*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Kovasti jo tänään odotin äitiyspakkauksen tuloa, mutta ei tullut! :ashamed: No, jospa huomenna sitten.
Mä viettelen tässä vapaapäivää. Huomenna sit lähen miehen mukana Turkuun, kun mies menee käymään siellä lääkärissä. Jos vaikka H&M:llä piipahtais :D Siel on kyl aivan ihania lasten vaatteita!

Meillä on nuoremman tytön vanhat punaiset 62cm:n toppapuku ja kevyempi fleecepuku. Eli tytölle olis puvut valmiina, mut kyl poikakin saa punasella puvulla tarvittaessa kotiutua sairaalasta. Meillä aikaisemmin mies on käynyt ostamassa vauvalle puvun synnytyksen jälkeen, niin on oikeen värinen tullut. Katotaan nyt, jos poika sattuu putjahtamaan, niin veikkaan et mies kiiruhtaa vauhdilla taas pukuostoksille :LOL:

Mä tässä jännäilen.. Veljen tyttöystävä on mennyt aamulla sairaalaan synnytyksen käynnistykseen.. Tyttövauvaa kovasti veikkailen syntyväksi.. nyt sit vaan odotellaan.

Nyt ei tainnut olla äitiyspakkauksessa lainkaan villapukua? Just kaivelin vanhoja villavaatteita vintiltä.. Täytyis kai alkaa niitä pesemään. Pesuaineista oli jotain juttua.. Mä olen jostain saanut ensimmäistä lasta odottaessa päähän pinttymän.. Oon aina pessyt vauvan vaatteet erillään muusta pyykistä ja omo sensitiveä käyttänyt pesuaineena. Jotenkin tuntunut kauheelta laittaa vauvan vaatteet ja omat ja miehen sukat+ alusvaatteet samaan koneeseen.. Ei varmaan todellisuudessa oo mitään merkitystä, mitä koneeseen laittaa.. mut näin on tullut tehtyä ja varmaan samalla tavalla edelleen. Huuhteluainetta en oo jostain syystä aikaisemmin vauvan vaatteisiin käyttänyt, mut luulen, et nyt ostan jotain herkälle iholle sopivaa. Kattotaan nyt.

Mut nyt meen heittämään pyykit kuivumaan!
 
Haalarista: Mä en oikein tiedä kuinka tekisin...mähän otin pakkauksen ja pojiltakin on haalareita jäänyt kyllä. Sitten kun muistelee viime vuoden marraskuuta ja kuinka lämmintä oli niin siinä olisi kyllä uudet toppikset jäänyt käyttämättä :whistle: Eli mä en taida ostaa mitään pienempää haalaria vaan tungen vauvan siihen äp-pakkaushaalariin siis jos mukamas on niin kylmää että paksumpaa haalaria tarvitaan. Jos lämmintä vielä marraskuussa niin sillä kevythaalarilla pärjää mainiosti =) Tulipas taas pitkä sepustus :D

Niin ja pyykistä vielä,että mä muuten pyöräytän kloriitissa kaikki sideharsot yms pyykit mitkä vaatii valkaisua. On meinaan edellisen pojun jäljiltä aika tummia meidän harsot. Mutta pakkauksessahan on sitten ihan uusiakin harsoja =) Meillä nimittäin molemmat pojat ovat olleet sellasia harson nuuhkuttelijoita että :D Nuoremmalta jäi rakas harso käytöstä vasta viime keväänä :heart: Niin että meillä tarvitaan harsoja =)

Pinnasänkynä meillä on joku vanha,jo monella lapsella käytössä ollut sänky,mutta siis aivan ehjä ja toimiva edelleen. Se on sellanen puinen peruspinnis. Esikoinen tosin inhosi nukkua pinniksessä ja kuopuksellakin se jäi hyvin vähäiselle käytölle. Pojat ovatkin siirtyneet jo n.vuoden vanhoina sellaseen matalareunaiseen sänkyyn ja siellä unet alkoivatkin maistua paljon paremmin ;) Mutta kai mä sen pinniksen koristeeksi taas tuon tänne varastosta :LOL: Niin ja uusi patja siihen on kyllä hankittava. En viitsi varastossa ollutta patjaa laittaa :snotty:

Mutta jos lopuksi manaisin vielä tätä ilmaa mikä täällä meillä päin nyt vallitsee :kieh: On meinaan älyttömän kostea ja painostava ilma :eek: Ihan harmaata,mutta tällä hetkellä ei sada. Saisi joku ukkoskuuro tulla tännekin :eek: Viime yö menikin taas tuskaillessa kuumuuden kanssa :headwall: :headwall:

Ja pyykistä piti vielä mainita että mä pesen aina vauvan pyykit erillään muusta pyykistä! Ei myöskään houkuta laittaa likasten sukkien kanssa niitä samaan koneeseen...

