**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Nyt on kyllä käynyt joku häikkä täällä, kun noin moneen kertaan on Muarin viesti tullut :eek: Mikä lie järjestelmävirhe, Muarin vika ei ainakaan voi olla =)

Juhannus lusittu. Ei mitään ihmeitä tehty, ihan vaan kotosalla tuli oltua. Tänään tosin juhlittiin viimein ne kuopuksen 2v juhlat, kun viime viikonloppuna jouduttiin siirtämään miehen vatsataudin takia.

Laitoin nyt minäkin masukuvan facebookiin. Mies räpsäs samalla, kun kuvia otettiin muutenkin :D

Perjantaina ultra ja sitä tässä kuumeisesti odotan. Aika tietty menee matelemalla... :headwall:

18+6
 
Oho, nytpäs huomasin minäkin. Yhden kerran sen kyllä vain lähetin. Mulla on kyllä nää sivut oikkuilut viime päivinä. Välillä en pääse koko sivuille, Olisko sitä samaa ongelmaa?

Katsotaas monesti tämä tulee...
 
Moikka kaikille tosi pitkästä aikaa!

Johan kesti kauan lukea suurin piirtein teidän jutut että jotenki pysyy vauhdissa mukana! :D

Onnea kaikille rakennusultrauutisista! Ja voimia erityisesti pirtsin (toivottavasti meni oikein) lisäultran odotteluun! :hug:
Itteä jännittää tosi paljon tuo ultra mutta vielä tarttee melkein 2vkoa oottaa |O Kovasti kiinnostaa että niinköhän sieltä uus poitsu meille tulee...

Hankinnoista olitte kovasti kirjoitelleet..me ei olla hankittu vielä yhtään mitään pikkuiselle, kaikkea meillä löytyy niin vaatteista turvaistuimiin niin ei tartte ees niitä hankkia. mutta kyllä aioin heti tuon ultran jälkeen ostoksille lähteä :saint:

Tosiaan eilen illalla kotiuduttiin Rodokselta. Oliki ensimmäinen reissu jolla ei tullu uitua sitte ollenkaan. Sen verran taas tuo värkki vuotaa että uimiset tartti jättää väliin :| ja tulihan sitä tietty tuo ah niin ihana hiivatulehuskin siellä (ja ei tietty mitään lääkkeitä mukana) :whistle: Tuliaiseksi toin rankan flunssan (jota kuulosti muillakin olevan, jaksuja!) mukanani, jota tässä nyt siis poden ja yskin keuhkoni pihalle :snotty:

Huomenna täytyy mennä vaihteeksi lekurille. Terkalla kävin juuri ennen matkan alkua ja hän yritti jo sillon heti saada mua lekurille muttei saanu aikaa. On siis huolissaan näistä vuodoista sekä siitä että supparit ovat aika kovia jo (vaikka ite niitä vaan harkkareina pidän) että mitä yhdessä tuonne alakertaan aikaan saavat. Noh huomenna sen sitte kuulee...näkeepähän JUNIORIN taas! ;) Tosiaan saatiin tuo tekonimiki vihdoin keksittyä :LOL:
Nimet meillä on nyt sitte kans keksitty kummallekkin versiolle. Yks kummi ois vielä hakusessa. Keltään ei tosin oo vielä kysyttykkään mutta itelle ne on jo siis mietittynä.

FC:stä...harmittaa ku ite en siellä oo ja enkä oikein jaksa innostuakkaan siitä, ei vaan riitä aika sinne asti! Meidän perheen edustaja tuolla FC:ssa on tuo esikko, joka tuolla lomalla oli ihan tuskissaan ku ei ehtiny päivittää kirjaansa...
Toivottavasti joku teistä jaksaa täälläki pomppia mukana ettei kaikki jutut mee vaan FC:hen...

Masukuvia olitte ihania laittaneet! Ite ei oo vielä tullu räpsittyä vaikka aikamoinen maha jo kyllä on! Ei vielä näin isoa palloa oo tässä vaiheessa ollukkaan! :LOL: Tosi paljon Juniori jo liikkuu! Kuopus nukahti äsken tuohon mun masun päälle niin kovasti potki toista vasten, en tiiä tunsiko pikkumies pieniä potkuja mutta ite ainaki tunsin ne tosi selvästi! On ne vaan ihania, kovasti oon näitä potkuja taas ootellu!

