Masennuksesta irti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masentunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masentunut äiti

Vieras
Heippa,

Olen kärsinyt masennuksesta 3v. kaikkea tehnyt parantuakseni eli eri lääkkeitä kokeiltu ja psykologia,psykiatria ja nyt käynyt terapiassa kohta vuoden.Silti oireilen,elämä on kuin vuoristorataa..miten jaksaa elämässä eteenpäin kun haluaa parantua ja se ei ole itsestään kiinni..olot meinaa viedä mehut kokonaan minusta..Lapsikin on..ja masennus alkoi lapseni ollessa n.4kk.Onko muita yhtä pitkään kärsinneitä masennuksesta? :hug:

Minullakin on takana aika pitkä ja vaihteleva masennus, nyt on olo niin hyvä, ettei olisi uskonut tällaista enää tulevankaan. Voisimme kirjoitella yv:täkin, jos uskaltautuisimme mustiksi?

Saanko kysyä mitä lääkkeitä käytit...miten pääsit eroon masennuksesta?Haluan päästä irti tästä...aikako vaan tän poistaa??Ei jaksais..ja kukaan kuka ei ole masentunut ei tiedä mitä tämä on..!!

Mulla alkoi masennus kai jo lapsena, luulin, että kaikki on samanlaisia, mutta nyt vasta aikuisena olen tajunnut, että olen ollut aika masentunut koko ikäni. Eli jo ennen lasta piti hakea apua psykologilta ja sain mielialalääkkeet, Cipramilia olen käyttänyt jo noin 10 vuotta. Välillä on kokeiltu muitakin lääkkeitä, mutta tuo on ollut ihan paras, vähiten sivuvaikutuksia. Mttoimistossa käyn aina välillä juttelemassa ja useammin jos siltä tuntuu, mutta varsinaista terapiaa en ole jaksanut edes aloittaa. Muuta en ole keksinyt kuin vitamiinit, liikunta, musiikin kuuntelu, ystävät.. Hyvä ja turvallinen arkielämä auttaa ainakin mulla pitämään ahdistuksen ja paniikkihäiriön yms. aisoissa. Meillä on suvussa tällaista masentuneisuutta.

Yhteistyössä