Heippa

LilliM+isäntä 24+5
 
SPy
pikku-jussi: Tuohon äitiysloman alkuun 30 pv ennen laskettua aikaa lasketaan lauantait mukaan, eli viikossa on 6 arkipäivää joten se alkaa 5 viikkoa ennen laskettua aikaa. Kelalta mulle tulostivat pyynnöstä sellaisen paperin missä on kaikki nuo päivämäärät näkyvät, siis äitiys- ja vanhelmpainrahakausi.

Hilla83: Mut laitettiin (kyselemättä haluanko) sokerirasitukseen kun painoindeksi oli sen verran korkea (pituutta 167 ja paino 84). Täytyy vain ajatella että siinä ajatellaan vauvan parasta joten hyvä kun tutkitaan. On kyllä sukurasitekin lisäksi mutta se tuli puheeksi vasta tuon sokerirasitukseen määräämisen jälkeen.

LiituraitaRuutupaita: Hyvä kun löysitte vaunut, laitoin sulle postiakin tänään mutta liian myöhään siis :) Ja toppahaalarista, mä sain kaverilta sellasen 62 senttisen topatun fleecehaalarin, ja ajattelin että marraskuun alussa on sen verran lämmin että sillä saadaan vaavi tuotua kotiin laitokselta. Täytyy sitten sovitella noita äitiyspakkauksesta tulevia ja muita saatuja haalareita kun on vauvan kanssa kotiin päästy että tarviiko ostaa pienempää. Onneksi kovat pakkaset tulee vasta sitten (toivottavasti) kun vaavi on jo vähän ehtinyt kasvaa.
Joskin voi olla että jos tämä meidän masukaveri synnytetään reilusti yli neljäkiloisena niinkuin ennuste on, voidaan ruveta suoraan käyttämään 70-senttisiä vaatteita... :LOL:

Ja nyt rannalle - täällä on niin ihana keli että työt saa odottaa huomiseen.

SPy ja Iidavaltteri 28+1
 
Moips!

Eilinen meni taas kisoissa ja yllätys yllätys,meillä ei oo taaskaan autoo.Seki meni...Kahet kisat kahessa viikossa ja kaks autoo.Isä anto vinkin,ei kuulema pitäs viiä autoo kisoihin,ku se siellä viedään... ;)

Mulla ois huomenna aamulla se sokerirasitus,yäks...ei paljoo nappaile.

Sängystä sen verran,et meillä nukkuu ekat pari kuukautta kehdossa ja sit siirtyy "pinnikseen".En tiiä voiko sitä oikein pinnasängyks sanoo,ei siin oo pinnoja.Sivut on paksusta plexistä.

Vimpula ja hormoonihiiri 26+3
 
Heissan tiältäkin...
Minä oon ollu ihan poikki nyt muutaman päivän, taitaa tää hemoglobiinin lasku ja helle tehdä tehvätänsä, vasta näihin aikoihin jaksan nousta ja jotain tehdäkin...onneksi mies on sitä mieltä ettei miun tartte olla koko ajan liikkeessä, itseä vaan hävettää mutta mitä sille mahtaa ettö ei jaksa :ashamed: joko se toinen kolmannes on loppunut kun ei ole enää energiaa :ashamed: :whistle:
rautatabut on menossa siis ja masu toimii hyvin...aamuisin tahtoo vaan kipuilla kun otan sen tuntia ennen aamupalaa kun en mie voi olla 4 tuntia syömättä :ashamed:
Pitäis tosin käydä neuvolassa mittauttamassa hemi että sais tietää auttaako ollenkaan vai jätänkö aamulta kaikki maitotuotteet pois...tosin mietin jo miten se onnaa kun syön jogurttia yms mis on maitoo...

Toppapuvusta: Minä meinasin käydä ostamassa pienemmän toppapuvun sittn kun syntyy ja tietää kumpi on, esikko oli helmivauva niin raukka hukkui äippiksen toppikseen, oli 3310g ja 50cm...pieni mies oli...

eikait tässä nyt muuta, meen ruuan laittoon takasin...

Perfekta ja hattivatti 27+5
 
huomenna sitten se sokerirasitus..
saa nähä miten menee. tuntuu kyllä että vettä pitäis ainekin vielä juoda ja varsinki ku koiratkin pitäis käyttää.. no jooh..

joku kyseli että onko tullut raudasta huono olo; ei mulle kyllä, toi matrifolin on mulle ollu suht armollinen ettei oo menny maha sekasin tai mtn. En vaan tiiä millon taas otetaan se ´hemppa kun täällä vissiin vaan 3 krt koko raskauden aikana.

