Masennustako vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävaan

Vieras
Tarviaisin apua ja vinkkiä kun tuntuu et mikään ei enää huvita oikeen,lapset on sikarasittavia päivästä toiseen..onkohan mulla jotakin masennusta vai?tuntuu et ei jaksa muuta ku huutaa ipanoille,ei nää enää mitää positiivista missään.totesin kauhukseni vaan tänään kun tuntuu et tuleva jouluki tuntuu ihan paskalle.en haluaisi tällaista äitiä lapsilleni vaan sellasen oikeen..oisko täällä ketään joka on saanu apua väsymykseen?millaisia lääkkeitä ja miten vaikuttaneet?JA SITTE EI KIITOS VASTAUKSIA,mitäs oot lapset hankkinu..heh

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
näyttäisi vähäsen siltä testin mukaan..mutta mitä muuta tää voisi olla?ja mites auttaako joku lääke?

Yleensä lääkkeet on se nopein apu. Miäkin tällä hetkellä masennuslääkkeitä syön.
Kannattaa käydä lääkärissä juttelemassa :hug:

Kantsii varata aika lääkäriin, tai mielenterveysneuvolaan, tai jollekin sairaanhoitajalle. Lääkkeet auttaa ja jutteleminen esim. mielenterveystoimistossa :) Mulla ainakin on auttanut. Ja tottakai pitää miettiä sitä, mistä masennus tulee, että onko sulla ollenkaan harrastuksia, vai oletko vaan lasten kans kotona jne. Pohdiskella mikä tuottas sitä iloa ja hyvää oloa elämässä, ja pyrkiä saamaan sellasia kokemuksia. Apua kannattaa joka tapauksessa hakea, koska tilanne on mahdollista saada kohenemaan, kunhan keinot ja voimavarat punnitaan :) tsemiä! :)

Kiitoksia vastauksista,juu omaa elämää ei oo,oon aina lasten kaa..parisuhde on ollu kohta 2v katkolla vaikka saman katon alla asutaan edelleen,yhtä riitelyä vaan joten sekin stressaa.mitenkä sitten jos otan yhteyttä lääkäriin ni joutuuko johonkin tarkkailuun esim.säännöllisiin käynteihin jossakin?ja miten samperi nuo lääkkeet vaikuttaa sinuun?saatko niistä lisää pinnaa itsellesi tai mitä?anteeksi kun olen näin tyhmä mutta huolestuttaa kuinka kauan tätä oikeesti jaksaakaan kohta.

Eihän sitä kukaan pakota mihinkään säännöllisiin käynteihin, mutta mun mielestä ainakin on ollut tosi hyvä käydä mielenterveystoimistossa, siellä mulla on omahoitaja, jonka kans voi jutella asioista, ja se helpottaa oloa kun saa purkaa kaiken mielen päältä :) Lääkkeenä itse käytän Cipralex 20mg, mulle määrättiin se paniikkihäiriöön loppukesällä, sen jälkeen on ilmennyt tuo masennuskin, kun jouduin työttömäksi, pelkkään masennukseen voidaan käyttää esim. SSRI-lääkkeitä pienemmällä annoksella, varsinkin jos masennus on esim. lievä tai kohtalainen. Sulla kuitenkin kuulostaa olevan vielä jollain lailla homma hanskassa, kun jaksat kuitenkin kertoa pahasta olosta ja väsymyksestä yms. eli varmasti kannattaa alkaa miettimään mitä muutoksia vois elämässä tehdä, että elämänlaatu paranisi, ja miten saisit aikaa itsellesi ilman lapsia välillä, kannattaako miehen kanssa jatkaa jne. Ehkä se olis ihan hyvä käydä mielenterveystoimistossa tms. se saattas selkiyttää ajatuksia, ja ne on just asiantuntijoita keksiin noita selviytymiskeinoja ja elämää helpottavia juttuja :)

Kiitoksia vastauksista,juu omaa elämää ei oo,oon aina lasten kaa..parisuhde on ollu kohta 2v katkolla vaikka saman katon alla asutaan edelleen,yhtä riitelyä vaan joten sekin stressaa.mitenkä sitten jos otan yhteyttä lääkäriin ni joutuuko johonkin tarkkailuun esim.säännöllisiin käynteihin jossakin?ja miten samperi nuo lääkkeet vaikuttaa sinuun?saatko niistä lisää pinnaa itsellesi tai mitä?anteeksi kun olen näin tyhmä mutta huolestuttaa kuinka kauan tätä oikeesti jaksaakaan kohta.

