masuvauvan liikkeet mietityttää.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Kuinkakohan usein ja säännöllisesti vauvan liikkeitä pitäis tuntua näin raskausviikolla 21?

Hirvee huoli, kun tunnen liikkeitä ihan satunnaisesti. Kerran kävin jo kuunteluttaan sydänäänet joskus viikolla 18-19 kun en ollut tuntenut liikkeitä kolmeen päivään....äänet kuulu ja kaik oliok.

istukka ei ole edessä ja tää on eka raskaus.

että osaisko joku kertoo miten paljon niitä liikkeitä pitäsi tässä vaiheessatuntea...kiitos paljon!

Mulla saattoi mennä välissä montakin päivää, ettei liikkeitä tuntunut. Koko raskauden vauva oli tosi hiljaa. Mikään liikelaskenta ei todellakaan olisi pätenyt minun kohdallani... Ei edes loppuraskaudessa. Jotkut vauvat vain ovat rauhallisempia. Sanoisin, että ehkä viikosta 30 eteenpäin sain kerran viikossa jonakin todella aktiivisena hetkena sen 10 liiketta tunnissa. Ole huoleti. Noilla viikoilla en edes melkein tuntenut vauvan liikkeita, kun kerran viikossa... Vauva on nyt jo sylissä ja hyvin aktiivinen. Ympäri alkoi kääntyilemään vaikkakin ensin varmasti vahingossa n. 1,5 kk iässä. Toinen saisi jo tulla. :)

Minulla on myös ensimmäinen raskaus menossa ja viimesiä hetkiä viedään...
Tunsin ensimmäisen kerran vauvan liikkeet muistaakseni raskausviikolla 20 tai 21 mutta en ainakaan yhtään aikaisemmin. Vasta noin viikosta 30 olen tuntenut liikkeitä päivittäin. Välillä vauva liikkui paljon ja välillä saattoi olla pitkiäkin taukoja jolloin en liikkeitä tuntenut.
Välillä olin huolissani, että mitä vauvalle kuuluu kun en ollut tuntenut liikkeitä moneen moneen tuntiin ja vasta myöhemmin tajusin, että vauvahan on potkinut minua selkään, eli virtsarakkoon, koska olin käynyt vessassa monta kertaa tunninkin aikana :)
Toiset tuntee liikkeitä useammin kuin toiset ja toiset vauvat myöskin liikkuu enemmän kuin toiset...
Tiedän, että se voi olla vaikeaa, mutta yritä olla huolehtimatta liikaa. Hyvin se vauva sielä voi vaikkei kokoajan liikkuisikaan!

Kyllä se on tosi yksilöllistä, miten noita liikkeitä tuntee. Ekat potkut tunsin viikolla 17, mut sen jälkeen saattoi mennä päiviä, ettei niitä kunnolla tuntenut. Käsittääkseni jotkut tuntee potkut vasta sinunkin viikkoja myöhemmin, koska vauvat ja jokaisen fysiikka on niin erilainen.

Nykyään (viiko 24) mun vauva potkii usein (tuntuu että jatkuvasti), ja on tosi aktiivinen. Nyt kaipaan sitä, että sais edes hetken olla rauhassa ilman että mun vatsassa reuhataan.:) Alan jo väsyä siihen, että vauva potkii viimeisenä illalla ja herättää mut aamulla potkuillaan. välissä on muutama tunti rauhallista unta. Eilenkin illalla oli pakko nousta ylös sängystä ja lähteä kävelylle, koska yksinkertaisesti en voinut nukkua, kun vauva möngersi ja mönki, potki ja kiemurteli.Vatsan päältä tunsi jo selvästi, että nyt vilahti pää, ja nyt tais mennä peppu.. Ainoa, mikä sen rauhoittaa, on käveleminen ja liikkuminen. Joten koeta nauttia hyvistä yöunista nyt kun vielä voit, vauvallasi on varmasti kaikkia hyvin!

Kiitos vastauksista!! Tuli helpottuneempi olo.Jotenkin kun olen yhtä keskustelupalstaa lukenu ni tuntuu että kaikki siellä jotka on varhaisemmassa vaiheessa ku itse, tuntevat liikkeitä koko ajan ja paljon ja säännöllisesti.

Nyt tuntuu että päivittäin kyllä tuntuu, mutta ehkä kerran/pari päivässä.

Kaikki on varmaan hyvin.