Toppapuvuista; mä oon kans miettinyt pitäiskö ostaa vauvalla joku toinen puku kun tuo äp on tosi ! iso. Tosin eihän sitä edes tiedä minkälaiset ilmat sitten on että pärjäisköhän auto matkan sillä ohuemmalla..?


kai jotain muutakin oli mutta aivot taas vähän jumissa, toiste taas lisää
:wave:
 
Ainiin sen verranhan meille vkoloppuna tapahtui että poika pamautti nenänvartensa ensin vitriinin lasi oveen ja siitä sitten olohuoneen pöytään ja ensiapureissuhan siitä tuli, nyt on mojova mustelma nenässä ja silmät alusetkin mustenemassa...ja kohtalaisen turvoksissa on nenä...meidän pikku "nyrkkeilijä"
katotaan saanko kuvaa näkyviin, kuvassa ei tosin näy niin hyvin nuo mustelmat ja turvotukset, mutta aikamoiset ne on...kuvitusta kehiin
http://www.aijaa.com/v.php?i=829735.jpg

Perfekta ja hattivatti 27+6
 
Katjuza Tosi hyvältä näytti tuo sänky mikä teillä on. Saako siinä pohjaa säädettyä moneen eri tasoon?entä saako tuota reunaa laskettua?

Liituraitaruutupaita Meillä vauvanvaatteiden pyykinpesu saa vielä odottaa. Vasta kun lipasto mihin vauvan vaatteet tulee niin alkaa pyykkäily :) . Vaikka välillä tekiskin mieli jo laittaa kaikki valmiiks, mutta kun malttais muutaman kk odottaa ;) . Meillä Violalle ostettu 56cm:n haalari :heart: . Se menee pari ekaa kk ja sit varmasti siirrytäänkin jo tuohon äitiyspakkauksen haalariin vaikka onkin vähän isohko..

Ellu24 Täällä kans odoteltiin äitiyspakkausta. Mulle tuli 30päivä päätös että 2 vkoa menee, mutta eipä näkynyt viel. Ei malttais odottaa ;) . Ei ole äitiyspakkauksessa villapukua..

Perfekta Mulla ollut kans ihan tosi väsynyt olo nyt eilisen ja tän päivän. Mitään ei jaksa tehdä, no onneks nyt ei hirveesti tarvikkaan. Varmasti tää painostava ilma ja huono hb tekee sen :ashamed: Voi toista, onneks pelkillä mustelmilla selvisitte.

Nyt iltapesut ja -palat :wave:

-Hilla-
 
hilla83 Pohjaa saa säädettyä ainakin kahteen eri korkeuteen, meillä pohja ollut aluksi ylempänä niin ei ole tarvinnut kumarrella kauhean alas vauvaa nostaessa ja laskettaessa, on sitten laskettu pohja alas ennen kun ovat oppineet nousemaan seisomaan.
Reunankin saa laskettua alas =) , tosi hyvä ja kestävä sänky tuo on kyllä ollut, ei uskoisi että se on jo monella lapsella ollut.
 
hilla: kyllä siihen puolentoista sentin haava tuli, joka piti liimata...sen takia sinne ensiapuun lähdettiinkin...poika kolhinu itseään kuitenkin sen verran että ei enää ihan pienestä vie :whistle: mut tikit oli lähellä, mut onneksi kuitenkin kaukana...jos ois vuotanut kuin seula niin tikit ois pitäny laittaa, syvä oli kuitenkin, mutta onneksi ei suonta mennut rikki ja liimauksella selvittiin, taas mustu simmut lisää, saa nähä kehtaako ees päiväkerhoon viedä torstaina...
:whistle: :whistle:

Perfekta ja hattivatti 27+6
 

Perfecta; On varmaan ollut kolaus pojalles, onneks ei pahemmin oo käynyt!
Minuu pelottaa tuon meijän tytön puolesta, kun hirvee on menemään joka paikkaan ja kovaa vauhtia..Pikku mustelmilla ollaan selvitty tähän asti..*koputtaa puuta*
Toivotaan että rauta alkaa vaikuttaa, ja väsy helpottais!

Tänä aamuna tyttökin pääs kokeilee masua, kun vauvalla oli hikka..olipa tyttö vähän ihmeissään. Aiemmin ei oo just siihen aikaan onnistunut kokeilee, kun vauva ois liikkunut.
Eilen käytiin miehen siskon luona, ja tyttö oli ihan onnessaan kun sai pitää vauvaa sylissä..olihan siinä tietty vauvan äitikin ihan vieressä. Ois vaan yhtä innostunut sit marraskuussakin..

M ja Onni-Ilona 27+3
 
Eipäs oo tulllu pitkään aikaan käytyä mitään kirjoittelemassa tai lueskelemassa teidän kirjoituksia. Oma kone edelleen korjuulla, mut onneks saadaan se loppuviiikosta taas pelittämään. Ollaan nyt käymässä miehen siskon perheen luona Jyväskylässä, niin täällä pääsee surffailemaan.

