Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

voih mä päätin hemmotella itteeni(ja tulihan siinä samalla vähän kuntoiltua kun ei oo enää niin helppoja nää puuhat)kävin oikeen pitkässä kuumassa höyry suihkussa kuorin koko ihon ja raspasin jalat ja nyt sit rasvasin oikeen ihanalla cocco/latte rasvalla koko kropan..tuoksuu niin hyvälle ja sit onnistuin jotenkuten lakkaa viel varpaan kynnet..olipas haasteellista=)mut nyt on niin ihana olo..saipahan sheivattuakin kunnolla pitkästä aikaa...korvas ihan kunnon lenkin nää touhut :LOL:

nut kuppi kuumaa kaakaota kermavaahdolla ja bbn pariin :saint:
 
Maikin perheelle onnea uudesta tulokkaasta!!

Korppiselle myös toiseen kertaan! Kuulostipas rajulta tuo pienen maailmaan tulo, mutta onneks kaikki päättyi kuitenki hyvin! :)

Minttu-maarialle tsemppiä käynnistykseen! Kohta saat nyyttisen syliin! Ihanaa!

Helmi: jännä "tieto" tuo että kuukauden ikäisen pitäis jo nukkua 12 h. Meidän reilu 2,5-vuotias ei oo ikinä nukkunu 12h putkeen. Eikä ylipäätään 12 tunnin yöuniaka koskaan vaikka ois välillä syötettyki! Yhen kerran muistan 11 tunnin yöunet (on jääny mieleen kun se on tosiaan ollu harvinaista herkkua meillä!), mutta sillonki on aivan satavarmasti syöty kerran ja muuten vaan kitisty välillä...

Masun kaipuuta en usko miekä potevani! Esikoisen jälkeen en ainaka kaivannu raskausaikaa yhtään vaikka sillon aateltiin että ei toista kertaa sitä ihmettä koeta. En nauttinu raskaudesta silloin enkä oo nauttinu nyttenkä. Mutta pakkohan tää on kestää - onneks ei tämän pidempi sentään ole tämä siunattu tila... :) Ja tosiaan, palkinto on melko hyvä (kakkapyllyä, valvottuja öitä, kipeitä tissejä, roikkuvia mahamakkaroita ja kiukkuavia kakaroita... ;) ) :D :D :D No joo...

Noonie: ei meilläkä oo lähtö lähellä, välillä supistelee, mutta ei taida muutamilla supistuksilla vauvaa kuitenka pihalle saada. Mie ootan täällä siun kaverina varmaan sit vielä kolmen viikon päästä! :)

Eilen illalla supisteli tunnin verran ja se siitä. Ja tänään on supistanu yhen kerran silleen tosissaan eli se siitä jälleen...

Aamulla käytiin pikkumiehen kans kiukkuamassa leikkipuistossa, sai taas jonkun ihme herkistelykohtauksen ja itki vaan. Vissiin tosiaan alkaa hänkin vaistota tätä loppuajan odotuksen tunnelmaa ja jännittää. Hän on kova jännittäjä ja melkoisen herkkä ja arka poika. Voi olla että alkaa nyt jo sit vähän reagoimaan. On se varmasti kova paikka pikkumiehelle jäädä kotiin kun isin kans mennään synnyttämään. Sen puolesta ois kiva, jos lähettäs yötä vasten niin että kerettäs laittaa ukkeli unille ja aamupäivästä isi varmaan sit jo tuliski kotiin. Sais olla pieni mies autuaan tietämätön mitä tapahtuu...

Illasta käytiin pizzalla rossossa kun miehellä oli tilipäivä ja oli iso ylityötili. Kylläpäs maistui! Ja nyt tikkuilee sit jalat ja varmaan aamulla näyttää vaaka neuvolassa huippulukemia, hieman pinkeä olo jaloissa. Turvotusta on muutenki ollu jo nilkoissa ja pohkeissaki. Mahottomat pölkkyjalat!

Mutta eikun eteenpäin vaan!