Jaksuja kaikille ultraa vielä oottaville, kyllä se meidänki aika vielä koittaa! :wave:

Nyt taas niistämään...


 
No nyt kyllä oli hankaluuksia päästä koko sivulle ja pikkuinen, ihan pikkuinen bugin poikanen nähtävästi ilmaantunut, hih. No, se on tätä virtuaalimaailmaa se :)

Huomenna olis sitten se kontrolli. Kyllä täytyy myöntää, että vähän pelottaa. Vaikka kaikki tuntuisi olevan näin päällisin puolin hyvin, ei sitä tiedä mitä sisällä tapahtuu. Huolestuttaa vain... Mut eipä parane alkaa liikaa murehtiin etukäteen, ettei mene yöunet.

Lumi-Marja ja Nuppunen 17+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:
No nyt kyllä oli hankaluuksia päästä koko sivulle ja pikkuinen, ihan pikkuinen bugin poikanen nähtävästi ilmaantunut, hih. No, se on tätä virtuaalimaailmaa se :)

Huomenna olis sitten se kontrolli. Kyllä täytyy myöntää, että vähän pelottaa. Vaikka kaikki tuntuisi olevan näin päällisin puolin hyvin, ei sitä tiedä mitä sisällä tapahtuu. Huolestuttaa vain... Mut eipä parane alkaa liikaa murehtiin etukäteen, ettei mene yöunet.

Lumi-Marja ja Nuppunen 17+6
mulla kans huomenna kontrolli klo:8.00 ja kyllä pikkusen pelottaa mutta nyt oon ollu yli viikon vuotamatta MITÄÄN....tuuppa huomenna kertomaan kuulumiset =)

pimpula & tirri 20+3
 
ohhoh..on tainnu koneet temppuilla kun muarin teksti on tullut monta kertaa.
mutta siis.. Eveny meillä sama tilanne näköjään. mullakin työsopimus elokuun loppuun, vielä ei ole ollut puhetta enkä ole kysellyt voisiko jatkua syyskuun. itseki voisin olla kotona sen muutaman viikon ennenkuin mammaloma alkaa. :LOL:
mulla on paino noussut 3,5 kg tähän mennessä.
itse en ole tuntenut liikkeitä kovin hyvin nyt juhannuksena, kunnes tänään ikeassa monotti kunnolla ja nyt juuri äsken. muuten olenkin tuntenut liikkeet tosi hyvin ja alkuviikolla puhuin terkalle että nyt tuntuu melkein joka päivä, kunnes nyt oli vähän hiljaisempaa.
tiistaina puoliväli ja meillä rakenneultra 14.7. on tuntunut ikuisuudelta odottaa sitä.

rv 19+5
 
Mullakin on työsoppari elokuun loppuun niinkuin baby10 ja Evenylla, en aio edes kysyä jatkaako koska tuskin jatkaisi ja itekkin jään mielellään jo lomailemaan. Toisekseen pitää käydä vielä koulunpenkilläkin joten se siitä.

Tosiaan juhannus juhlittu, selkäpoltot on hävinneet ja sieltä äippäpolilta ei koskaan soittaneet mitä labroissa ja näytteissä oli vai oliko mitään. Toisekseen mun äitiyskortti jäi sinne, pitää huomenna soitella perään vaikka 8. päivä olenkin sinne ultraan menossa.

Päätös tuli äippäpakkauksen suhteen, en sittenkään ota sitä. Kaverilta saan vavanvaatteita kuulema niin paljon kuin jaksan kantaa ja äitiyspakkauksen vatteita jos niistä jotain haluan. Joitain valkoisia bodyjä voisin ottaa ja ehkä sen beigen toppiksen aikasemmista pakkauksista ellen jostain löydä edullista toista toppista. Sen rahan aion sijoittaa ruskovillaan niinkuin joku toinenkin taisi tehdä tai sitten turvakaukaloon.

