....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

[/url]



29.10
Tulentyttö.....kolmas(p04,t06)....PHKS.....Lahdesta

30.10
KuuttiPieni....toinen(t06/07)

31.10
Maotao...........ensimmäinen

1.11
tanskuli.........kolmas............. VKS
sarppa70......ensimmäinen
helmi79.........toinen(p04).... VAS
Luminka........toinen(t07)
ambe87..............................LKS

2.11
Red Dragon....kolmas(t04,05)... KYS, Pohjois-Savosta
Pöppiäinen82..kolmas (t02,04)
Hopeakaisla....toinen .....KOS
korppinen.......toinen(p09/05)
Yamini.............ensimmäinen .. KOS

3.11
estrella...........kolmas
Jamias............viides(p98,t99,p02,t04)
helkkynen.......ensimmäinen
löllykkä............kolmas(p96,t06)..... OYS

4.11
MaiLou............toinen(p06)

5.11
atshii..............toinen
reginarento....toinen........ SEKS
Rinzessa.........ensimmäinen ...KOS
keiju................toinen(p04) KYS... Kuopiosta
nannamaaria...ensimmäinen...OYS
noonie.............ensimmäinen ...KOS

6.11
maitoo.............kolmas
HotCoffee........toinen(p03) ... NKL
peppi1.............toinen(t07)
Anzkuli.............toinen(p06) ..PKKS
Janette74........seitsemäs
masukas..........ensimmäinen.... NKL

7.11
paula83..........ensimmäinen ......TAYS..... Tampereelta

8.11
maikki79..........ensimmäinen
Kuunkulta........ensimmäinen
Ippu83.............ensimmäinen ... K-SKS
merval.............neljäs ... MKS
tiripati.............ensimmäinen

9.11
mnp4.................neljäs(p02,03,t06) .. TAYS
mymmeli72........toinen.......LS
Maria26.............kolmas(t02,05)
hansu73............kolmas ... KOS
manna-.............ensimmäinen
Minttu-Maaria75...kolmas ..... SEKS
Tanjuska2........ensimmäinen ... L_PKS
puuvilla............ensimmäinen .... L-PKS

10.11
JennyAdelina......ensimmäinen ... OYS

11.11

Luce................toinen.......TAYS
SK75...............ensimmäinen

12.11

13.11
Hari Mao.........kolmas ja neljäs ......TAYS
äiti88..............toinen ... LAS
mammukka75..toinen..... NKL
äityliini76
Jonzku............ensimmäinen

14.11
kutmula............kolmas(p03,t06)..... PKKS
CitrusHeights...kolmas(t04,06)
leofis................kolmas
tietämätön.......ensimmäinen ... NKL
hoiva1syli2......neljäs

15.11
Ihaaa.............kolmas
Sanse.............neljäs ... TYKS
Äiskä-05.........toinen....KOS
viides..............viides(97,99,04,07) ...KOKS
rouva PirttIhiRmU kolmas ... OYKS

21.11
Sipra................kolmas

Tällä hetkellä alkukuun odottajia 62!

:heart: Tyttöjä tulossa 13, poikia 14 :heart:




Plussauutisia sekä ensimmäisiä ultrakäyntejä meidän helmi-maaliskuun pinossa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t979355

Np-ultria ja iloista keskustelua huhtikuun pinossa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011517

Lisää ultrakäyntejä, ensimmäisiä liikkeitä ym. toukokuun pinossa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036027

Sukupuolen selvityksiä, rakenneultria ja niin edelleen kesäkuun pinossa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064085

Vauvan tarvikehankintoja, yleistä keskustelua ja sen sellaista höpinää heinäkuun pinossa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091741

Mammojen vaihtelevia vointeja, tarvikeostoksia ym. elokuun pinossa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120593


Synnytyssairaaloiden lyhenteitä:

K-SKS Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KOS Kätilöopisto
KYS Kuopion Yliopistollinen sairaala
LAS Loimaan aluesairaala
LKS Lapin Keskussairaala
LPKS Länsi-Pohjan keskussailaala
LS Lohjan aluesairaala
NKL Naistenklinikka
MKS Mikkelin Keskussairaala
OYS Oulun Yliopistollinen sairaala
PKKS Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PHKS Päijät-Hämeen Keskussairaala
SeKS Seinäjoen Keskussairaala
TAYS Tampereen Yliopistollinen sairaala
VAS Vammalan sairaala
 
Kiitos taas Luminka uudesta pinosta :flower: . Ja onnea hääpäivästä, kurjaa ettei mies muistanut niitä kukkia... varsinkin, jos tiesi, että tykkäisit niistä.

Meillä mies ei taatusti tule muistamaan mitään hääpäiviä, kun ei muista synttäreitäkään :D . Onneksi minäkään en niin laita noita päiviä merkille enkä pahastu, jos ei muista. Mies varmaan luulee mua edelleen 24-vuotiaaksi, mulla kun ei ole vuodet lisääntyneet yhtään siitä kun tavattiin :D

Kamalasti te olette jo laittaneet vauvalle valmiiksi ja sairaalakassiakin olette jo pohtineet. Minä mattimyöhänen varmaan taas haalin tavaroita kasaan just ennen synnärille lähtöä :ashamed: :whistle: . Esikoisesta menin kolmannelle yliaikakäynnille ä-polille, eikä silloinkaan vielä käynyt mielessä, että pitäiskö se sairaalakassi ottaa jo mukaan :whistle: . No, siltä reissultahan sinne sairaalaan sitten jäätiin ja mies toi kassin perästä käsin, oli se sentään jotain järkevää sinne osannut heitellä :LOL:

Tuli muuten mieleen, että Tulentyttö ei ole kirjoitellut pitkään aikaan. Toivottavasti hänellä ja vauvelilla on kaikki hyvin :/ . On kai niitä tietty muitakin, joita ei ole vähään aikaan näkynyt, mutta jotenkin on jäänyt Tulentyttö mieleen, kun kirjoitteli kesällä kuitenkin lähes päivittäin...

Vielä Luminka: Jos lisäät mulle synnäriks tuon NKL, sinne suunnataan sitten kun sen aika on :attn:

HC 30+3 uusilla kymmenillä jo :heart:
 
Oman puumerkkini tähän pinoon aattelin tuoda :)

Onko teillä selkäsärkyä? Mulla on aivan hirvee, öisin en saa nukutuks ja särkylääkkeistä ei oo mitään apua, tänäänkin 2g jo panadolia ottanu ja silti särkee vaan :( :( Mikään asento ei tunnu olevan hyvä, huomasin et jos supistaa ni sit jomottaa enempi, vaikka mahaan ei ne satukkaa.

Tänään oli jokseenki rankka päivä, vietettii neitin 5v synttäreitä ja tupa oli täynnä lapsia. Oli kyllä pitkä 2h :LOL: Huomenna on sit virallinen syndepäivä ja viiää vähä karkkii päiväkotii =)

Sanse & Onski 29+1
 
HotCoffee: Tietosi lisätty =)

Niin, onneksi tosin juhlittiin hääpäivää jo pari viikkoa ennen yhteisellä kylpyläreissulla. Et ei sinänsä niin paha moka kukattomuus ollut. Vaikka oisin kyllä tykännyt =)
 
Sanse: On kyllä selkäsärkyjä. Joku päivä enemmän ja toisena ei varmaan ollenkaan... Ei tosin vielä niin pahaksi mennyt että joutuisin särkylääkettä ottaa.
Mulla yleisin paikka on tuossa oikean kankun yläpuolella, sellainen terävä kipu :kieh: Ja kävelyreissulla alkaa olla jo sääntö ennemminkin että jossain vaiheessa siihen alkaa koskemaan ja vielä siitä takareittä pitkin :headwall: Tuota oli melkein koko esikoisen odotusaika, onneksi vasta nyt on alkanut temppuilemaan että olen suht pitkälle jo selvinnyt!
 
minäkin jo miettiny tuota sairaalakassin pakkausta ja ajattelin jos ensi viikolal sen tekisin, samalla sit vauvan vaatteet laittasin valmiiksi niin osaa mies tuoda oikeat vaatteet sit synnärille.

Luminka todella ihana uusi pino, kiitos että jaksat tälläisen aina meille tehdä :heart:
 
Hurjaa kyllä ajatella että alkaa jo ensikuun pinoon vauvoja syntymään :heart: Ja tiedä vaikka jonkun vauva ottaa varaslähdön ja korkkaa tämän pinon jo...

Laitetaanko arvailuja kuka synnyttää ekan vauvan?

Mä veikkaan kyllä Hari Maoa, kun kuitenkin siellä masussa on kaksi palleroa joiden tila käy varmasti ahtaammaksi kuin meidän muiden!

Ja voi veikkailla mitä luulisi omalle kohdalleen... Mä ajattelin et tää likka syntyy lokakuun puolella :whistle: Viikkoja saattaisi olla siinä 39. Joo kun ekakin syntyi 39+0 niin siitä tulee heti ajatus et tää toinenkin tahtoo samana päivänä :saint: :LOL:
 
Mä veikkaan myös, että Hari Mao jakaantuu ensimmäisenä. Sen jälkeen on jo vaikeempi veikata... Oma synnytys menee varmasti sinne marraskuun loppupuolelle :p . Esikoinen oli reilusti yliaikainen, joten olisin varmaan ihan shokissa, jos tämä toinen syntyisi ennen laskettua aikaa B) .
 
Iltamoi!
Luminka, jälleen kiitos ja kumarrus kun jaksat upeita pinoja meille tehdä. :flower: :heart:

Tänään olin poikien kanssa anoppilassa syömässä ja viettämässä aikaa. Se on meidän tälläinen jokasunnuntainen tapa, musta on kiva lähteä sinne kun mummu ja pappa jaksavat touhuta poikien kanssa ja on juttuseuraa. Mies jäi tällä kertaa kotiin potemaan kinttuaan. Mun anoppi on ihana, se on jo miettinyt meille ristiäispaikkaa valmiiksi ja muutenkin intoilee vauvoista, on nähnyt nimistä unta ym. Mulla on kyllä käynyt tosi hyvä flaksi siinä mielessä että ihanan miehen lisäksi olen löytänyt ihanat appivanhemmat. he jo miettivät keinoja kuinka auttavat sitten kun vauvat syntyy ym.

Tänään sai taas havaita että ei oo autolla ajo enää kauhian helppoa. Oikeesti ratin ja mahan väliin jää noin 5 cm liikkumatilaa ja penkkiä ei voi kauemmas vetää kun ei koivet yllä pedaaleille sitten... Onko muilla vastaavia ongelmia vai olenko mä vaan niin megamahainen... :ashamed: Ja pojilla oli taas hauskaa kun äiti peruuttaa itteensä viisi minuuttia kuskin paikalle! :LOL:

Sairaalakassia pitäisi kait pikkuhiljaa alkaa kasaamaan... Mulla on jemmassa tuolla sellasia pikku shampoo-, hoitoaine- ja suihkugeelipulloja pienessä toilettilaukussa (kiitos appiukon joka hotelleista moisia selkä väärällä kantanut), sellasen aattelin mukaan ottaa niin ei tarvii puolen litran pulloja raahata mukana. Vauvojen kotikasseja en olekaan vielä miettinyt, tarttis varmaan miettiä ostaako ne pienemmät toppa-asut ennen sitä... Rahanmenoa ei voi välttää... :(

No juu, nyt meen iltasuihkuun, huomenna aikainen herätys kun pitää viedä pojat tarhaan ja mies lääkärille (ei pysty ite ajaan autoa). Toivottavasti supistelee vähemmän kuin tänään, ja ennekaikkea VIHLOISI alapäätä vähemmän kuin tänään!!!
|O Unosia kaikille!

HM ja Wilmaoskaripapuset 29+3 :heart: :heart:
 
Mie ajattelin ens viikolla ruveta laittaa sairaalakassia valmiiksi.. Tai ainakin miettii, että mitä otan mukaan. Ensiksi pesen niitä vauvanvaatteita.

On se vain pikku hiljaa ruveta miettii tuota synnytystäkin, jos myrkytys alkaa nostaa päätään.. :/ Tiedä vaikka, jos muutaman viikon sisään joudun jo osastolle.. Kunhan mietin pahinta.. Kerrankin haluisin, että menis loppuun asti ja saisin itse pähkäillä, milloin pitää lähtee sairaalaan.

Minun veikkaus olisi Hari Mao. Toisena veikkauksena olisin minä itse.
 
... ja mie taas pelkään, että Kuunkulta on jakautumaan päin, kun laitin hälle viestiä pari päivää sitten, eikä oo mitään kuulunu... joten ilmottaudu Kuunkulta!

Ittestäni en tiiä, mutta ton LA:n vois kyllä vaihtaa, Luminka jos mitenkään viittit, niin 31.10 kun lääkäri mulla menee sen mukaan ja se painoarviokin oli niin korkea, että vauva ois marraskuun puolvälissä jo varmaan 5-kilonen ...

Kirjotin tänään pitkään mut hävitin tekstin :kieh: Öitä kaikille :heart:
 
Luminka Ihanan pinon olit tehny, ja jos vielä tuon mun synnytyssairaalan nimen muutat oikein niin kaikki hyvin eli se on Länsi-Pohjan keskussairaala =) Tuleva synnytys on alkanu jännittää täälläkin kun kuitenkin ensimmäinen tulossa.. Millon sitä tietää että nyt pitää lähtä jne... Ihmeen hyvä on ollut vointi vaikka luulin että vois olla jo raskas olo.. Mutta katotaas kuukauden päästä :attn:

rv 30+0
 
töissä, menossa 4 yö putkeen ja yksi vielä edessä. Ja on muuten viimeiset yöt mitkä valvon. Olo on ollut kuin helvetillisessä krapulassa, pumppu hakkaa, huimaa, oksettaa ja pyörryttää vähän väliä ja niinkin pahasti että samat eväät on mukana kolmatta yötä kun ei saata syödä kun on niin häjy olo. Onhan nyt viikkoja 30(tänään paukkui!!!) joten saa yötyöt riittää. Niinhän se kätilö neuvolassa sanoi että yötyöt on meidän kunnassa lopetettu 30-32 viikolla ja niin näköjään käy minullekin vaikka ajattelin sinnitellä äippäloman alkuun saakka töissä.

Kirppu on kääntynyt selkeästi nukkumisen aikana pää alaspäin. Ensimmäistä kertaa jysii kunnolla kylkiluiden suuntaa ja koko maha heiluu kun kirppu mellastaa ja ihan eri tavalla painaakin tuonne jonnekin alapäähän kuin aikaisemmin

Jes kelalta tuli perjantaina lappu äitiysavustuksesta, maksetaan ke tilille!! Ja ei kun samana päivänä heti hakemaan turvakaukaloa kirpulle. Ajattelin ostaa Gracon telakalla varústetun logico S mallin. Muutaman kympin saa laittaa itseltä siihen mutta se vissiin on ihan hyvä? Onko kokemuksia, kommenteja kenelläkään ko kaukalosta?

Keskiviikkona on jälleen neuvolakin, nyt niitä vissiin alkaa olemaan tieheämmin kun viikkoja jo 30. On niin aikaa jo edellisestä raskaudesta (8vuotta) että olo on kuin ensi synnyttäjällä kun ei oikein muista näitä juttuja..

 
huomenta!

viime yö meni taas ihan plörinäksi:/ , poika kampes viereen joskus yhden maissa ja sen jälkeen en oo paljon nukkunu lähinnä torkkunu, hän hyörii ja pyörii niin kovin, välillä on päällä ja välillä jalkopäässä. Omaan sängyyn veisin takas jos uskaltaisin kantaa mut mahaa juilii aikalailla jos tuota rupee kantamaan.
Tänään pitäs käydä kaupungilla kirpparille viemässä lisää tavara kun niin hyvin ovat kauppansa tehneet.=)

Mutta nyt aamutouhuille....

keiju ja wiljo 30+5
 
Huomenia!
Ihana uusi pino Luminka =) :flower:

Mä täällä kahvittelen kaikessa yksinäisyydessäni ja koitan saada kämppää lämpiään, puuhellaan sain juuri tulen. Ulkona varmaan +3astetta. Poika nyt sitten tarhassa seuraavat 2viikkoa joka päivä, että saan huilata.

Mä aloin suunnitteleen jo aikaa jälkeen äippäloman :LOL: Mietin nyt jos pystyis jäämään kotiin ja ottais muutaman lapsen hoitoon, eli siis perhepäivähoitajaksi. Mutta voisinkohan tehdä niin silti irtisanoutumatta kaupungin kodinhoitajan työstä? Siis että oisin tavallaan hoitovapaalla? (ei taida ihan noin onnistua...)

Yskäpirulainen alkaa taas vaivaan :whistle:

 
Huomenta Kaikille

Ihana pino taas Luminka,kiitos :flower:

Ekaksi jakautujaksi veikkaisin Hari Mao:n mutta tietty kun on "kateissa" Tulentyttö ja Kuunkulta niin eihän sitä tiedä vaikka olisi jo joku vaikka jakautunut :/ Toivottavasti kuitenkin ovat vielä kasassa,vaikka näillä viikoilla taitaa alkaa jo olla aika hyvät mahdollisuudet pienillä selvitä? Tiedän vaan itse yhden pojan joka syntynyt vko:lla 29 on todella vaikeasti kehitysvammainen että itseäni pelottaa senkin takia :/ mutta tässä tapauksessa ymmärtääkseni osittain vika myös sairaalan toiminnassa...
Niin ja omaa jakautumista en osaa veikata ollenkaan...Esikko syntyi 40+6 itsestään ja kuopus kun käynnistettiin LA kun oli iso...Että ehkä sinne marraskuun lopulle veikkaisin itseni saavaksi...

Minttu-Maaria75 Meillä oli kuopuksella tuo Gragon kaukalo ja tykättiin kyllä kovin =)
Ja tällä uudelle tulokkaallekkin semmoinen tuolla varstossa odottaa..On niin helppo kun ei tarvitse niitä vöitä joka kerta laittaa,kun on jo nuo kaksi huliviliä siinä lisäksi juoksentelemassa ;)

Joku kyseli isoista vauvoista.Meillähän kuopus kasvoi isona kun minulla oli raskausajan diabetes.Eka paino arvio on tehty viikolla 31 ja silloin on ollut 2250kg eli ymmärtääkseni aika iso...ja syntyessään oli 4485kg ja käynnistettiin siis LA tuon koon takia...
Miten niin monelle on tehty nyt noita koko arvioita? Täällä on vasta 37 viikolla se viimeinen ultra missä saa sitten koko arvion...

Vaan nyt pitää ruveta lääkärille valmistautumaan :wave:
 
Huomenta kaikille! Aurinkoiseen syyskuuaamuun heräilty.

Kutmula mie kyselin noista painoarvioista, kiitos vastauksesta! Eli meillä siis vauva nyt 30+4 2120g. ja kysyin vielä sokereista, että voisko olla häikkää, niin ei kuulemma ole. Miten se lääkärikin sen tietää, ei mulle oo tehty sokerirasitusta tms. Mutta synnytyspainoks veikkas just tuota 4,5 kg. Mutta tosiaan toivon, että arvio heittää...
Toisaalta ite olen 176 pitkä ja suvun naiset (jotka kaikki on pienempiä kuin mie) ovat pyöräytelleet sellasia neljän kilon vauvoja. Huolestuttaa kyllä tuo. :ashamed:
 
moikka!

täällä uupumus vaivaa! oon niin poikki etten jaksa ees puistossa lasten kanssa olla :| istun vaan penkillä ja puhisen.... pitäs varmaan hakea saikkua kun tää työ on aika raskasta, lapsia on neljä ja muutama ei nuku päikkäreitä ni en pääse ees päivällä lepäämään ja nyt sit on alkanut yötkin olee vaikeempia... puutuu ja valvoskelen! mut toisaalta mul on huono omatunto et ees ajattelen jääväni saikulle kun ei kuitenkaan oo mitään sellasta vaivaa ku joillain esim et paljon kipeitä suppareita jne.... mut taas toisaalta on epistä lapsille kun en jaksa enää olla 110% mukana menossa :/ en tiä mitä tekis....

-äiti88 ja toukkapoju 29+4-
 
Kiitti luminka taas uudesta hienosta pinosta.

Mä veikkaan et hari mao synnyttää eka, ku sil kaks... ja itte veikkaan myös synnyttäväni lokakuun puolella.

Mulla niiiiiin järkyttävät häpyliitoskivut et herranjumala :kieh: ja öisin mä herään lonkkakipuun :kieh: Aivan järkyttävää :kieh: Kyllä tosissaan tää raskaus alkaa olee järkyttävää :(

Omaa napaa taas vaan mietin ku en oikee oo jutuis tääl mukana, ku avaan koneen vaa välil. Mut voimii kaikille kipusiskoille :hug:

Rinzessa ja papuRinssi rv.30+5
 
Kiitos hienosta uudesta pinosta Luminka! :flower:

äiti88: kyllä uupumus on ihan yhtä hyvä syy jäädä saikulle kuin muutkin vaivat. Jokainen tietää omat rajansa ja jaksamisensa, ei ole mitään järkeä valmistautua tulevaan synnytykseen ja vauva-aikaan viimeisillä voimilla - tavalla tai toisella voi kostautua. Hyvällä omalla tunnolla voisit jäädä lepäilemään. Itsestä tuntuu helpottavalta kun ei tarvi jaksaa huolehtia nyt muusta kuin itsestä ja perheestä - siinäkin on ihan riittävästi urakkaa tähän olotilaan.. :hug:

Mä veikkaan myös eka synnyttäjäks Hari Maoa. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, yllätyksiä voi tulla kelle tahansa. Itsellä meni esikoinen 8 vrk yli LA:n ja kuopus syntyi laskettuna päivänä. Molempia yritettiin käynnistellä jo aiemmin kun meinasi yksiössä tila loppua, mutta syntyivät sitten kun olivat valmiita. Mielelläni luopuisin näistä jatkuvista kylkikivuista vaikka pari viikkoo aiemmin, tosin taitaa olla turha toivo... :/

Miellä aloiteltiin huoneiden maaluksia/mahdollisia tapetointeja viikonlopun aikana. Esikoinen maalasi itse oman huoneensa, tosin isäntä joutui paikkaamaan kun ei työn jälki ollut riittävä :whistle: Tänään mennään sitten katsomaan uusia verhoja ja mattoja kunhan koululaiset kotiutuu. Nyt taitaa olla päivätorkkujen aika, johan tuota kävin reilun tunnin kävelyllä! :wave:

hansu 30+1 (vihdoinkin viimeisellä kymmenluvulla :heart: )
 
Moikka,

Taas palasin tänään töihin, pe olin saikulla kun supisteli ja kiristeli inhottavasti. Viikonloppu meni paremmin ja ajattelin taas tulla kokeilemaan tällä kertaa tukivyön kera. Ei kyllä jaksais enää olla töissä ja miettiä työjuttuja, kun vois olla kotona suunnittelemassa vauvan juttuja ja kodin uudelleen järkkäämistä vauvan tavaroille.

RD: Mulla käytössä Obsidan rautatabletit ja oon kestänyt ne yllättävän hyvin, mutta sanoivat apteekissa että ovat hyvin siedettyjä.

Luminka:
lisäätkö mulle NKL synnytyssairaalaksi, kiitos!

Minttu-Maaria-75: Me ollaan vissiin samaa vm- 75, ja mulla sama fiilis, tunnen itseni ihan ensikertalai´seksi kun edellisestä raskaudesta jo yli 5 vuotta. Ja kaikki jotenkin olettaa (myös neuvolassa) että mä muistan nää hommat ja olotilat hyvin kokemuksesta, mutta kun en muista.

Mä olen kanssa tosi väsynyt niinkuin moni muukin tuntuu olevan , yöt nukun tosi vaihtelevasti ja joka aamu töihin herätys jo kuitenkin 6 maissa, niin aika poikki olen iltapäivästä. Torstaina olis neuvola, jos vaikka pääsis kotiin lepäilemään pariksi viikoksi. Mutta en jaksa saikkua kinutakaan, jollei itse ymmärrä laittaa.

Mies sanoo, että olen tosi kiukkuinen, mutta kun tuntuu että koko ajan painaa ja kiristää jonnekin päin ja kaikki on niin hankalaa. Positiivista on se että vauveli liikkuu paljon, ja se on aivan ihanaa =)

Uskomatonta, että mennään jo syyskuuta, eihän tässä kauan enää ole niin alkaa vauvoja tulemaan tähän pinoon. :heart:

Mukavaa syyskuun ensimmäistä viikkoa kaikille!

Mammukka75 ja vauveli 29+4
 

Yhteistyössä