Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Olen viime aikoina vain lueskellut teidan muiden juttuja, ehtimatta itse kirjoittaa mitaan. Kiva, etta meita on jo tosi paljon. Paljon jaksamista kaikille keskenmenon kokeneille - toivotaan, etta ketjumme ei kokisi kovin montaa uutta negatiivista uutista.

Valkolilja, oletko kuullut, etta meetwursti olisi kiellettyjen ruokien listalla sen alhaisen kypsennyslampotilan vuoksi? Itse en sita syo muulloinkaan, mutta huomasin sen olevan 'listoilla': http://www.helistin.fi/?page=7816740&id=7288868. Samaan kastiin kuuluvat esim ilmakuivatut kinkut. En yrita lietsoa mitaan paniikkia, kunhan kerron havainnoistani...

Taalla pahoinvointiolo on loppunut lahes taysin viime viikonlopun jalkeen. Ihmetyttaa, miten se niin nopeasti katosi, kun oli aika vahvasti esilla viela viime viikolla. Mitaan ylimaaraisia vuotoja ei ole ollut. Turvotusta on edelleen iltaisin ihan reilusti, mutta muita oireita saa hakemalla hakea. Ensi viikolla olis varhaisultra ja eka laakarivisiitti. Toivotaan onnellisia uutisia, ei jaksais millaan odottaa.

FinSki rv 7+3
 
Oletteko vähentäneet kahvin tai/ja teen juontia? Luin jostakin, että kofeeni ei olisi hyväksi, joten olen tehnyt radikaalin vähennyksen vihreän teen suhteen jota yleensä litkin päivän aikana 4-5 kuppia (kahvia en juokaan). Nyt juon teetä vain aamuisin yhden kupin. En voi vastustaa Early Grayn bergamontti vihreää teetä :)
 
Onnea kaikille plussanneille ja mukaan liittyneille! :heart:

Täällä kovin väsynyt ja masentunut tunnelma. Kun lukee tämän pinon juttuja, olisi mukava itsekin antautua hyvään fiilikseen ja uskaltautua jopa nauttimaan raskaudesta, ja luottamaan siihen että kaikki menee hyvin. Mutta tämä on vaikeaa aikaa meille, siis minulle ja miehelleni. Mies on aivan hermoheikko, hokee ettei kestä jos joutuu vielä samaan tilanteeseen kuin ensimmäisen lapsemme kanssa. Miehelle jäi varmasti aika iso trauma siitä kun hyvästeli enkelimme. En ole koskaan sen nähnyt itkevän, mutta silloin ei itkusta tullut loppua. Ja nyt, mitä enemmän mieheni pelkää, sitä enemmän minäkin pelkään.

Mutta ehkä tästä pelosta ja surkeasta olosta noustaan vielä.... Ja anteeksi, olen varmasti tämän pinon pessimistisin omaan napaan tuijottelija... :ashamed: En vain vielä uskalla iloita, enkä ajatella tulevaa. Silti toivon, että me kaikki saisimme ne pikkukääröt silloin marraskuussa syliimme, eikä kukaan joutuisi kokemaan mitään surua. :heart:
 
yön enkeli ei ole mikään ihme jos teitä pelottaa eikä osaa nauttia raskaudesta niinkuin normaalisti siitä nauttisi! :hug: :hug: :hug: Tuollainen kokemus mikä on sattunut teidän kohdalle on pahinta mitä voi ihmiselle tapahtua, menettää oma lapsi :'( :hug: Tällä kertaa varmasti onnistuu loppuun asti :hug: Ja osaat varmasti rentoutua kun huomaat viikkoja vaan tulevan lisää :hug: Jos kovin tuntuu että masentaa, niin kannattaa varmaan puhua jollekin vaikka neuvola psykologille? Ettei pikkuhiljaa hiivi raskauden aikainen masennus joka mahdollisesti saattaa jatkua synnytyksen jälkeisenä :|

