Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Perhe-elämä
Masentuneilta kiellettävä pariutuminen
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Ap., post: 33484583"]</p><p>Niin, ilmeisesti Suomessa, jossa masennus on kansantauti, ei siihen sairastuneisiin kriittisesti suhtautuvien mielipiteitä haluta kuulla. Aloitukseni perustuu juuri omakohtaisiin kokemuksiin, joita olen myös joutunut terapiassa käymään läpi. Nämä masentuneet läheiseni nimittäin imivät minut tyhjiin, kuiviin kaikesta rakkaudesta ja jaksamisesta, heittäytyivät kannettavakseni, vaikka minulla olisi ollut omatkin ristini kannettavana. He eivät käyttäytyneet kuin aikuiset vaan käyttivät minua terapeuttinaan, likasankonaan ja lopulta kun pyristelin irti he syyllistivät ja takertuivat minuun ja tunsin kuristuvani. </p><p></p><p>Äitini oli masentunut siitä asti, kun olin ala-asteella. Hän kai yritti sitä peitellä lapsiltaan, mutta se synkkyys, alakulo, suru, häpeä ja kaikki negatiivinen, josta ei saanut puhua leijui kotimme ilmassa. Me lapset olimme huolissamme ja yritimme näytellä koko ajan iloisia ja tyytyväisiä. Isämme syytti minua äidin masennuksesta. Äiti ei kestänyt minkäänlaista "virhettä" meissä lapsissa, marttyyrimäisesti huokaillen hän sai meidät tuntemaan itsemme huonoiksi ja syypäiksi siihen, että äitini menetti halun elämäänsä. Äitini itki jossain vaiheessa päivittäin, ei nukkunut, oli jatkuvasti vihainen tai surullinen, makasi päivät sängyllä ja kyttäsi menojamme. Hän odottaa kuolemaa, niin hän on sanonut jo kun olin teini-iässä. Miten valoisa tunnelma kotona olikaan...Onneksi pääsin muuttamaan kotoani kun löysin poikaystävän 17-vuotiaana. Yhä nykyisinkin hän saa minut ahdistumaan pelkällä tekstiviestillä tai jo ainoastaan ajatellessani häntä.</p><p></p><p>Ensimmäisen avomieheni kanssa olin viisi vuotta, hän oli suuri rakkauteni ja kaikki alkoi hyvin. Myöhemmin hän masentui, muuttui kyyniseksi, katkeraksi, eristäytyi ja tuli hullun mustasukkaiseksi. Haluttomuutta hänellä ei ollut, mutta itse en enää sairausvaiheessa halunnut seksiä hänen kanssaan. Hän alkoi käyttämään alkoholia ja muuttui aggressiiviseksi humalassa. Pahinta oli kuitenkin se syvä pimeys, kyyninen nihilismi ja se loputon itsesääli jonne hän vajosi. Kun halusin eroa hän uhkaili itsemurhalla, hajotti kotini irtaimistoa jne. Sittemmin hän on näyttänyt olevan paremmassa kunnossa, mutta ahdistava kyynisyys paistaa edelleen läpi. Hän on ollut samanlainen synkkyyteen taipuvainen koko ikänsä.</p><p></p><p>Toinen avomieheni, josta olen nyt eroamassa, oli myös suhteemme kaksi tai kolme ensimmäistä vuotta oikea unelmamies ja elämämme oli onnellista ja tasa-painoista. Sittemmin suhteemme jatkuessa hän on masentunut. Aiemmin hän oli sairastanut masennuksen murrosiässä. Ensin häneltä jäi opinnot kesken masennuksen vuoksi. Hän oli niin saamaton ettei edes hakenut mitään muutoksia tukiinsa, jotka sitten jäivät pois. Sitten hän kuntoutui hieman ja pääsi töihin. Kovin kauaa hän ei jaksanut nousta aamuisin, vaan jäi sairaslomalle. Ikävä kyllä hän ei saanut sairaspäivärahaa (vuokratyö), vaan jouduimme taas elämään minun palkallani. Mies aloitti käynnit psykiatrilla ja sai lääkityksen. Lääkitys vei häneltä seksihalut ja kyvyn orgasmiin. Mies on myös lihonut parikymmentä kiloa parissa vuodessa, makaa lähinnä sohvalla ja sängyssä. Hän on minusta mustasukkainen kaikille miehille, myös ystävilleen. Miestä väsyttää koko ajan. Hän on päässyt takaisin töihin, parempaan työpaikkaan, mutta on silti vihainen joka aamu kun lähtee töihin. Hän on kuin suonsilmä tai tyhjiö. Hän ei ymmärrä imevänsä minusta kaikki energiat läsnäolollaan. Tulee niin huono olo kun menen kotiin ja hän on odottamassa synkeänä eikä koskaan edes hymyile. </p><p></p><p>Minä olen päättänyt erota, mutta en ole kertonut vielä miehelleni. Hän on joskus sanonut ettei kestäisi sitä. Seuraavalla kerralla odotan pitkään ennen kuin aloitan parisuhteen ja