Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

tietämätön: Voi kun sulla olis nyt sitä itteään toi homma :)

Mitä ihmettä mä teen ton mun hempan kanssa :/ . Se ei vaan nouse, vaikka rautaa syön maksimi annoksella ja kaikki maholliset kikat käytössä... Ei se nyt kamalan huono ollut, 117 (lähtö 138), mut olishan se hyvä saada mahollisimman korkeelle synnytystä ajatellen. Höh!
 
tietämätön...noi viikot sopis mulle hyvinkin..kaksi edellistä lasta meinaan syntyneet rv37..
viikko olis tuohon vielä aikaa :D ensi viikkoon siis :whistle: (toiveajattelua)katotaan sit joulukuussa..
toi jumppapallo on muuten hyvä...
 
HC: Pääasiahan on et ei tosta laske, sehän on kuitenki ihan hyvä viel.. Täällä ainaki 110 rajana raudan alotukselle ja ku mulla nous 115:sta ni sanottii et ei tartte rautaa enää syyä, siitä se lähti sit iteksee nousee ja ny tais olla 121 jo
 
olipas tänään taas saamaton päivä.nukuin varmaan tunnin päikkärit, en ees huomannut kun mies tuli kotiin, antoi mun nukkua onneks.taisin olla vähän väsynyt... nyt oottelen tässä että tekee mulle ruokaa (kana-sinihomejuusto-pekonikääryleitä...nam..) :heart:
huomenna taas aamusta neuvola,en ees uskalla aatella paljonko on tullut painoo lisää |O
kauhee kun toi maha-apina on tänään väännellyt itseään niin että meinaa mulla paikat hajota,saakeli,auauauau... :/
pakko kopsia toi paholaisen kakun resepti ja tehdä sitä huomenna! kuulostaa hyvälle, varsinkin sen takia et ei tarvi vatkata,inhoan sitä hommaa
sit haluisin tehä joulukarkkeja,kaikkee toffee/pähkinä/suklaa/pistaasijuttuja..oiskohan mulla nälkä kun näin paljon ruuasta puhun :p

raudasta mulle neuvolatäti sano että se raudannousu kestää niin kauan että ei kuulemma mulla vaikuttais jos alkaisin nyt syömään lisää...en tie mitä sit tarkotti,jotenki se kai varastoituu elimistöön(??),mut että kerääntyykö sit tosi hitaasti tai jotain..
ai hemmetti noi liikkeet tuntuu kipeenä
 
Tervehdys! Onnea kaikille Vauvautuneille!!!

Laitanpa tässä pikaisesti kuulumisia.
Kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin, vaikka vauvan koko aikaisemmin aiheuttikin vähän huolta (vko sitten oli p.arvio ultralla 2.8 kg). Sektio on nyt tulevana perjantaina (rv 39+1), ellei mitään ihmeempää tule ennen sitä. Onneksi en ole ehtinyt jännittää operaatiota... Kuopus on sairastellut pari viikkoa ja to on aika korvalääkärille. Leikkaukseen joutuu lähiaikoina risojen takia, niinkuin isosiskonsa aikoinaan.
Että tällästä tänne...

Kaikille kovasti jaksamisia!
Janette & Tirviäinen 38+4
 
Ei oo meidän ässät tehonnu... Yks kunnon supistus tuli illalla, poltteli ihan kunnolla selässä ja jaloissa. Mutta se oli sit siinä! Oli kyllä melkosta suorittamista tuo parisuhdejumppa, kyllä tuli kaikki maholliset asennot kokeiltua eikä oikeen mikään ollu mukava, aina johonki paino tai kivisti. On tää niin vaikeeta...

Mieki leikkasin viime viikolla kynnet varpaista ja ajelin säärikarvat että vois lähtee siloisena synnyttämään. :D Oli kyllä niiiiiin hankala toimenpide seki, mutta sain tehtyä. Ja kohtahan se taas sänki rehottaa. :)

Tänään on väsyttäny kauheesti ja ollu liitokset kipeenä - sen siitä ässästä ainaki saa jos ei muuta! ;) Aamulla satoi vettä niin ei menty ulkoilemaan. Käytiin kirpparilla kattelemassa. Muutaman kirjan ja pari lelua löysin. Ihan kivoja. Nyt on miulla alkanu tää kylkisärky taas vaivata vähän, eli vissiin vauveli sit kasvaa ihan hyvin. Oliki kyllä ihanat monta viikkoa kun ei tarvinnu sen säryn kans tuskailla. Toivottavasti ei nytkä enää pitkään menis!