ON:
Täällä ollut todella hyvä olo siis koko päivän, nyt hiukan siis hyvin vähän välillä röyhäyttää ja se on siinä :eek: Toivottavasti tää oireettomuus joka alkoi ihan yhtäkkiä tänään, on ihan normaalia. Ihanaa kyllä olla näin hyvällä ololla sen viikon "krapulan" jälkeen :)
 
Tossa iltasella noin klo 22.00 kun oltiin laittamassa muksuja nukkumaan niin meidän vanhin tyttö kysyy multa että koskas sä äiti annat heille yhtä ihanan ja suoloisen Juho vauvan?no mä sanoin että viimeistään marraskuun lopulla pitäs vauvan tulla tänne ja siihen tyttö vastaa että ei me niin kauan jakseta oottaa täytyy mennä huomenna cittarista ostamaan yksi poikavauva :LOL:

mutta nyt hyvää yötä kaikille marrasmasuille!!

 
Ihunaa rv 7 alkakoon!!! :D :heart:
Ihan ok fiilis...tuntuu vaan että tästäkin päivästä tulee kuvottava!!
Viikon päästä ultra...ja sitä odotellessa ;) Millään ei jaksais odottaa ja siten taas toisaalta pelottaakin koko juttu :whistle:


 
Kinkku, kalkkuna, meetvursti ja salami. on kiellettyjen listalla.. mitäs sinne leivälle sitten laitetaan? Mulle noi ei onneks enää maistukaan.. en pysty kun lauantaimakkaraa laittaan leivälle... ilman on kauheen köykänen leipä.. tietty juusto ja kurkku ja paprika tulee lisäks..

Tääl on ihan hyvä olo muuten nyt tosiaan ollut =)
Koululaisen kanssa kotona koko viikko kun on kuumeessa..niin on saanut levättyä itekin :D
 
Yön enkeli Ei tosiaan ole ihme että nyt pelottaa. :hug: :hug: Olen niin pahoillani siitä mitä olette joutuneet kokemaan :'( Aivan kauheaa. Mutta varmasti tällä kertaa saatte vauvanne syliin elinvoimaisena ja nauttia kasvusta ja kehityksestä. Miehesikin olisi varmaan hyvä puhua jollekkin ammattiauttajalle, käydä edes pari kertaa. Sekin voisi jo auttaa.

Täällä on paskat fiilikset :ashamed: Mä en tiedä miksi mulla on niin vahva tunne siitä että kaikki ei ole kunnossa. Oireet ovat taas kaikki kadonneet. Hermostuksissani varasin sitten huomiselle ajan ultraan joten mun piinailu päättyy pian. En osaa mitenkään kuvitella että sieltä sykettä löytyisi :'( Mä en kyllä myöskään kestä jos on kesken mennyt :ashamed: Mä oon ollut nyt aivan hermoraunio. En tosiaankaan hyvää seuraa. Tämä asia on ensimmäisenä mielessä kun herään, ja viimeisenä kun nukkumaan menen. Eli kun nyt omaa tekstiäni luen, oli todella hyvä varata se ultra että pääsee tästä piinasta. Mä vaan niin pelkään, voi kun tämä tunne lähtis pois...mä haluan että mun pieni pisarani voi hyvin ja kasvaa...niin että saan syliin.

Joo, mä lähen pois kun tulee niin masentavaa tekstiä! :(

Jennylin vuotoko on loppunut?