jos masennusta ilmenee se on heti poikki. </p><p></p><p>Eli ei mitään liiallista romantiikkaa tai saippuasarjoja - kunpa olisinkin kasvanut siihen maailmaan enkä tähän mutaisen mustuuden täplittämään ja masennuksen saastuttamaan läjään. </p><p></p><p>Masentuneet vievät elämänilon ympäriltään. Masentuneet eivät aidosti pysty välittämään muiden asioista - he ovat keskittyneet itseensä. Masentuneet ovat sisäänpäin kääntyneitä ja näkevät oman elämänsä kaiken keskiössä. Masentunut ihminen ei voi olla tasa-arvoinen kumppani tai tasapainoinen aikuinen. Se, ettei masentunut voi sairaudelleen mitään on tosiasia. Kukaan ei valitse sairauttaan. Mutta masentuneet, jotka pystyvät tunnustamaan tuskan, jonka he läheisilleen tuottavat, voisivat pidättäytyä uusista suhteista ja ainakin pidättäytyä lasten hankinnasta. Ja me terveet voimme tehdä päätöksen elämämme suojaamisesta näiltä synkkyyden lähettiläiltä.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Ap., post: 33484583"] Niin, ilmeisesti Suomessa, jossa masennus on kansantauti, ei siihen sairastuneisiin kriittisesti suhtautuvien mielipiteitä haluta kuulla. Aloitukseni perustuu juuri omakohtaisiin kokemuksiin, joita olen myös joutunut terapiassa käymään läpi. Nämä masentuneet läheiseni nimittäin imivät minut tyhjiin, kuiviin kaikesta rakkaudesta ja jaksamisesta, heittäytyivät kannettavakseni, vaikka minulla olisi ollut omatkin ristini kannettavana. He eivät käyttäytyneet kuin aikuiset vaan käyttivät minua terapeuttinaan, likasankonaan ja lopulta kun pyristelin irti he syyllistivät ja takertuivat minuun ja tunsin kuristuvani. Äitini oli masentunut siitä asti, kun olin ala-asteella. Hän kai yritti sitä peitellä lapsiltaan, mutta se synkkyys, alakulo, suru, häpeä ja kaikki negatiivinen, josta ei saanut puhua leijui kotimme ilmassa. Me lapset olimme huolissamme ja yritimme näytellä koko ajan iloisia ja tyytyväisiä. Isämme syytti minua äidin masennuksesta. Äiti ei kestänyt minkäänlaista "virhettä" meissä lapsissa, marttyyrimäisesti huokaillen hän sai meidät tuntemaan itsemme huonoiksi ja syypäiksi siihen, että äitini menetti halun elämäänsä. Äitini itki jossain vaiheessa päivittäin, ei nukkunut, oli jatkuvasti vihainen tai surullinen, makasi päivät sängyllä ja kyttäsi menojamme. Hän odottaa kuolemaa, niin hän on sanonut jo kun olin teini-iässä. Miten valoisa tunnelma kotona olikaan...Onneksi pääsin muuttamaan kotoani kun löysin poikaystävän 17-vuotiaana. Yhä nykyisinkin hän saa minut ahdistumaan pelkällä tekstiviestillä tai jo ainoastaan ajatellessani häntä. Ensimmäisen avomieheni kanssa olin viisi vuotta, hän oli suuri rakkauteni ja kaikki alkoi hyvin. Myöhemmin hän masentui, muuttui kyyniseksi, katkeraksi, eristäytyi ja tuli hullun mustasukkaiseksi. Haluttomuutta hänellä ei ollut, mutta itse en enää sairausvaiheessa halunnut seksiä hänen kanssaan. Hän alkoi käyttämään alkoholia ja muuttui aggressiiviseksi humalassa. Pahinta oli kuitenkin se syvä pimeys, kyyninen nihilismi ja se loputon itsesääli jonne hän vajosi. Kun halusin eroa hän uhkaili itsemurhalla, hajotti kotini irtaimistoa jne. Sittemmin hän on näyttänyt olevan paremmassa kunnossa, mutta ahdistava kyynisyys paistaa edelleen läpi. Hän on ollut samanlainen synkkyyteen taipuvainen koko ikänsä. Toinen avomieheni, josta olen nyt eroamassa, oli myös suhteemme kaksi tai kolme ensimmäistä vuotta oikea unelmamies ja elämämme oli onnellista ja tasa-painoista. Sittemmin suhteemme jatkuessa hän on masentunut. Aiemmin hän oli sairastanut masennuksen murrosiässä. Ensin häneltä jäi opinnot kesken masennuksen vuoksi. Hän oli niin saamaton ettei edes hakenut mitään muutoksia tukiinsa, jotka sitten jäivät pois. Sitten hän kuntoutui hieman ja pääsi töihin. Kovin kauaa hän ei jaksanut nousta aamuisin, vaan jäi sairaslomalle. Ikävä kyllä hän ei saanut sairaspäivärahaa (vuokratyö), vaan jouduimme taas elämään minun palkallani. Mies aloitti käynnit psykiatrilla ja