Asiasta kolmanteen, te keillä on vanhempia lapsia entuudestaan n. 3-5 vuotiata, tyhmä kysymys teille seuraa tässä. Meillä esikoinen aloittaa syksyllä eskarin, mies vie hänet eskariin aamulla mutta minä luonnollisesti haen hänet sitten puolenpäivän aikaan. Matkassa mukana kulkee reilu kolme vuotias toinen lapsemme ja mietinkin miten ton kulkemisen kanssa, ostaisinko seisomalaudan vaunuihin jotta pääsee reippaasti hakemaan esikoisen eskarista, vai onko teistä reilu 3 vee liian vanha semmoisiin? Muutenkin miten tommosia isompia lapsia kuljetetaan kun halutaan vähän reippaammin edetä kuin eskarin ja 3 veen etanavauhtia? kaikee minäkin mietin mutta olin menettää yöuneni kun pähkäilin kuljetus/liikkumisjärjestelyjä. :D

Ja ainiin; kuinka tänne saa liitettyä kuvan? kysyy tyhmä taas.
 
mitä ihmettä... viimeks kun kävin oli sivuja reilu 30.. nyt 136 :eek:


nojoo, kysyn josko joku ehtii tai jaksaa vastata. Mulla alkoi eilen alavatsan kipuilut kovenemaan, enkä saanut yöllä nukuttua kunnolla, sama jatkunu koko päivän.. :/ en pystynyt istumaan, seisomaan, makaamaan, olemaan kumarassa, kontallaan, siis mitenkään, ilman että kipua ei olis tuntunu. Päätin kuitenkin odottaa huomiseen rakenneultraan ja kysyn siellä mitä tämä on.. mutta jos joku osaa vihjaista onko normaalia, niin malttamattomalla olisi ehkä hetken helpompi olla. Nyt iltaa myöten on helpottanut olo, toisinaan on tullut sitä ns. paineen tunnetta ja pieniä kipuiluja, mutta pahin oli aamulla kun ei edes kävellä pystynyt..

viikkojahan on lähestulkoon 21 nyt.. piti oikein ääneen sanoa että et sä vielä saa syntyä...
 
Olipas tullut tekstiä... Nimimerkejä en muista mutta yritän muistaa kommentoida ainakin jotakin :)

Netti pimennossa olen ollut useita päiviä, kun to lähettiin mökille ja vasta eilen illalla palattiin.
Torstaina oli kupuksen vika silmäkontrolli ja sarveiskalvo oli oiennut, sarveiskalvon alainen verenvuoto oli lakannut ja veri poistunut? silmästä. Vikat antibiootit otettiin eilen ja silmää laajentavat jo torstaina. Nyt silmä alkaa oleen normaali kun mustuainen palailee normi tilaan.

sitten masuun; kaikki ok. Puolivälikin meni ja tuli. Liikkeet on ihan jokapäiväisiä parhaiten tuntuu selinmakuulla, nytkin kun kannettava on masun päällä niin monottaa sitä :)
Liikkeessä en muista kiinnittää huomiota liikkeisiin.

Masu on jo valtava ja närästy tullut jokailtaisena vaivana taas kuvioihin.
Ke neuvola ja ens viikon ma on kauan odotettu rakenneultra. Toivottavasti sukupuoli näkyisi ja kaikki on ok.

Joku oli menossa lisäultraan koska rakenteita ei oltu nähty kunnolla, jaksamisia odotteluun :hug:
Ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
FB:ssä oli kyllä ihania masukuvia, täytynee kysyä ukolta jos se viitsis nappata tuosta munkin kummusta.

Hankinnoista; rattaat ostettiin viimeviikolla käytettyinä, 2005 gessleinit 70 euroa. Onhan aurinko noita haalistanut, mutta muuten todella hyvässä kunnossa ja 3-v saa tarvittaessa matkustaa seisomalaudalla joka tuli kaupanpäälle. Meillä siis samatilanne kuin Blushilla.
Kaukalon oon katsonut jo valmiiksi taidan sen napsauttaa netistä. Recaron kaukaloon olen päätynyt joten jos jollakin siitä huonoa sanottavaa niin nyt sitten kokemukset kehiin! :)

Vaateet hankitaan vasta ensi viikolla jos se sukupuoli vaikka näkyisi. ÄP-ei meille tule vaan otan sen rahana.