Varanikki Mikäs on sun tilanne? Vieläkö tulee rusehtavaa vuotoa? :hug:
 
Voi aamukastetta :hug: Tottakai saat purkaaomaa oloasi täällä :hug: Toivottavasti sinun huolesi on ihan turhaa ja pieni pisara kulkee vahvasti mukana :heart: Kuitenkin hyvä mennä ultraan jos asia vaivaa noin kovasti!
Minä tiedän omasta tuttavapiiristä odottajia joilla ei oireita liiemmin ole ollut joten ei tuo oireettomuus aina ole huono merkki!
Huomiselle kovasti tsemppiä ja hyviä uutisia odotellessa :heart:

Minulla ei tosiaan ole vuotoa ollut (kopkop ), eikä minulla ilmeisesti ole edes kyseessä muu kuin v.vuoto?! Sillä välillä se on mielestäni hieman beigeä ja välillä se on sitten ihan valkoista! Ilmeiseti siis vaan kyttään sitä liian tarkkaan :/ Tällaisia hulluja traumoja ne km jättää että täytyy tota vuotoo kokoajan analysoida :whistle: :kieh:

Mieliteoista...hirveesti niitä ei ole mulla vielä ollut! Alussa minäkin söin ruisleipää ja metvurstia ihan hyvällä omalla tunnolla ;) Nyt juustoa kuluu paljon! Nakkimunakasta teki toissailtana hirmusti mieli mutta kun eilen sitä tein niin eipä se oikein maistunutkaan :x Vähän on sellanen olo että kaikki tökkii ajatuksissa :whistle: Hedelmät ja marjat ei varmaan uppois ollenkaan...ja makeenhimo on tyystin hukassa mikä on tällaiselle sokerihiirelle ihmeellinen juttu ;)
Olisikohan teillä hedelmien ja marjojen ystävillä tyttö masussa?! :D

Onko muuten muilla ollut sellaista nipistystä kohdunsuulla?! Mulla on jokusia kertoja tullut sellaisia tuikkaisuja että joku sukkapuikolla tökkäis :whistle:
Tällaista oli kaksosia odottaessakin mutta eikai näin aikaisin.
Lisäks alaselkä on aika kipee tai sellainen että kun kumartuu niin saattaa vihlaista. Oon tainnut saada tällä makaamisella ym. sen kipeeksi.
Mutta ehkä kaikista ikävin oire on tämä huimaus kun välillä maailma pimenee niin että meinaa taju lähtee :eek: Tää on aika kiusallista töissä ja saas nähdä koska muut huomaa että mikä mua oikeen vaivaa!! :whistle:

Alisan ultrakuulumisia odotellessa...nyt varmasti pienellä jo sykekin löytyy :heart:


 
Huomenta!
Tuosta kinkun, kalkkunan, meetvurstin ja salamin syönnistä kyselisin, eli oletteko muut näiden syöntiä rajoittanut? Täällä kyllä syöty normaalisti kinkkua, meetwurstia harvemmin. Ei ole tullut edes mieleen ettei kinkkua saisi syödä :eek:
Täällä myös maistuu kaikki suolainen ja hedelmät, makea ei niinkään.
Jennyli Mulla on myös muutaman kerran tuollaista nipistelyä tuntunut kohdunsuulla. Nämä nipistelyt tulleet eteenkin istuessa, seistessä helpottaneet :|
Ensimmäinen neuvola aika varattu ja se on parin viikon päästä :)

Nennii Rv 6+6
 
Nennii minulle ei tällähetkellä nuo leikkeleet oikein maistu mutta jos maistuisi niin ilman muuta niitä söisin ihan vapaasti! En ole moista kuullutkaan ettei kinkkua saisi syödä, sehän on ihan ehtaa lihaa jolloin porsaanliha olis joka muodossa kielletty!! Höpöhöpö sanon minä :D Maalaisjärjellä eteenpäin :D
Kaikki mikä on kypsää niin on varmaan sallittu...eriasia tuollainen kylmäsavu tai joku graavijuttu!!
Sillon kun odotin kaksosia niin alkuraskaudessa kului metvurstia ja kinkkua ihan reippaasti ja täysin terveet lapset on tullut ;)
 
Tarkottiko toi valkotonnikala joka oli listalla siis norm. tonnikalaa, siis ettei niitä säilykkeitä sais syödä.Meillä niitä nimittäin syödään aika paljon, apua. Siis jos joudun olemaan ilman tonnikalaa :eek:

Mä oon vähentänyt kanssa kahvinjuontia, korkeintaan sen 3 kuppia per päivä. Siitä teestä kyselinkin jo aiemmin mutten bongannut yhtään vastausta, että jostain luin yrttiteen olevan mustalla listalla, onko tämä totta...eli ettei vois esim. minttuteetä juoda? Pidän enemmän noista yrttijutuista kuin tavallisesta teestä. :|
 
Minä en kyllä osaa sanoa tuosta tonnikalasta mitään...tai yleensä säilykkeistä. Meillä kun niitä syödään hyvin vähän ja ajatuskin tonnikalasta pistää masun sekaisin :whistle: :x Mä oon sitä mieltä että kotimaisia elintarvikkeita saa syödä ihan huoletta mutta ulkolaisista en sitten tiedä?!

Minä juon kupillisen kahvia aamuisin enkä enempää ole koskaan pystynyt. Teetä juon aina välillä ja ihan hyvällä omalla tunnolla voisin juoda vihreetä teetäkin ;)
Juon myös Light-mehuja jotka on varmaan myös pannassa...tosin niiden sisältämät makeutusaineet on kyllä sallittuja!

Nää on näitä ikuisia hysteriaa aiheuttavia aiheita :D Toiset on ihan kauhuissaan ja toiset syö kaikkee ;) oma ruokavalio on paljolti sellainen että tuollaisia asioita ei tarvii miettiä...terveellistä ja normaalia kotiruokaa ;)
 
Kiitos FinSki vinkistä ja linkistä!

No eipäs tullut mieleenikään, ettei leivän päälle saisi iskeä muuta lihaisaa kuin ylähuulen. Saattaa olla kohtuullisen vaikeaa allekirjoittaneelle, sen verran suuri kalkkuna/kinkkuhiiri olen. Leipä esim. pelkällä juustolla ei oikein kolahda... Mutta ehkä tota metukkaa olis syytä muutenkin vältellä, eilisen suolalla mässäilyn jälkeen on tänään taas kohtuullisen turpea olo.

Noista muista kielletyistä olinkin tietoinen ja fetan suurkuluttajana olen siirtynyt Valion pastöroituun malliin. Nam! Tosin tiedän, että tästäkin on montaa eri näkökulmaa, mutta täällä mennään näin.

Mut itse en näin ensikertalaisena ole aina ihan mukana kaikesta kielletystä, että antakaa tulla vaan vinkkejä, ne otetaan ilolla vastaan. :)

Aamukastetta Tsemppiä huomiseen ultraan, toivottavasti pienellä on kaikki hyvin! :flower:

Yönenkelille niin ikään jaksamisia. Eiköhän teidän pelkonne ole ihan sallittua ja täällä niistä asioista saa ja pitääkin puhua. Toivotaan, että mennään koko porukka loppuun asti ja saadaan tälle tarinallemme se paras mahdollinen loppu marraskuussa. :heart:

Sarppa1987 Mä olen kanssa miettinyt noita lämpöjuttuja. Mulla on koko tän alkuraskauden ajan heitellyt lämmöt +/- 0,5 astetta normaalilämmön molemmin puolin. Oon kaikki kauheita ajatuksia saanut senkin puolesta, että lämpöjen "pitäis olla koholla". Tänäaamuna oli ihan kuumeinen olo ja mieskin kysyi aamulla, että onko kuumetta, kun olet ihan polttava. No, kuumemittari kainaloon ja tulos puol astetta alle normaalin... Mistä näistä tietää?

( . ) Tänään siis superhyperturvotus ja rinnat niin kipeät, ettei tee mieli rintsikoita ajatellakaan. Eilen illalla, kun pääsin töistä kotiin olin taas aivan käsittämättömän kiukkuinen ja niin väsynyt, että kaaduin koirien iltapissattamisten jälkeen suorin vartaloin sänkyyn. Ja aamulla kuudelta tikkana pystyssä... Tänään on pakko yrittää ehtiä päikkäreille, ikävää olla koko ilta töissä ihan koomassa.

