Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Tsaukkis! Mullakin oli tänään neuvola, kaikki oli ok ja ensimmäistä kertaa päästiin kuuntelemaan sydänäänet. Jumps-jums-jums! :heart: Syketaajuus oli 152 ja tuli jotenkin poikaolo ääniä kuunnellessa. :)

Maha on alkanut vähän pömpöttämään, mutta vielä ei ole kukaan naapureista mitään kysellyt vaikka tiukoissa paidoissa viikonloppunakin kuljeskelin. Saa nähdä koska tajuavat. :D

Liikkeitä
en tunne, tarkastin esikoisen kohdalta tilanteen ja esikon liikkeet tunsin rv18+2. Mutta eiköhän ne tässä lähiaikoina ala tuntumaan.

Mammvaatteita olen vähän ostellut, farkut ja yhdet caprit. Sit kolme t-paitaa. Ja juhlamekko kesähäihin. Mä olen pieni shoppailuholisti, vielä ei ole edes mahaa millä vaatteita täyttää, mut kaapit alkaa pursua jo vaatteita. :LOL:

Nyt suihkuun ja unille et jaksaa huomenna töissä!Öitä!
 
Tulentyttö: Meidän tyttö on vielä niin pieni, jos kameran annan sille niin ei kuivana selviä sen käsistä (ja suusta) :LOL: Mutta olen jo antanut oman rätin jolla pyyhkiä siivouspäivänä pölyjä ja hoksas idean :D Kyllä siitä vielä kunnon piika tulee äidille =)
 
Monella oli ollut mukavia neuvola kuulumisia, ihanaa :heart:

(.)
Itellä on vasta perjantaina ja ootan kovasti et itekkin pääsis taas kuuntelee sydänääniä.
Viimekksi neuvola lääkärissä sykkeet oli päällä 160, kumpaankos ne viittas? :D
En yhtään muista mitä edellisiltä oli :/
Mä en oikeen tiiä mikä olo mulla on, välillä on poika olo ja välillä tyttö olo, kaksi unta olen nähnyt jossa ollaan saatu toinen poika, noi unet oli ihan alku viikoilla, alle 10 viikolla.
 
Tulentyttö: Oikeastaan ihan ekan kerran alkoi itse pyyhkimään luutulla, oli ottanut vissiin minusta mallia.
Tänään sit annoin oman mutta ei kiinnostanut enää, piti lähteä tsekkaamaan imuria kun vihdoin oli hiljaa :LOL:
 
No katos, en minäkään osaa kaikkea samaan laittaa :LOL: Eli vielä Tulentytölle: Yleensä alussa sykkeet on tosi korkealla, tais olla viikolla 11 jossain 160 tienoilla. Viimeksi käydessä rv15 oli jo 142-5, en muista tarkalleen.
Ja laiska kun ei voi nousta sohvalta ja kattoo neuvolakortista :snotty:
 
Tänään en taida mennä pyörällä.. Toisaalta näyttäis pilvien siirtyvän muualle, mutta kun sataa lunta!!!! :headwall: Ja nollissa on lämpötila.. En viitsisi lähtee paleltumaan, ku ei hirveänä mahdu ulkovaatetta päälle :whistle:

Huomenna ois sit se neuvola.. Toivottavasti se syke kuuluu vieläkin. Tällä asukilla on ollut tietyt rytmit, jolloin on ruvennut myllertää, ruoan yhteydessa ja kun olen yrittänyt neuloa tai kävelylenkeillä.. Mutta nyt en ole pariin päivään tuntenut yhtään mitään..

Sehän tästä puuttuu, jos on mennyt kesken.. En halua kaavintaan.. Vois olla, että en töihin haluais mennä.. Ja sitten harmittais myös sekin, kun on pitänyt kaikille jo kertoa..

Eihän näitä pitäisi ajatella, mutta minkä ihminen luonnolleen voi.. Ei mitään.. Kaikenmaailman ajatukset pyörii vaan mieles.
 
Hei taas yli pitkästä aikaa... Oon vähän laiska palstalla kävijä vissiin. :ashamed:

Sanse Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu, ja lääkäri totesi vain viime käynnillä' pari viikkoa sitten, että no pystyypähän salaamaan kauemmin, kun ei vatsa näy heti... :whistle:
Enpä sitten tiedä, mullakin aika varhaisessa vaiheessa jäi housut pieneksi. Mutta ei siitä pitäisi muuta haittaa kait olla...

Sydämensykkeet oli pari viikkoa takaperin 109-190 :) Ihmettelin vähän tuota merkintä tapaa. Yleensä ne nyt on jotain, mutta nyt tuli kyllä papereihin aika laaja skaala...

