MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *helmikuussa*

MARRASKUUN 2012 MASUASUKIT



Menossa mukana:

Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala

2.11. / Micaela / ensimmäinen / LS (Lohjan sairaala)

3.11. / minena / ensimmäinen / ?
3.11. / idv / ensimmäinen / ?

4.11. / idylli / ensimmäinen / ?

7.11. / marrasmasu12 / kolmas / ?



* * * * *
Menetyksen kohdanneet:

Nimimerkki

* * * * *
 
Viimeksi muokattu:
Moi :heart: Varovaisen onnellisia ollaan täälläkin. Nyt rv3+6. Takana kaksi keskenmenoa ja esikoista on odotettu tulevaksi jo pidemmän aikaa. Mahtaisiko vihdoin olla meidän vuoro saada vaavi kotiin? Pelottaa liittyä tälle palstalle, koska viimeksi ehdin palstailla kauan ennen kuin menetys kohtasi rv11. Toivottavasti nyt saisi olla mukana loppuun asti :)

Onko teillä jo paljon raskausoireita? Mulla ei juuri mitään, jonkin verran on erilaisia alavatsan kipuiluja, niin ja ilmavaivoja sekä löysä vatsa, mutta ei pahoinvointia, rintojen turvotusta ja kipeyttä tms. Myös kaksi aikaisempaa keskenmennyttä raskautta ovat olleet melko oireettomia. Toisaalta sitä toivoo itselleen niitä oireita, että raskaus olisi todellisempi, koska oireettomuus aiheuttaa huolta, että onko kaikki hyvin. Yritän kuitenkin iloita ja olla tyytyväinen tähän olotilaan, en mä ehdoin tahdoin halua oksentaakaan :D Sitä paitsi olotila voi muuttua nopeastikin...

4.11. idylli ensimmäinen
 
Mulla ei muita oireita kuin se, että tuon tän hetkisen kuopuksen imetys sattuu rintoihin. Tai oikeastaan nänneihin. Sama oli tuossa kolmisen kuukautta sitten kun olin raskaana, mutta se meni kesken. Silloinkin tajusin oottavani kun imetys tuntui todella kipeältä.

Jotenkin en uskalla vielä luottaa että meille olisi uusi vauva tulossa kun siis tuossa oli jo yks keskenmeno, mutta katsellaan varovasti mitä tästä tulee :)
 
Teddybear kiitos listan päivityksestä =)

En ole eilisen jälkeen testaillut enää, kun tuli niin vahva plussa ja luotan siihen. Viimeisin keskenmeno oli 10/11 (rv7 ultrassa kaikki hyvin, rv8 mennyt kesken, mutta huomattiin vasta rv11) ja sitä ennen alkuraskauden (rv5+?) spontaani keskenmeno 9/10. Meillä lapsenteko on ollut pidempi projekti, vuodenvaihteessa alkoi jo yv3. Koska olemme julkisen puolen lapsettomuuspoliklinikan asiakkaita, niin pääsen varhaisultraan rv7+ (en ole vielä varannut). Neuvolan ajattelin kanssa varata vasta sen jälkeen. Yritän myös pyytää vielä toista ultraa ennen nt-ultraa, joka tehdään täällä päin rv12. Pelottaa tuo väliaika rv7-rv12, koska viimeksi oli mennyt silloin kesken enkä tiennyt tapahtuneesta mitään. Tai sitten käyn yksityisellä siinä välissä. Jos vielä nt-ultrassa on kaikki hyvin, niin lupaan alkaa iloita ja lopettaa murehtimisen, vaikka voihan sitä myöhemminkin vielä kaikkea tapahtua. Niin ja siis tämä lapsi saanut alkunsa melkein luomusti, vain clomilääkitys oli käytössä =)

Idylli rv 4+0 :heart:
 
Hei ja onnea teille kaikille plussanneille! :heart:

Jos uskaltautuisin liittymään mukaan, plussatestejä jo useampi :D tehtynä, joten pakko se on uskoa, että raskaana tässä ollaan :heart:

Meillä esikoisprojekti on ollut pitkä, ja tämä raskaus sai vihdoin alkunsa ensimmäisen ICSI:n tuoresiirrosta. Plussatesti tehty 10 päivää siirron jälkeen. Pelko on aivan sietämätön, mutta positiivisesti yritetään kovasti ajatella :)

Oirekuva on lähinnä NÄLKÄ NÄLKÄ ja NÄLKÄ :LOL: Hieman ikävämpänä oireena on vasemman puoleinen ajoittainen vihlontakipu (jonka uskoisin olevan normaalia??).. Toisaalta vasemmanpuolen munasarja oli kovemmilla munisten kasvatuksen aikana, ja se on muutenkin aina se kipuileva puoli, niin kaippa voin olla niiltä osin huolehti... Onko teillä muilla vastaavia tuntemuksia tai muita kipuja?

Veritesti vahvistus on vielä edessä, mutta plussatesti sen verran vahva, että en kauheasti pelkää tulosta :)


minena rv 3+6
 
Viimeksi muokattu:
Täältä tullaan mukaan! Viime tiistaina plussattu ja tänään 4+1.

Micaela, la 2.11, 1 lapsi ja sairaala LS eli Lohjan sairaala.