Countdown 8 päivää raskauden keston määritykseen :D
 
Olen ihan tippunut teidän jutuista. En nytkään kerkeä lukea niitä, koska kohta pitää lähteä töihin eikä yhtään huvittais :(

Tänään kävin ultrassa ja vihdoin ja viimein sieltä se sykekin löytyi :heart: Pikkuinen vastasi viikkoja 6+0 :heart: Nyt voin hyvillä mielin lähteä reissuun ja toivoa, että siellä menee kaikki hyvin ja selviän ainakin sen ajan ilman pahoinvointia. Täällä nimittäin ei oireita ole oikeastaan vielä kuin lievä väsymys iltaisin.
 
Aamukastetta Voimia ultraan :hug:

Yön enkelille myös tsemppiä, että osaisitte miehesi kanssa alkaa nauttia raskaudesta vaikka se on teidän tapauksessanne varmasti tosi vaikeaa :hug:

Hyi olkoon kun mulle tulee huono olo lueskellessa teidän mielitekojanne :x Mä oon jotenkin jo ihan kypsä tähän pahoinvointiin vaikka ei oo vielä ees päässyt kunnolla alkuun :D Masentaa niin jos tää kestää taas sinne marraskuulle asti, viimeksi kun oli tuo hyperemesis gravidarum eli mikään ei pysynyt sisällä..

Luin just äsken listaa kielletyistä ruoka-aineista ja muista ja löysin juttua siitä jos laihduttaa tai syö huonosti raskausaikana. Se voi muuttaa kehittyvän sikiön rasvasolujen kemiaa ja se taas voi aiheuttaa lapselle myöhemmin ylipaino-ongelmia. Tuli kauhea kriisi kun esikoista odottaessa ruokavalio koostui oikeastaan vain vihanneksista, hedelmistä, näkkileivästä ja vedestä koko raskausajan.. Harvoin pystyin jotain lihaa ja rasvaa syömään. Näkkärin päälle kun yritti vähän sipaista levitettä niin huonosti kävi puhumattakaan mistään juustoista tai leikkeleistä. Kauhea jos taas on sama kohtalo edessä :(

Sitten tuli tuokin mieleen kun viime toukokuussa kävin hammaslääkärissä tarkistuksessa ja löytyi 2 reikää, hoitaja laittoi jonoon ja joulukuussa kävin taas tarkistuksessa, taas jonoon. Huolettaa kun ainakin kaksi vanhaa reikää kohta vuoden ollut ja jos kauheasti oksentaa niin multahan liukenee hampaat suusta!

Juu, mutta taas vähän parempi olo. Pakko käydä vähän siivoaan kun pystyy =)

 
Heipparallaa!
Ilmottaudunpa minäkin joukkoon mukaan, viikkoja nyt 6+5 ja LA pitäis olla 15.11 netin laskurin mukaan. Ja toinen lapsi tulossa, esikoinen on nyt 3v. =) Taustalla oon käyny lueskelemassa teidän juttuja...

Mulla on eka neuvola vasta 9.4 ja eka ultrakin vasta 21.4, tuntuu niin hirveän pitkältä tämä aika ennenku pääsee katsomaan onko masussa kaikki ok...

Raskausoireita ollu nyt kipeät rinnat, turvotus, maha rupeaa näkymään jo nyt (!!) ja muutaman päivän ajan iskenyt iltapäivästä/illasta väsymys. Ja ruokahalu on aivan hirveä... kaikea suolaista tekee mieli, ja muutaman päivän ajan mennyt ruisleipää tolkuttomasti.

