Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

moiks... meillä toi hoitopöytä on kirpparilta ostettu esikoiselle, ja se on tosi korkee :itse hoitotaso on 94cm korkea kun siinä on vielä hoitoalusta päällä:) mä oon tykännyt kun on tarpeeksi korkealla! maksoin pöydästä muistaakseni vain 10 e ja on kuitenki todella hyvässä kunnossa! joku halusi vissiin vain nopeasti eroon... se on muutenkin iso siis kaappitilaa paljon:)

mäkin taittelin just kuivurin pehmentämät harsot vaippamuotoon ja sitten kaappiin odottamaan käytäjää!

painosta on paljon ollut puhetta mulla vasta maanantaina neuvola mut koti vaa-an mukaan painoa olisi tullut 1,5kg.... että oikeen hyvä et ei oo tullut enempää lihosin meinaan viimisen vuoden aikan yli7kiloa ja tän vaavin jälkeen ois tarkoitus pikkuhiljaa päästä entisiin mittoihin!!!

-äiti88 ja toukka poju 26+6- ( huomenna viikot paukkuu:)
 
alkaako raskaus tulemaan korvista: ei alkaa!!! pari kolme viikkoa on masu vasta näkynyt ja on ihanaa päästä nauttimaan siitä ja silitellä pyöristyvää masua. Se on ihana kumpu tuossa suoraan eteen päin, edellisissä raskauksissa se levisi sivuillekin ja oli minusta paljon rumempi. Nyt vasta on päässyt nauttimaan siitä kun se on tullut esiin ja saa maailmakin nähdä että sisällä matkustaa ihana "kirppu"

hoitopöydästä.. en taida sellaista laittaa, kodinhoitohuoneen tason päälle laitan hoitoalustan ja se saa toimia hoitopöytänä ja on siitä lyhyt sitten pyllypyykillekin

 
Äiti88: Mulla on taas kysyttävää kestiskonkarilta :) Eli ootko käyttänyt vaippaharsoina ihan tavallisia harsoja, vai valkaisemattomia vaippaharsoiksi tarkoitettuja (luin jostain että MaM merkkiset ois hyviä, mut on aika kalliitakin!) Ja toinen tyhmä kysymys. Mietin että voiko noita värillisiä käyttää vaippoina, ois kivan näköisiä, mutta en tiedä voiko värit sit haitata vauvan ihoa... voishan näitä kysyä tuola kestisinfostakin, mutta siellä tulee usein niin äärivastauksia, ja mä en kuitenkaan haluais tehdä tästä hommasta liian kallista. Sitä oon kans miettinyt pitääkö joitain lisäimuja ostaa (voisin kyl ite tehdä frote pyyhkeistä, mutta tarviiko niihin jonkun muunkin kankaan) ja pul kuoria (joista en sit taas tajua että mitä kokoa kannattais ostaa valmiiks)
Mä vietin varmaan 3 tuntia eilen netissä näitä kestovaippa juttuja lukien, ja edelleen oon aivan sekaisin siitä mitä tarvii ja mitä ei...
 
Elikkäs kaikkee mitä mul jo on papulle... ja osittain myös mulle

Vaateet:
86cm: 1
80cm: 3
74cm: 4
68cm: 7
62cm: 21
60cm: 13
56cm: 10
50cm: 2

Alkkareita: 3
Ruokalappuja: 6
Sukkia: 13
ILman kokoa olevat vaatteet: 9
Tumppuja: 4
Tossuja: 2
Kengät
Myssyjä: 6

Tavaraa:

1 dvd
5 cd
3 seba med baby pesuaineita
2 tuttipulloa
pulloharja
rintakumit
tutti
2 soittorasiaa
10 lelua
liivinsuojia
hoitolaukku

Muita:

Yhdistelmät (vaunukoppa ja ratasosa)
Sitteri
Rintareppu
Kaukalo (sopii myös yhdistelmän runkoon kiinni)
Pinnasänky
Matkasyöttötuoli
Mobile
Imetystyyny
Hoitotaso
Lakanoita
Valjaat
Sadesuojat (vaunuun ja ratasosaan)
Itkuhälytin

Tulossa vielä:

Vanna
Syöttis
Syöttikseen pehmuste
Rintapumppu
Maidonkerääjät
Pinniksen reunasuoja
Keinutassut pinnikseen
Äippäpakkaus matkalla...

Suurin osa noista käytettyinä osettu, löydetty muuten halvalla tai saatu...
Ja toki varmaan vielä tarttuu kaupoista mukaan kaikkea tarpeellista ja vähemmän tarpeellista =)

Rinzessa ja papuRinssi rv.28+1
 
Heipat kaikille taas pitkästä aikaa!

