Masuvauvan hassut liikkeet - onko tuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laalaa

Vieras
Teekekö teidänkin masuvauvat joskus hassuja juttuja? Siis kun joskus tuntuu että vauva jotenkin tärisee mahassa hetken, tai joskus silleen tosi nopeasti liikahtaa ihan kuin sais jonkun sätkyn? Ja joskus kumpaakin samaan aikaan. Hikan tunnistan mutta en tiedä mistä moinen lyhytaikainen (siis sekunnin mittainen suunnilleen) tärinä vois johtua.

Aika kova liikkumaan on tämä vauva, ei niin että tekisi kipeää mutta aika paljon tuntuu vielä vaihtava asentoa ja venyttelevän suuntaan ja toiseen. Nyt rv 34.

meillä kanssa kuopukselta tunsin noita tärinöitä ja olin 100 varma et vauvalla on epilepsia ja saa kohtauksia jo kohdussa.
ei onneksi ollut eikä tärissyt enää kohdun ulkopuolella

Mulla kyllä tärisi mahassa ensimmäistä odottaessa ja tyttö sieltä tuli.
Soitinkin synnytysvastaanottoon ja kysyin, että miks mahassa tärisee niin kätilö vaan nauro ja kysy, että leikkiikö se siä pikkuautolla. ei ilmeisesti tantta ollut ennen törmänny tärinöihin ja olis tehny mieli haistattaa pitkät kun kuitenkin olin ihan ihmeissäni, että mistä se yhtäkkinen tärinä alkoi ja johtu.
Mutta terve tyttö tosiaan tuli tärinöistä huolimatta.

Hih. No toisaalta en ole ikinä mistään lukenut että sikiön liikkeistä voisi päätellä muuta kuin että onko sikiö elossa vai ei. Jos tuo tärinä on noin yleistä niin kai ne kertoisivat neuvolassa jos se olisi jotenkin vaarallista... :)

Yhteistyössä