Sf-mitoista oli puhetta. Mulla viimeksi neuvolassa rv 26+3 oli 25, eli keskikäyrän ja yläkäyrän välimaastossa mennään. Alussa meni ihan yläkäyrillä, mut nyt on tasaantunut. Lääkärinneuvola ja ultra ois 28.8, sitten saadaan hieman painoarviota tulokkaasta.

Saatiin ostettua vaunutkin jo. Ostettiin Emmaljungan Duo edget sport rungolla. Saatiin todella edullisesti ostettua varastontyhjennyksestä, eli maksettiin 530e. Ostettiin kokonaan mustat, kun ei muita mieleisiä värejä liikkeessä ollut. Alunperin olin katsellu sitä jungle väriä, mutta sitä ei nyt ollut saatavilla. Ihan ensimmäiseksi kyllä mietinkin tuota mustaa, se on ajaton väri, passaa molemmille ja ei lika näy. Mä en tykkää yhtään niistä emmaljungan väriyhdistelmistä missä toinen väri on jotain metallinhohtoa. Ei vaan iske minun makuhermoon :)

Vauva on alkanut liikkua tosi aktiivisesti, nyt alkaa yölläkin heräillä sen potkuihin. välillä ihan pahaa tekee kun niin muljauttelee ympäriinsä. Mitähän se on sitten ihan syntymän kynnyksellä. Vielä vauveli on ilmeisesti perätilassa kun potkii tuonne alakylkeen, jospa se siitä kääntyy. Jännä miten se tuo mieli alkaa raskauden myötä olla luottavaisempi tuon alatiesynnytyksen suhteen. Alussa ajattelin, että voi kun sektion sais, mutta nyt tuntuu että taitas sitä helpommalla päästä jälkivaivojen suhteen kun synnyttäis alakautta. Joten nyt toivotaan että vauva kääntyy, eikä tunneta paniikkia edessä olevaa synnytystä kohtaan.

Haalarista oli ilmeisesti kans puhetta. MInä sain serkulta semmoisen ihanaisen beigen muumihaalarin, jonka on ompelijalla teettänyt. Se on ollut vain muutaman kk käytössä, joten on kuin uusi. Minä en siiis tuota pakkausta ottanut, niiin pitää kaikki tarvikkeet hankkia muualta. Onneks lähipiirissä on paljon vauvaperheitä, joilta saa nuo haalarit ja makuupussit ym. Muuten ois pitänyt pakkaus ottaa.

Sanle ja Dj 27+0
 
Neuvolalääkäri takana ja 2 viikkoa sairaslomaa edessä. Lääkärin mielestä mulla on supistuksia, jonka takia en melkeinpä saa edes housuja jalkaan. Nivusiin sattuu ja selkää vihloo. En edes aiemmin tienny et miltä supistus tuntuu, mut nyt sit tiedän, ilmeisesti... :whistle: Täytyy vaan ottaa rauhallisesti, niin ei tuu ongelmia =)

Sf-mitta oli 23cm, painoa oli tullu 445g/vko. Olin varma että tulee jotain sanomista painonnoususta, mut se on kuulemma ihan sopivaa :whistle: verenpaine oli 130/71 ja vauvan syke 141.
Niin ja arvot sokerirasituksessa oli hyvät, en siis joudu mihinkään jatkotarkkailuihin, huh! :D

Nyt täytyy mennä potkimaan ukkoon liikettä, niin ehditään kauppaan ennen kun lähtee koko päiväks töihin :snotty:

H82 26+0 :heart:
 
Tervehdys!

Jospa tässä pikaisesti kirjoittaisin muutaman rivin. Mä olen erittäin tyytyväinen,että meidän pitää nykyään aamusin herätä "varhain" eli jos pojalla alkaa 9 koulu niin heräämme 8 maissa. Niin siis kun pitää lähteä aamusta heti pyöräilemään kun saatamme pojan kouluun ja nytkin olen tässä aamun aikana tehnyt jo vaikka mitä :saint: Laittanut petarit ulos meidän sängystä,pessyt makuuhuoneen lattian,pyykit koneessa... ;) Huomenna pojalla 10 aamu joten luultavasti pötköttelemme vähän myöhempään aamulla.

