**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Helteiset terkut täältäkin pitkästä aikaa!

Viime viikolla yritin kovasti laittaa viestiä ja kirjootin pitkät pätkät (useaan kertaan), mut aina onnistuin hävittään sen tekstin jotenkin :headwall: Meidän pöytäkone teki tenän täs joku viikko sitte, enkä oikeen oo sujut tän kannettavan kanssa... Nyt olis pöytäkone taas kunnossa, jahka joku sen asentaisi paikalleen - joku on meillä mies, mut hän tekeeki taas ympäripyöreitä päiviä töissä, niin eipä ehdi asennella koneita ei :kieh:
Mutta vahingosta viisastuneena (???) yritän nyt saada tän tekstini sitte jopa lähetettyäki ;)

Täytyy kyllä sanoa, että tämä pino (porukka) on aivan ihailtavan aktiivinen, tosi paljon tulee tekstiä päivittäin. Hienoa! Ite vaan en jaksa ihan niin aktiivinen olla, vaikka päivittäin käyn pinon läpi lukemassa... Ja on kyllä paljon semmosia juttuja, mihin olis kiva kommentoida/ottaa kantaa/jakaa kokemuksia, mut jotenki en vaan saa ajalliseksi :ashamed:

Rakenneultra meillä oli viime ma. Kaikki oli ok ja koko vastasi täysin viikkoja. Jalat ristissä pikkuinen pysyi tiiviisti, ettei voinu ees arvailla sukupuolta, mutta eipä sillä meille väliä - ei oltais haluttu tietää kuitenkaan. Mulla ei edelleenkää ole edes mitää ajatusta siitä, kumpi meille olis mahdollisesti tulossa... Ei oo selvää tyttö- tai poikaoloa. Mutta selvinneehän tuo sitten loppusyksystä :)

Sf-mitta on mulla kulkenu joka raskaudessa aina käyrien yläpuolella, ja silti ihan "normikokoisia" vauvat on olleet syntyessään, ja itse asiassa toi poitsu on ollu syntyessään pienin. Eli ei ole yhteydessä sukupuoleen tai vauvan kokoon (ja kaikki on syntyneet rv 39+3 - 40+1 välillä). Nytkin maha on jo valtava, että hirvittää vallan, millainen siitä vielä kasvaakaan :eek:

Vauvavakuutusta ei oteta. Otetaan sit myöhemmin lapsivakuutus, ihan niinku näille kaikille muillekki.

Helteitä taitaa nyt sitte piisata... Yök. En oo ikinä oikeen perustanu lämpösistä keleistä... Oon tämmönen varjopuolen kulkija :LOL: Se hyvä puoli tässä nyt on, että ehkä saatais heinät tehtyä... Me ku tehdään ite hevosille kuiva heinä (pikkupaaleihin). Saas ny nähdä, miten jaksan tän mahani kans heinätöissä... No, tuntemuksien mukaan mennään, ehkä vähä hillitymmin tulee rehkittyä kuin muina vuosina.