Anzkuli 38+5
 
ARGH!!! Meneekö teillä muilla hermot ihmisten kommentteihin?? Mun tekis välillä mieli kyllä vastata niin rumasti kuin vain osaan. Äsken tässä just tuli viesti yhdeltä tutulta joka oli nähnyt mun kuvan facebookissa, että tuleeko kaksoset!!!!! Ärsyttävää. Mun maha kun nyt ei oikeesti ole edes mikään jätti.
Ja viestejä on alkanut tulee puhelimeen kans, että onko mitään uutisia. Oon vaan vastannut että kysykää 4 viikon päästä uudestaan, mutta oikeesti eikö ihmiset tajua miten ärsyttävää on kun ite tuskailee että sais jo tän vauvan ulos ja sit jatkuvasti tulee sellaisia kommentteja että sä pamahdat ihan millä hetkellä vaan... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Ei nyt sit enempää kun oon näköjään taas niin hyvällä tuulella...
 
Manna; minä myös jo kurkkua myöten täynnä noita ihmisten kyselyjä! Kyllä v...tuttaa kun soitellaan tai viestitellään oonko jo jakautunu, ihan niin kuin sitä tietoa aikoisin pantata sitten kun pieni on syntynyt... :kieh: Kaiken huippu on se, kun ex-anoppi on alkanu soitteleen tai laitteleen viestejä lapsille (mulle ei uskalla) tiedustellakseen asiasta.. Ei näköjään riittänyt kun hänen uteliaisuutta ja asioihin puuttumista aikoinaan jouduin sietämään, on näköjään ottanut oikeuden tuppautua vieläkin meidän elämään... :kieh:
Oonkin viime puheluissa sanonut ystävilleni, että kyllä minä sitten ihan varmasti kerron kun se syntynyt!!!! Mun oma äiti on onneksi niin fiksu ettei sen takia soita ja kysele, hänelle aina purankin pahan mieleni toisiin ihmisiin...

Täällä on noin parin-kolmen tunnin yöunet takana, heräsin neljän maissa ensimmäiseen supistukseen joka todella tuntui! Mulla ei tuollaisia tosi kipeitä supistuksia ole ollut aiemmissa raskauksissa ilman että ne olisivat johtaneet synnytykseen, mutta tämä jäi yhteen... en vaan saanut unta enää ja odotin koska supparit jatkuu, lievempiä tuli muutama ja nyt tilanne vaikuttaa rauhalliselta. Kiva lähteä äippäpolille silmät ristissä... :/
 
Täällä ollaan vähän samoissa tunnelmissa kuin hansu. Kävin eilen nukkumaan 22.30 maissa ja ennen puoltayötä heräsin supistuksiin ja oliki melkoisia!! Pari tuntia niitä kesti 8-10 min. välein, mutta siinäpä sit loppuivat - ylläri! Piti ihan nousta kävelemään kun niin poltteli ja laitoin sänkyyn viltinki kun aattelin että jos veet menee niin ei koko sänky kastuis. Nelisen tuntia sit sain vielä nukuttua sen jälkeen ja siinäki välissä pikkumies vielä kerran herätteli, onneks oli vain peittoa vailla ja nukahti heti uudestaan. Ja nyt pissittää ihan älyttömästi, mutta pitää vielä ootella vessaan menoa kun pitää virtsanäyte viedä neuvolaan ja on vasta vaille 10 se aika...

Odotus jatkuu...

Anzkuli 38+6
 
huomenta.
ONNEA MAIKIN PERHEELLE :flower: :flower:

KIVA KUULLA SINUSTAKIN KORPPINEN, rajulta alulta kuulosti, mutta onneksi kaikki hyvin nyt. :hug: =)

meille tulee tänään neuvolantäti kotikäynnille, kiva juttu. esikoisesta jouduin meneen neuvolaan...mutta nyt kysynkin; ONKO KELLÄ VAUVA KYLVETETTY EKALLA KÄYNNILLÄ?? taidan kuitenkin varalta pestä tuon vannan.

sitten meinaan käydä pikkuaapelin kanssa tänään kaupassa ekaa kertaa. :) tarvii käydä ostaan toiset imetysliivit.

