B)
Masennuslääkkeet eivät todellakaan ole sekopäitä varten, vaan masennuslääke on ihan tavallinen lääke niinkuin muutkin.joku joutuu käyttämään insuliinia esim diabetekseen, samalla tavalla ihminen käyttää lääkettä masennukseen.!!
itse olen raskauden loppusuoralla. ja sairastuin masennukseen nyt helmikuussa, huomasin itkeväni jatkuvasti, pelotti kaikki asiat, kotona seinät kaatuu päälle, ja kaveritkin vähissä.Aloin saamaan pakkoajatuksia, ja paniikkikohtauksia... lähdin itse hakemaan apua, ihan ensteks terv.keskus psykologilta, ja sainkin ajan heti.Aikaa minulle oli varattu tunti, jonka käytin itkemiseen, mutta sain asiani kuitenkin kerrottua, ja olin jo paperilapulle kirjoittanut kaikki oireeni, ja lykkäsin paperin psykologin käteen, josta hänen oli helpompi ymmärtää missä mennään..(kannattaa kirjoittaa ylös, auttaa erittäin paljon)
Tosi ihana psykologi, kuuntelee ja myöskin itse puhuu ja on oikeasti kiinnostunut minun huolistani.varasin ajan terveyskeskukseen jonne pääsin myös aika pian.Sain lääkityksen sepram 20mg.Alussa oireet paheni, ja sitten helpotti.nyt kolmeviikkoa olen syönyt lääkettä ja parempiakin päiviä on jo ollut, mutta esim tänään ja eilen olen ollut ns. tympääntynyt kaikkeen, ja turhautunut kun ei ole mitään tekemistä..mies sanoi että kyllä tää helpottaa, ja nyt on tällainen vaihe taas...
eihän se ole meidän vika jollei aivomme tuota serotoniinia tarpeeksi.Onneksi on lääkkeitä.
Tsemppiä kaikille, ja mukavaa kesää.Apua kannattaa aina hakea, se on itsensä parhaaksi sekä myös läheisten.