Tanya taisi kysellä tupakoinnista. Tarkoitus on nyt jättää se kokonaan, ukko tosin sauhuttelee nyt sikareita ( aikaisemmin tupakoi ). Te jotka ette ole päässeet kokonaan eroon tupakasta niin tsemppiä lopetuksen yritykseen.

Nyt tuli kuopus vaatimaan vauvan kuuntelua joten palaan myöhemmin.

OP ja TiTi-uuu 20+4
 
Blush itselläni ei ole viel lapsia, paitsi mahas. :D Kun hoidin siskon 1v8kk ja 4v7kk vanhoi lapsii ja hain aina isompaa päiväkodista niin mul oli lähes aina kaksostenrattaat mukana, koska oli pakko päästä nopee ja ei vanhempi ois just heränneenä edes jaksanut kävellä. :)

(.) poitsu alkanu potkii taas ihan normaalisti. :) Turhaa mietiskelin tota. :p

mibetsy ja mara 21+3
 
OP Täälläkin on tarkoituksena pysyä kokonaan erossa tupakasta, poltti mies tai ei :) Oon tullut siihen tulokseen, ettei siinä mitään järkeä ole ja nyt kun siitä on eroon päässyt, niin en halua palata takaisin siihen. Lisäksi se haju joka mun miehestä pihalta tultaessa lähtee on aivan karmaseva :D
14-vuotta kerkesin itse tupakoida, ja askillinen päivässä. Tsemppiä niille jotka vielä taistelee nikotiinipeikkoa vastaan!

justinde:n kuulumisia täällä kaipailisin, en muista koska häällä se r-ultra oli?

Ihanaa kun tänään mulla on kampaajalle meno, tukka on meinaan "aika" kamalan näköinen, ja kaipaa kunnon tuunausta :D
Hiusten lähtö on sentäs loppunut, alkuraskauden aikana pelkäsin jopa kaljuuntuvani kesäksi, kun tukkaa lähti niin älyttömän paljon. Oon kuullut, että imettäminen saisi aikaan saman ilmiön?
Kävin eilen illalla moikkaamassa kummilapsianikin (1v + 3v), 3v tytsy kailotti kovaan ääneen koko naapurustolle hieroen omaa mahaansa että: "Tanja tätillä on vauva mahassa" :D
Nyt lähden polkemaan jonkun tunnin kestoisen ihanan maastolenkin pyörällä :)

Tanya & herra hukkapätkä 22+3
 
lumi-marjalle ja pimpulalle tsempit tän päivän kontrollikäynteihin. toivottavasti molemmilla kaikki hyvin

paino: ei hajuakaan, en oo käyny vaa'alla moneen viikkoon..

heidi: kuulostaa hurjalta sun kivut, en osaa yhtään sanoa mistä johtuu mutta toivottavasti jokin syy kivuille löytyy ja kivut helpottais

hiukset: ärsyttävää kun rasvottuvat ihan sairaan nopeesti, pitäs melkein päivittäin pestä..

lasten kuljetus: meil on lapset 2v ja 5v ja esikoinen meneekin vasta ens vuonna eskariin mutta oon täs järkeillyt muuten tätä kuljetushommaa jos haluis vaunuttelemaan mennä koko sakin kanssa että mites se onnistuu..esikoinen jaksaa kyllä kävellä pitempiäkin matkoja ja on varmasti hyvinkin innokas vaunujen työntelijä mutta tämän pienemmän kans onkin oma hommansa, jokohan sitä ton ikänen jaksais tai paremminkin malttais seisoskella tuollaisella seisomalaudalla? hoitopaikka (pph ) meillä on niin pitkällä ettei sinne kävellen mennä joten ne hoituu aina mennen ja tullen autolla.. meillä siis lapset jatkaa hoidossa vauvan synnyttyäkin 4 pvänä viikossa..

jaahas menis vähäks aikaa takas nukkumaan..

