masennuslääkkeet ja alkoholi????

• Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
apuja
eli huomenna olisi tarkoitus lähteä tuulettumaan, syön 60mg cymbaltaa 4 kuukautta enkä ole kertaakaan ottanut, lisäksi unettomuuteen opamox 15mg...

olen pohdiskellut kuinka vaikuttaa alkoholin kanssa ja miten itse olette toimineet lääkityksen aikana alkoholin kanssa?

Olen nähnyt hyvin läheltä tajuuttomuuskohtauksen, johon liittyi hetken hengittämättömyyskin, joka mitä ilmeisemmin johtui masennuslääkkeen ja aika vähäisen alkoholin yhteyskaytöstä.

Ensinnäkin ihan muutama alkoholiannos meni hyvin pahasti päähän, ja krapulassa kaatui seisovilta jaloiltaan suoraan maahan (tajuttomuus), ja oli hetken hengittämättä. Hirveä tilanne.

Älä juo, jos lääkkeen ohjeissa kielletään.

masis
itse olen syönyt efexoria pari vuotta, ja otan alkoholia aika reippaastikkin silloin tällöin, bentsot on eri asia,ei kannata samana päivänä ottaa alkon kanssa.Tosta cymbalta lääkkeestä ei ole kokemusta, kannattaa ensin juoda varovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=5&searchstring=cymbalta&id=8044736
Tuossa tuoteseloste siitä, ei mitään mainintaa alkoholista :saint:
ei ehkä mainita, voin kertoa että tuon lääkkeen kanssa menee tukka sekasi. kolme kaljaa ja känni päällä ihmisellä joka on pystynyt vetämään kossupullon pohjiks ja baariin
Voi vaikuttaa eri ihmisillä erilailla..
Ite vaan oon noita kaikenmaailman masislääkkeitä syöny, eikä koskaan oo tullu alkon kaa mitään ongelmia

The Titityy
Samalla lääkkeellä ja annostuksella olen juonut. Nou hätä.
Jätä kuitenkin Opamoxi ottamatta illalla. Tuskinpa unta tarvii kännisenä odotella... :whistle: :D

Aamulla turha jättää Cymbaltaa ottamatta. Jatka normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=5&searchstring=cymbalta&id=8044736
Tuossa tuoteseloste siitä, ei mitään mainintaa alkoholista :saint:
ei ehkä mainita, voin kertoa että tuon lääkkeen kanssa menee tukka sekasi. kolme kaljaa ja känni päällä ihmisellä joka on pystynyt vetämään kossupullon pohjiks ja baariin
Tuommoinen kokemus mullakin on tuttavasta. En tiedä kyllä mitä lääkettä hän söi, mutta on iso mies, noin 90kg ja 185cm, jolla kyllä on viinapäätä ja kokemusta.... JA niin vaan muutamista oluista meni ihan sekaisin, ja vielä hirveä krapula ja tajuttomuuskohtaus.

ziraginny
kun join efexorin kaa (venlaflaxiini) sain jotain kummia muistinmenetys- ja juoppohulluuskohtauksia (delirium..)ja olin agressiivinen ja itsetuhoinen jo muutaman annoksen jälkeen ja tästä johtuva (ystävät oli huolissaan ja myös vittuuntuneita mun sekopäisestä käytöksestä) seur. aamun morkkis ajo vaa juamaan lisää ja kierre alko. Eli vähän voi juua ja tarpeeks harvoin mutta jos on mitään taipumuksia alkoholismiin tai alkoholiongelmia muuten tai jos kärsii pahasta morkkiksesta ei kande ottaa holia masennuslääkkeiden kaa. Kaverilla oli ihan samat ongelmat saman lääkkeen kaa. Huomasin sen ennenkun es tiesin et kaverikin käytti Efexoria. ollaan molemmat samaa mieltä tästä. Ja kun käytin remeronia (mirtazapiini) sammuin ennen aikoja jo muutamasta annoksesta. Cipramilillä (citalopram)oli aikalailla sama vaikutus alkomaholin kaa kun efeillä mut paljon lievempi. mutta ilman alkoholia varsinkin efexor oli tehokas. (laihduinkin käytön aikana 10kg

vieras
Mulla taas Efexor ei tehnyt yhtään mitään, eikä myöskään Cipramil. Remeron käänsi vuorokausirytmini muotoon unta 16 tuntia ja hereillä 8 tuntia, joten sen käyttö jäi kuukauteen eikä tullut otettua alkoholia (no ei kai kun nukuin koko ajan ja kun olin hereillä niin mikään baari ollut aukikaan... ). Eli joo, se on ihan henkilökohtainen juttu.

Ota siis varovasti alkuunsa.

vieras
Lääkkeiden vaikutukset ylipäätänsäkin erilaisia eri ihmisillä. Alkoholin ja lääkkeiden yhteisvaikutus myös. Söin aiemmin Cipralexia, joka kohdallani aiheutti kauheita krapuloita - lähes Antabuksen kaltainen vaikutus... Cipralexin kanssa oli muutenkin paljon sivuvaikutuksia, eikä lääke tuntuvan tehoavan itse ongelmaan. Nykyisin syön Efexoria, eikä ole ollut sivuvaikutuksia eikä ongelmia alkoholinkaan yhteydessä. Juon tosin todella rauhalliseen tahtiin, että ei tulisi yllätyksiä.

Tietysti kannattaisi kokeilla kotona esim. yhdellä-kahdella alkoholiannoksella kotioloissa ja kuulostella rauhassa olotilaa. Jos tähän ei ole mahdollisuutta, niin ensimmmäisillä ravintolakerroilla luotettava ystävä mukaan ja malttia yöelämään:)

"Milana"
mä oon syöny venlafaxinia nyt noin puoltoistavuotta, ja sen jälkeen kun oon ottanu alkoholia, oon viillelly itteeni ja heitelly tavaroita ja tullu hirveeseen angstikänniin. sitä ennen tätä ei tapahtunu.
mut kuten jo todettu, eri ihmisillä eri vaikutukset...

"Kyllästynyt"
Olen ajatellut vetää itseltäni hengen. Olen ollut hoidossa masennuksen takia monta vuotta ja nyt ajoitaan lopettaa hoito sen perusteella, että olen ollut jo kyllin kauan hoidossa. Uhkasin tappaa itseni, mutta lääkäri suhtautuu siihen, että senkus tapat. Kokeilin käyttää alkoholia ja sen kanssa paria eri masennuslääkettä, jolloin takoitukseni ei vielä ollut tappaaa itseäni. Halusin tietää vain onko toimenpide kivuton ja toimiiko se. Aamulla heräsin lattialta joka oli kokonaan veressä, kasvoni olivat kokonaan veressä ja otsani auki. Illasta en muista mitään. Valehtelin lääkärille, että olin liukastunut ulkona. Minulla todettiin aivotärähdys.

Nyt ajattelin tehdä sen oikein kunnolla. Minulla on suuri määrä jäänyt käyttämättä masennuslääkkeitä mm. Efexoria, Cymbaltaa, Sertralinia, Moclobemidia ja Diapamia ym. Ajattelin tehdä sen viinan avulla. Osaisiko joku sanoa mikä olisi tehokkainta? Minulla on myös hirttoköysi kellarissa valmiina

Syvälliset kiitokset neuvoista

Yhteistyössä