niin ja mies teki eilen alustavat autokaupat fordin farmarista!!!! :D :D Ihan kiva että mahdutaan koko perhe autoon, kun oon varmaan kertonut että meillä on "perheautona"v ollut suzuki alto :LOL:

nyt kakkavaipan vaihtoon, TAAS!!! jo toiset kakat ½tunnin sisällä!! :whistle:

mukavaa päivää kaikille!!!

helmi ja aapeli 1vkoa!!! :heart:


Mun on vielä pakko hehkuttaa, miten hienon kakun mun ystävä toi eilen kun kävivät aapelia katsomassa!!sitten tuolla kakun alla oli vielä ihana retrobody ja ruskeet plyyssihousut! =)
 
Meillä ei ainaka kylvetetty ekalla käynnillä, nuo kylvetykset opeteltiin vuodeosastolla ollessa. Kotikäynnillä terkka tutki vaan vauvan (ihon, vaippa-alueen, ym. kunnon), putsas navan ja neuvo vielä sen. Tai oikeestaan tais olla niin, että isi hoiteli vauvaa ja terkka vielä katto että kaikki hommat sujuu. Punnitsi ja olikohan muuta...ei tainnu olla. Niin ja sit katto miun alapään tilanteen, että miten on lähteny haava paranemaan ja onko vuoto minkälaista. Melko nopea käynti oli.
 
Korppiselle vielä kerran onnittelut :flower: . Hurjalta tosiaan kuullosti synnytys, mutta onneksi kaikki nyt hyvin!

Viime yö meni taas kohtuu hyvin. Molemmat pienemmät tulivat yhtäaikaa meidän sänkyyn ja sen jälkeen valvoin jonkin aikaa, mutta loppuyöstä en herännyt kuin asennon vaihtamisiin ja nukahdin heti aina sen jälkeen.

Molemmat koululaiset lähtivät jokin aika sitten kouluun ja taas tuntuu rauha laskeutuneen taloon, kuopus on jo hereillä ja leikki tuossa vieressä autolla, mutta tuo nuorempi tyttö nukkuu vielä.

Tänään pitäisi taas käydä ä-polilla. Toisaalta on rasittavaa "koko ajan" ravata siellä, mutta toisaalta on rauhoittavaa kun saa tietää, että missä mennään. Sitten iltapäivällä pitäisi yhden hyvän ystäväni tulla käymään pitkästä aikaa..

Nyt täytyy käydä siivoamassa keittiön pöytä aamupalan jäljiltä (piti vielä ennen sitä tulla tarkastamaan onko joku kenties yöllä lähtenyt jakautumaan ;) )

viides rv 37+4
 
helmi: Ei oo täällä ainakaan ollu tapana kylvettää.

Miten teillä liikkuu vauva näin loppuaikana? Onko liikkeet vähentynyt?
Itseäni on alkanut vähän mietityttää, että on aika hiljaista sorttia.

Red Dragon & Nuppu 39+3 :heart:
 
ok, hyvä niin jos ei kylvetettäiskään..kun tosiaan kotiinlähtöpäivänä sairaalassa on kylvetetty..

RD: meillä liikkeet ainakin huomattavasti vähentyi, ja ne ei ollut sellaisia selkeitä potkuja enää vaan erilaisia. Laskinkin liikkeitä useempana päivänä/iltana, kun en ollut varma onko liikkunut. Mutta aina sitten alkoi liikkuun kun vähän herättelin. Pitäis olla normaalia, kun tila alkaa väheneen kohdussa.
 
Huomenta!!!!!

Väsynyttä sellaista, minullakin ollut huono yö ollut kipeempiä supisteluja, viimeinen 6.30 nousin ylös loppui siihen. just just.... yllätys.

Liikkeistä minulla liikkeet kanssa vähän vähentyny. Mut eilen illalla oli ihan hiirveet tsempalot mahassa,tuntu et tulee väkisin ulos, sattui joka paikkaan. Olen varmaan täynnä mustelmia sisäisesti. auts...

Meillä kans ei terveydenhoitaja kylvettänyt, tutki ja punnitsi vauvan ja tarkasti minut.

