masennusko uusimassa vai mikä mun on:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
mikään ei taas tunnu kiinnostavan ja hermo totaalisen kireällä jatkuvasti. huudan vain kotona lapsille ja tuntuu että töissäkään ei jaksa olla asiakkaille ystävällinen.
noin vuosi sitten minulla todettiin masennus ja kesällä jätin lääkkeet pois ja olo ollut siitä asti hyvä ja olen pystynyt nauttimaan asioista.
en jaksaisi taas kärsiä sitä oloa minkä kanssa koko viime kevään kärsin.

kaapissa olisi lääkkeitä jäljellä ja mietinkin alkasinko syömään niitä jo nyt vai menenkö uudelleen lääkäriin ja aloitan vasta sitten.

mitä jos tämä ei olekkaan masennusta vaan jotain muuta ja aloitan lääkkeet.

Mun masennus uusiutui vuoden jälkeen lääkkeiden lopettamisesta. Tee masennustesti ja mene lääkäriin. En kuitenkaan aloittais omin päin lääkkeitä uudestaan...

testin tein äsken nopsaa ja sen mukaan ei ole masennusta.
ei itketä
ei ole väsymystä

enemmänkin aikaansaamattomuutta ja selaista tylsiintymisen ja vittuuntumisen tunnetta eikä jaksa mitään eikä huvita mikään ja hermo kireällä

No mun netissä tekemässä masennustestissä oli samat kysymykset kuin mitä lääkärin teettämässä testissä. Mutta masennus kyllä uusiutuu käsittääkseni helposti, varsinkin jos on aiemmin ollut lievää pahempi masennus. Ja tosi lyhyen aikaa oot syöny lääkkeitä, itse söin edellisen masennuksen hoitoon n. 2v lääkkeitä...

mulla on oikeastaan ollut joka kevät masennusta joka alakanut näihin aikoihin. aiemmin en ole syönyt lääkkeitä mutta viime kevät meni aivan mahdottomaksi. olin 3kk sairaslomallakin sen takia.

Lopetin lääkkeet elokuussa ja nyt ehkä kuukauden verran on ollut välillä todella kamala olla. Kuvittelen sen johtuvan mielen sopeutumisesta eloon ilman lääkettä. Ajattelen asian niin, että ensin odotin innoissani vieroitusoireiden häviämistä, koska halusin ilman lääkkeitä olla, ja ilman vieroitusoireita hetken jo oltuani taisi tulla arkisempi vaihe, jolloin mielikin palasi optimismin kukkuloilta arkeen. Jos nyt aloittaisin lääkkeet uudestaan, en mielestäni haastaisi itseäni riittävästi. Odotan siis ainakin kesään, ellei suurempaa romahdusta sitä ennen tule.

Sinä tiedät olosi ja sietokykysi parhaiten, joten tee niinkuin parhaalta tuntuu. Itse en aloittaisi lääkitystä uudelleen ominpäin, vaan kävisin ensin juttelemassa lääkärille, jotta näkisin, josko olisinkin vain keskusteluapua vailla.

Yhteistyössä