Toisen lapsen jälkeen koin lähes tulkoon totaalisen romahduksen, tuntui että mikään asia arjessa ei pysy hanskassa. En jaksanut mitään ja kaikesta oli huono omatunto. Neuvolassa keskustelin näistä asioista, mutta sain vain lämmintä kättä. Noista ajoista on nyt vuosi, töihin pitäisi palata mutta elämä on edelleen sekaisin ja tuntuu että en uskalla lähteä kodin seinien sisältä yhtään minnekään. Olen hakenut apua ja lääkäri totesi minun olevan klassinen masennuspotilas - meille äideille käy kuulemma monesti näin kun kotona ollaan ja varsinkin kun on sosiaalinen verkko on melko olematon kuten minulla sattuu olemaan. Arveluttaa aloittaa lääkkeet, serotoniinin takaisin oton estäjiä, mutta toisaalta en tiedä miten tilanne ilmankaan paranisi. Onko täällä palstalla sattumalta ketään jolla olisi kokemusta synnytyksen jälkeisen masennuksen lääkehoidosta?
Lasten puolesta olen huolissani, onko tällä minun ahdingolla vaikutusta heihin. Varsinkin vanhemman puolesta on tosi paha mieli, hän on joutunut kuulemaan purkauksiani ja lisäksi hänellä ei paljon ole ikäisiään kavereita kun itse olen melko huonosti tutustuva ja aika paljon olemme vain kotosalla. Niitä sukulaislapsia tai ystäväperheitä ei valitettavasti täälläpäin ole. Nämä ajatukset tietenkin vain pahentavat mieltä ja masennuskierrettä.
Lasten puolesta olen huolissani, onko tällä minun ahdingolla vaikutusta heihin. Varsinkin vanhemman puolesta on tosi paha mieli, hän on joutunut kuulemaan purkauksiani ja lisäksi hänellä ei paljon ole ikäisiään kavereita kun itse olen melko huonosti tutustuva ja aika paljon olemme vain kotosalla. Niitä sukulaislapsia tai ystäväperheitä ei valitettavasti täälläpäin ole. Nämä ajatukset tietenkin vain pahentavat mieltä ja masennuskierrettä.