Masentuneita paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synkkä syksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synkkä syksy

Vieras
Tohtori Tolosen sivuilla kerrotaan, että E-Epa auttaa masennusoireisiin. Onko jollakin omakohtaista kokemusta? Kuinka nopeasti se on auttanut, jos on auttanut? En halua syödä lääkkeitä, joten olen juuri aloittanut E-Epan säännöllisen käytön ja nyt mietityttää, että syönkö turhaan vai missä vaiheessa voin odottaa vaikutuksen näkyvän?

Jos oikeesti on masentunut, niin en lähtis leikkimään millään luontaistuotteilla. Ei masennukseen auta kuin lääkkeet ja terapia, jos on oikeasti kysmyksessä masennus.

no tuota mutta jos se masennus onkin johtuvaa juuri tiettyjen aineiden pitkäaikaisesta puutostilasta. eikös (e)epa nimenomaan vaikuta mm.serotoniinin tuotantoon. =)

-mun muistaakseni niitä joutuu useamman viikon syömään. mut kysy luontaistuote kaupasta. yks mikä joskus auttoi mulle,vaikka en nyt ollutkaan virallisesti masentunut mutta oli mieliala alhaalla jonkun aikaa,eikä uni tullut oli tryptotabs =).

en tiedä onko tästä mitään hyötyä mutta joskus kun mulla oli sieni-infektio söin kaikkia lääkkeitä mitä lääkäri voi siihen määrää,edes vahvin joka oli 1000mg ei auttanut mutta luontaistuote kaupan antiwir ja joku neste mitä laitettiin iholle vei infektion pois parissa viikossa. lääkärin määrämiä lääkkeitä söin useamman kuukauden.

E-epa voi auttaa mikäli hyvälaatuisista rasvahapoista on puutetta, sillä rasvan puute aiheuttaa monille masennusta. Mutta sairauden ainona hoitona sitä ei missään nimessä pidä käyttää vaan hakeutua lääkärille saamaan ihan kunnon hoitoa

Yhdessä mielenterveyskuntoutujien paikassa tehtiin asukkaille kalaruokaa pari kertaa viikkoon ihan sen takia, kun kalaöljy vaikuttaa edullisesti mielialaan :wave: Että kai sillä on joku merkitys, kun sitä käytetään hoitonakin :)

Ite söin joskus vuosia masennuslääkkeitä ja voin sanoa et mulle ei ollut mitään hyötyä niistä. Nyt olen pari vuotta syönyt epaa 1000g päivässä ja 400mg karnosinia ja toistaiseksi pärjännyt ihan ok. Huonommin voin silloin masislääkkeen kanssa. Tietysti käyn edelleen terapiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanniTalleroinen:
Ite söin joskus vuosia masennuslääkkeitä ja voin sanoa et mulle ei ollut mitään hyötyä niistä. Nyt olen pari vuotta syönyt epaa 1000g päivässä ja 400mg karnosinia ja toistaiseksi pärjännyt ihan ok. Huonommin voin silloin masislääkkeen kanssa. Tietysti käyn edelleen terapiassa.

No ainakin olet lihonut tuolla kuurilla: kilo rasvaa on melkoinen annos ;) .
Itse olen syönyt kalaöljyä vuosia, eikä sillä ole ollut vaikutusta masennukseen eli masennus tuli, vaikka söin kalaöljyä. Syön sitä edelleen hyvän kolesterolin takia. Joskus masennus paranee ilman lääkitystä ja joskus ei lääkitykselläkään. Oikean lääkityksen löytäminen ei sekään ole aina helppoa.