Lomat on nytten pidetty ja takaisin arjen pariin.
Kamalasti olette kerenneet kirjoittelemaan.

Meillä(kään) ei hoitpöytää ole, mutta hoitotaso ostettu, ei vie tilaa jonka pöytä olisi vienyt, ja onhan ne huomattavasti halvempia, omasta maksoi 35e.

Kamalasti puhetta ollut harsoista (ja niiden valkaisusta), ja onneksi on ollutkin, ei ole tullut mielen viereekään että semmoisia tarttee :eek: Täytyy katsoa seuraavalla kerralla kun kauppoihin menee.

Alkaako raskaus tulla korvista: Ei. Masu on alkanut näkymään nytten ja potkut tuntumaan. Silti olo on kokonaisvaltaisesti hyvä, mitä nytten närästää välillä. Tosin kukapa ei haluaisi sitä pientä nyyttiä jo vierelle ...

Ollut puhetta myös painosta. Täällä on myös tonnikeiju, mutta on tullut 2,5kg lähtöpainosta. Kasvaa tasaisesti, joten ei haittaa ettei tuon enempää.

Jos painoarviota ei ole vielä annettu, millä viikolla, noin, aletaan antamaan yleensä? Mietin että tuskin vielä käsikopelolla saisi annettua, ja ultriahan ei enään ole. :(

Perhevalmennus alkaa nytten 20s pvä. Aika aikaisin. Onko tuon lisäksi vielä synnytysvalmennus, vai onko ne sama asia?

Yamini + poitsu 28+4
 
Luminka hienon päällisen olet tehnyt, kätevä ois kyllä jos osais tehä tommosia niin tekisin. Mut ei taida multa onnistua.

Hoitopöytä meillä on, kaverilta sain lainaan sen ja kun meille ihan hyvin mahtuu niin sama oli se ottaa, yöllä helpottaa vaipanvaihtoa.Muuten varmaan vaihtelen missä sattuu.

Painon noususta on puhetta ollu, mulla on nyt noussu paino 4 kg, eikä tarviis hirmuisesti tulla. Esikoisesta tuli 8kg ja se määrä jäi synnärille.

Alkaako raskaus tulemaan korvista? välillä alkaa ja välillä ei, sillon ku on paljon supisteluja ja kipuja niin tuntuu että tää homma alkais riittää mutta sit ku ei oo kipuja ja Wiljo jumppailee niin on se ihanaa :heart:

jennyadelina onko kaikki hyvin?


Tänään pojalla ois vielä hoitopäivä, mitähän sitä keksis....jos sais itteesä niskasta kiinni ja kävis kaupungissa kavereita moikkaa. Pyykit on jo koneessa pyörimässä, se oli ainut homma mitä oli tälle päivälle.
Huuto.netistä eilen huusin ja voitin huudon maitopullon lämmittimestä. Me asutaan kahdessa tasossa ja makurit on ylhäällllä ja keittiö alhaalla, että jos tarvii yöllä maitoa lämmitellä niin onpahan sit millä klämmitellä eikä tarvi alas lähtee lämmittää. 14? makso ja täälläsamalla paikkakunnalla on. Uutena 59E ja tuo ollu ½ vuotta käytössä, eli vastaa uutta.

tämmöstäpä tänne.

keiju ja wiljo 28+1
 
HariMao;Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Oliko sulla sisä vai ulkosuu auennut? Nyt vain muistat lepäillä ja uskot miestä, että kyllä kaupasta saa valmiinakin ihan hyviä herkkuja!

Sarppa70;
Mun tuuraaja selviää (toivottavasti) perjantaina. Minähän toimin palkanlaskijana tässä firmassa (ainoa täällä meidän toimipisteessä, joten saikkua ei voi pitää, jos palkanlaskut menossa) ja täällä meillä on aika sekavat palkat aina, kun täällä tehdään niin monella eri periaatteella töitä, joten opettamiseen menee aikaa. Ennen ä-lomaa ei ehdi olla kuin muutamat palkat, joiden aikana mun pitäis saada tämä tuuraaja sitten sisäistämään kaikki nämä kiemurat. Lupasin kyllä sitten tulla vielä yhdet palkat ä-lomalla katsomaan, jos tuntuu, ettei tämä tuuraaja ole vielä kaikkea ehtinyt oppimaan. Eli loppuun asti (ellei vähän ylikin) töissä yritetään täällä "sinnitellä"...