kurpitsa rv20+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja H3idi:
mitä ihmettä... viimeks kun kävin oli sivuja reilu 30.. nyt 136 :eek:


nojoo, kysyn josko joku ehtii tai jaksaa vastata. Mulla alkoi eilen alavatsan kipuilut kovenemaan, enkä saanut yöllä nukuttua kunnolla, sama jatkunu koko päivän.. :/ en pystynyt istumaan, seisomaan, makaamaan, olemaan kumarassa, kontallaan, siis mitenkään, ilman että kipua ei olis tuntunu. Päätin kuitenkin odottaa huomiseen rakenneultraan ja kysyn siellä mitä tämä on.. mutta jos joku osaa vihjaista onko normaalia, niin malttamattomalla olisi ehkä hetken helpompi olla. Nyt iltaa myöten on helpottanut olo, toisinaan on tullut sitä ns. paineen tunnetta ja pieniä kipuiluja, mutta pahin oli aamulla kun ei edes kävellä pystynyt..

viikkojahan on lähestulkoon 21 nyt.. piti oikein ääneen sanoa että et sä vielä saa syntyä...
Mulla ollut siis ihan samanlaista. Kaksi viikkoa olen ollut saikulla, kun oikeasti en ole pystynyt mitään tekemään todella pahojen mahakipujen vuoksi. Kolme eri lääkäriä mua on kattonut, tutkinut ja ultrannut. Kaikki kolme ovat sanoneet että kaikki ok, joillakin nää kasvukivut on vaan todella rajuja. Jotenkin vaan on vaikea uskoa, että näinkin toimintakyvyttömäksi sitä voi ihminen mennä tässä vaiheessa raskautta, mutta kai se on lääkäreitä uskottava.

Mulla kanssa tänään rakenneultra ja aion kyllä siellä vielä asiasta kysyä. Eilen mulla oli kyllä pitkästä aikaa hyvä päivä, nippaili vaan sillon tällön.

Terese ja poitsu 20+6
 
Mä muuten poistin noita viestejä varmaan parikymmentä eli niitä oli ihan törkeästi.

Lasten kuskaamisesta: Mä kuljetan meidän lapsia kerhoihin autolla, mutta kun kaupungissa liikutaan, niin 5v ja 3 v kävelee ja 2 vee istuu rattaissa. Olisko 3-vuotiaan mahdollista pyöräillä? Toki se seisomalauta voi olla ihan hyvä apuväline, jos lapsi ei aina jaksa kävellä. Toisaalta äidille se voi olla vähän raskasta....

Hankintoja ei ole tehty eikä tehdä. No, turvakaukalon Sintti saattaa tarvita, mutta sen ehtii ostaa sitten joskus...

Eipä meille ihmeitä. Kauppaan pitäis lähteä ja sitä ennen miettiä mitä sieltä tuodaan.

Suuret tsempit kaikille ultraan menijöille!

Muari ja Sintti rv 21+2
 
Hooh, onpahan juhannus takana. Oli kyllä tosi kivaa, vaikka muu porukka olikin normaalilla juhlimislinjalla, ei haitannut olla selvin päin, kun ei mieskään paljoa ottanut :) Tosin nyt huomaan, että on joku "juhannuksen jälkeinen masennus", kun töihin paluu tuntuu niin nuivalta. Viime yön näin jotenkin inhoja ja ahdistavia unia, mökkisängyn jälkimainingeissa selkä ja jalat särki yöllä ja oli vähän levoton uni. Nyt haluais vaan takas kotiin ja peiton alle jatkamaan unia..