Tein sitte viikonloppuna hankinnan vauvaa varten, vaikka mitään ei pitänyt ostaa eikä hommata, kun tarvetta ei muka ollut... Mutta tuli sitten viime viikolla mieleeni, että mähän tarvin tuplarattaat talvea varten, että pääsen edes vähän käymään lenkillä!?! Mies kun kuitenkin tekee niitä ympäripyöreitä päiviä (yksityisyrittäjä), niin eihän mulla oo mitää mahiksia päästä lenkkeileen... Mulla oli tyttöjen aikaan peräkkäin istuttavat tuplat (takaosan sai täysin makuuasentoon vauvalle), mut ne on semmosilla pienehköillä, kovilla renkailla eli ei aivan kivat työntää lumisohjossa... Ja sitä paitsi taka-aksila oli rikki ja yks rengas irti, niin enhän mä nyt niitä enää voi käyttää, en... Vaikka mies auliisti lupas ne mulle korjata... Eli sain ähkyn ja ähky piti saada läpi :LOL: Mä sit rupesin markkinapalstalta ja huutonetistä niitä katteleen - ja olihan niitä. Ja ihastuin vallan yksiin Emmaljungan Twin City Crosseihin vm-07. Ja ne mun oli saatava. Pakosti. Vaikka hinta oli tulevaan tarpeeseen nähden aivan liian suolanen ja tänne mettäperälle ny olis varmasti kelvannu jokku halvemmatki perustuplat, kukaan ei täälä näe kuinka komeet vaunut mulla on... Mut se väri ja kokonaisuus miellytti niiiiiiiiiiiiiin kovasti, että huusin pois. Ja lauantaina sitte haettiin muutaman sadan kilometrin päästä mulle kärryt :whistle:
Kovasti koitin kuopusta niihin asettaa ja vauvan kantokoppaa toiselle puolelle - hyvin mahtuvat oleen vierekkäin. Eri asia sitte on, suostuuko tuo poitsu sit talvella niissä enää lainkaa istumaan... Ku nykyään jo yksikkörattaissa istuminenki on hälle vallan vastentahtoista välillä. Että tiedä sitte, kuinka turha ostos oli. Mut on senverran vähän käytetyt ja siistit, kuin uudet, että eiköhän nuo saa sitte myytyä eteenkipäin...

Nyt mä lopetan tän romaanin ja koitan, saanko lähtemään tällä kertaa tän ilman bittiavaruuteen kadottamista...

nallepööh ja pieni rv22+

 
Ihania ultrakuulumisia ja onnea tyttö/poikalupauksista :heart:

Nukkumisesta. No joo, se on yhtä pyörimistä. Veskis pitää käydä pari kolme kertaa yössä, sit vähintään hyttynin kitajaa korvan juures, tai kärpänen kiusaa. Täällä maalla noita molempia on kyllä ihan riittämiin :headwall: Sit ongelmana on toi selkä. Vähän vähemmänki vois olla kipee. Mietin miksi selällä ei saisi nukkua? Mä herään aina selältäni ja se tuntuu olevan ainoo asento, jossa särky ei ole polttava ja kykenen edes hetkeksi torkahtamaan. Aamulla kyllä riittäis unta vaikka muille jakaa, mutta eipä täs tuvas kukaan nuku enää kasin jälkeen, vaikka väkisillä yrittäis.

Liikkumisesta. Hatunnosto jokaiselle, joka pystyy tekeen pitkiä lenkkejä, uimaan, pyöräileen, ihan mitä tahansa. Omalla kohdalla uinti nyt on teitty kielletty vielä ainakin seuraavaan lekuriin asti. uiminen olis se mun ykkös juttu. Ite pystyn hävin tuskin käveleen muutaman minuutin ilman järjettömiä kipuja. Olis se hienoo, jos olis kunnossa.

Selkäkivut. No niitä on. Jos istuu pitkään, se ei ole hyvä, jos kävelee yli 5min, sekään ei ole hyvä. Jos hetken seisoo paikallaan, se on jo tuskaa. Hommasin semmosen tukivyönki, mutta sen apu on aika minimaalista, mutta autaa sen verran, että pystyy kaupassa tekeen pikakierroksen. Ei siis puhetta, että lähtisin kaupunkiin shoppaileen, ehei. Meinaan ens viikolla neuvolassa kysäästä, jos vaikka sais jotain apuja tohon selkään. Äitipolin lääkäri suositteli fysioterapiaa, mutta ei kuulemma voi lähetettä sitä kautta tehdä, joten se pitäis tulla omasta neuvolasta ja omalta lääkäriltä. No jes, eihän täällä ole ollu lääkäriä kuukauteen ja tulee vasta elokuussa seuraavan kerran. Lasten lääkärineuvolassa käy joku varalekuri. Käytän tyttöö siellä tuon atopian takia, niin meinaan kyllä samalla kysäistä asiasta, ellei neuvolassa mikään selkene. tytön iho kyllä ihan hyvässä kunnossa nytten, onneks. Mut tuon selän kans menöö järki. Jos se nyt jo noin noin kauhia, mitä se on sitte sykysllä :eek:

Vakuutuksesta. No puihin meni. Ei saada sitä. Tämän raskauden aikaiset ongelmat on hyvin painava syy asialle. Samoin vaikuttaa edellisen raskauden ongelmat, BMI, rajaa en tajunnu kysyä, mutta yli meni. Sit mun ikäkin jo olis pudottanu joitain juttuja pois, joten anti olla.

(.) Helteen kanssa taistelua ja vetttä kuluu jääpalojen kera litra tolkulla. Muuten olo vallan hyvä ja ruskeet päivät taitaa olla ihan kokonaan taakse jäänyttä elämää, kun eilen tuli sellainen lääkärin kuvailema pieni hyytymä pallero pois. Mitään muuuta tuhrua ei ole ollu moneen päivään :D

Lumi-Marja ja Nuppunen 18+3
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin. Liikkeet kuului dobblerista selvästi,mutta mä en vaan niitä tunne vieläkään. Syke paukutti 130-140 välillä. Hb on vaan 105 ja pitäisi tosissaan hakea sitä rautaa...kun muistaisi. Paineet on erinomaiset ja painoa ei ole koko aikana tullut kuin kilo :eek: Ja sf mitta oli vaan 10. Eli oikein mallikkaasti tässä on menty ja mitään vaivoja mulla ei ole =) Saa nähdä kauanko tämä ilo kestää...kolmosesta kärsin tosi kovista liitoskivuista,että niitä odotellessa :snotty:

Sukupuolesta mulla ei ole hajuakaan :whistle: Ei sitten minkäänlaista pienintäkään ounastelua,että kumpi voisi olla.

Tekasin tuossa jääkaappiin odottamaan ihanan mansikka-limetortun :p Miehellä tänään merkkipäivä niin pitihän sitä jotain hyvää tehdä =)

Mun tissit on jotenkin tosi arat nyt ja ei mitkään tyhjät kärpäslätkät niinkuin yleensä. Eilen kokeilin niin tosi muhkeat ja tuntuu,että maitoa voisi jo tulla :p Pienirintaisena kyllä tykkään tästä muutoksesta :LOL:

LilliM ja manteli 18+4
 
Meillä ois huomenna se "kohtalon" päivä - eli aika Oys:iin tarkempiin tutkimuksiin.. Pelottaa ihan hirveesti!! Tuntuu, että eihän minulla/meillä voi olla niin hyvää "tuuria" että kaikki olisikin ok - varsinkin kun alkuperäisenkin ultrauksen teki alan spesialisti hyvillä laitteilla.. Toivoisin vaan, että jos asiat on huonosti, niin olisivat sitten kerralla heti niin huonosti ettei tarttis jossitella minkään päätöksen kans :'(

No, eipä muuta tällä kertaa.. ymmärtänette, ettei oikein tekstiä irtoa :(
 
Pirtsi, voimia OYs:iin !!!KÄvin rakenneultrassa. Kaikki oli ok! TArkistettiin lanka ja kohdunkaula. Kohdunkaula ei ollut lyhentynyt , ihanaa.
Mun pitäisi viettää mahdollisimman tylsää elämää lääkärin mukaan. Saan kuitenkin kävellä ja tehdä pikkupuuhasteluja.
Mulla selkä välillä nukkumisen jälkeen kipeä. Muuten yllättävän vähän kipuja selässä tai muualla, ainakin ollut.
Iloista kesäpäivää!
Rinja ja pikkuinen 20+6
 
voi pirtsi kovasti tsemppiä ja peukut pystyyn! :hug:

tasan vko olis täällä rakenneultraan vielä.. itsellä on ollut ehkä alusta alkaen hieman poikaolo, terkkari arvuutteli sykkeiden perusteella tyttöä, niin katotaan näkyköö jompaa kumpaa =)

huomenna vielä työpäivä ja sitten olisi L.O.M.A... nyt onkin takana su aamusta tähän aamuun sellanen työputki et huh huh.. yks ilta ja yö välis vaan oli vapaata. ei ois kauaa taas jaksanu tällaisia vuroja..

ja hei, uusille tervetuloa :flower: !

nyt auringon ottoon ja iltasella suunta ihanalle iltatorille! B)

saana & 20+6
 
Lumi-marja Selälläänhän ei suositella nukkumista enää toisella kolmanneksella vai olikohan rv16 jälkeen. koska kohtu painaa isoja verisuonia ja silloin voi verenpaine laskea ja jos äidin verepaine laskee kovin alas niin istukan verenkierto heikkenee ja vauvan hapensaanti on vaarassa..
Väliin kyllä herään selältään, mutta jotenkin en vain uskalla nukkua niin.

puhnalle 19+0
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja terkkuja rakenneultrasta! Kaikki hyvin ja meille voi päivittää listaan tyttölupausta Eipä siis tarvittekaan tehdä leikkimökistä vielä autotallia, vaan barbitalo saa odotella siellä yhä rauhassa.

Hyvin menneen ultran kunniaksi päätin käydä tänään töiden jälkeen tilaamassa ne Emmaljungan valkoiset City Crossit. Ne on ihanat!

Muutenkin elämä hymyilee :)

alex ja nelli 21+1


 
Multa tänään kysyttiin töissä, että miten raskaana mä olen kuukauden päästä, että jaksanko tehdä enempi töitä vai pitääkö jo olla helpompaa. No mistäs mä sen vielä tiedän, kuukausi on kuitenkin aika pitkä aika ja se on nyt paha sanoa, mikä olo silloin on. Nyt jaksan vielä ihan hyvin rampata noita rappuja, tänäänkin sellaiset 6,5 tuntia tuli tehtyä töitä.
Ihan kivahan se on, että mulle on noita töitä tarjolla niin paljon kun vaan jaksaa tehdä, rahaahan se vaan tietää ja sitä mä tällä hetkellä ihan oikeasti tarvitsenkin, kun on kaikenlaisia suunnitelmia.

shihtzu + poitsu 21 tasan
 
Nukkumisesta Mä en meinaa saada millään unta, pyörin ja hyörin sängyssä vaikka kuinka kauan ennen kun nukahdan. Ja heräilen ihan ilman syytäkin. Mulla on normaalisti varmaan maailman parhaimmat unen lahjat. Yritän nukkua kyljelläni, mutta välillä herään niin että olen selälläni. Tosin joskus kuulin, että vasta kun selällään nukkuminen tuntuu epämukavalta niin siitä olisi todellista haittaa. Ikinä ei voi olla liian varovainen kuitenkaan.

mibetsy Mua stressaa asuntoasiat myös ihan hirveästi, ei olla saatu asuntoa vielä ja syyskuu on ihan viimenen kuukausi kun haluan enää muuttaa. Lokakuussa haluan levätä ja rauhoittua synnytystä varten, koska mun LA on sillon. Meidän muuttoa vaikeuttaa se, että haetaan asuntoa ihan toisesta maakunnasta..

Pirtsi Voimia :hug:

Mulla on ollu koko raskauden ajan nännit tosi arat, tosin ne on muutenkin aika herkät. Pitäisi ostaa uudet rintaliivit, mut en vaan saa aikaseks.. Inhoan vaatteiden sovittamista helteillä :kieh:

Mulle on kelasta jo myönnetty äitisavustus ja sen pitäisi kahen viikon sisällä olla postissa :heart:

Nallu ja Hattivatti 23+5
 
Pitäsköhän sitä uutta pinoa ruveta tekemään.. Vieläkö kojootti tekee sen vai?!
Ite en tiedä ollenkaan miten päivitellään yms, mutta voin kyllä ruveta harjoittelemaan :D
Se vaan, että meille saattaa viikon päästä netti pimetä joksikin aikaa...
 
Aloitan uuden keskustelun nimellä Marraskuun muruset 2010 heinäkuussa

Päivitykset on jääneet retuperälle, joten pyydänkin kaikkia, jotka on saaneet esim. ultrakuulumisia juhannuksen jälkeen, LAITTAMAAN MINULLE PÄIVITYSTOIVEET YKSITYISVIESTINÄ.

Palstailemisiin! :wave:
 

Yhteistyössä