MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

pistävää kipua oikealla ... hei ihan kuin ovis-kipua.... WHAAAT??? tulee ja menee, ei siis KOVAA kipua, mutta juuri sellasta kuin oviksen aikaan. onko kellään koskaan ollu vastaavaa? googlettelin ja kaiketi liittyisi nyt keltarauhasen ja istukan toiminnan alkamiseen..?? kaikenlaiset kivuthan todellakin on mahdollisia, mutta onkos kellään tämmöstä vastaan tullu? tiedä sitten oisko vaan suolisto kiusaantunut eilisestä kun illaksi ahdoin liian pienet housut illan viettoon, kärsin koko yön kovista ilmavaivoista, ja aamulla vatsa toimi liiankin hyvin..

turvotus iski kovaa vauhtia :D kuinka ollakkaan, KAIKKI puristaa, peilistä sivusta katottuna mulla on jo "THE MAHA" :D mutta ei tullu puskista, näin se on jokaisesta pullahtanut näiden alun turvotuksien voimistuessa. vaate-ongelmaa siis hiukan on...

yrityskerta tää napsahti kolmannesta kierrosta. aiemmat lapset on lähteneet jokainen ekasta yrityksestä. tuossa jossain vaiheessa taisi olla mullakin joku aikaistakin aikainen keskenmeno, menkat oli jo myöhässä pari päivää, kunnes alkoi todella äkkiä kovat menkkakivut ja vuoto oli tosi runsasta ja kirkkaan punaista. en kyllä käyny missään lääkärissä. oiskohan pitänytkään.... testiä en ollu ees tehny..

tervetuloa mamma2012 :wave:

kumpi tulossa... ei olla kysytty yhdestäkään, eikä kysytä tästäkään ... en halua tietää, koska oon tykännyt siitä jännityksestä kumpi tulokas sitten on.
 
Lumisateista lauantaita! KIINALAISEN KALENTERIN mukaan tulossa poika. Ja poikaa mekin veikataan. Toisaalta nyt muutamana päivänä tullut hirveä pahoinvointi, jota oli tytöstä. Oksentanut en ole. SUKUPUOLEN KYSYMISESTÄ, en vielä tiedä kysytäänkö. Luulen, että ei haluta tietää etukäteen. Esikoista YRITETTIIN 2,5 vuotta. Tokaa 2 kk ja tämä kolmas tärppäsi ekasta kierrosta. :) lissukka ja Elmo 7+6 :heart:
 
Aurinkoista lauantaita :)

Tervetuloa mamma2012

Piti tulla pikaisesti kommentoimaan Scalan linkittämää Raskauskalenteria, en ole vielä ehtinyt siihen perehtyä, mutta voisin kuvitella kalenterin olevan melkoisen hyvä. Kalenterin tekijän potilaana olen ollut ja lääkärinä hän ainakin on äärimmäisen hyvä ja pätevä, joten suuret odotukset on kalenterinkin suhteen.

Esikoista yritettiin aikoinana pitkän kaavan kautta, joten nyt kakkosen kohdalla ei otettu ollenkaan ehkäisyä käyttöön esikoisen syntymän jälkeen. Varsinaiset yrityskierrot lasken kuitenkin alkaneen siittä, kun lopetin imetyksen ja menkat tulivat säännöllisesti eli yk3 ois tämä tärppi.

Nyt leipomaan kun alkoi tekemään mieli korvapuustia :)

Inari ja Juri Kakara 7+1
 
Kolme vuotta yritystä ja kaksi keskenmenoa on takana. Tämä tärppäsi keskenmenon jälkeen 3.kierrosta pienen hoidon avustuksella, aiemmat keskenmenneet raskaudet tärpänneet yk10 ja yk12.

Haluaisin selvittää sukupuolen, mikäli se on mahdollista ja niin pitkälle päästään, mutta mies ei halua. Keskustelut vielä siis kesken :) Kiinalaisen kalenterin mukaan tulisi poika ja sellainen olo mulla on ollut.

Täällä poksuu tänään 9+0 :heart:

idylli
 
Nyt jos kirjoittelis paremmalla aikaa, kun on kauppareissu tehty, ja esivalmistelut kuopuksen 1v-synttäreitä varten on jo hyvällä mallilla. Virallisesti täytti torstaina, mutta huomenna juhlitaan.

sukupuolesta Voi miten nämäkin asiat ovat vuosien aikana muuttuneet. Neljästä ensimmäisestä ei mitään tietoa kumpi tulee. Sitä ei ultrissa kerrottu saati tutkittu. Eipä sitä osannut edes ajatella, koska esim. internettiä ei ollut yleisesti käytössä 90-luvun lopussa. (oonko vanha vai nuorena lapset saanut?):LOL:

Viidennestä sukupuoli selvisi sattumalta yliaikaiskontrollissa, kun pallit näkyivät niin selvästi. Kirpparilta sitten päivää ennen synnytystä ostin poikavärisen haalarin ja se siitä. Kuudennesta pääsin 4d-ultraan, jossa se selvisi suht helposti. En edes ehtinyt ajatella haluanko tietää vai en. Vauvalla oli sitten nimi jo mahasta saakka valmiina, ja häntä ajatteli jo persoonana eikä vain yleisesti vauvana. Onneksi näin. Tämä raskaus sitten päättyi surullisesti kohtukuolemaan rv 40+1, mutta oli jotenkin helpottavaa, kun tiesin synnyttäväni pientä enkelipoikaa, Väinöä, eikä vain nimetöntä ja toistaiseksi sukupuoletonta vauvaa. Nimi tuli sitten hautakiveenkin.

Seitsemännen ja kahdeksannen lapsen raskausaikana oli itsestäänselvyys, että sukupuoli katsotaan jos nähdään. Minulla se tieto helpotti suhteen luomista siihen pieneen siellä mahassa, kun tiesi, onko meille tulossa joukon jatkoksi tyttö vai poika. Kahdeksannen rakenneultrassa kätilö muuten kysyi, halutaanko tietää. Olin yllättynyt, koska vuosikausia sen tutkimisesta oli kieltäydytty ihan ison lapuin ä-polin aulassa. Niin ne ajat muuttuvat.

Yhdessä verkkokaupassa on muuten myynnissä pissasta tehtäviä sukupuolitestejä. Voiko olla mahdollista selvittää vai onko vain hömpää jolla rahastetaan raskautuneita? :O Ei, en aio tilata, niin malttamaton sukupuolenselvittäjä en ole.

yrityskerta No tätä lasta ei ole yritetty ollenkaan, tulee estelyistä huolimatta eli kierukkaraskaus. Jännä miten ne ajatukset muuttuvat, nyt jo niin odotettu lapsi. :heart:

Scala rv 7+6
 
Np-ultrasta: Miten mulla on esikoisen ajoilta sellainen muistikuva että se pitäs olla viikolla 10+ -12+ eikä se saa olla liian myöhään? Silloin turvotuksen mittaaminen ei enää ole luotettavaa..tai jotain.

Mulla oli jossain vaiheessa kans ovistyyppisiä kipuja. Ar-ultrassa näkyi kyllä keltarauhaskystakin ja se saattaa kans kipuaj tehdä.

Tämä raskaus sai alkunsa..öö.. aika pitkän ajan jälkeen eli eka luomuplussa koskaan ja ehkäisy lopetettu v. 2003. Esikoinen sai alkunsa lapsettomuushoidoilla ja toistakin on jo samalla kaavalla yritetty, tosin ei nyt pariin vuoteen enää.

Pahoinvointi ja oma olo kokonaisuudessaan on ollut koko viikon aivan kamala. Raskauspahoinvointia ja lisänä vatsatauti koko perheellä.
 
Mekin aijotaan kysyä sukupuoli jos ja kun sinne asti selvitään. Ja jos tulkitsen oikein tuota kiinalaista kalenteria niin sen mukaan poika olisi tulossa. Itsellä ei edelleenkään ole oloja kumpaankaan suuntaan..

Esikoinen tärppäsi yrittämättä, tätä toista yritettiin 7-8kk..

Pahoinvointia ja väsymystä on riittäny, ei oo jaksanu oikein mitään ylimäärästä. Aamulla ensimmäisenä kun silmät saa auki, niin pitää rynnätä syömään ja jos myöhästyy niin eikun vessaan mars. Yöööök.
Ja asiaa ei ainakaan helpota se, että lähes kaikki ruuat yököttää, eikä oikein mikään maistu.

Joo, nyt taidan köllähtää tuonne sohvan nurkkaan vähän lepäämään...

kiukuttelija 8+5 (neuvolan mukaan)
 
Tänne saapui sitten kunnon oksetus olo, voi että : / Esikoisesta en kyllä yhtään muista että olisi näin huonoa oloa ollut. Jotenkin kauhulla odotan jo nyt tulevaa työviikkoa....
Esikoinen aikanaan tuli vaikka söin pillereitä ja tätä toista ehdittiin yrittää melkein vuoden verran. Olin jo jotenkin ihan varma, että toista ei saada ollenkaan (vaikka vuosi kait vielä meneekin normaalin rajoissa yrittäessä), mies vaan oli sitä mieltä että mihinkään hoitoihin ei lähdetä missään vaiheessa vaan tulee jos on tullakseen.

Sukupuolesta olin myös ensimmäisen kohdalla niin malttamaton että piti kysyä, mutta tämä toinen saa jäädä kyllä ylläriksi. Oloja ei ole kumpaakaan suuntaan, mutta jotenkin sitä poikaa salaa toivoisi tytön jälkeen =)

Iloista lauantai iltaa mammat.

Firesun ja 7+3
 
Me aiotaan myös kysyä sukupuoli ja se on oikeestaan ihan ykkösjuttu. Minä näillä hermoilla odottaisin loppuun asti et sukupuoli selviää, ei käy! :D

Itse on osaa sanoa lainkaan miten sitä sukupuolta omista oireista yritettäisiin arvailla?? Jos listaan omia tuntemuksia niin tahtoisitteko kokeneemmat auttaa?
-kuvottava olo, jos ei aamulla pysty syödä niin laatta lentää
-jo jääkaapin näkeminen kuvottaa, avaamatta sitä
-väsyttää
-yöllä on huono nukkua, saatan siis heräillä (onko tää edes mikään oire :D )
-naama on karseassa kunnossa
-hiukset rasvottuu yhdessä yössä

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille olisi tulossa poika, ja jotenkin mua kyllä itsekin pelottaa et näin käy. :D Toisaalta kumpi tahansa passaa mainiosti, mutta tytölle oli jo nimiä keksitty, ja pojan nimet kyllä meni vaihtoon koska enää ne ei ookkaan kivoja. :D

Mua kamalasti jännittää kun tosiaan eka neuvola ois keskiviikkona, ja odotan sitä tosi innolla mutta toisaalta jännityksellä. Se pyörii mun mielessä ihan kokoajan! :)

Iippari 6+4 :)
 
Iippari kyllä mä ainakin ton yöheräilyn lasken raskauden piikkiin koska täälläkin sitä esiintyy välillä enempi ja välillä vähempi :wave:

Enää muutama päivä neuvolaan, ihanaa kun saa vihdoin jotenkin konkreettisemmaksi tämän raskauden. Sukupuolen kysyisin jo heti silloin jos ois mahdollista mutta täytyy odottaa rakenneultraan asti (minäkö muka malttamaton). Eli ehdottomasti sukupuoli selvitetään kuten esikostakin. Mies kysyi esikon kohdalla sitä jo np-ultrassa, meinasin nauraa itselleni pissat housuun, vaikka olihan se aika suloista kun toinen oli niin innoissaan :heart:

Tämä pikku kakkonen tärppäsi yk4, tosin matkalla oli aikamoista soutamista ja huopaamista miehen kanssa ennenkuin löydettiin yhteinen sävel ja saatiin molemmat huolet ja murheet asiasta purettua.

Nyt yritän saada ton esikon vihdoin ja viimein nukkumaan niin pääsee ittekki iltalevolle |O

Rusina ja ykä 9+3
 
Heippa :)

Pikasesti vain..

Sukupuoli halutaan tietää jos se on vaan mahdollista :)

Meillä yritettiin... Eiku siis ei yritetty :D Ei olla aiempiakaan lapsia kummemmin yritetty vaan he ovat olleet oikein tervetulleita pikku yllätyksiä :D Meillä on vähän sellanen juttu että kyllähän me aina ollaan tiedetty milloin on mahdollisuus raskautua ja aina on ollut selvää että jos pikku taimi sinne vatsaan tulee kasvamaan niin on hän tervetullut. Ei siis ole kyse mistään ehkäisyn pettämisestä esim. Nyt oli yhden kerran mahdollisuus raskautua tässä 2,5 vuoden aikana ja niin vaan, sinne hän pikku-Elvis sitten ilmestyi :heart: Mulla on ollut ihan kauhea vauvakuume viimesen puoli vuotta, ollaan silleen ääneen mietitty että ehkä ei enää lapsia, mutta molemmat ehkä vähän kuitenkin salaa haaveilleet... Mieskin on sellainen että on ihan sulaa vahaa vauvojen edessä :D
Että silleen... En tiedä edes oliko tää sinäänsä yllätys... Aika vaikeeta meillä tää lastentekosysteemi :LOL:

Suurin syy miksi lapsia ei olla erikseen suunniteltu tai yritetty on ehkä se taoudellinen tilanne. Mies on etenkin kova stressaamaan.. Mä oon enemmän sellainen "rakkaus, turva, hellyys, läsnäolo.."-hippi.. Oon muutenkin tosi huono ajattelemaan rahaa ja mun puolesta sen vois kieltää kokonaan.

Joo, me taidetaan olla vähän outoja.. Mut onneks se ei menoa haittaa :D
 
Heissun! Vastailen vähän joihinkin noihin mitä täällä on juteltu :)

Kiinalainen kalenteri
näyttää että tulis poika, niin näytti viime raskaudessakin ja tyttö tuli. Mulla onkin kyllä ihan tyttöolo. Samanlainen raskaus on ollu tähän asti kun esikosestakin.

Me ei aiota kysyä sukupuolta, ei kysytty esikoisestakaan ja jotenkin se oli niin jännää oottaa loppuun asti :) Mulla oli kyllä esikostakin vahva tyttöolo :)

Ekaa yritettiin reilu 2 vuotta, tätä toista puolisen vuotta, ja kumpikin on alkunsa saanut kevyillä hoidoilla :)

Mulla oli jo eka neuvola tällä viikolla, aika aikasin kun ekassa raskaudessa oli vasta rv10+. Seuraava on sit kuukauden päästä. Np ultra pitää täälläpäin varata ite ja käski varata suunnilleen niin, että 11-12 viikkoa täynnä. Ennen tuota np-ultraa käyn vielä antamassa veriseulanäytteet muutaman viikon päästä.

En käynytkään siellä alkuraskauden ultrassa, meinaan jaksaa oottaa sinne np-ultraan, ja saahan sitä ennen kuitenkin neuvolassa kuunneltua pikkuisen sydänäänet :)

miraaz 7+5
 
Nii juu, ja yrittämisestä tämä tosiaan ensimmäinen ja tätä yritettiin 11kk ja yk10 siis oli tärppi. :) Yk 7 ja yk 9 oli kummatkin niin et hedelmöittyminen tapahtui mut meni siis ihan heti alussa jo kesken.
 
Kiinalaisen kalenterin mukaan ois tännekin poika tulossa. Tosin edellisestäkin raskaudesta näytti tyttöä ja poika tuli joten jos nyt sitten tulee kans päinvastoin eli tyttö?! Mene ja tiedä :) Oon ehkä vähän alkanut toivoa toista poikaa, ois kiva nähä miten erilaisia/samanlaisia veljeksistä tulisi, toisaalta ois pikku rinsessakin ihana, pääsis vähän siihen "tyttöjenkin maailmaan" sukeltamaan. Mutta tulee kyllä heti ihan huono omatunto kun miettii että kumman haluaisi, eihän se niin mene. Se, että ylipäätänsä on raskaana ja jos siitä palkinnoksi vielä oman lapsen syliin saa niin on jo aika ihmeellinen asia!
Mä haluan kyllä ehdottomasti tietää kumpi tulee, jos vain se ultrassa näkyy. Mies sanoi että ei ehkä haluaisi tietää, mutta eiköhän tässä asiassa mun mielipide jyrätä läpi. :)

PikkuA ja 9+0 poksuu :)
 
Iltoja ja tervetuloa uudet!:wave:

Yrittämisestä:esikoisen aikaan ja tällä kertaa tärppäsi yk3, kuopus "vain tuli" sen kummemmin yrittämättä;)

Sukupuoli: meillä on kaksi poikaa, joten olisihan se tytön saaminen vaihtelua, mutta oikeasti aivan sama kumpi meille suodaan:heart: Pojat on ihania, tytöistä ei ole kokemusta:) Mä oon kans ollu siinä luulossa, että sukupuolta ei mielellään etukäteen sanota eikä ole aikaisemmissa raskauksissa kyseltykään, mutta ehkäpä systeemit ovat tämän suhteen muuttuneet...

Neuvola ja ultra: ultran varasin 7+2 ja neuvolan viikolle 9+jotain. Neuvolatäti meinasi, että pahoinvointi olisi pahinta viikolla 9 ja nykyään kuulemma lääkärit suosittelevat siihen reseptitöntä Postafen (?) lääkettä.

Oireet: etova olo vaihtelee päivittäin, riippuen varmaan siitä kuinka tihesäti muistaa syödä. Samoin jos on ollut huono yö eikä ole saanut nukuttua päikkäreitä, illalla tulee kauhea uupumus ja huono olo. Nukun myös aika huonosti; näen paljon unia, mutta saatan herätä aamuyöstä ihan pirteänä enkä saa enää nukuttua. Rinnat on vielä tosi arat ja vatsassa tuntuu ajoittain repäisykipuja...Eli aika oireetonta on vieläkin...

-Melanie 5+3
 
Huomenna olis ultra heti aamulla.. Neuvolan mukaan huomenna olis 7+1 mutta mä luulen on enemmän ainakin muutaman päivän. kumpa kaikki olis hyvin! meillä tätä raskautta yritettiin puoltoista vuotta ja sitä ennen oli yksi keskenmeno ja siitä ennen oltiin yritetty 4kk. Silloin meni kesken 6+0 joten nyt ollaan pidemmällä.. Ennen esikoista meni kesken rv8+6 mutta todettiin vasta rv13:/ ja sitä ennen ihan ihan alussa.. Siksi uskallan alkaa oikeesti nauttimaan vasta Np ultran jälkeen.. Siihen on aika pitkä
Aika..

Kultakimpale2 & rv7+
 
Sukupuoli meinataan selvittää, mikäli selville saa. Ihan vain sen vuoksi, että voi sitten sopeutua ajatukseen ja ostella vaatteita, oli se sitten kumpi vain :)

Yrittämisestä yk 6 tärppäsi, viime kesäkuussa jätettiin pillerit, joten ajallisesti n.8kk. Pitkät ovat kierrot.

Mirkku 8+2 (neuvolan ultran mukaan, ensi viikolla uusinta)
 
Tsemppiä Kultakimpale2, varmasti kaikki hyvin siellä asukilla :)

Kiva lukea miten muilla on raskaus tärpännyt, toisilla ollut helpompaa ja toisilla enemmän ylämäkeä, mutta pääasia on, että kaikilla kasvaa nyt pienen pienet asukit massussa :heart: Meillä kävi niin, että viimeiseen kuukauteen ennen hedelmöitystä en edes ajatellu, että tärppäisi, koska olin ihan varma, että mulla on endometrioosi, kun siihen oireet mätsäs. Suunnittelin jo hoitokeinoja ja muuta. Olin kyllästyny tekemään jatkuvasti testejäkin, kun kierto oli niin vaihteleva, ettei koskaan tiennyt millon menkat pitäis alkaa. Plussasin niin, että rutiinilla hain testin apteekista, kun kierto oli taas pitkittynyt...en kuitenkaan edes ajatellut mahdollisuutta, että plussa tulisi. Niimpä meinas jalat lähteä alta enkä itkunpuuskasta saanu millään edes ukolle kerrottua. :D Sitten jälkikäteen vasta tajusin, että mullahan on ollu rinnatkin ihan sikakipeet jo viikon ennen plussaamista, eikä silti hälytyskellot soinu.

*metsätähti* & masuasukki 8+4
 
Kiinalainen kalenteri näyttää että tulis poika, ja mulla on jotenkin niiiin vahva tunne, että tulee poika. Vaikka, mä niin toivoisinkin tyttöä :D Mutta oikeestihan se on ihan se ja sama, kunhan jotain tulee terveenä ulos :)

Ihan ehdottomasti halutaan tietää sukupuoli, mun mielenrauhalle se tuntuu olevan tärkeää :) Jotenkin tuntuu, että sitten osaisi jollain tavalla paremmin tehdä jo raskausaikana suhdetta vauvaan? Kuulostaako hassulta?

Yrittämiseen ei mennyt kauaa, itse asiassa toinen yrityskierto toi tuloksen. Joka itsessään oli kyllä pienoinen sokki..
Olin, sekä oman että miehen iän, yms. perusteella, valmistautunut vähintään puolen vuoden yritykseen, ja periaatteessa aika skeptinen koko projektin onnistumisen suhteen..
Siksipä ensimmäisestä haamuplussasta seuraavat nelisen päivää meni melkoisessa tunnemyrskyssä..
Kolmantena päivänä plussasta kerroin äidilleni, ja hänen vastaanottonsa oli melkoisen vaisu... Mutta hän on nyt myöhemmin sanonut, että hän kovasti yritti lukea minua, että onko nyt kyseessä hyvä vai huono uutinen, eikä kuulemma millään saanut selvää.. Niin valitsi sitten hyvin neutraalin lähestymistavan :D
Kyllähän noita "olikohan tämä nyt sitten kuitenkaan niin hyvä ajatus.." mietteitä edelleen tulee, mutta suurimman osan aikaa olen jo iloinen.
Ja ihanasti on jo vähentymässä nuo "..jos kaikki menee hyvin.." loppulauseet aina vauvasta puhuttaessa :)

Np-ultraa odotellaan, perjantai 13. päivä, jolloin 11+3.

Ainiin, sitä piti kysyä, että miten teillä on lähtenyt paino kehittymään?
Itselle tullut nyt 2,7kg nollatilanteesta.

Henna-Riikka + Kuhmu 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Sukupuolesta kyllä mekin aijotaan ottaa selvää, jos vaan on mahdollista.. tai onhan sitten noita 4D ultria sun muita mistä saa sit viimeistään sen varmimman tiedon sukupuolesta. :)

Ainiin, mua jäi mietityttämään sen kun kävin siellä ultrassa, ja lääkäri sitten kyseli samalla että mitäs oireita mulla on ollut, mainitsin erityisesti juuri tämän palelun mitä mulla on ollut jo ennen plussatestiä, varsinkin iltaisin.
Se sitten tokas että tuo nyt ei ole tyypillinen raskausoire, että käyhän kilpirauhaskokeissa.
?? Mä kun oon aina luullut että juuri palelu on se yksi yleisimmistä r-oireista?? :eek: Nimenomaan kun jos raskaus aikana lämmöt nousee, niin onhan se ihan loogista että palelee?
No onhan se hyvä käydä niissäkin kokeissa sitten varmuuden vuoksi kuitenkin.. :)

Yrityksestä olen varmaan jo aikaisemmin puhunut; meillä yrittäminen aloitettiin vuosi sitten helmikuussa, eli oikeestaan juuri se vuosi kerittiin yrittämään.
Ja kyllä siinä epätoivo välillä iski, en nyt sanoisi että olisi ollut kovin aktiivista, muutama kierto tuli ovista tikuteltua mutta meni hermot siihenkin.. Joten päätettiin tjottailla vaan, ja tulihan se toivottu tulos vihdoinkin. :heart:
Mulla oli myös todella epäsäännölliset kierrot, välillä yli 60 päivää ja välillä sitten taas jotain ihan 19 päivän kiertoja... :confused:

Ihana kuulla että monet muutkin ovat saaneet pitkän yrityksen jälkeen luomuplussia. :heart:

Paino on noussut, mutta se varmasti johtunee tästä herkuttelusta ja kasvaneesta ruokahalusta... :LOL: Noussut sen reilut 2kg about. :)

Lily & kundi 6+5
 
LiLy_ Niin kyllä mäkin olen käsittänyt että palelu on raskausoire. Itselläkin oli sitä plussatestin teon aikoihin, olin aivan jäässä koko ajan. Aika outoa että lääkäri tuolla tavoin pelottelee, ihan kun ei alkuraskauteen liittyisi muutenkin pelkoja ja huolta.

Painosta en tiedä :D Ainakin tosi turvonnut olo on, mutta n. viikko sitten paino oli ainakin samoissa lukemissa kuin ennen plussaakin. Onhan se tässä voinut nousta. Muutenkin tosi "levinnyt" olo. Rakas poikanikin sanoi eilen että "äiti sulla on tosi iso peppu" :D On varmasti juu ja suurenee vaan koko ajan..
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
Lily_ Mulla on vieläkin ajoittain todella kovaa palelua sekä päivisin että iltaisin. En ole osannut olla asiasta mitenkään huolissani, koska monesti se mainitaan yhtenä raskausoireena. Aika outo kommenti kyllä lääkäriltä. Mulla on ollut joskus kilppariarvoissa pientä häikkää, joten täytyisköhän siitä nyt ens viikon neuvolassa kysellä... Eipä ole tullut mieleenkään.
 

Yhteistyössä