RD Synnytätkö sinä kysillä? Jospa ollaan samaan aikaan.

Estrella rv 39+2
 
Soitin nla-tädille ja jätin soittopyynnön.. Jos kerkeäis kuuntelee sydänäänet tänään jossain vaiheessa.. Jotenkin on pelko, että onko kaikki kunnossa.. Minusta, kun ei välttämättä liiku niin paljoa, mitä pitäisi.. Katsotaan, joko nyt pääsisin sitten KYS:iin..
 
Estrella: Sielläpä hyvinkin :D. Katsotaan ollaanko samaan aikaan ;)
Mie epäilen pääseväni jo tänään sinne tarkastukseen, jos jotain on.. Tai jopa synnyttämään..

En tiedä, jotenkin, kun viikkoja on alkanut olee enemmän, päiviä varsinkin, niin pelko alkaa tulee itselle: Onko kuitenkaan kaikki hyvin..
 
RD: Hyvä et soitit neuvolaan,kannattaa se käydä tarkistuttaa,jos yhtään huolestuttaa. Saa itselleen mielen rauhan.
Vauvelisi varmaan meditoi keskittyneesti tulevaan koitokseen, eikä jouva äidille merkkejä antaa.. :D

Niin voihan se olla et ollaan samaan aikaan.=) Tai minä olen sitten parin vkon päästä.

Ilmoittelehan mitä sano neuvolassa, pääsetkö synnyttää. :)
 
Huomenta! Olipa yö, vauva vissiin yritti itteä survoa ulos kun yöllä tuli kauhea paineen tunne alapäähän ja tuntui että kohta veet valahtaa.. Luulin että se on menoa nyt mutta ei.. Nyt on semmosta pikku juilimista alaselässä.. :|
Joo täällä on kans yks joka on kyllästyny kyselyihin että joko kohta.. Mulla lukee mesessäkin viesti että KYLLÄ ILMOITETAAN KAIKILLE TASAPUOLISESTI KUN VAUVA ON SYNTYNYT :LOL: Ärsyttää!! Kun muutenkin jännittää synnytys jne.. Onneksi oma äiti on niin fiksu ettei kysele, ainakaan suoraan :) Kysyy vointia muttei sitä että joko kohta.. Mistä minä sen voisin tietää että joko kohta??!! Hah vissiin meinaa olla pinna kireellä kun ei oo juuri nukkunut yöllä :kieh:

Koitetaan jaksaa vielä mammat vaikka itsestä kyllä tuntuu ettei vauva oo syntynyt vielä joulunakaan :)

rv 38+3
 
Onnea maikille pienestä pojasta! :flower:

Ikävää ettei korppisen synnytys mennyt hyvin. Mutta pääasia että kaikki on nyt kunnossa. Onnittelut vielä kerran :flower:

Eilen oli neuvola, kaikki hyvin. Masu tosin kasvaa vieläkin sen 2cm/vko, eikö se ikinä laskeudu :( Alkaa kyllä pikkuhiljaa kyllästyttää odottelu, saisi jo syntyä.

Yamini ja ipana 39+3
 
Huomenta!
Mulla alkaa jännittää huominen kääntöyritys :| vauvakin ollut jotenki hiljainen eilen ja tänään, pistää jo vähän huolestuttamaan.Pitäiskö ne sydänäänet käydä kuunteluttamassa?!mulla oli paino pudonnu viime viikosta, vissi niin hirveä turvotus ollu ja nyt vähän helpottaa.

äityliini ja pötkylä rv 37+6
 
tunnin tässä oon telkkaria kahtonut ohjelmia, samalla neulonut ja laskeskellut liikkeitä, niin tunnin aikana tuli se 10 liikettä.. Ja ehkä muutakin myllerrystä.. Aina sitä kuitenkin miettii kaikenlaista.