Isi tuolla leikkii onneks pikkumiehen kans, mie saan olla ihan rauhassa. Hetkiseks kerkeen vielä sohvalle pötköttelemäänki ennen iltapalan laittoa. Huomiseen jällleen mammat!!

Anzkuli 38+4
 
mie en ainakaan saa omaa ukkoani kiinnostuu seksistä.. jännä, että kieltäytyy.. vaikka ei oo saanut moneen kuukauteen.. eipä kyl kiinnostakaan.. mutta olis kiva kokeilla, että tepsiikö..

mutta mie oon päättänyt, että tulee, kun tulee :D
 
Meillä on eskoisella nyt vauvarokko, ei voi muuta sanoa kuin että huh mikä päivä! Ollut tosi kiukkuinen, sitä se lääkäri sanoi että yleensä silloin kun pilkut tulee on kiukku. Panadolia annoin tuossa viiden aikaan. Katotaan joutuuko vielä yölläkin. Nyt siis meni äsken nukkumaan.
Ja hirmu raivarit otti kun olin imettämässä pikkuista! Ois pitänyt päästä kunnolla syliin, ei riittänyt että vieressä oli kainalossa :snotty: Jospa pian ymmärtää että ei silloin mahdu samaan aikaan kun vauva syö :(

Mutta eiköhän tuo isompi likka ole paranemaan päin, söi nimittäin pitkästä aikaa hyvin illalla! Melkein kokonainen viili meni+ leipää, maitoa, kinkkua ja juustoa =) Ja oli sen jälkeen paremmalla tuulellakin. Kyllä se äipän sydämmen käy kun pieni sairaana :snotty:

Huomenna tulee neuvolasta kotona käymään, näkee kuinka pikkuisella on painoa tullut =)

Luminka
 
Ei ole täällä tänään(kään) suppareita havaittu vaikka melkoinen liuta erilaisia äSSiä on ollut testauksessa. :whistle:

Ei oo muuten Rinzessaa näkynyt täällä... :attn: Näinköhän on päässyt jo tosi toimiin.... :D
 
Mulla oli taas pari tuntia suppareita, tosin vain pientä vihlontaa selässä välillä niiden kanssa. Ja loppuivat kuin seinään. Myös ihan kamalaa vihlontaa on ollut alapäässä havaittavissa supistusten aikana... Kai tämä tästä ja vauva tajuaisi ruveta syntymään pikku hiljaa. Johan sitä rupeaa kärsivällisempikin hermoilemaan, varsinkin kun on ekakertalainen.

Nyt on tiitiäisellä jumppa ja venyttely menossa, kun meinaa tulla jalat oikeasta kyljestä ja polvi vatsanahasta läpi :LOL:

Meinaatteko ekakertalaiset ilmoitella sukulaisille kun lähdette laitokselle? Meillä anoppi vaatii soittamaan tai laittamaan viestiä, kun lähdetään. Että hän voi jännittää :headwall: Anoppi tosin on todellinen jännittäjä, eli soittelisi varmaan tunnin välein, että missä mennään...
Mä olen sitä mieltä, että ilmoitetaan vasta kun vauva on sylissä! Samoin sanoi oma äitini, että ilmoitat vasta kun homma on hoidossa...
 
Täällä taas tulee omaa napaa... :ashamed:

Supistuksia tullut taas ihan kiitettävästi. 5-10 min välein. Ja selkään vastaa supistukset. Nyt tullut kuvioihin mukaan tosi kipeet "sukkapuikko" vihlaisut. Kaveria piti häiritä joka synnytti viime viikolla että oliko hällä näin.. Ja samaa sanoi että oli ollu ja sitten olikin synnytys käynnistynyt. Mutta jos ei nyt parin päivän sisällä lähtö tule niin sitten mennään yli ja reippaasti..

löllykkä ja haamu 39 tasan
 
Aika lentää, kauheesti tekstiä tullut kun ei päivään ehdi tulla kattomaan! Tuotteliaita leidejä :D

Viime sunnuntaina oltiin TAYSissa vielä bilikontrolleissa ja oli laskenut arvot kummallakin hienosti, ei enää kontrollien tarvetta. JEE! Tänään kävi neuvolan täti kotikäynnillä ja painot nousee hyvin. Ja tänään oltiin eka kertaa ullkona. Ette arvaa kuin ihana fiilis on kun pääsee liikkumaan. Ja Wilma ja Oskari vetelivät sikeitä koko ajan. Haettiin isot pojat tarhasta, tunnin lenkki tehtiin. Teki hyvää.

Tänään on tissittelyt onnistuneet hyvin, kumpikin on pariin otteeseen ollut rinnalla. Silti joutuu hinkkejä lypsämään antaumuksella, vaikka vauvat on rinnalla niin lypsän senkin jälkeen noin 150 ml. Eli jääkaappimeijeri on melko täynnä. Pakkaseen en ole laittanut koska kaikki maidot tulee juotua parin päivän sisään. Mutta rinnat pakkautuu tosi nopeeta, pelkään että rintatulehdus iskee.

Pikkumies kutsuu. Tarvii mennä!

HM
 
iltoja....

Jos nyt jo jaksais jotain kirjoittaa meidän elosta, imetys on nyt lähtenyt sujumaan paremmin kuin hyvin. Öisin annan vielä pullosta rintamaitoa kun tuntuu nukkuvan yöllä pidempiä pätkiä pullon voimalla. Tänään käytiin taas puntarilla ja paino nousee pojalla hyvin kuuten päivään oli tullut 400g eli painoa nyt 3100g aluksi se hieman laski mutta nyt jo hienosti nousussa. Esikoinen olisi kova hoitamaan pientä koko ajan haluaisi syliin ja silitellä pientä. Pitkiä aikojakin jaksaa tuo pienimies olla hereillä 3-4 tuntia aamuisinja iltaisin.

Ristiäispäiväkin on täällä jo sovittuna ja meillä on ristiäiset sit itsenäisyyspäivänä. NImi vaan on edelleen hakusessa, mullahan ois jo nimi pojalle mutta en ole vielä saanut sitä miehelle kokonaan myytyä.

Minä täällä jännäilen kaikien puolesta milloinka saatte nyytit kainaloon =) :heart:


keiju ja "wiljo" keskiviikkona 3viikkoa vanha
 
Mie ukolle ihan huvikseni ehdotin, että joko nyt paneskeltas, että jos lähtis vaikka käyntiinkin.. :whistle: Sanoin, ku teistäkin niin useat saa :D

Kylläpäs oli ukolta masentava vastaus.. Eipä ole saamassa synnytyksenkään jälkeen.. Saa kinuta ihan rauhassa. Ja hankkia itselleen panokaverin..

Red Dragon & Nuppu 39+1 :heart:
 
Oonkohan minä ainoa jota ei tuo viimeinen ässä kiinosta - seksi :ashamed: Olo on kuin virtahevolla, vaikea olla, ja kuivempi kuin sahara.
Mutta silti kolmeä ässää voi harjoittaa, vaihtaa vain seksin shoppailuun. :D

Kiva kuulla että HM:llä ja keijulla lähtenyt arki hyvin käyntiin, Luminkankin kuulumisia kiva kuulla, vaikka esikoisen sairastuminen niin kiva juttu olekkaan . :(

Mutta BB:n pariin :wave:

Yamini ja ipana 39+1
 
kiva kuulla teiän jo vauvautuneiden kuulumisia..=)

RD&YAMINI-no ei täälläkään kyl kumpaakaan pahemmin se vika ässä innosta mut on niin tukala olo et mies vissii säälistä antaa :LOL: on meinaa niin koomista touhua koko homma..mut pää asia et ollaa rehellisii toisillemme eikä yritetä vääntää siitä mitään hellää hetkeä..vaan mennään kyllä niin hyysterisen naurun säestäminä et huh huh...saapahan nauraa oikee mahan pohjasta :ashamed:

mä rupeen olee 100 varma et RINZESSA on lähteny hakee pikku papurinssiä kotiin..IHANAA :heart:

noh täällä taas 3 ässää väki pakolla suoritettu ja toivon et tulis huomenna taas jotain edistystä asiaan :whistle:
pitää taas päivällä ottaa jumppa pallo alle..mut eipä se rinsessa sielt tuu ennen ku on valmis mut saapahan yrittää ja se kuluttaa aikaa ja antaa toivoa :saint:

nyt mussuttaa keksejä tuli hirvee himo :ashamed:
 
täällä ei oo harrastettu yhdenkään ässän menetelmää.. raskausmyrkytys kun kieltää tuon saunan ja siivouksen ja miehen puolikkaasta ei oo siihen yhteen ässään, vaikka mä tahtoisin.. *kiroilee*

Ei supistuksia, ei mitään, jalat vaan ku virtahevolla ja totesin tänään ettei enää yhdetkään kengät mene jalkaan, ei edes crocsit!!! Ja aamulla olis äitipoli.. Millähän sinne hiihtelis, vissiin paljain jaloin? :LOL:
Eipä taida olla enää sellaista veruketta jolla kotiin pääsisin vielä huilaamaan kun jalat on tuossa kunnossa ja verenpaineet noussu entisestään. Kamat pakkasin tänään ja kotona hoidin hommat siihen malliin että pärjäävät kun kutsu osastolle on varmaan edessä nyt sitten. Onneksi pitäisi olla mukava lääkäri vastassa, josko se suostuisi käynnitelemään synnytystä jo huomenna kun minulla on aika klo 9. Onneksi viikkoja on tänään kasassa jo 38 että enää ei varmaan käynnistystäkään vastustella jos sitä pyydän. Vauvakin kun on jo arvioitu 3500-3700g kokoiseksi viikko sitten.

Minttu-Maaria ja Kirppu rv 38
 
minttu-maaria: Mie sanoin kuopuksen kohdalla, kun jouduin kys:iin menee tarkistukselle rv 38+1, että jos eivät rupea käynnistelee, ni en oo sinne jäämässä..
Ja kas: Ne käynnistivät seuraavana aamuna. Lääkäri vaan totesi, että ei hänellä ole mitään estettä, ku olin jo kahdelle sormelle auki.
Kaikki arvot olivat normaalit muuten. Verenpaine ei koholla, ei turvotusta ja ei valkuaista virtsassa. Mitä täälläkin mittasvat, arvot oli minimaaliset, mutta tarkistukselle piti mennä.

Ihteäni tää nilkkojen turvotus hirvittää.. Pitäisikö siitä olla huolissaan.. Onkohan nyt muka myrkytyksen oireita sitten ilmassa.. Onneksi viikot on jo nämä, ni jos mä pääsisin sitten käynnistykseen.

Mutta nyt nykkumaan. :wave:
 
Siis voiko käynnistystä pyytää? Tai siis kaikkee voi varmaan pyytää... mut siis onko mahdollista et oman toiveen takii käynnistetää?

Mä olin tosiaan viimeyönä jo synnäril, mut sit supparit loppu ja vaihtoehtona koti tai osasto, tulin kotiin... ja nyt ei oo suppaillu ku muutamasti.

Rinzessa ja papuRinssi rv.38+6
 
RINZESSA-no höh mä olin jo varma et kuullaan susta vasta kun papu on kotona sun kanssa..tai siis masusta ulkona=)
no eiköhän se pian tuu..
tää on inhottavaa ku supparit loppuu..tääl taas supistelee mut ne varmaan ei tästä taaskaan voimistu..ja loppuukin taas ihan pian...tylsää tää tällänen..huoh...
 
kyllähän tuota käynnistystä aina pyytää voi ja joskus saattaa olla että siihen jopa suostutaan JOS perusteluja löytyy. Kohdun suun tilanne vaan pitää olla kypsä, muuten siinä on kova työ saada synnytystä käyntiin. Ite kun oon sairaanhoitsu, niin kai se jonkin sortin "neuvotteluvaraa" tuo asiaan että lääkäri saattaa jopa kuunnellakin miksi käynnistyksen haluaisin. Ja huomiset lääkärit on tuttuja niin voipi olla että pääsen käynnisteltäväksi =)
 

Yhteistyössä