Kyllä nyt juhannuksen aikaan vahvistui mun epäilys, että tuntemani "elohiiret" ja nykimiset on niitä vauvan potkuja! Ovat ruvenneet tuntunmaan yhä vahvemmin ja nyt jo ihan päivittäin. Epäilykseni vahvisti erityisesti se, että potkuja tuntuu useimmiten juuri ruoan jälkeen. Ihana tunne kerta kaikkiaan!! Mutta hämmästyttää kyllä se, että tää tarkoittaa sitä et ekat potkut oon tuntenut jo kolme viikkoa ellei peräti neljä takaperin eli joko viikolla 13+6 tai 14+6! Aika aikaisin esikoisen odottajalta vissiin? Silloin en tietty voinut tietää onko ne liikkeitä vai ei, mutta tän nykyisen liikehdinnän valossa juurikin sitä itseään. Mulla ei kyllä oo tuntunut mitään hipaisuja tai pientä kuplintaa vaan ihan rehtejä potkuja, kunnon nykimisiä. Ehkä en ees niitä hennompia liikkeitä sitten tunne kunnolla..

Huh, onpa köhnäinen olo, oon ihan hyttysenpuremilla ja tukkoinen.

Siilinlapsi ja potkiva öttis 18+1

Enää viikko rakenneultraan!
 
Paino Mulla ei oo painoa tullu ollenkaan,välillä on ollu noussu jonkun max kilon ,mut sit se on taas palannu alotus painoon.Tosin mulla on tätä pohja painoakin et ei niin väliks vaik ei hirveesti nousiskaan. Terkka oli kans sitä mieltä et kunhan syö monipuolisesti ni ei oo väliä vaik painoa pal tuliskaan.

Mulla on välillä alamaha todella kipeä,aamulla vaivas selkä.Toivottavasti nuo mahakivut ovat niitä kasvukipuja.
Kohta pitäs lähtee suunnistamaan lasten kanssa kohti tykkimäkeä,illalla sit viel tekemään uus vuokrasopimus..pääsee sit muuttamaan :)
 
Nuista mahakivuista joku kyseli, jos kivut on niin kipeitä ettei voi liikkua niin ottasin kyllä selvää, itellähän nuita kipuja oli selän puoellla. Yleensäkkin oon pitäny ohjenuorana että kaikki kipu mikä menee yli "sietokyvyn" pitää tutkia, raskauteenhan liityy ns. normaaleja kipuja mutta siinäkin jos menee niinyli ettei v oi liikkua yms niin pitää kylllä selvittää.

Tosta liikkumisesta mistä kysyin: Reipas kolme vee kyllä voisi mennä pyörällä mutta marraskuussa kun vauva syntyy ei taida olla enää pyöräily kelit. Vaunuihin istumaan tuo kolme vee on liian iso. Varmaan sen seisomalaudan hankin, tosin en tiedä miten sekän hangessa kulkee.
 
Heippa.

Apuja kaipaisin minäkin... meillä kun täällä pikkukaupungissa on vai yksi äitiyspuolta hoitava ja ultraava lääkäri. Hänkin pitää tietysti kesäloman, jolloin lääkärinvastaanottoa ei ole. Normaalistikin vain kerran viikossa ja toisen kerran viikossa päivystää normaalipäivystyksen, jolloin on mahdollista päästä myös ultraan. Mutta, minulle sanottiin viime viikon rakenneultrassa, että mun pitäis päästä lääkärille tässä lähiviikkoina tarkistuttamaan kohdunkaulan tilanne. Ettei harjoitussupparit ole saaneet mitään aikaan. Normaalisti lääkäri olis vasta joskus rv32... ja neuvolasta juuri soittelivat, että vapaita aikoja ei enää ole. Mitä tässä pitäis tehdä? Pyytä, että antavat tuolta TK:sta lähetteen VKS:n, jossa siis tuo rakenneultrakin tehtiin? Vai pyytää joku paperi, jonka avulla saisin yksityisellä kelan vähennyksen 4d-ultrasta? Mutta kun 4d ultran vapaita aikojakin oli vasta 11.8., äsken kun tiedustelin..

Argh!

H3idin kivut kuulostaa hurjilta! Mutta toivottavasti on normaalia. Yhdellä kaverilla alkoi ainakin kovat kivut suht samoilla viikoilla, mutta kyljissä. Onkin ollut rv24 alkaen sairaslomalla.