Joko teillä muilla maha pömpöttää?? mä en oo esim työpaikalla kertonut raskaudesta mitään ja nyt joutuu jo katsomaan mitä vaatetta päällensä panee ettei maha näkyisi. :eek: mua muutenkin mietityttää tuo työnteko, esikoisen aikaan olin ihan kotona mahaa kasvattamassa mut nyt pitäis jaksaa töitä sinne äitiysloman alkuun, ja hieman mietityttää että jaksanko. viime raskaudessa esim liitoskivut oli niin kamalat etten pystynyt kävelemään pitkiä matkoja pysähtelemättä, vähän väliä supisteli jos teki jotain raskaampaa (esim imuroi) ja vaikka mitä. mutta turhapa sitä varmaan vielä murehtimaan =)

mut töihin lähtö kohta edessä, aurinkoista päivää kaikille! :wave:

-Nunneliini ja Öttismönkiäinen-
 
Heippa! *kopsispoksis*

Täällä edelleen sama tilanne, ruskeeta tuhrutellaan. Nyt on jotenkin helpompi päivä jo, kuvittelen koko ajan että tämä tällaisena pysyy ja on menkka-ajasta johtuvaa. Kipuja ei ole, väsymys valtaa alaa ja vatsa on turvoksissa. Pelkokin on hälvennyt, toivottavasti ei valheellisesti...

Ninnatar, minä aiemmin täällä kyselinkin tuosta vihreästä teestä, ja kun en kunnolla ( mielestäni ) vastausta saanut siihen että saako sitä juoda, niin jätin sitten kahvista teehen siirtymättä. Ja kahvi kyllä uppoaa edelleen, tosin pienetänyt olen "annostusta" hieman.

Aamukastetta, hyvä kyllä kun menet sinne ultraan, saat ainakin varmuuden ja toivottavasti paremman mielen. Itsellä sinne ei ole varaa todellakaan mennä. Kuten yllä kirjoitin, ei mullakaan noita oireita oikein ole :(

Yön enkeli, saat luvan olla pessimistisin odottaja tässä pinossa, kunhan vaan mukana pysyt. Pysytään kaikki mukana, jookos :hug:

Mielitekona mulla näyttäisi olevan suolainen. Tonnikala on hyvää, makkaraperunat on hyvää, grillattu liha on mielettömän hyvää.. Toisaalta myös marjakiisseli loppui tytöiltä yllättäen kun minä popsin sen iltapalksi.. :ashamed:

Alisa84 IHANIA UUTISIA!! Onneksi et ehtinyt siihen kaavintaan :hug: :hug:

Hannanmamma03, sama juttu täällä, ruskeaa vaan.. Olisiko sulla mahdollista että nyt on menkka-aika?

Noniin, nyt muihin hommiin
:wave:

 
Oikeastaan täällä voisi Yön enkelin lisäksi liittyä tämä toinenkin pessimistinen odottaja :D ollaan sitten pessimistisiä yhdessä.

Eli mulla on ikää 26v, toinen lapsi tuloillaan. Laskettu aika on luultavasti 21.11, synnärinä todennäköisesti LS

Heinis ja toukan alku rv 5+5 (tai jotain sinne päin)

*muoks* sovitaanko että kolmas kerta toden sanoo ja nyt saisin luottaa siihen että tämä pieni saadaan syliin ja kotiin asti :D
 
Jihuu!! Tänään ei ole enää ollenkaan niin pahaolo kun eilen. Aamulla vielä pyöri masussa, mutta nyt sain laitettua lapselle lounaan ihan ilman yökkäilyä ja söin ittekin :D :D Toivottavasti pahaolo olis nyt mennyttä lopullisesti!! Ja :hug: voimia kaikille jotka siitä edelleen kärsii.

Mä en juo kahvia ollenkaa ja vihreetä teetäkin vaan noin kupin päivässä joten en oo ajatellut rajoittaa sitä ollenkaan. Mutta toi leikkeleuutinen oli aika mielenkiintonen. Luulis, ettei se nyt kauheen vaarallista ole niitä syödä kun neuvolanohjeissakaan ei niistä mitään puhuta. Metwurstiin tulee välillä himo! Täytyy varmaan poiketa kauppaan kun toi lapsi herää päikkäreiltä :p Mulla on parin päivän ajan tehnyt ihan hirveesti mieli punaviiniä! En tietenkään oo aatellut sitä juoda, mutta mieli vaan tekee ihan pirusti.