No varmasti ressaa tuo parisuhde:/
Pakko kysäistä, että kannattaako jatkaa saman katon alla..?

Jos otat lääkäriin yhteyttä, niin ekana saat lääkkeet, itse pystyt vaikuttamaan siihen, haluatko käydä esim. juttelemassa-kukaan ei siihen pakota
Lääkkeet kummasti vaan nostaa sen mielialan, yhtäkkiä taas ei olekkaan pinna niin kireä ja jaksaa touhuta kotona paljon enemmän

joo onhan noita keinoja yritetty miettii et mikä auttais.meil ei oo koskaan lapset ollu missään edes yöhoidossa kun ei oo paikkaa..koskaan ei olla kahden kesken missään ja eiköhän näitä umpikujasyitä oo liutakaupalla.omaa aikaa on onnetonta yrittää järjestää kun asutaan 15km kaupungista ja täältä ei pääse minnekkään ilman autoa,ja mul ei oo korttii:(eli käytännössä liikutaan koko perhe aina joka paikaaan..ahdistaa ihan oikeesti..ja nyt tosiaan on tullu tuo ahdistus etten jaksa enää noitten 3 kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Voihan se olla vaikka masennusta :hug:
Kokeiles vaikka tehä tälläinen testi:
http://www.tukiasema.net/gallup/default.asp?gallupID=19

tuon mukaan mä olen kohtalaisesti masentunu |O

Sinäkin :o
Äkkiä tohtorille siitä :attn:

(Tuo on muuten oikeasti ns. virallinen testi...)

Miulla saattaa olla lievää masennusta. Aika hyvin olen siis testin mukaan toipunut, kun viimeksi testiä tehdessä useampi vuosi sitten tuloksena oli keskivaikea masennus :)

No varmasti ressaa tuo parisuhde:/
Pakko kysäistä, että kannattaako jatkaa saman katon alla..?

Jos otat lääkäriin yhteyttä, niin ekana saat lääkkeet, itse pystyt vaikuttamaan siihen, haluatko käydä esim. juttelemassa-kukaan ei siihen pakota
Lääkkeet kummasti vaan nostaa sen mielialan, yhtäkkiä taas ei olekkaan pinna niin kireä ja jaksaa touhuta kotona paljon enemmän

no arvaas vaan kuin monta kertaa oisin jo lähteny..mut aina joku saa jäämään..ehkä se pelottaa et jos en jaksa tääl noiden muksujen kaa ni mites sitte yksinhuoltajana?
ihan terveyskeskuslääkärillekkö sitä voisi mennä?tai yrittää,meillä täällä kun on lääkäripula ni aikoja annetaan rajatusti..

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Miulla saattaa olla lievää masennusta. Aika hyvin olen siis testin mukaan toipunut, kun viimeksi testiä tehdessä useampi vuosi sitten tuloksena oli keskivaikea masennus :)

Mulla tuo masennus heittelee.. Heinäkuussa oli jo vaikean puolella, sitten taas lieventy..
Nyt taas alkaa pisteet nousemaan:headwall:
Krooniseks masennukseks epäileevät :/

no arvaas vaan kuin monta kertaa oisin jo lähteny..mut aina joku saa jäämään..ehkä se pelottaa et jos en jaksa tääl noiden muksujen kaa ni mites sitte yksinhuoltajana?
ihan terveyskeskuslääkärillekkö sitä voisi mennä?tai yrittää,meillä täällä kun on lääkäripula ni aikoja annetaan rajatusti..

Terveyskeskukseen kannattaa ekana soittaa, sieltä sitten ohjaavat etiäpäin

Terveyskeskukseen kannattaa ekana soittaa, sieltä sitten ohjaavat etiäpäin

minne?

Kyllä päiväseltään masennuspotilaita löytyy täältäkin yksi varma ta paus,pisteitäkin sain peräti 21, että silleen :ashamed: :snotty: kyllä sinullakin voi olla jonkin asteinen masennus tai normaali alakulo näin pimeään aikaan ja varsinkin jos virikkeeet puuttuu,hakeudu johonkin hoitoon juttelemaan,siitä se alkaa selvitä.

Yhteistyössä