Onko teidän muiden vauvoilla selvästi hiljaisempia hetkiä ja sitten taas aktiivisia hetkiä? Mä olen nyt oikein seurannut vauvan liikkeitä ja välillä ihan oikeesti pitää kuulostella,että onko elämää ollenkaan :whistle: Mutta eilen illalla,vähän yöllä ja tämän aamupäivän vauva on ollut liikkeessä melkein jatkuvasti. Ihan kävellessäkin tunsin kun se masussa muljahteli =) Tämä vauva nyt on muutenkin liikkunut ihan eri tapaan kuin pojat eli tällä on huomattavasti enemmän niitä rauhallisempia kausia,mutta en osaa niistä enää huolestua,koska aina se sieltä itsestään ilmoittelee :heart:

Mä olen tosi tyytyväinen,että ostin niitä omega-3 kalaöljykapseleita. Luin netistä vaan tosi rohkaisevaa tekstiä niiden hyvistä vaikutuksista ja niitä jopa suositellaan raskaana oleville ja imettäville. Ja on ihan tutkittua tietoa,että ne voivat jopa ehkäsitä atopiaa,allergioita,infektioita,astmaa jne eli kaikkia niitä "ihanuuksia" mitä meidän nuorimmalla pojalla on ollut riesana. Mä todella toivon,että tämän vaavin kohdalla välttyisimme ainakin ruoka-allergioilta :/

Mutta nyt kahvia keittämään :p Huomenna paukkuu taas täydet tasaviikot ;)

LilliM+isäntä 24+6
 
Sokerirasitus takana ja kahvit juotuna,onnellinen elämä!Hitto ku en muista niitä raja-arvoja...Ei kellään ois tietoo?Sen verran katoin,et aika samoissa ku esikoisen aikaan ja sillo sanovat,et sais olla jonku verran korkeemmatki,nyt oli 4,2/4,3,tunnin päästä 9,1/9,3 ja viimenen oli 6,6/6,8.Torstainapahan tuo selviää,sillo on se ultraki!

Vimpula ja hormoonihiiri 25+4
 
Heipsan!

Sängystä ootte keskustelleet... meille tulee perintökalleutena rottinki kori jossa nyykerö saa uinailla ensimmäiset pari kolme kuukautta.. sitten siirrymme varmaan ihan peruspinnasänkyyn, kunhan jostain löydämme kohtuuhintaisen. Vauvan vaatteita en ole peseskellyt vielä millään aineilla.. Niitä kun ei oikeen ole vielä :) Mutta luultavasti LV:llä pesen kun sitä on kerta jemmassa. Haalaria en oo aatellu hankkia äitiyspakkauksen haalarin lisäksi.. eiköhän sen nyykerön sinne saa upotettua, äkkiähän se kasvaa :)

Ja sitte omaa napaa... Elikäs neuvola oli tänään. Paino oli noussu jotain 250g/vko, paineet oli hyvät, hb 116 (edelleen). Sf-mitta oli 22cm. Kurkattiin ultralla vatsanahan allekin ja siellähän tuo nappula kovasti pyöriskeli.. Vastasi pään ympärystän mukaan viikkoja 27 (nyt menossa 25+5). Mutta eipä ollu tipu vieläkään suostuvainen näyttämään haaroväliään, kovin on salaperäinen :heart: Mutta sittenhän tuon näkee kumpi sieltä tulee, rakenneultrassa lääkäri veikkaili tyttöä.

Sain sitten ukaaseja myös neuvolasta kuten HE82:ki. Mulla kans on kovasti supistellu ja menkkamaista jomotusta aina sillon tällön.. viime yönki supisteli lähes koko yön. Mun supparit tosin ei oo kipeitä, mutta maha menee kivi kovaksi vähän väliä ja sitte sitä jomottaa. Terkkari käski ottaa ihan rauhallisesti (mä muuta oo tehnykkää :D ), koska vauva on laskeutunu niin alas jo, että supistukset voi pistää synnytyksen hyvinkin käyntiin aivan liian aikaisin. Käski seurailemaan tilannetta ja heti hyökkiä neuvolaan jos supistukset vielä jatkuu kovastikin. Olin vähä yllättyny, oon luullu että mun supistukset on ihan normi harjotussupistuksia joita pitääki tulla :eek: Mutta ilmeisesti sitte tuo vaikuttaa kun vauva on laskeutunu niin alas jo.. en tiedä.. Tiedättekö te kokeeneemmat onko tuolla jotain vaikutusta?

Mutta tämä tällä erää.. kela laputki sain nyt jätettyä neuvolaan, viimeinki! Meillä ei oikeesti oo vielä YHTÄÄN mitään vauvalle, mua vähä alkaa jo pelottaa että myöhästytää kaikesta :) Pitäis vielä vaunut, kaukalo, punkka, vaatetta ym ym ym ym ostaa. Oikeesti meillä ei oo vielä mitään muuta valmiina kun yks body ja potkari sekä villapuku ja se sänky :ashamed: Mut mikäs kiire tässä, eh eh :kieh:

Mutta jakselkaahan pallomasut! :)

edla + 25+5
 
Sokerirasitus takana täälläkin, eilen aamulla kävin ja tulokset kysyin neuvolasta tänään. Arvot oli 4,7/ 7,0 ja 4,3 eli ei häikkää niissä, onneks! Nyt sentään meni normaaliin suuntaan käyrä, eli ensin matala, sit korkea ja taas matala, kun esikoista odottaessa arvot laski tunnin kohdalla.... :whistle: Minäkö muka outo :saint: Eipä niissä silloinkaan varsinaisesti häikkää ollu, terkkari sanoi vain, että tuollainen "käyttäytyminen" voi tarkoittaa, että myöhemmin puhkeaa muutoin diabetes.

