteistyössä