Heissan!
Ei oo tullut kirjoiteltua, kun ei vaan ehdi/jaksa istua koneella. Äsken koitin silmäillä läpi viestit parilta viime viikolta - ja niitä kuulkaa oli!
Vastailenpa nyt omalta osaltani muutamiin keskusteluaiheisiin, joita silmiin osui.
Oireista:
-
pahoinvointia on 24/7. En oo onneks oksentanut kuin kolmesti, mutta jatkuva etova olo vaivaa. Oon käyttänyt pahoinvointirannekkeita nyt viikon, niistä on apua. B6-vitamiinia oon syönyt pari viikkoa, sekin auttanee. Viimeisen kolmen viikon aikana oon vissiin syönyt yhden lämpimän ruuan - ei vaan pysty!
-
Repäisykipuja on alkanut tulla tällä viikolla. Jotenkin ne on jopa kovempia kuin esikoisesta, pitää oikein muistaa nousta tuolilta nätisti, ettei kipu lyö saman tien kumaraan. Enpä niistä kuitenkaan huolestu, kuuluvat asiaan näillä viikoilla.
-
Tissituntemuksia ei juuri ole. Esikoisesta ne olivat tosi kipeät, nyt hädin tuskin tuntuu mitään.
-
Väsymys on ihan ylitsepääsemätöntä!
Sukupuolta ei haluta tietää. Mulla on kyllä hyvin vahva
poikaolo, kun pahoinvointi on niiiiin eri luokaa kuin esikoistytöstä.
Raskaudesta ollaan
kerrottu isovanhemmille ja muutamalle kaverille. Töissä aion kertoa varmaan aikaisintaan vapun tienoilla, kun 12 viikkoa on ylittynyt. Esikoiselle voi kertoa sitten, kun paljastuminen ei ole vaaraksi. Se lörpöttelee sen julki kuitenkin välittömästi.
Lapsiluku jäänee tähän kahteen. Ihan jo siitäkin syystä, että lapsettomuushoitoja saa kunnallisella puolella vain kahden lapsen verran - ei meillä ehkä ole varaa lähteä yksityiselle (ei se kunnallisella puolellakaan ilmaista ole ollut!). Ja muutenkin on alkanut tuntua siltä, että kaksi on sopivasti. Ennen toivoin kolmea, mutta mies olisi voinut hyvin elää ilmankin, joten mun mielestä ollaan löydetty hyvä kompromissi.
Huomenna olis eka neuvola.
Reine 8+4
PS. Se, etten täällä hirveästi kirjoittele, johtuu myös siiitä, että mulla on blogi, jossa näistä kaikista avaudun. Jos täällä saa mainostaa omaa blogiaan, ja jos se muita kiinnostaa, niin annan toki osoitteen.
lisäys:
Ja unohtu se mainita, että
maha on ihan valtava! Siis se on pompsahtanut näkyviin hetkessä - järkyttävä turvotus! Nippa nappa mahdun normihousuihin...