Miten teillä (joillakin) on jo tiedossa noin ekat ultrauspäivät vai oletteko menossa yksityiselle? Mulla on ens viikolla eka neuvola ja sit toivottavasti sais nopeesti ajan ultraan. Olis niin kiva saada varmuus, että tuolla masussa joku köllöttelee. Ei olla kerrottu kun omille vanhemmille tästä raskaudesta. Muille ilmotellaan sit ultran jälkeen. Mä en vaan kestä tota mun mahaani kun se on niin jättiturvonnut, että on varmaan pakko lähteä äitiysvaateostoksille. Kaapista ei meinaa löytyä mitään päälle pantavaa kun normaalisti käytän aika ihonmyötäsiä vaatteita, mutta nyt kaikki vaan puristaa ja ahdistaa.

Liina 7+2

Mulla ei meinaa millään pysyä mielessä mikä viikko on parhaillaan menossa :headwall: Miten tollasen laskurin saa pistettyä oman kirjotuksen perään. Kopsaatteko sen joka ikinen kerta erikseen vai saako sen jostain "allekirjoitukseksi"?
 
Mulla vaihtuu viikonloppuna rv 9 on ihanaa että kerrankin vaihtuu viikot ensimmäisten joukossa kun kakkosesta laskettu aika oli 31.5 joten viimeisten joukossa viikot vaihtu.

pahoinvointi on tänään ollut voimakkaana mutta aion silti ängetä kerhoon lasten kanssa ja sen jälkeen kaverille kyläileen.

Täällä on taas sitten alkanut veren tiputtelu ali alkaa -loppuu ,ja mulla palaa hermot :D :D .
Eli ei sitten mitään kivaa miehelle kun kerran alkaa heti vuotamaan :D :D ,ressukka ihan kun se ei kärsisi muutenkin mun kiukutellessa :LOL: :LOL: :LOL: .

heidi+ tytöt ja pikku pirpana 8+5
 
Tervehdys kaikille "vanhoille" ja uusille :wave:

nyt oli taas tullut niin paljon viestejä etten jaksa keskittyä niihin kunnolla. Pitäisi alkaa tekemään kotihommia. Ensimmäisenä tulet lämmityskattilaan, se vasta on tylsä mutta pakollinen homma. Keittiössä peräti 18,5 lämmintä, hieman tuntuu viileältä koko huusholli.

Eilen kävin eka neuvolas, eipä siellä sen ihmeempiä. Ei kuunneltu ääniä eikä pääse ultraan kun lääkäri on sairaslomalla, höh. No täytyy vaan varata se np-ultra ja odotella sitä sitten. Pitäis myös mennä labraan verikokeisiin kun tarttee arvoja seurata pari kertaa raskauden aikana. Nyt ei ottanu muuta ku hb:n ja lykkäs pakkaukset mukaan labraan et pääsen yhdellä piikityksellä. Olen siis hieman neulakammoinen :ashamed:

Mulla on iskeny ihan älytön väsymys, eilenkin simahdin sohvalle puol kymmeneltä. Tänään torkahtelin vähän väliä sohvalla vaikka pojat kiipeili päällä. Että olisi ihana ottaa päikkäreitä mutta ei tuo esikoinen nuku enää päivällä. |O
Empä muuten muista että mulla olis aiemmissa raskauksissa ollu mitään mielitekoja mutta nyt on koko ajan tehny mieli mansikoita ja leivän päällä maustekurkkua.

Nyt unohdin mitä piti kirjoittaa, sen siitä saa kun tulee keskeytys...

Anteeksi omanapaisuus taas :ashamed:
 

Yhteistyössä