Nla-täti soitti äsken ja klo 12.30 menen kuuntelee sydänäänet.. Toivottavasti ne kuuluu
 
Niin joo, kävinhän eilen neuvolassa.. oli tullut painoa lisää 700 g/vko taitaa olla tämän turvotuksen syytä mitä on vasta nyt viikon sisällä tullut, pissa puhdas, vauvan syke oli 130 paikkeilla.. Ja pieni on niin lähtövalmiina kuin olla vaan voi, kävi ihan alapäähän kipeetä kun nlatäti kokeili pään paikkaa :whistle:

Eikös vauva vähennä muutenki liikkeitä näin raskauden loppuajasta kun tila alkaa väheneen ja synnytys lähestyy.. Liikkeet on enemmän semmosia kiehnaavia, ja täällä vaavi liikkuu enemmän ilta-aikaa =)
 
Korppiselle Täältäkin vielä onnittelut :flower: Hurjalta kuulosti kyllä tuo synnytys :| mutta onneksi kaikki nyt hyvin =)

Liikkeet on selvästi vähentynyt myös täällä.Ja ovat muuttuneet semmoisiksi myörimisiksi.

meni täälläkin valvoessa.Valvoin puol 4 vaille 6 asti |O Suututtaa ihan sikana valvoa yöllä kun muut nukkuu...Supistuksiakin tuli muutama ja tunsin miten vauva työnsi itseään alas päin mutta ei niitä montaa tullut.Ja olin ihan varma että kohta lorahtaa vedet kun alapäässä tuntui semmoinen ihan kuin kupla :/ mutta mitään ei sitten tapahtunut,vessassa juoksin vaan puolen tunnin aikana 4 kertaa :kieh:

Meitä ei onneksi ole kukaan hätyytellyt noilla soitteluilla/tekstareilla/kyselemisillä.Ovat varmaan jo oppineet että sitten kyllä ilmoitetaan kun on syntynyt.Oikeastaan vaan esikoisen aikaan sukulaiset/kaverit kyseli mutta toisen aikaan eivät enää jaksanut :D

äityliini76 Onnea huomiselle kääntö yritykselle,jospa vauva tajuais itse vaikka tuossa yön aikana kääntyä =)

Mulla on neuvola vasta perjantaina ja eipä siellä varmaan mitään erikoisia selviä.Eiköhän seuraava etappi ole se 14.11 ja äippäpoli ja en jaksa uskoa että silloinkaan vielä käynnistettäisiin vaikka vauva olisikin iso :headwall: No pitää keksiä itselle tekemistä ja ohjelmaa paljon etten kerkeä vauvan syntymää haikailla :whistle:
 
Huomenta täältäkin...

Maikille onnittelut vauvasta :flower: Ja kiva kuulla että korppisen raju synnytys sai onnellisen lopun, ONNEA teille molemmille :flower: :flower: :flower:

Vauvan liikkeet vähentynyt täälläkin huomattavasti, 3 kertaa päivässä lasken liikkeet neuvolan tädin ohjeistuksen mukaan. Tuntuu että mitä pidemmälle mennään sitä huolestuneempi olen minäkin että vauvalla masussa kaikki hyvin.

Mä kävin eilen vähän shoppailemassa pakollisia isänpäiväjuttuja tossa ihan kodin vieressä ja kun sen jälkeen heräsin päikkäreiltä niin oli jumalattomat alavatsa- ja alaselkäkivut. Ne jatkui enemmän tai vähemmän kipeinä klo 24 saakka, auts! :eek: Mä en tajuu onko noi nyt edelleen just niitä liitoskipuja vai mitä ihmettä??? Tänä aamuna ei taas vielä tunnu pahalta.

Mä mietin että muistankohan mä edes miltä ne supistukset tuntuu, kun mun mielestä mua ei ole supistellut viikkoihin kertaakaan... ??? Mutta tänään mulla on neuvola niin voin vähän kysellä neuvolasta noita juttuja. Toivottavasti kaikki on hyvin! :heart:

Kaurapussista miten käytätte sitä, lämmitätte ja laitatte mihin? Voiko sen laittaa selän lisäksi esim. vatsan päälle? Ostin sellaisen eilen, kun NKL'lla suosittelivat mutta käyttötapoja en oikein tiedä. Kiitti jos joku viitsii vastata tyhmään kysymykseen.

Mukavaa keskiviikkoa!

Mammukka ja vauveli 37+6
 

Yhteistyössä