harsot; Tosiaan suurimmista marketeista saa ainakin niitä valkoisia, merkki Pikku-Piia. Kangaskaupoissa on metritavarana ja nettikangaskaupoista saa myös kuviollisena! Jollain nettikeskustelusivulla joku sanoi, että myös Ikeassa myydään kuviollisia harsoja edullisesti! Meillä oli kuopuksella kuviolliset harsot puklurätteinä (tehtiin niistä myös vähän pienempiä) ja valkoiset vaippakäytössä... Se kuinka paljon niitä tarvii, riippuu pitkälti siitäkin, että kuinka ahkerasti jaksaa pesukonetta pyöritellä. Meillä kaikki lapset ovat olleet kovia puklailemaan, joten useampi harso on mennyt siihen hommaan ja jos vaippana niitä käyttää, niin keskimäärin vaippa vaihdetaan 8 kertaa päivässä (tietysti riippuu paljonkin siitä kuinka usein vauva kakkaa ja kuinka suuri määriä pissaa...) ja jos pelkästään harsoja imuna käyttää, niin sitten tietysti tarve on suurempi. Etuna harsoissahan on se, että kuivuvat narullakin tosi nopeasti!

Riittääkö raskaus;
Olo alkaa kyllä olla aika tukala, kohtu painaa jo keuhkoja eikä hengitys tunnu kulkevan. Että siinä mielessä tulee korvista ulos. Mutta sitten taas en missään nimessä olisi vielä valmiina vauvan tuloon, kun vielä ole edes asennoitunut niin, että meille olisi sellainen ihan aikuisten oikeesti tulossa... :LOL:

hoitopöytä;Periaatteessahan vaipat voi kyllä vaihtaa missä vaan, mutta itse olen kyllä kokenut, että hoitopöytä (tai hoitopaikka, jossa siis alusta ja tarvikkeet lähellä) helpottavat huomattavasti elämää. Selkäkin kiittää (ainakin näin pitkänä ihmisenä). Meillä kaikki ovat olleet sellaisia kakkapyllyjä vauvoina, että lähes poikkeuksessa pesun jälkeen on uudet kakat tehty pyyhkeelle. Siksi on ollut kätevää, että siinä lähellä on sitten 1. pyykkikori minne kakkaisen pyyhkeen (+vaatteet) on voinut heittää 2. puhdistuspyyhkeet 3. yleensä myös puhtaat vaatteet... Ja muutenkin olen kokenut kätevänä, että kaikki rasvat, vaatteet, vaipat sun muut ovat siinä käden ulottuvilla eikä sitten tarvi niitä lähtä mistään hakemaan. Mutta siis tuo meidän hoitopöytä on ostettu kuopukselle Ikeasta. Siinä tuo hoitotaso kääntyy sitten ylös, jolloin siitä tulee lipasto eli käyttöikä pitenee...

amme;
Nuo ammeethan on läpivärjättyä muovia, joten ei pitäisi värin liueta. Tosin toisaalta en kyllä tiedä kannattaako kloritessa liuotettua ammetta käyttää enää vauvalle. Muovi kuitenkin on sen verran huokoinen materiaali, että imee itseensä myrkkyjä (tästä syystähän ei suositella ammeita käytettävän muuhun kuin kylvetykseen...)

paino; mulle on tullut tähän mennessä sellainen vajaa 5 kg, joka on kyllä liikaa, kun mulla niin paljon ylipainoa. Ekassa neuvolassa th sanoi, ettei painoa saisi tulla yhtään koko raskausaikana...

Sitten sujuvasti omaan napaan; Nyt toista päivää peräkkäin on ihan kamala olo. Korvat ihan lukossa ja päässä humisee. Pitäis päästä jonnekkin mittaamaan tuo verenpaine, että johtuisko siitä... Tuon olon takia en saa kotonakaan enää mitään tehtyä ja alan olla tosi pahalla päällä :/ ...

Remontti sentään eilen taas edistyi, kiitos miehen :flower: ! Itse yritin vain sohvalla löytää asennon, jossa ei olisi ollut niin kauhea olo :( ja lapset riehuivat kuin heikkopäiset :kieh: , mutta kun ei jaksanut kieltää niin ei vaan jaksanut...

Tänään pitäisi taas käydä hakemassa verensokerimittariin liuskoja, jos vaikka huomenna mittailisi päiväkäyrän...

viides rv 26+5
 
Hoitopöydästä: Meillä oli esikoisen aikaan pinnasängyn päälle laitettava taso ja oli käytössä 1,5vuotta.Hoitopöytää ei silloin mihinkään mahtunu ja tuo taso oli mielestäni kätevä. En itse pitänyt vaipan vaihtamisesta lattialla tai sängyllä, koska mulla kävi selän päälle. Nyt samainen taso tulee käyttöön, sen lisäksi ostan alustan kodinhoitohuoneen tasolle niin on sit vesipisteen lähelläkin joku paikka missä vaatteita vaihtaa.

harsoista:
Ikeasta muuten saa kuviollisia harsoja. Tällä viikolla kun siellä käytiin niin huomasin että oli valikoimissa. Ne tosin oli pesulapun nimellä siellä. :eek: Kai niitä joku voi pesulappunakin käyttää?!?! Oisko 3kpl maksanu noin 3egee, että aika edullisia.

Riittääkö raskaus: Kyllä mä vielä voin tätä mahaa katella, mutta kuukauden kuluttua tilanne voi ollakin jo toinen.

Yamini: Perhevalmennus käsittää meidän nurkilla myös synnytysvalmennuksen. Ja mulla esikoista odottaessa vauvan painoarvio tehtiin viikolla 38+ kun kävin synnytystapa arviossa äippäpolilla. Ultralla katsoi tuolloin lääkäri vauvan kokoa. Synnytystapa arvioon pääsin koska neuvolan terkan näppeihin vauva tuntui "lähes viisi kiloiselta" :eek:, mutta ultran mukaan ei tuolloin ollut kuitenkaan kuin vähän reilu 3kg. Pitkään alalla olleilla kätilöillä on aika hyvä tuntuma siihen, minkäkokoinen vauva on mahassa. Synnyttämään mennessä arveli vatsanpeitteiden päältä vauvan kooksi 3800g ja poika painoi syntyessään 3810g. Aika tarkka. ;)

Vein esikon hoitoon ja pitäis kohta raahautua työpaikalle viemään saikkulappu. Oma kaappikin pitäis vissiin käydä tyhjentämässä pukkarista. Mut ajattelin kyl käydä vähään shoppaamassakin kun kerran isolle kirkolle pitää lähteä asioimaan. :wave:
 
Huomenia!
Croisantit on paistumassa uunissa (tai ne esipaistetut siis..) ja täytän semmoisen kahvin seuraksi. Pojan vein juuri tarhaan aamupalalle. Oli nyt kaksi päivää vapaata hoidosta, kun oli mummolassa niin mielellään taas menee kavereitakin moikkaan.

Painosta...Mulla tullut raskauden alusta n.5-6kiloa, ihan tarpeeksi, kun lähtöpainoa jo reippaasti ylimääräistä.

Hoitopöydästä...Meillä oli esikosta, kuten tällekin tulee, hoitotaso ihan tavallisen lipaston päällä. Jossa tosin vaihdoin 1-2ekaa kuukautta vaipat satunnaisesti. Joten mun mielestä hoitoalusta voi olla missä vaan, ja nytkin kun ostin sellasen froteisen-SUPERLEVEEN alustan, niin sen voi laittaa sängylle tai kiikuttaa alakertaan. Esikoinenkin otti jatkuvasti pitkiä ilmakylpyjä..Tosin nyt meillä kylmempi talo, niin ei varmaan uskalla antaa olla ainakaan lattialla kauaa.

Mitäs oisitte mieltä, jos laitettais kuvia niistä vauvojen huoneista/nurkkauksista, jotka alkaa valmistua pikkuhiljaa...? ;) Siis ketkä haluu yleensä laitta kuvia. Me saadaan pinnis varmaan ensi kuussa, niin sitten alkaneen valmistua..

Raskaudesta...Mä rakastan tätä masua, musta se on ihana ja vielä suhteellisen sopivan kokoinen, kunhan menee kuukausikin, niin voin olla jo erimieltä :D Myös kaikki tämä raihnaisuus vielä menee, kun tietää miksi tässä kunnossa ollaan. MUTTA tää flunssa!!!! :headwall: Kun eilinen oli jo tosi "terve" päivä, niin tänään taas nenä ihan tukossa ja yskittää....alan jo epäillä että osa jotain allergiaa.. :whistle:

Nyt hakeen kahvia ja sitä vastapaistunutta croisantia. :wave:

helmi28+5
 
Pitkään aikaan en ole ehtinyt kirjottamaan, kun olen niin häävalmistelujen pyörteissä...
huomenna suuri päivä sitten koittaa. Tänään haen vielä puvun lyhennyksestä ja kampaajalla pitää käydä. Puvun kanssa meinas käydä hassusti, kun kolmisen viikkoa sitten ostin hyvällä kasvunvaralla ja tällä viikolla jo pingotteli mahan kohdalta siihen malliin, että menneeköhän päälle enää :eek: Täälläkin kerätty +11kg lähtöpainosta...

Eilen kävin ottaas hienot pitkät tekokynnet ja ny meinaa sormet osuu näppäimille :LOL:

Nyt söin muroja ja Ikean lakkahilloa ja fiilistelin Suomi-vieraiden tulolla. Ihanaa! Tänään jo tulee mun veli ja huomenna parhaat ystävät meikkaamaan ja laittamaan häitä varten. En malttais enää odottaa. Sää vaan jännittää kun sadetta luvattu. Toisaalta kai sama vaiks satais pieniä ämmiä, kun on tärkeimmät ihmiset ympärillä :heart:

Vauva voipi hyvin ja potkii edelleen kuin haukikala. Ilkeet suparitkn loppu viime viikolla yht'äkiä ja olen taas kuin nuori hirvi. Häiden jälkeen mäkin alan keskittyä tykötarpeiden hankintaan... ihanaa! Rinzessalla hieno lista tavatoita jo koossa. Mä en edes tiedä mitä noi kakki on tai mihin niitä käytetään.

Muuten en oo kyllästyny raskauteen, mutta häissä vähä tylsää kantaa näitä kiloja.

Maotao-morsio ja sisäinen morsiustyttö 27+3
 
Huomenta! Itse ostin Ikeasta niitä kuviollisia harsoja yhden paketin ja pitää myöhemmin käydä ostamassa lisää..
Raskaudesta Ei tuu vielä korvista ulos.. Mahaa rakastan ylikaiken kun se ei ole vielä liian iso, ei ole eessä kokoaikaa.. Mitä nyt nuihin jomotuksiin tulee niin nekin sit loppuu kun vauva syntyy. Toivottavasti! :D Suurin järkytys oli kuitenkin että miten voin lihota näin paljon, 10 kiloa tullut painoa.. E ole koskaan ollut näin pyöreässä kunnossa |O No mutta toivottavasti kilotkin siitä karisee kun vauva syntyy ja alkaa imetys. :attn:

Hoitopöytä aateltiin ostaa kylppäriin, jalallinen amme johon päälle tulee se hoitotaso.. Tai mies sen haluaa ostaa niin mikäs siinä.. Muuten vaipan voi vaihtaa lattialla maton päällä

Pitäs tässä tunteroisen päästä lähtä serkulle kyläileen, kattomaan hänen pientä pojan palleroa joka on kohta 6 kk.. Ja samalla leikataan multa hiuksia lyhemmäksi.. Ja sitten pitää yhen jälkeen mennä hakemaan mies töistä.. Nyt kuitenkin aamukahveelle! Päivänjatkot!

rv 27+4
 

Tässä pitäis olla meijän makkarin nurkasta kuvaa, lipastoon tulee vauvan vaatteet (toi telkka tosta hävinnee...)


Ja tässä pojan huoneen "kaaoksesta", musta tälläset kotoisammat kuvat on kivoja, kun näkee miltä kodissa oikeesti näyttää =)
 
Maotao, Ihana kuulla susta! :heart: Aattelinkin, että sulla on kiirettä pitänyt häävalmistelujen kanssa. Onnea huomiselle ja nauttikaa ihanasta hääjuhlasta! Muistakaahan ottaa paljon kuvia häistä, niin voitte pikkuiselle näyttää myöhemmin. Nyt hän ei voi vielä nähdä masusta, mutta jammailee varmaan musiikin tahdissa ja nyökkäilee kun sanotte: JA sanat :)
Mä olen täällä hengessä mukana...häät on ihania :heart: Tuuthan sit näyttää kuvia hääpuvusta?

Riittääkö raskaus:Juu ja ei. Vaikeahan se on nauttia raskaudesta, kun joutuu vaan makoilemaan ja lepäilemään. Täytyy myöntää, et oon vähän kade kaikille, jotka pystyy koko raskaudenajan liikkumaan ja olemaan normaalisti. Tää makoilu alkaa tulemaan korvista ulos ja lasken vaan viikkoja, et sais vauvan täysiaikaisena jo syliin. Muuten tää masu ei häiritse yhtään, eikä ole tukalaa oloa ja nautin näistä liikkeistä ja kun saa silitellä massua.

painosta: Onkohan tää ihan normaalia, ettei tule painoa?
Lähtöpaino oli 62 ja nyt on 62,9. Laihduin kyllä tuossa alkuraskaudessa 4 kiloa, et se on sentään noussut takaisin. Kukas täällä kertoikaan, et oli kilot tullut vasta ihan viimesillä viikoilla? Kerkeisköhän vielä nousta. Mä en kyllä ymmärrä enää mitään. Mä vaan makaan, yhtään en pysty liikkumaan, syön vaan..mutkun ei nouse niin ei nouse.

hoitopöytä on vielä ostamatta. Me aateltiin sellasta pientä pyörillä liikkuvaa. Laitetaan se ekaks makkariin, niin on yöllä helppo vaihtaa vaipat. Myöhemmin sen saa sitten siirrettyä lastenhuoneeseen.
Mä en vielä voi ottaa kuvaa tästä kaaoksesta. Mies laittaa ekaks tuon lastenhuoneen kaapin kuntoon, niin saa laitettua kaikki vauvanvaatteet sinne järjestykseen.
Täällä onkin monet jo pesseet vauvanvaatteita. Pitäis kanssa aloittaa, nyt kun on vielä hyvät ilmat, niin saa nopeasti kuivaks pihalla.

helmillä kiva vauvanurkkaus

Kuunkulta ja poitsu rv 27+5
 
kiva idea laitta kuvia lasten huoneista! Mie laitan kans sit myöhemmin kunhan saadaan sänkyki paikoilleen. Nyt ei oo kun se vaatelipasto tuolla nurkassa, niin eipä se makuuhuonetta kummoisemmalta ees näytä! Pikkumiehen huoneesta voisinki kuvan räpätä tänään jos vaan vielä muistan, se on poikkeuksellisesti siistissä kunnossaki! ;)

Mie eilen jo kirjottelin, mutta joku error tuli sit ja hävis se teksti... kiva!

Mulla tulee raskaus jo korvista, on tullu jo pitkään. Just näitten kolotusten ja vaivojen takia. Masusta tykkään kyllä ja kiva on liikkeitä kuulostella ja fiilistellä ja odottaa uutta tulokasta. Mutta kun sais ilman näitä lisävaivoja! :) En tykänny esikoisenka aikaan odotusajasta, voisin ottaa mieluummin valmiin vauvan - ja vaikka ihan kotiin kannettuna! :LOL:

Selkä oli eilen illalla parempi! Päiväunien aikaan korjautui olo tosi paljon ja tänä aamunaki vielä ihan ok oli. Mutta ulkoiluaikana alko taas mennä kipeeks ja nyt on taas KIPEÄ! :(

Meille tulee hoitotaso pinnasängyn päälle, sama mikä esikoisella oli. Esikoinen rupes pyörimään melko aikasessa vaiheessa kyljelleen ja siitä jo sit ympärikki, että käyttöikä tuolla tasolla ei meillä kovinkaan pitkä ollu. Se kun on melko kapea verrattuna kunnollisiin hoitopöytiin, niin ei uskallettu siinä pitää. Mutta oli kyllä hyvä kun kaikki tarvikkeet oli siinä käden ulottuvilla!

Mitäs muuta, eipäs ihmeitä... Varmaanki pötköttelemään... :)

Anzkuli ja Veikka 28+0
 
Moikka kaikille! Nyt ollaan taas netin ulottuvissa. Tänään on alotettu työt ja just tulin neuvolasta. Kaikki on hyvin, upanakin oli kääntynyt pää alaspäin vaikka eipä tuo vielä tässä vaiheessa mitään merkkaa.

Hirveesti on tullut tekstiä ja kaikkea en oo kerenny lukemaan. Kumma miten sitä jää jälkeen kun ei pääse nettiin. Painosta ainaki ootte jutellu. Mulla tullu ihan liikaa. Toisaalta meillä oli rakennushommat just sillon ku tulin raskaaksi, ja laihdun just sillon jotain lähemmäs kymmenen kiloo, et toi tieten tekee sen et sitä on tullu niin paljon. Jos tota rakennusaikaa ei ois ollu nii siitä painosta on varmaan tullu jotain +8 kg tai jotain sellasta, eli laskekaa siitä paljonko kaiken kaikkiaan on tullu. Minä EN sitä ääneen sano :whistle:

Harsoja mä näin Kodin1:ssä. Ei kyllä tullu sillon ostettua vaikka tarkotus oli. Jostain syystä jäi kauppaan. Mut vielähän tuota kerkeää. Hoitopöytä on hankittu, tai oikeestaan sellanen taso joka tulee lipaston päälle. Alkuperästä lipastoa ei meillä siihen oo, mut ostettiin uus lipasto siihen alle ja sellaset irtojalat lisätueksi ettei kippaa, kun ei kuitenkaan oo ihan saman kokonen ku alkuperänen.

Meillä upana liikkuu jo ihan selvästi tietyssä rytmissä. Iltasin varsinki tulee sellasia, esim. "ahaa, nyt on sit se puol yhentoista villi menossa". Jotain puolella tunnilla heittää noi ajat yleensä, mut aikalailla samoissa ajoissa on menty jo pitemmän aikaa. Aika jännää silleen, et voi oikeestaan kellosta kattoo, et nyt pitäis liikkua ja jos ei kuulu mitään, nii sit voi vähän yrittää herätellä. Tossa viime viikolla esim. meni pari päivää ettei kuulunu mitään, mut sain sit upanan ilmottamaan itestään vihdoin ja viimein.

Äippäpakkaus tuli viime viikolla. Melkeen kaikki oon saanu pestyä ja silitettyä lipastoon. Hankintojakin on tullu tehtyä, et paljoa ei tartteis enää hankkia. Tuli viime sunnuntaina käytyä kaupungissa vauvaostoksilla. Ihan kaikkee ei sillon kyllä tarttunu mukaan ku ei kaikki paikat ollu es auki, mut onpa tässä vielä aikaa. Ajatuksena vaan on, et sit ku alottaa mammaloman, nii ei tarttis enää murehtia, et mitä puuttuu. Saa sit vaan olla ja nauttia loppuajasta. Koskaan ku sit taas tiedä et millon HÄN päättää ilahduttaa meitä syntymällään :)

No mut nyt tulee jos sellanen romaani, et täytyy antaa tilaa muilleki, joten parempi poistua takavasemmalle :LOL:

nannamaaria & upana 28+1
 
Pitkästä aikaa taas täällä. Lukemassa olen käyny pikaseen joten en kaikkea voi muistaa.

Painosta Alkupaino oli 62 ja nyt 70.2.. Pikkasen tullu lisää... Ei kumminkaan vielä niin paljon kuin esikoisesta... Silloin tuli 20-25kg :ashamed: Mutta siinä olikin takana se että ennen raskautta painoin vain 48kg ku ilman mitään syytä mulla tippui paino 10kg. Neuvolassa silloin meinasivat että tullu ensin noi omat takas ja sitten alkanut raskaus kilot näkymään.

Riittääkö raskaus Välillä tuntuu että riittää ja välillä taas ei. Silloin kun on niitä ns huonoja päiviä supistaa ja painaa tuonne alas niin tuntuu ettei jaksa ja sitten tietty tuo tytön kantaminen on toinen juttu. Lapsi kun ei ymmärrä ettei äiti saa kantaa toista.

MaoTao Onnea huomiselle päivää.

ON: Täällä välillä kaikki ok ja välillä supistelee päivittäin mutta nyt onneksi jo hieman vähemmän. Mutta nyt tullu tuo painon tunne tuonne alas. Eilen aamulla heräsin klo 5 aamulla siihen tunteeseen ja sitten painoikin kivasti koko päivän. Illalla saan ruveta kasaamaan tuota vauvan sänkyä paikalleen. Tyttö jo kysyikin josko saisi sitten joskus lainata sitä. Ikäeroa pikkusille tulee 2v9kk ja esikolle ja vauvalle 12v4kk... Pelottaa vaan tuo mein neiti että miten ottaa vauvan tulon ku nyt kyllä odottaa kovasti kun on mahassa mutta entäs sitten kun syntyy. Meinaan tyttö on niin mun perään ja isi ei kelpaa mihinkään. Meillä taistelua iltaisin kun jos minä laitan tytön nukkumaan niin kaikki ok, mutta jos isi laittaa niin sängyssä ei pysytä ja isäntä luovuttaa heti alkuunsa sen taistelun jotta sängyssä täytyy olla ja nukkuun mennä.

Tyttö hokee koko ajan että "jennina on äitin tyttö ja vauva on sitte isin vauva, äiti hoitaa vain jenninaa... Ei vauvaa.." Kuinhan saa mukavia mustasukkaisuus kohtauksia.

Ihana ku täällä hävittäjät lentelee niin jylinä on sitte sen mukaista.. Nyt täytyy koittaa jatkaa siivousta. Jos pystyy.

Löllykkä ja haamu 28+3 ( kai meni oikein... )
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Kysyn tähän väliin galluppia: Kuinka moni uskaltaisi/kokisi pystyvänsä lähteä laivalle n.kk ennen laskettua-aikaa?
Kyllä luulen että uskaltaisin/pystyisin lähtemään, nopeastihan sieltä pääsee kumpaan maahan tahansa jos ennenaikaisesti sattuisi syntymään. Tosin jos supistelisi ennen lähtöä säännöllisen epäsäännöllisesti, tuskin lähtisin.

Tosin tuskin lähtisin muutenkaan. Vaikka fyysinen kunto antaisi myöden lähteä, mutta pää tuskin kestäisi humalaisten örveltämistä :D
 
manna koitan muistaa vastata jokakohtaan mitä kysyit.... siis samoja harsoja mitä äippä pakkaukses tuli oon käyttänyt ihan vaippoina vastasyntyneellä ja sitte n.5kk iästä pistin imuksi taskuvaipan sisään ja sitten ostin vapaavalinnasta pikku piia harsoja ja samallalailla olen niitäkin käyttänyt! ja kyllä kuviolliset ja värilliset sopivat ihan yhtä hyvin vaipoiksi ja ovat itse asiassa tosi söpöjä pienen pyllyn päällä :heart: ja sit kysyit lisä imuista... alkuun ei välttämättä paljoa tarvi niitä mut mitä isommaks vaavi tulee ni sitä enemmän imua tarvii : alussa mul oli itetehtyjä flanelliyöpaidasta ommeltuja liuskanmallisia imuja ja sitten käytin froteisia saman laisia ja sit ku tyttö alko oleen yli vuoden ni ostin bambu imuja mut juu noi imut on aika kalliita et kannatan vaan surruttelemaan ite niitä! taskuvaipassa sitte pidin aluks vaan harsoa ja sitten harso + tarvittavan paksu imu.... tai esim muotoon ommellun vaipan päälle tollanen imu... pojalle eteen kun pisu tuppaa siihen tulemaan ja tytölle pitkittän koko vaipan pituudelta!ja imut ei tarvitse mitään pul kangasta! mä tykkääsin kyllä niin kauan kunnes rupesin tyttöä potattamaan (6kk:den iässä) niin pistää kuivaliinakankaan palan vaippaan päälimmäiseks ni iho ei oo kostea vasten ja siitä saisitte kakatkin helpolla pestyä.... esim riisipaperikin käy mutta kankaasta ei tule roskaa! ni ton kuivaliina kankaan voi myös ommella suoraan imun päälle.... hmmm sen montako ja millaisia vaippoja tiedät vasta kun olet seurannut vaavisi pissailua,niin kannatan nyt panostamaan halpoihin harsovaippoihin ja kuovaliinoihin ja muutamaan imuun sekä vaippakuoriin tai villahousuihin ( villahousuista haluun sanoo sallasen ku moni aattelee et se hahtuva ym, hiostaa kamalasti mutt se ei pidä paikkaansa! ne pitää kosteuden ja vähän imeekin sitä,hengittää tosi hyvin ja melkein enemmänki on hyvät jos vaavin tulee hiki ni villapökät imee sen eikä vaatteet pääse kostumaan....niitä ja muitakaan vaippakuoria ei todellakaan tarvitse jokakerran jälkeen pestä vaan vain tuulettaa, pesen ite vaan sillon jos haisevat pahasti pissalle tai on joku näkyvä esim kakka tahra!)siksi kuoria ei tarvitse ollenkaan niin montaa kuin vaippoja... esim 15 vaippaa ja 4 kuorta ja pärjää hyvin!!!

laivalle menosta hmm... kyllä mä varmaan lähtisin jos sinne tulisi mukava porukka... siis ei mitään öykkäreitä ja saisin nukkua jos haluan....

-äiti88 ja toukkapoju 27+0-
 
heissan hirveesti tullu taas tekstiä..luin illalla paremmin läpi..oon nyt niin hermostunu...neuvolas käynnistä johtuen...siis mä olen lihonnut nyt 19,6 KG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!et siinä lohdutuksen sana muille :ashamed: ja joudun nyt siis siihen sokeri rasitukseen ei oo kivaa..

muut kuulumiset pissa:puhdas
paino:69,7 1300g/vko
turvotus:++
RR:127/88
SF:24,5
liikkeet:++
syke:155/+
eli siis tod näkösesti tulen keräämään sen ainaki 35kg...mä en vaan tajuu..en ees mässäile pahemmin..ja oon aina ollu tosi hoikka..sori nyt tällästä kiukkuumista :ashamed: :'( mä tuun illalla ku oon rauhottunu ni lukee ja kommentoimaan paremmin..laitan viel masu kuvan mukaan..

rv 26+6 tietämätön ja shanti ja ne 19,6kg
 

Yhteistyössä