Ultrassakin olin viikko takaperin, ja siellähän se kaveri köllötteli. :heart: Niskaturvotukset ok, ja vastasi päivälleen laskettua aikaa! Nyt alkaa olla jo uskoa, että eiköhän tässä loppuun asti mennä, kun kaveri niin siellä äitille kovasti vilkutteli. :heart:

CitrusHeights & kaveri 14+5
 
Huomenta

Tiedossa rauhallinenpäivä,yöllä tuli pari supparia ja ne tuntui kyllä hyvin täytyy myöntää,varmaan stressi saa näitä aikaseksi sitten,kun huomistas lääkäriä jännitän,ja kukapas ei mun tilanteessa jännittäisi,näin uskon.
Kotihommia täytys tänään yrittää tehdä ja sitten ottaa taas masun kanssa rennostikkin,se samainen rytmi.

Annu & touhustiina 15+3 :heart:
 
Keskiviikkohuomenet!
Kertakaikkisen ihania vauvamasukuvia tullut. Meillä ei ole digikameraa, että voisin omasta kummustani laittaa fotoa, mutta massiivinen tää kumpu jo on! Mutta kaverukset onkin masussa ns. peräkkäin mikä selittää että maha työntyy eteenpäin. Olisi kiva saada kamera jotta vois teille kuvia laittaa, mutta ehkä sitten joskus ja jouluna... :D Tänä aamuna on jostain syystä pikkasen kuvottava olo, ehkä johtuu tiedosta että huomenna pitää nousta töihin. :LOL: Onneksi kivennäisvesi auttaa.
Onkos teillä ollut rinnat kovasti kipeet? Taisi siitä tuossa taannoin ollakin jotain juttua, mutta mulla viime päivät on ollut jotenkin uberkipeät. Ja jestas ne on kasvaneet... :eek: Mies on vaan tyytyväinen. :LOL:

HM ja papuset 13+6
 
Huomenta
Täällä vietellään vapaapäivää kun oli tuossa eilen tosi kipeä olo ja kuumettakin mutta nyt tuntuu kyllä että se oli vain yhden päivän tauti... no enpä tartuta hoitolapsia! meidän liisa tyttö vetää vielä sikeitä huoneessansa :LOL: mä otin tänään ekan masu kuvan ja kyllä siinä ihan masu näkyis olevan... en osaa siirtää niitä kuvia tietokoneelle joten koitan illalla laittaa kun mies tulee kotiin!
hari mao mulla ei kyllä ole rinnat kasvaneet mutta arat ne on ja vihloo vähänväliä,enkä pysty ottamaan juoksu /hölkkä askelia sen takia vaikka muuten kroppa vielä sen sallisikin!
Viime raskaudessa multa tihkui rinnoista maitoa jo tässä vaiheessa mutta nyt ei onneksi vielä ole alkanut maidon tuotanto :D
 
Red Dragon :hug: tiedän tasan miltä susta tuntuu, mäkin oon jo hyvän aikaa tuntenut liikkeitä, mut nyt on ollut jonkun aikaa hiljasta masussa ja väkisin tulee ajatus, että on kuollut kohtuun :ashamed: ja miten käy sitten hääjuttujen, kiva ruveta peruu kaikki jne.
Mutta pakko yrittää olla vahva ja työntää tommoset ajatukset syrjään vaikka se on helpommin sanottu ku tehty.
 
Hari Mao ois ihana nähdä sun tupla masu :heart:
Mulla on kanssa muuten rinnat ihan älyttömän arat ja turvonneet, pari päivää rinnat on ollut aivan kuumat ja ihan semmoset kun rinnat on täys maitoa ja vauva ei oo vielä niitä tyhjentäny, tekis mieli pumpata niitä, semmoselta tuntuu :eek:
Mutta mies on nauttinut :LOL:
Mulla alko maitoa tihkumaan jo jotain alle 10 viikolla edelleen tulee, varsinkin lämpösessä suihkussa :ashamed: Edellisista ei oo etukäteen yhtään tihkunu, paitsi jos oikein puristamalla puristi :D
 
Heippa!
"kiva" kuulla ettei kaikki sitten vielä tunnekaan pikkuhippiäisen liikkeitä...en ole siis ihan kummajainen. :D
Mulla nyt luxushetki, kaveri otti meijän pojan mukaan leikkipuistoon, niin oon tässä jo kohta 1½ tuntia saanut touhuille issekseen. Tosin kaupassa kävin ja siivoiluksihan se meni, mutta se RAUHA!! =) Sitä ei voita mikään. Täällä on niin hiljasta, että vaan näppäinten äänet kuuluu. Ihanaa että olemassa tuollaisia ystäviä :heart:
Tänään iltapäivällä mennään mun vanhemmille, ja siellä varmaan sauna lämpiää. Kun jäi äitienpäivänä käymättä.
Jokos ootte miettineet kummiasiaa?
Mä nimittäin oon jo pohtinut pääni puhki, että millaisia valintoja tekisi. Kovin moni ystävistä ei kuulu enää kirkkoon, enkä tiedän liittyisivätkö sitä varten...Luultavasti toinen kummi tulisi miehen puolelta ja toinen minun. Mutta kun mulla olisi ainakin 2 hyvää ystävää ketkä haluisin, kuinka ihmeessä valitsen niiden väliltä??
 