Terkkarineuvola ois taas viikon päästä maanantaina. Ja saikku tältä erää loppuu ens viikon tiistaihin....sen suhteen en oikein tiedä, mitä tekisin, kun supistuksia tulee edelleenkin kiitettävään tahtiin, missään nimessä ei aiempaa vähempää eikä lievempinä, päinvastoin, mut lääkäri oli viime kerralla niin veettuuntuneella tuulella saikkua myöntäessä, että :headwall: |O ei tee mieli samalle mennä taasen! Mut mä kyl epäilen mun suoriutumistä töistä (pph), kun en nyttenkään saikulla oo käyny ku max pari kertaa viikossa tytön kanssa puistossa hetken viihtymässä ja kauppareissut sun muut tuottaa ihan yhtälailla tuskaa elimistöön, niin miten ihmeessä mä hoitelen vieraitten muksuja yli 9 tuntia päivässä miljoona kertaa vähemmillä lepohetkillä, kun omakin jääny pakosta "heitteille" :eek: Mistäs sitä tietää, koska paikat rupee aukeemaan ja tulee niin kovat supisukset, ettei niitä enää pysäytetä?! Ei huvita tässä kohtaa mun naamataulua....vauvakin tuntuu usein olevan tosi alhaalla, kun ei meinaa kävelemään pystyä normaaliasennossa, kun niin juilii alakertaan, kun vauvan pää tuntuu siellä.

Lisäks tästä tekee pikkasen hankalaa se, että meillä ei oo kohta hetkeen aikaan kotia :whistle: :D Vuokrakämppä ollaan sanottu irti eli loppuu tähän kuuhun ja uus kämppä ei valmistukaan ajoissa! Sen puoleen ei oo hätää, että tavarat saadaan kyllä vietyä uuteen ja molempien porukat asuu samassa kaupungissa, mutta ei kai mulla oo velvollisuutta ottaa hoitolapsia hoidettavaksi esimerkiks mun äitini luokse?! Eihän se niin voi mennä.....

Mielenkiintosia hetkiä siis elellään asumisen suhteen pikapuoliin ;)

Onko joku muuten jo nähny uusia emmaljungan värejä jossain? Kun lastentarvikeliikkeessä sanottiin, että tässä kuussa tulee uudet värit myyntiin ja me haluttais ne nähdä ennen lopullista ostopäätöstä, mutta oonko vain malttamaton tuplien värityksen suhteen vai meidän paikkakunta vain hidas? :) Enpä niitä ole myöskään tuolta emmaljungan virallisilta sivuilta löytäny, mut....

Vattihattu ja ernopirkko 26+6 :heart:

Jihaa, huomenna taas uus viikko alkamassa!!
 
Vimpula Nuo raja-arvot vähän vaihtelee, varsinkin tuo paastoarvo. Täällä paastoarvon raja on 5,1 sit yhden tunnin arvo n. 10 ja 2 tunnin arvo jotain 8 pintaan eli hyvät on arvot siulla :) Osassa tuo paastoarvon raja on 4,8 mutta senkin alle siulla meni kirkkaasti.

LilliM Kyllä on huomattavissa selkeesti vilkkaampia ja hiljaisempia hetkiä, varsinkin näinä hellepäivinä päiväsaikaan on suht hiljaista, mut sit illalla, yöllä ja aamusta mylskytäänkin ihan urakalla. Parina yönä oon ihan heränny siihen kun potkua ja nyrkkiä satelee että molemmin puolin mahaa tuntuu. Ja lisäks välillä huomaa että maha on ihan oudon muotoinen kun painaa esim. päällä navan kohdalta niin on kolmiona koko maha :D

Omaa napaa Tahtoo takas mökille!!! N. tunti sitten kotiuduttiin ja voi kääk että osaa olla painostava keli. Mökillä sai sentään järveen hypätä aina kun alko siltä tuntua, mut täällä ei oo vettä kun suihkussa eikä siellä jaksa koko aikaa rampata.

HT ja veturi 28+4
 
Neuvolassa käyty.
Eka kävin lääkärissä ja sit oma täti katto pikaseen kaikki jutskat.
saikku tuli jo melkee loppuu asti,vielä pitää kerran sitä käyä jatkaa kun täällä kirjottavat vain kuukaudeksi kerrallaan.
Painonnousu oli 500g/vko, sf 25, hb 115 ja paineetki oli ok.