Jep, töihin paluu tuntui kurjalta. Noh, 3 päivää loman alkuun! Olo on yhtä väsynyt kuin olisi juhannusta juhlinut alkoholin kanssa. Jännä juttu.

suhveli 20+6
 
Suhveli, eihän sen nyt sun ongelma pitäisi olla, jos aikoja ei ole. Jo on kummaa käytöstä th:lta. Meillä on heinäkuun oma neuvola suljettu, mutta isommassa paikassa on sitten neuvola vain niille, jotka sitä tarvitsevat. Pakkohan teilläkin on olla joku sellainen systeemi?! Tai jos ei kerrassaan löydy, niin kannattaa kyllä mennä yksityiselle. Se on kumminkin teidän vauva joka on kyseessä. Niin ja tosiaan se, että vapaita gynen vapaita aikoja luulisi löytyvän, vaikka ultra-aikoja ei olisikaan.

Muari taas
 
Suhveli, eihän sen nyt sun ongelma pitäisi olla, jos aikoja ei ole. Jo on kummaa käytöstä th:lta. Meillä on heinäkuun oma neuvola suljettu, mutta isommassa paikassa on sitten neuvola vain niille, jotka sitä tarvitsevat. Pakkohan teilläkin on olla joku sellainen systeemi?! Tai jos ei kerrassaan löydy, niin kannattaa kyllä mennä yksityiselle. Se on kumminkin teidän vauva joka on kyseessä. Niin ja tosiaan se, että vapaita gynen vapaita aikoja luulisi löytyvän, vaikka ultra-aikoja ei olisikaan.

Muari taas
 
Suhveli, eihän sen nyt sun ongelma pitäisi olla, jos aikoja ei ole. Jo on kummaa käytöstä th:lta. Meillä on heinäkuun oma neuvola suljettu, mutta isommassa paikassa on sitten neuvola vain niille, jotka sitä tarvitsevat. Pakkohan teilläkin on olla joku sellainen systeemi?! Tai jos ei kerrassaan löydy, niin kannattaa kyllä mennä yksityiselle. Se on kumminkin teidän vauva joka on kyseessä. Niin ja tosiaan se, että vapaita gynen vapaita aikoja luulisi löytyvän, vaikka ultra-aikoja ei olisikaan.

Muari taas
 
Suhveli, eihän sen nyt sun ongelma pitäisi olla, jos aikoja ei ole. Jo on kummaa käytöstä th:lta. Meillä on heinäkuun oma neuvola suljettu, mutta isommassa paikassa on sitten neuvola vain niille, jotka sitä tarvitsevat. Pakkohan teilläkin on olla joku sellainen systeemi?! Tai jos ei kerrassaan löydy, niin kannattaa kyllä mennä yksityiselle. Se on kumminkin teidän vauva joka on kyseessä. Niin ja tosiaan se, että vapaita gynen vapaita aikoja luulisi löytyvän, vaikka ultra-aikoja ei olisikaan.

Muari taas
 
Suhveli, eihän sen nyt sun ongelma pitäisi olla, jos aikoja ei ole. Jo on kummaa käytöstä th:lta. Meillä on heinäkuun oma neuvola suljettu, mutta isommassa paikassa on sitten neuvola vain niille, jotka sitä tarvitsevat. Pakkohan teilläkin on olla joku sellainen systeemi?! Tai jos ei kerrassaan löydy, niin kannattaa kyllä mennä yksityiselle. Se on kumminkin teidän vauva joka on kyseessä. Niin ja tosiaan se, että vapaita gynen vapaita aikoja luulisi löytyvän, vaikka ultra-aikoja ei olisikaan.

Muari taas
 
Suhveli, eihän sen nyt sun ongelma pitäisi olla, jos aikoja ei ole. Jo on kummaa käytöstä th:lta. Meillä on heinäkuun oma neuvola suljettu, mutta isommassa paikassa on sitten neuvola vain niille, jotka sitä tarvitsevat. Pakkohan teilläkin on olla joku sellainen systeemi?! Tai jos ei kerrassaan löydy, niin kannattaa kyllä mennä yksityiselle. Se on kumminkin teidän vauva joka on kyseessä. Niin ja tosiaan se, että vapaita gynen vapaita aikoja luulisi löytyvän, vaikka ultra-aikoja ei olisikaan.

Muari taas
 

Yhteistyössä