Masentaa kun ei tiedä mitä elämässään tekisi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
23v, lukio + ammattikoulu käytynä (ammatti sellanen jossa ei pahemmin töitä nyt tarjolla) ja pienen lapsen kanssa nyt kotona. Työkokemusta ei oo paljoakaan eikä mitään työpaikkaa mihin palata kun hoitovapaa päättyy. Mulla ei ole hajuakaan mitä lähtisin tekemään, mitä töitä esim. voisin hakea kun lähes kaikkeen tarvitaan alan koulutus tai alan työkokemusta tms. Oon jotenkin niiiin hukassa ja se ahdistaa ja masentaa.

Kah, muitakin joilla sama onkelma! :hug: Mulla on kyllä työkokemusta vaikka ja mistä, mut eniten masentaa se etten voi lähtee tekemään sitä mitä haluaisin lapsen takia (hoidot menee hankalaks), vaan nyt mun pitäis sit keksiä jotain mitä saattaisin haluta tehdä ja ehkä kouluttautua uusiks, mut jotenkin vaan koko ajan masentaa ajatus 8-4 työstä...

Mullakin on käynyt mielessä uudelleenkouluttautuminen. Se kuitenkin tietäisi 3,5-5 vuotta opiskeluja + lisäksi pitäisi varmaan käydä töissäkin että rahat riittää ja miten sitten jää aikaa lapselle... ja uusi alakin on vielä keksimättä. Sit taas kuitenkin ajatus paremmasta toimeentulosta ja vähällä rahalla kituuttamisen loppumisesta houkuttelisi kovasti. Tuntuu vaan ettei yhtään tiedä mihin suuntaan lähtisi.

Mulla menossa vaihe, että teen hieman vähemmän unelmaa hommaa, jotta perhe pysyy leivän syrjässä kiinni. Kunhan lapset ovat isompia, tai oikeastaan täysi-ikäisiä, voin sitten taas vapaammin juosta unelmani perässä. Tosin työpaikalla sattunut haulikkouhkaus sai polvet niin veteliksi, että jäin miettimään olisiko minusta työhön päivittäisen uhan alla.

Olen samaa ikäluokkaa kuin ap, tilannekin melkein sama (tosin en ole valmistunut mistään). Olen tällä hetkellä palkattomassa työharjoittelussa työkkärin kurssin kautta ja vaikka itsessään onkin kivaa, suorana sanottuna vituttaa tehdä sitä palkatta! Olisi varmaan joo pitänyt nuoruuden kuohuissa vähän miettiä järjellä, mutta silloin elämä oli niin sekaisin muutenkin (ei, ei itseni takia) ettei kiinnostanut alkaa järkeilemään...:(

Mulla on ehkä suurimpana ongelmana just se, että mistä aloittaa?! Mitä töitä voisi hakea jos pahemmin kokemusta eikä koulutuksestakaan ole pahemmin hyötyä? Toimistotöitä tein opiskeluihin liittyvissä työharjotteluissa mutta kaikissa avoimissa toimistotyöpaikoissa on hirveet vaatimuslistat osaamisesta ja koulutuksesta ja työkokemuksesta yms.

Työkkärin ammatinvalitapsykologista voisi olla apua. Sinne pääsee ksekustelemaan mitätaitoja sulla on ja miten pääset alkuun. Antaa sulle vaihtoehtoja miten voisit saada unelmaurasi alkuun. Ja auttaa sua miettimään mikä se sun unelmatyösi voisi olla.

Yhteistyössä