Sain täksi viikoksi veljenpojan (ja tietty sen äipänki) piristää mun päiviä tänne meille. Mukava kun saa touhuilla muksun kans :heart:

Uusi viikkokin pyörähti taas käyntiin =)

miiku 26+0
 
Heip kaikille marrasmasuille!

Olen kyllä alusta asti käynyt lueskelemassa täällä aina välillä mutta nyt vasta jaksoin rekisteröityä mukaan:)

Ilmoittaudun siis uutena mukaan, la on 25.11 (tays) ja 4d-ultrassa näkyi poika! Sellainen aavistus olikin jo alusta asti:) Ja tämä on ensimmäinen:)

Tänään oli neuvola, rv on nyt 25+2 sf oli 21, painoa oli tullut reippaasti, 850g vk!!! :eek: Vaan terkka oli vaan sitä mieltä et hyvä hyvä. Vähän kyllä itseä hurjistuttaa kun paino on noussut jo yli 10kg ja vielä kolme kuukautta jäljellä, toivottavasti imettäessä häipyvät :D Hemoglobiini oli laskenut 105, ei ihme että meinannut väsyttää, no nyt määräsi terkka syömään rautaa, Retaferiä hain apteekista. Niin, ja tänään sain Kela-paperit, rasittaa kun pitäisi tehdä selvitys viimeisen puolen vuoden tuloista ja olen ollut kahdessa eri paikassa töissä ja kaikki paperit hukassa:/

Mökillä vietin viime viikon ja oli kyllä niin ihana uida! Aiemmin kävin parin tunnin kävelylenkeillä koiran kanssa mutta nyt puoli tuntia on maksimi kun alkaa vihloa alavatsaa. Eli oli ihana kun vedessä pystyi liikkumaan estotta:)

Minä en kyllä myöskään ymmärrä supistusten päälle mitään. Onhan tuo vatsa välillä oikein sellainen kova pallo, sitä kai se on, ja välillä vihloo selkää ja vatsaa, että jospa sekin on sitten supistelua??

Mutta eipä tässä mitään kummempia kuin että tutustutaan ja hyviä vointeja!
 
sokerirasituksen tulokset tulivat ja mulla on nyt sitten raskausdiabetes, masentavaa :ashamed: mittailen sitten kuulemma kotona sokereita, muuta en vielä tiedä. kenelläs täällä oli ollutkaan se raskausdiabetes? miten sitä hoidetan ym? :eek: tiesin kyllä että kaksosraskaudessa on suurempi riski saada se, mut toivoin että pääsisin ilman.
saan huomenna laitteet ja jotain ohjetta nopeasti...

Hilla tässä on se sänky ja pyörät maksaa 10 ? siihen... =)

http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/pinnasangyt/briomoonlux/

t. mittari
 
mittari: no voi köntsä :/ Mun tietääkseni aika paljon voi tehdä jo ruokavalio-hoidolla, ettei välttämättä joudu pistämään insuliinia.. Mutta eiköhän ne sua huomenna neuvo eteenpäin! Kyllä se siitä :hug:
Mulla oli rasitustulokset aivan normaalit, en sitten tiedä onko niitä tuplaraskaudessa tapana mitata vielä myöhemmin uudelleen?

Mua taas on alkanut mietityttämään synnytys, ja minulle ominaiseen "miettimisaikaan" eli keskellä yötä pohdiskelen kaikkea mahdollista.. En ole vielä edes uskaltanut mahdollisesta synnytystavasta kysyä polilla, kun tuntuu nuo vauvat edelleen olevan aivan miten sattuu masussa. Kovasti toivon että järjestäytyisivät siellä piakkoin parempiin asentoihin, että voisin edes vähän aikaa huijata itseäni sillä että alatiesynnytyskin olis mahdollinen. Kun mä en enää edes tiedä mitä toivoisin, sektio pelottaa mutta ei sen vähempää ainakaan pelota ajatus alateitse kahta vauvaa synnyttää :| Ja kaikkein pahin mitä voisi tapahtua, olisi varmaankin se että eka tulisi normaalisti alakautta ja toisesta juostaiskin pää kolmantena jalkana leikkuriin.
Kai tuon voisi vähitellen ottaa puheeksi polilla, ensi viikolla olisi taas käynti.

Mistäs kummasta mie löydän niille hiirulaisille sopivaa päällepantavaa, voisin kuvitella että 50 cm kokoisillekin vaatteille olisi käyttöä näiden kavereiden kanssa :heart:

Liituraita ja tuplamassu (hirmuisen kokoinen sellainen) 27+1
 
Tänään saatettiin kuopuksen (4v) kanssa esikoinen eskariin, meni sellaiseen liikuntaeskariin ja sieltä käyvät vielä yläasteella ruokailemassa joka päivä =)
Eli eilen alkoi mulla kotiäitiys 2,5 vuoden jälkeen ja nyt eskarin myötä uusi rytmi elämään. Vauvakin pitäisi sitten aikanaan saada rytmitettyä tuohon eskariin kulkemiseen....

