Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

hello mammat :)

kysyisinpä et mitä tarkoittaa että kohdunsuu on takana kun kaulaa enää n 1cm jäljellä?

täällä ootellaan kovasti että tulis lisää vaaveja,musta on niin ihana lukea nyt noita synnytys kertomuksia=)

huoh pitäis shoppailee lähteä,mut kun tää väsy ei tunnu ikinä hellittävän..eilen tuli taas aika tiukkoja suppareita ja pari tuntu ihan päässä saakka ja lamautti kokonaan(ite pelästyin oikeen kunnolla)mulla tulee noita suppareita niin epäsäännöllisesti et tääl kiikutaa varmaa marraskuun lopullakin viel..inhottaa vaan kun ne on kumminki tosi kivuliaita ja vie voimat ihan kokonaan..
samoin oon nyt monena aamuna heränny aivan litimärkänä hiestä...inhottavaa=(

jaksuja kaikille lähen vähän käpyttelee pihalle ku aurinko paistaa=)
 
Mulla alkaa mennä hermot tähän kipuun :kieh: Tänäänkin on taas ollu paikat niin kipeänä, ettei tiedä miten päin olisi... Puoli-istuvassa asennossa pärjää jotenkuten, muut asennot on yhtä tuskaa.

Tän päivän on taas supistellut melkeinpä koko ajan, lyhimmillään väli on ollu 4min, enimmäkseen sellaista 5-8min. Ja noi on niin rajuja, että meinaa itku päästä. Tuntuu ihan joka puolella. Lämmin kaurapussi on ollu tosi ahkerassa käytössä ja panadoliakin otin, mut eipä ne oikein meinaa tehota. Enpä taida näiden kipujen kans edes yrittää nukkua ens yötä.

Ajattelin, että soittelen taas synnärille, jospa ne sieltä osais edes jotain sanoa puhelimessa. Tuota matkaa kun sinne tulee pikkuisen reilu 100km niin ei viittis ihan turhaan sinne ajella. Soittais ensin vaikka... Tiedä vaikka sinne pääsis korppisen kans huonenaapureiks :)

-JennyA-
 
JennyA; kannattaa tosiaankin vähintään soitella sinne synnärille. Minä kävisin ehkä jo näytilläkin... Mutta toivottavasti tosi olisi jo kyseessä, ettei sun tarvis enää kovin kauaa sietää noita kipuja :hug:

 
Kyllä miustaki JennyA kuulostaa nuo välit jo niin lyhyiltä, että vähintäänki soittasin synnärille. Meillä on niin lyhyt matka, että varmaan menisin näytille jo tuossa vaiheessa ihan ilman soitteluaki. Soita ihmeessä ja jos saat lähtöluvan, niin tsemppiä matkaan! :)
 
JennyA: kyllä minäkin jo ainakin soittaisin. Varmasti olisin jo lähtenyt näytille, matkasta viis...

Meillä on myös ollut tänään supistuksia, vaan ei todellakaan kivuliaita lainkaan, mutta tunnissa tulee 3-5 kappaletta. Katsotaan, josko nämä tästä kovenisivat. Taitaa olla toiveajattelua, että pääsisi tästä itse tositoimiin :LOL:

Sarppa 38 + 5 :heart:
 
täällä tapahtuu jänniä =)

harmi kun ei meinaa ennättää lukemaan teidän juttujanne ajatuksella, nopeasti koitan käydä selailemassa viestit läpi. Nyt molemmat typyt nukkuu, pienin tosin pitäisi alkaa herättelemään syömäpuuhiin. Voi kun kohta ei tarviis enää erikseen herättää. On kuitenkin alle 3kg, ja myös keltaisuus tekee sen et joutuu herättää kolmen tunnin välein!