Mä olen kummit jo kysynyt ja halunut että he miettii asiaa tarkkaan ja ilmoittaa päätöksen sitten kun ovat päättäneet.Mä en halua sellasia kummeja lapsilleni jotka ei muista ees lapsen olemassa oloa,nimittäin toisella lapsellani on kummi joka sitten ei muistakkaan lapsen olemassa oloa,tainnut 4 vuoden aikana 2 kertaa nähdä ja toisen vahingossa ja kerran sylittänyt.Ekalla kummeja oli jokunen ja osa sitten peruikin kun lapsi oli jo maailmassa.. yms että tälläsiä kummikokemuksia,kyllä sitä täytyy tulevan kumminkin miettiä ettei se vaan ole titteli,mä en kummia ota esim uskonnollisista syistä sillä en kasta lapsia olleskaan,emme kuulu mihinkään uskontoon siis ja kummit on tällänen asia kuitenkin,mitkä haluan,eli hiukan erisysteemit mulla =)
 
Liikkeistä... Ei mullakaan koko aikaa tunnu. Tosin en aina muista edes kuullostella! En ole vielä huolestunut, kuitenkin vauveliini on niin pieni ja hento että ei ihmekään jos ei aina tunnu. Ja voihan se heilua selkäänpäin jolloin ei luonnollisesti tunnu =)

Hari Mao: Mulla on olleet rinnat kipeät jo pari viikkoa! Edes alussa ei mitenkään reagoineet raskauteen. Nännitkin sikamaisen arat. Auts kun neiti joskus syliin kiipeää ja sattuu tissistä ottamaan tukea :eek:
Ja välillä tuntuu ihan siltä että maitoa heruttaisivat! Viimeks jouduinkin pitämään pieniä suojia kun valutti varsinkin öisin ja saattoi olla lakanat märkänä jos ei suojaa ollut. Ihan fleecestä leikkasin pyöreät läpyskät ja päivittäin vaihdoin. Niillä selvisin =)
Nyt on nesteen tulo rinnoista vähän vähentynyt, tuli alusta asti jos puristi.

Mulla myös täällä hiljainen hetki, neiti menikin pari tuntia normaalia myöhemmin nukkumaan. Puoli tuntia koitin saada aloillaan pysymään, mut kun ei niin ei. Sit ilkeä äiti otti pois vaunuista ja valvotti vielä kaksi tuntia. Näin jää nyt toiset unet pois, mut eipä varmaan malttaisi nukkua kun tulee pieniä vieraita, 2v. ja 6kk tyttöjä :heart:
Aina vaan joutunut poikaystävän kanssa leikkimään :snotty: Ei nimittäin muilla tutulla ole tyttöjä ja nämäkin tulevat 400km:n päästä! Joten varmaan show alkaa kun saapuvat, ihana vaan kattoa miten aina reagoi toisiin lapsiin, ihan innoissaan on äitin kulta =)

Luminka ja piiperö 15+4 =)
 
helmi 79 moi, me otettiin esikoiselle neljä kummia siis maksimi määrä jotta edes yksi kummeista päätyisi varmasti hyväksi kummiksi ja ettei häviäsi kun muuttaa toiseen kaupunkiin tai jotain .. kaksi kummeista on sukua ja kaksi mun ystäviä ja kaikki on vielä pysynyt yhteyksissä vaikka yksikin asuu kiinassa asti! mulla itellä on huonoa kokemusta kummeista näen ehkä kerran 5 vuodessa ja en enää muista edes minkä näköinen...toisellekkin valitaan 4 kummia samasta syystä!
 
Kutmula. Ilmeisesti täällä tampereella on se käytäntö, että sokerirasituksessa käydään heti 10.viikon jälkeen ja sitten vielä toinen tulee 20.viikon jälkeen. Ainakin meillä, joilla on ollut raskausdiabetes. Toisessa raskaudessa mulla siis oli, ja jouduin ihan piikittämään insuliinia.
 

Yhteistyössä