Masennuslääkkeiden käyttäjiä paikalla? Unista asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Oletteko huomanneet mitään muutosta unien näkemisessä lääkkeen käytön aloitettuanne? Itse olen käyttänyt Sepramia nyt muutaman kuukauden ja minua häiritsee kun näen ihan valtavasti unia joka yö. Ennen lääkitystä näin unia vähän ja nekin oli aika ahdistavia. Onko unien näkeminen vain merkki siitä että nukun paremmin vai johtuuko se lääkityksestä?

Ite käyttänyt nyt Sepramia 1,5kk ja en oo huomannut et näkisin enemmän tai vähemmän unia.

Katotaan miten muuttuu, kunhan ens viikolla haen mun nukahtamis lääkkeet apteekista, et onko sitten vaikutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei voi olla!:
Siis täällä on ihan hirveesti näitä masennuslääkkeitä syöjiä,ei ihme kun siitä puhutaan että ovat kasvussa!

siis häh? en tajuu sun pointtia..
niit lääkkeitä syödään koska niitä tarvii..ei siks et ne ois suosittuja. :whistle:

Siis täällä on ihan hirveesti näitä masennuslääkkeitä syöjiä,ei ihme kun siitä puhutaan että ovat kasvussa!

Niin? Aika paljon taitaa aina samat vastailla.

Ja ap:lle, en ole huomannut eroa.

Eiköhän se ole kuitenkin parempi että masislääkkeiden kulutus on kasvussa kuin esim itsemurhaluvut kasvaisivat räjähdysmäisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Eiköhän se ole kuitenkin parempi että masislääkkeiden kulutus on kasvussa kuin esim itsemurhaluvut kasvaisivat räjähdysmäisesti?

Miks pitää vetää itsensä ensin noin piippuun että vain itsemurha mielessä?Hakee terapia-apua tms.Ei lääkitys mikään ratkaisu ole aina!

No tuohon ap:n aiheeseen liittyen...

En tiedä käyttämästäsi lääkkeestä, mutta mulla käytössä ollut Sertralin (Zoloft) aiheutti sivuvaikutuksena kovinkin vilkkaita unia. Tosin unet tasoittui ajan myötä ja usein niissä oli kuitenkin pohjaa mitä kautta pääsi käsittelemään asioita sitten terapiassa. Ja ihana oli nukkua niin että näki unia :-)

Miks pitää vetää itsensä ensin noin piippuun että vain itsemurha mielessä?Hakee terapia-apua tms.Ei lääkitys mikään ratkaisu ole aina!

Ensinnäkin terapia-avun saaminen on hyvin vaikeaa. Psykoterapiaan on yksityisellekin vähintään puolen vuoden jono. Lääkitys _yksinään_ ei ole ratkaisu mutta esimerkiksi minulle hyvin tärkeä koska aivoissani on selkeästi toimintahäiriö ja lääkkeiden avulla jaksan hoitaa itseäni paremmin, myös sen psykologin kanssa jolla käyn. Terapia-apua ei tosiaankaan ennalta ehkäisevästi saa enkä usko, että kukaan etukäteen tietää että tulee olemaan todella pahassa jamassa.

Juu ja terapiaanhan pääsee tietysti tuosta noin vaan ilman jonotusta? Lääkkeet alkavat vaikutta aika nopeasti ja niiden avulla pääsee pois sieltä syvimmästä suosta, sitten pystyy ehkä paremmin hakemaan sitä keskusteluapua ja jaksaa jonottaa sinne..

Alkuperäinen kirjoittaja Taikakielo:
Mä en näe ahdistavia unia.Unen laatu on hieman parantunut.Viime aikoina olen nähnyt unia useammin.Unien määrä väheni sitä mukaa kun masennus paheni.

Voisi siis tulkita niin että unet ovat merkki paranemisesta? Olen ollut jo niin kauan masentunut etten enää muista millaisia unia näin silloin kun olin terve.

Pointti on se että niitä ei todellakaan aina tarvii mitä lekuri sanoo,pärjää muutenkin!Kyllä Suomen mammat on huonossa jamassa!

ahaa..onko sulla itellä kokemusta vai ihan ite ton kekkasit? :D

Kuka nyt masennusta tarkoituksella haluaa?Se on yhtä helvettiä.Siitä kärsii läheiset omia lapsia myöten.Jotkut joutuvat pitkälle sairaslomalle sen takia.

ennen kuin aloin syömään masennuslääkkeitä ja edes oikeesti tajusin olevani masentunut, ennenkuin tapahtui jotain minkä seurauksena pääsin hyvälle lääkärille, niin näin sellasta ihan hirveetä unta, mutta nytten syötyäni lääkkeitä jo vuoden päivät, en ole kertaakaan nähnyt sitä inhokki unta, vaan kaikenlaisia mielenkiintosia unia ja olen kertonut niistä terapeutilleni ja kyllä niillä unilla jokin viesti on ollut

Sano muuta, samaa ihmetellyt. Nuoria äitejä ja kaikki masentuneita. Olisiko kannattanut kasvaa ja tehdä lapset myöhemmin tai ei ollenkaan.

No tuohon ap:n aiheeseen liittyen...

En tiedä käyttämästäsi lääkkeestä, mutta mulla käytössä ollut Sertralin (Zoloft) aiheutti sivuvaikutuksena kovinkin vilkkaita unia. Tosin unet tasoittui ajan myötä ja usein niissä oli kuitenkin pohjaa mitä kautta pääsi käsittelemään asioita sitten terapiassa. Ja ihana oli nukkua niin että näki unia :-)

Minut o pelastanut varmaankin se kun näen aina niin paljon unia niin ei hulluus iske. Unethan ovat terapiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikille ei sovi äitiys:

Sano muuta, samaa ihmetellyt. Nuoria äitejä ja kaikki masentuneita. Olisiko kannattanut kasvaa ja tehdä lapset myöhemmin tai ei ollenkaan.

Mä masennuin kyllä vasta vähän myöhemmin. Eikä lapsi / äitiys ole masentumiseeni vaikuttanut. Mutta olen kyllä miettinyt, että oisko pitänyt jättää tekemättä. Sitä vaan en tiennyt etukäteen että tulen sairastumaan.

Mistäs sitä tietää etukäteen mutta kun monet ovat masentuneita jo ennen lasta ja kyselevät voikohan näitä syödä odotusaikana. Silloin ainakin kannattaisi miettiä koska tuskin lapsi vaatimuksineen masentuneen oloa parantaa.

Mistäs sitä tietää etukäteen mutta kun monet ovat masentuneita jo ennen lasta ja kyselevät voikohan näitä syödä odotusaikana. Silloin ainakin kannattaisi miettiä koska tuskin lapsi vaatimuksineen masentuneen oloa parantaa.

Joka tapauksessa sun yleistys kaikista, masentuneista nuorista äideistä on virheellinen.

Heh heh..Minä en ole enää kovin nuori.Lähestyn uhkaavasti 40v.

Yhteistyössä