Luminka
 
Sen verran vielä omaa napaa, että tänään taas kuuntelin pitkän aikaa vauvan sydämen sykettä ja taas se kuullosti ihan tasaiselta, samaten napanuoran sykkeestä ei jäänyt lyöntejä väliin, joten nyt taas olen ihan rauhallisin mielin eikä ole mikään kiire saada vauvaa ulos. Lauantaina voisin yrittää ehtiä käydä kangaskaupassa etsimässä olkkariin verhokankaat, jos vaikka sitten viikonlopun aikana ehtisin ommella ne. Tosin malli on vielä ihan hakusessa...

Olkkarissa mies naputtelee juuri listoja paikoilleen enää olisi ikkunalistat. Ja tietysti kattolistat, mutta ne eivät ole vielä tulleet, ensi viikon perjantaina pitäisi viimeistään tulla. Olisi kyllä mukava, jos saataisiin tuo olkkari valmiiksi ennen vauvan syntymää, nyt kun tilanne kerran tuolla masussa tuntuu rauhoittuneen...

viides, joka nyt lähtee iltapuuron keittoon...
 
Jokohan JennyA on lähtenyt synnyttämään? Koko päivän oon käynyt juttuja lueskelemassa, mutta mitään ei oo saanut kirjoitettua.. Huomenna ehkä enemmän..

Mieli jotenkin maassa.. No joskus maassa joskus ei, koska jotenkin tuntuu siltä, ettei noihin kakaroihin saa mitään kuria :headwall: Joten, mitä se on sitten, kun vauva syntyy.

Sen tiedän, että täällä lipsutaan näistä pienistä päivärytmistä, mitä oon yrittänyt pitää.. Ja pahasti. Se tuli huomattua eilenkin iltahommien aikaan, jolloin mulla paloi käämit, ja menin makkariin.. Ja ukko heti otti omat ohjelmat.. "Minä teen niin kuin minä teen". Aina on noin.. ja menee hermot..

Huomenna olis nla.. Mitähän sielläkin kuulee.. Jokohan ois valkuaista virtsassa..

Väsyttää!

Luminka: Mukava, kun pääsitte kotiin!
:heart:


Red Dragon & Nuppu 38+4 :heart:
 
tietämätön: Vitsit miten hoikalta näytät mahasi kanssa edelleen! :eek:

Rintapumpusta oli joskus täällä puhetta onko se tarpeellinen ym.
Niin nyt voin todeta että todellakin on! Vauva kun ei jaksa imeä kunnolla ja tarpeeksi, olen sitten pumpannut silloin tällöin että maidontuotanto pysyy kunnossa.

Korviketta kun joudutaan antamaan lisäksi juuri sen takia kun on vielä sen verran pieni ettei jaksa imeä masua täyteen. Ja myös keltaisuuden takia on tärkeä saada kunnolla evästä.. Kirjoitinkohan tästä jo aiemmin.. En muista enää :LOL:

Pitäis lähteä nukkumaan. Seuraava herätys on ajastettu klo. 23.15. Jollei siis herää sitä ennen itse.

Luminka
 
Juu. Siis meillä mies on persialainen ja lapsille tulee hänen sukunimensä joten sen tähden uskaltaa vähän erikoisempaa nimeä hakea. Tosin sääntönä on se että nimi pitäis olla sellainen jonka kaikki suomalaiset osaa ääntää ja siksi ehkä tykkäisinkin tuosta Tara nimestä eniten. Pojille löytyisi niin älyttömän paljon helpommin nimiä mutta ei voi mitään kun pojalle olis jo se nimi päätettynä ja en haluu sitä muuksikaan vaihtaa. Haluun joka tapauksessa että nimi on tällä kertaa tiedossa jo kun lapsi syntyy koska Kian'in kanssa oli kamala opetteleminen siihen että oppi käyttämään nimeä ja siltikin nykyäänkin vielä tulee helposti sanottua tuota vaan pojaksi kun ensimmäiset kuukaudet kutsui sillä nimellä ennen kuin molemmille mieleinen nimi löytyi lopulta kun mies ei silloin suostunut miettimäänkään nimeä ennen kuin lapsi syntyi että sukupuoli oli tiedossa. :headwall:

Päivällä pitäis raahautua kauppoihin etsimään hiusväriä ja imetysliivejä. Edelliset hajos ja en tosiaan halua taas joutua ensimmäisiä viikkoja joutua kärvistelemään tavallisissa liiveissä kun pitäis imettääkin. B)
 
Luminka: se pumppu on kyllä ehdoton niin saa omaa maitoa annettua lisäksi, meillä toi poika ei oikein jaksa rinnasta imeä niin olen kokoajan pumpannut maitoa, nyt ei ole 1,5vk:n tarvinnut korvikettaa antaa vaan omaa maitoa pullosta, tissittelyä on päivittäin harjoiteltu mutta tulee jotenkin toivoton olo kun toinen vähän aikaa imee sit ei jaksa enää ja jää vielä nälkäiseksi. Nyt mennään tuolla omaa maitoa pullosta systeemillä niin kauan kun sitä riittää. pumppaan 4h välein päivällä ja yhden kerran yöllä.
Ja nuo kestoliivin suojat on kanssa ihan tosi hyviä, kiitos sinulle ideasta ja ohjeesta jonka kesällä annoit. =)
Kaunko sulle on sanottu että täytyy syöttää tuo 3h välein? meille terkka neuvolasta sanoi maanantaina (edellisenä pe päästiin kotiin) että ei tarvi enää syöttää 3h välein kun painoa oli tullut.
 
rd; Täälläkään ei mies oikein perusta noista rytmeistä, yksikin päivä syötin kuopukselle lounaan ennen kuin lähdin kauppaan ja sanoin että laittaa pojan nukkumaan, kun on syönyt loppuun. Kun tulin takaisin siellähän se poika kukkui. Kysyin sitten eikö poika käynyt nukkumaan, johon mies totesi, että ei. Ihmettelin sitten ääneen, kun yleensä poika käy aina nukkumaan, kun sen laittaa sänkyyn ruuan jälkeen. No mies totesi siihen, ettei ollut kyllä laittanut poikaa sänkyyn :headwall: :headwall: :headwall: . No päikkärit sitten nukuttiin päivällisaikaan ja iltaunille nukkumaan laittaminen oli yhtä taistelua ja vielä seuraavana päivänäkään ei saatu rytmiä korjattua :kieh: . Helpottaa vaan niin huomattavasti, kun poika nukkuu sen pari tuntia iltapäivällä, jolloin pystyy tekemään paremmin hommia, kun tuo poika tuppaa olemaan pahemmanlainen tuholainen, koko ajan jossain "pahanteossa"...

Täälläkin tapahtuu jotakin, viime yönä tuli KAKSI supistusta :LOL: . Mutta olivat kyllä sen verran napakoita ja polttelevia, jospa ne olisivat edes vähän kypsyttäneet paikkoja, joten varsinainen synnytys ei kestäisi montaa vuorokautta.. Mullahan oli silloin viikko sitten torstaina kohdunkaulaa vielä 7 cm jäljellä (ultralla) ja taisi olla vielä kiinteäkin, sormelle auki (ulkosuu) on ollut jo jostain rv 20 lähtien... Mutta edelleenkään mulla ei mikään kiire tuon synnytyksen kanssa ole, ihan rauhassa nyt odottelen nyt kun tilanne näyttää rauhoittuneen.

Jaa pitäiskö katsoa taas tuo sairaala-ohjelma ja sen jälkeen heittää pyykit koneeseen. Tosin tuolla kellarissa alkaa olla aika täyttä, kun nyt on ollut niin sateista eikä pyykit kuivu ihan normaaliin tahtiin. Ja sitten vielä kun siellä on paljon pyykkiä, niin se hidastaa vielä entisestään tuota kuivumista.

