Masentaa tää karppaus!! Tai ylipäätään laihdutus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viimeset kilot..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viimeset kilot..

Vieras
Oon laihduttanut reilut 15 kiloa ja aikaa on menny hiton kauan, pari vuotta. Aluksi jätin kaikki herkut pois, mikä oli ihan hirveää. Sitten aloin laskea kaloreita, eli söin herkkujakin, mutta en antanu kalorimäärän nousta liikaa. Sekin oli hirveää, koska jos oli syöny esim. irtsikoita, niin sitten oli nälkä.. Sitten laihdutin kiloklubin avulla. Pingotin ihan hulluna saadakseni ne kaikki pallot vihreiksi ja suurinpiirtein puolet päivästä meni siihen, että istuin koneella ja kokeilin kaikkea, mikä ruoka vaikuttaa mitenkin ja sen mukaan sit söin. Nyt sitten oon jonkun aikaa karpannu. Pasino putoaa kaikista tehokkaiten, mutta tuntuu, että joutuu kieltäytymään niin paljosta. Tekee mieli leipää, tekee mieli karkkia, EI tee mieli lihaa, ei salaattia, ei juustoa..

En enää edes muista aikaa, että pystyin syömään ilman mitään rajoituksia.

Huoh, kyllästyttää.. Mutta HALUAN saada nää viimeiset kilot pois.

Kuinka paljon liikut? Oletko ajatellut, että syömisten rajoittamisen sijaan laihduttaisit liikkumalla enemmän? Se voisi sopia sulle paremmin, jos syöminen ja herkuttelukin joskus on sulle tärkeää.

Kyllä uskoisin syöväni tarpeeksi rasvaa.. Aamulla söin turkkilaista jogurttia, päivällä voissa paistettua jauhelihaa(kastiketta) kasvisten kanssa, välipalaksi juustoa ja kinkkua sulana kun tein lapsille lämpimiä leipiä ja iltaruuaksi lihapullia salaatin kanssa..
Sen lisäksi oon koko päivän himoinnu omenoita, jotka tuoksuu meidän keittiössä kun on tullu valtava sato. Ja oonkin niitä syönu kolme.. En tiedä missä hiilarit huitelee, nyt tuntuu ettei painokaan putoa..

Kuinka paljon liikut? Oletko ajatellut, että syömisten rajoittamisen sijaan laihduttaisit liikkumalla enemmän? Se voisi sopia sulle paremmin, jos syöminen ja herkuttelukin joskus on sulle tärkeää.

Joo, liikunta tekee kyllä hyvää ja hillitsee himojakin.. Mutta liikun nyt jo melko mukavasti, yleensä 4 kertaa viikossa ihan hyviä lenkkejä.. Mutta tietty sitä vois lisätä..

[QUOTE="emm";22055322]Ja mä suosittelen myös tarkistamaan sitä hiilaritasoa, mullekin sopii paremmin n. 60g/vrk ja paino putoaa kuitenkin. Mikä sulla on nyt rajana?[/QUOTE]

Olin alkuun ihan ketoosissa eli alle 20g, mutta nyt oon pikkuhiljaa ottanu muitakin juttuja tähän, esim. tuon jogurtin, niin nyt ei oikein painokaan putoa enää..

Jos jollakulla olis jotain sanottavaa tästä mun tilanteesta ylipäätään, niin olisin iloinen.. Siis vaikka ei karppauksesta puhuisikaan.. Musta tuntuu, että oon nyt laihduttanu niin kauan, että alkaa olla ikuisuus tätä takana.. Alan olla niin väsyny koko hommaan..

Mitä ihmettä mun pitäis tehdä..

Heitä vähän rennommalle vaihteelle hetkeksi. :) Nostat hiilarimäärä, katso vaikka ateriamatriisista, mitä kaikkea voisit vielä lisäillä hyvähiilariselle linjalle. Ja sit pidät sitä linjaa hetkosen. Unohdat, et oot laihduttamassa (et toki ala mässätä), mut anna itsellesi hetken tauko. Samalla voit vähän koittaa lisätä liikuntaa.

Pidä sitä linjaa hetkonen, katso mitä tapahtuu. Jos paino putoo, niin hyvä, mut ihan yhtä hyvä, jos pitää sen siinä hetken ja sit taas jatkaa uudella spurtilla.

Siellä on muuten kaks muutakin leipäreseptiä, semmoset juustoleipäset ja oliskos se siemenrieska nimeltään. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22055467:
Heitä vähän rennommalle vaihteelle hetkeksi. :) Nostat hiilarimäärä, katso vaikka ateriamatriisista, mitä kaikkea voisit vielä lisäillä hyvähiilariselle linjalle. Ja sit pidät sitä linjaa hetkosen. Unohdat, et oot laihduttamassa (et toki ala mässätä), mut anna itsellesi hetken tauko. Samalla voit vähän koittaa lisätä liikuntaa.

Pidä sitä linjaa hetkonen, katso mitä tapahtuu. Jos paino putoo, niin hyvä, mut ihan yhtä hyvä, jos pitää sen siinä hetken ja sit taas jatkaa uudella spurtilla.

Siellä on muuten kaks muutakin leipäreseptiä, semmoset juustoleipäset ja oliskos se siemenrieska nimeltään. ;)

Tätä mäkin oon harkinnu, mutta kun oon useamman kerran tän jo tehny ja AINA retkahtanu siis ihan hirveisiin mässäyksiin.. Että nyt kyllä pelottaa antaa yhtään löysiä..

Tätä mäkin oon harkinnu, mutta kun oon useamman kerran tän jo tehny ja AINA retkahtanu siis ihan hirveisiin mässäyksiin.. Että nyt kyllä pelottaa antaa yhtään löysiä..

Mut mut.. Jos sulla on tommonen olo, todennäköisempää on, että retkahdat ja kunnolla, jos jatkat tuolla linjalla kuin jos vähän rentoutat ja annat luvan ottaa harkitusti enemmän niitä, mitä haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22055557:
Mut mut.. Jos sulla on tommonen olo, todennäköisempää on, että retkahdat ja kunnolla, jos jatkat tuolla linjalla kuin jos vähän rentoutat ja annat luvan ottaa harkitusti enemmän niitä, mitä haluat.

Pitääpä yrittää vähän löysätä.. Lisään liikuntaa ja syön ompun silloin tällöin hyvällä omallatunnolla =)
Kiitos tsempeistä, eiköhän tää tästä!

(valan uskoa itseeni, etten retkahda..)

Pidä yksi KUNNON repsupäivä, syö ihan mitä vaan haluat! Näin mä sain jumituksen loppumaan (söin mm. pitsaa, suklaata ja keksejä ). En mitään hirveitä määriä tosin jaksanut kun olin kuitenkin päivän aikana syönyt kunnon karppisapuskat... Eikä noi herkut ees maistunu niin hyviltä ku ennen.

Yhteistyössä