Kun jo kuopuksen kanssa lähdöt ei ole aina helpoimmasta päästä kuten tänään jo tuli koettua, kun oltiin lähdössä niin kumpparit lenteli pitkin eteistä kun ei olisi niitä halunnut (ja vettä satoi kaatamalla :/

Meillä on vielä vauvanvaatteet aivan laatikoissaan, kaappi pitää vielä hommata niille, niin voin alkaa pesee ja laittelee. äitiyspakkauksen sain 1,5vkoa sitten, ihania muutoksia sitten viime paketin, ja varsinkin lakanasta ja haalarista olin aivan myyty!! Kestovaipan laitoin myyntiin, kun minusta ei kyllä ole siihen hommaan, valitettavasti:(

Pinnasänky (perusmalli, kaksi korkeutta) kellarissa, kaipa sitten viimekädessä laitellaan kasaan ;)

Vaunut- Brion yhdistelmät- ostin viime kuussa työkaverilta; ovat vuoden 2000 mallia, huippukuntoiset, renkaat uusittu 1,5 v sitten, maksoin niistä 40e :) Ovat vaatehuoneessa osissa, kun mies kielsi viemästä vielä vaunuvarastoon- ei meillä koskaan mitään sieltä ole hävinnyt, mutta koskaan ei voi tietää...

Sokerirasitus ja neuvolalääkäri ovat ensi viikolla edessä, saas nährä kuin muijan käy :LOL: ei kyllä ole ollut sanomista edellisilläkään kerroilla, joten ihme olis jos nyt jotain häikkää....

Tällaista purkautumista tänä iltana :hug:

Mirnu 25+1
 
nyt on sokerirasituksessa käyty ja yök että oli ällöä litkua!! ei niinkään pahaa mutta ällöä, eka lasi meni hyvin mutta toka :headwall:
no nyt se on takana ja se eka arvo mikä sanottiin siellä jo (vissiinkin se 12h) oli jotain 4,2 eli taisi olla normaali.. huomenna sitten neuvolalääkärillä kuulen loput tulokset. Pelottaa hiukan mitä sieltä tulee :whistle:
kun vaikka ei vaikuttais mitenkään että ois niin eihän sitä voi tietää.. :/
No muutenki varmaan tulee jotain selvyyttä taas asioihin, kun ei oo tässä oiskohan 5 viikkoon käytykkään neuvolassa ^^

MITTARI:
:/ :hug: Kyllä mun mielestä ruokavalio muutoksilla aika hyvin pystyy pitämään ilman insuliineja sen diabeteksen kurissa :) mutta varmasti neuvoo sua paremmin sitten neuvolassa!

Pitääpi huomenna kysyä että miten on jatkanko rautaa..
toivottavasti ei tarvis mutta tuntuu vähän että tarttis..

Ai niin tuosta rasituksesta vielä, mulla meinas ihan oikeesti tulla ylös se siinä tunnin ja tokan verikokeen jälkeen :$
kävinki pariin kertaan veskis mut ei tullu mitään.
Sitten se hoitaja joka otti multa sen vikan testin niin totes et näytän aika kalpeelta, no varmaan!!
Kysy että miks mä oon joutunut sinne kun jotain puhuttiin noista syistä ja sanoin että 4D:ssä mulle sanottiin että suht pienikokoinen vauva oli silloin että aika käyrien alhaalla mennään painossa ja sitten kun on "normaali" (?) bmi niin ihmetteli ja sanoin että isän takia kun hänellä on diabetes niin totes että aika muuttunut ajat koska kun hän itse oli aikanaan lapset saanut niin sillä ollut mitään merkitystä vaikka hänen äidillään on diabetes. Mutta näköjään se on enemmän sääntö kuin poikkeus että siihen rasitukseen joutuu ja onhan se hyvä että testataan kun tuommoinen sairaus ei ulos päin näy!

Inhottaa muutes kun ei oikein saa yöllä unta kun on niin pirun kuuma.. mutta tänään ukkosti ihanasti :)

no joo jos lähtis vielä kaupassa käymään leipää ostamassa ! :wave: :LOL:
 
ilmottaudun mukaan porukkaan.viikkoja on 26+3 ja laskettu aika on 16.11
supistelun takia olen nyt saikulla ja luultavimmin en töihin enää tälle syksylle palaa.äippäpakkauksen olen saanut viime viikolla,oli ihan kivoja vaatteita.niin ja kolmosta odottelen joka oli ylläri varsinkin suvulle..nyt tällä hetkellä on sellanen olo että poikaa odotellaan.näkyykö rakenne ultrassa sukupuoli kun kysyttiin sitä niin lääkäri sano ettei vielä osaa sanoa kun on niin pieni.
 

Yhteistyössä