Ai niin, anoppi oli ostanut kaksosten rattaat :headwall: . Ihan kiva ajatus, mutta me ei olla niitä nähty ja kuulemma kankaat ovat haalistuneet. Olishan meillä ollut tuolla yhdet kulahtaneet rattaat jo valmiiksi, joista niistäkin pitäisi päästä eroon. Nyt ketuttaa kyllä ihan mielettömästi, etten silloin tilannut niitä rattaita.. Voihan ne olla kuitenkin ihan siistitkin, mutta vähän epäilyttää... Voi paskan paskat... Mitenköhän tästäkin taas selviäisi puhumalla ilman että loukkaisi toista, jos rattaat paljastuvat liian kulahtaneiksi..

Viides rv 36+6
 
Uusimmat kuvat. Otettu viime sunnuntaina 19.10.2008 rv 38+0. Nyt on varmaan viimeinen päivitys, koska en usko, että pääsen rv 40 asti, jolloin olisi seuraava päivitys:D

Rv 38+0 (edestä )


Rv 38+0 (sivusta)



Red Dragon & Nuppu 38+5 :heart:
 
Huomenia vaan mammat!
Mulla ei enää ole supistellu niin kovasti sairaalareissun jälkeen ku ennen sitä..kovasti jo odotan maanantain neuvolaa ja että onko vauva kääntynyt(eipä taida olla) |O .Sitten taas yritellään kääntää..nyt olen saanut mielen rauhoittumaan ja ajatellut että kyllä se vaavi tulee kun on valmis siihen :) mullakin rtintapumppu odottaa jo valmiina,edellisten kanssa siitä oli myös suuriapu...me ollaan mietitty pojulle jo nimeä mut on se vaan niin vaikeeta.Kauan aikaa kutsuttiin Lucaksi,mut ei enää tunnukkaan hyvältä, ehkä se vauva pitää ensin nähdä, että tietää mikä nimi hänelle sopii..eipä tässä ihmeempiä tällä kertaa..

äityliini ja pötkylä rv 37+1
 
Täällä ois klo 11.00 seuraava nla. Mitähän sielläkin on.. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Eilen ostin ensimmäiset tutit, yhden ison & pienen tuttipullon (nyt on 2isoa & 2pientä tuttipulloa). Sitten ostin myös hammasharjan+hammastahnan+shampoon sairaalakassia varten. Jos sen pakkaisi tänään.. :D Pitkään sitä olen suunnitellut pakkaavani, mutta katsotaan, milloin saan sen toteutettua. :whistle:
 
Käväisin naistenklikalle otattamassa vauvan sydänkäyrät. Kokeilivat ensin oikealla, sitten vasemmalla kyljellä maaten. Laittoivat sitten istumaan ja hytkyttivät mahaa, juottivat sokerimehua...saivat sitten mieluisat käyrät ettei tarvinnut synnytyssaliin lähteä =)
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 37+4 (16.10.2008)
Paino: 77.6 kg (+30g/vko)
Verenpaine: 122/78
Hemoglobiini: 127
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:135+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 38+5 (24.10.2008)
Paino: 79.3 kg (+1488g/vko) (APUAAA!!!!)
Verenpaine: 120/77
Hemoglobiini: 131
Kohdunpohjan korkeus: 31
Sydämen syke:146+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Sain siis taas lisäaikaa viikon :D, seuraava aika olisi ensi viikon perjantaina.
Ja hirvittävästi paino noussut viikossa! Sitä, kun ei pahemmin enää liiku ja ruoka on maistunut.. :D.. Jos ajattelee, että mulla lähtöpaino oli sen 74,4 kg, ni eihän tuo loppujen lopuksi ole paljoa.. Mutta ajatus, paljonko pitää laihduttaa.. Niin pyörryttää ajatuskin!

Kohdunpohjan korkeus näyttää menevän siksakkia :D. Vauveliini on kuulema hiukan laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt =/.

Aikookohan tää vauveliini tosiaan pysytellä laskettuun aikaan asti vai tuleekohan lähtö ihan yhtäkkiä?

Pääsenpähän huomenna menee hirvipeijaisiin. Mykyrokalle :p. Vuoden kohokohta, nam!

Tällaista tällä kertaa :D Vieläköhän pääsen ensi viikkoon..

Red Dragon & Nuppu 38+5 :heart:

 

Yhteistyössä