sai lääkityksen. Lääkitys vei häneltä seksihalut ja kyvyn orgasmiin. Mies on myös lihonut parikymmentä kiloa parissa vuodessa, makaa lähinnä sohvalla ja sängyssä. Hän on minusta mustasukkainen kaikille miehille, myös ystävilleen. Miestä väsyttää koko ajan. Hän on päässyt takaisin töihin, parempaan työpaikkaan, mutta on silti vihainen joka aamu kun lähtee töihin. Hän on kuin suonsilmä tai tyhjiö. Hän ei ymmärrä imevänsä minusta kaikki energiat läsnäolollaan. Tulee niin huono olo kun menen kotiin ja hän on odottamassa synkeänä eikä koskaan edes hymyile. Minä olen päättänyt erota, mutta en ole kertonut vielä miehelleni. Hän on joskus sanonut ettei kestäisi sitä. Seuraavalla kerralla odotan pitkään ennen kuin aloitan parisuhteen ja jos masennusta ilmenee se on heti poikki. Eli ei mitään liiallista romantiikkaa tai saippuasarjoja - kunpa olisinkin kasvanut siihen maailmaan enkä tähän mutaisen mustuuden täplittämään ja masennuksen saastuttamaan läjään. Masentuneet vievät elämänilon ympäriltään. Masentuneet eivät aidosti pysty välittämään muiden asioista - he ovat keskittyneet itseensä. Masentuneet ovat sisäänpäin kääntyneitä ja näkevät oman elämänsä kaiken keskiössä. Masentunut ihminen ei voi olla tasa-arvoinen kumppani tai tasapainoinen aikuinen. Se, ettei masentunut voi sairaudelleen mitään on tosiasia. Kukaan ei valitse sairauttaan. Mutta masentuneet, jotka pystyvät tunnustamaan tuskan, jonka he läheisilleen tuottavat, voisivat pidättäytyä uusista suhteista ja ainakin pidättäytyä lasten hankinnasta. Ja me terveet voimme tehdä päätöksen elämämme suojaamisesta näiltä synkkyyden lähettiläiltä. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KISSA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Miten voi olla mahdollista että META terrorisoi ihmisten elämää ympäri maailmaa?
35 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Ministeri Wille Rydman: "Helsingin väestökehitys on haitallista – ”Lähiöissä tikittää aikapommi”"
Tänään 00:35
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Ei voi muuta kuin NAURAA!
Tänään 00:34
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Trump on vannonut olevansa "diktaattori" heti ensimmäisenä päivänä. Ensimmäisinä Kiina ja Venäjä taputtavat käsiään. Syttyykö siellä sisällissota?
Tänään 00:08
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Relaatio 1067
Eilen 23:00
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Kilttilässä nukutaan taas kolmistaan 🤭
Eilen 21:34
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Alumiinin vienti Venäjälle kaksinkertaistunut vuodessa – taustalla turkulainen nastafirma Turvanasta, jonka osaomistaja on RKP:n puheenjohtajan vaimo
Eilen 21:06
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Koko yhteiskunnan "taksiuudistus" käynnissä
Eilen 20:42
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Started by vierailija
Tänään 00:34
Luettu: 61
Aihe vapaa
2.
Trump on vannonut olevansa "diktaattori" heti ensimmäisenä päivänä. Ensimmäisinä Kiina ja Venäjä taputtavat käsiään. Syttyykö siellä sisällissota?
Started by vierailija
Tänään 00:08
Luettu: 42
Aihe vapaa
3.
Ministeri Wille Rydman: "Helsingin väestökehitys on haitallista – ”Lähiöissä tikittää aikapommi”"
Started by vierailija
Tänään 00:35
Luettu: 29
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Latest: vierailija
2 min sitten
Aihe vapaa
2.
K/B-komposti
27 min sitten
Aihe vapaa
3.
Miten voi olla mahdollista että META terrorisoi ihmisten elämää ympäri maailmaa?
35 min sitten
Aihe vapaa
4.
41 min sitten
Aihe vapaa
5.
Kasvanko kohta umpeen?
Latest: Johnny Appleseed
51 min sitten
Aihe vapaa
6.
K/B-komposti 2.0
Tänään 01:09
Aihe vapaa
7.
Valmiudessa olevat lännen yli 1500 ja Venäjän yli 1500 ydinasetta aiheuttavat harmagedonin
Latest: Johnny Appleseed
Tänään 01:04
Aihe vapaa
8.
Tänään 00:57
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Perhe-elämä
Masentuneilta kiellettävä pariutuminen
Bottom