Varadin ensimmäisen ultran 12.3 koska haluan monen km:n ja kemiallisen jälkeen varmistaa että kaikki on hyvin :) Ja muutenkin kun tämä on clomeilla tehty niin on kiva käydä tsekkaamassa. Sain jo dpo 10 "Raskaana 2-3 viikkoa" joten tämän takia minulla on mahdollisuus, että ehkä kyydissä on 2 matkustajaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tillu79
Kiitos, itseäni jäskää ja tosi paljon ja yritän ottaa vain rennosti.

Oireita mulla ollut jo aika paljon. Heti oviksen jälkeen rinnat kipeytyi ja nyt on ihan kosketusarat, käveleminenkin sattuu. Munasarjat on muilinut tosi paljon viimeiset 6 päivää, välillä pistää ja välillä juilivat. Lämmöthän mulla on koko ajan ollut 37.1-37.4.
Pahaa oloa ei oo vielä tullut, vain kovaa närästystä. Että pahaa oloa odotellessa :D
 
Teddy-bear Kiitos tsempeistä ja plussatuulia sinne, että vahvistuisi vielä!

Minena Onnea plussasta! Hienoa, että teillä vihdoin hoito tuotti tuloksen. Kovasti jännittää täälläkin, miten raskaus etenee, joten jännäillään siis yhdessä ja pidetään peukkuja pystyssä =) Kuuluuko teille varhaisultra hoitojen puolesta tehtäväksi? Meille lapsettomuuspolilla sanottiin, että kun on ollut clomit käytössä ja ollaan heidän asiakkaita, niin päästään sinne automaattisesti varhaisultraan. Josko se hiukan helpottaisi jännittämistä, vaikka olihan meillä viimeksikin vielä siinä vaiheessa kaikki hyvin...

Micaela Mulla kanssa on ollut tota munasarjojen muilimista, kuten asian ilmaisit =) Se taitaakin olla sitten ainut mun raskausoire. Mutta tosiaan, pahaa oloa odotellessa...
 
Kiitos Teddy ja Idylli :heart:

Micaela Onnea sinullekin, mahdollisesti tuplasti :)

Meille jo pelkkä plussa on riemuvoitto, kun sellaisesta ei koskaan ole ollut tietoakaan! Nyt ainakin tiedetään, että toive ei ole täysin mahdoton :)

Idylli Peukut ja varpaat on pystyssä! Meillä on pakollinen varhaisultra, mutta yksityisellä kun ollaan, niin saa siitäkin kaivaa lomapakon esiin, mutta ei haittaa jos niin pitkälle päästään :D Mä yritän ajatella mahdollisimman positiivisesti, jotta pysyisin rauhallisena, hysteria tuskin ainakaan parataisi mahdollisuuksia :LOL: Tsemppiä teillekin ja paljon tarrasukkia pienelle! :hug:

Just tota muilimista ja vihlasuja mullakin on ollut! Ja se nälkä.... voi elämä! Yleensä en todella ole mikään syömäri, mutta nyt se on 1½ - 2 tuntia ja vatsa huutaa ruokaa. Ja tänään aamulla mahdollinen pahoinvointikin näytti päätään, helpotti tosin kun sain ruokaa.

On tää vaan niin käsittämätöntä :heart:

minena 4+0
 
Onnea kaikille plussanneille :heart:

Teddy-bear Lapset on kohta 6v ja toinen syntyi viime heinäkuussa. Eli sellaiset 8kk taitaa ikää olla :)

Edelleen nännejä sattuu imetys, muuten ei oikeestaan oireita ole. Huomenna ajattelin vielä testin tehdä, koska sellainen vielä kotoa löytyy. Pitää kattoa onko viiva yhtään vahvistunut edellisestä :) Tää oli kyllä hurjan aikainen plussa, toivottavasti kaikki menisi hyvin loppuun asti :heart:

marrasmasu 3+5
 
Täällä on tullut uusi oire, nimittäin väsymys. Tänään olisin ollut valmis menee nukkumaan jo kuuden jälkeen ja nyt yritän väkisin vielä 1/2 tuntia pysyä hereillä :D Eli palelua ja väsymystä, ihana yhdistelmä ;)
 
idv
kiitos :) testin tein viime perjantaina. kokoajan on jotenkin huono olo ja rinnat, voi hyvä tavaton miten ne voi olla niin kipeät? en tiedä onko jotain vainoharhaisuutta vai mitä, mutta perjantain jälkeen on ollut pakko tehä testi joka päivä :D

Micaela, sama homma!! voisin nukkua vaikka seuraavan kuukauden putkeen (ihan vaikka vaan sen takia, että ensimmäinen neuvola olis nopeemmin!!:))
 
Voi ei, aamulla heräsin verenvuotoon :'(
Näyttäisi siltä että meidän marraskuun vauvan aika ei ollut!

Kaikesta huolimatta toivon kaikille oikein paljon tarrasukkia matkaan mukaan.
Haluaisiko joku ottaa tuon päivitys tehtävän vastaan eli kopioida itselleen tuon ihan ensimmäisen tekstin ja kuvan johon kerrää noita marraskuun mammoja??

Teddy ja menetetty toivo
 
1.11. / Henna-Riikka / ensimmäinen / KOKS

Vähän riippuen mistä laskee, on la 31.10 tai 1.11.
Valitsen siis 1.11., koska todennäkösemmin marraskuun puolelle menee. Tai mistä sitä koskaan tietää :D
Ensimmäistä tosiaan odottelen ja ikääkin on jo kiitettävästi..
Runoilen enemmän kunhan vaan ehdin :)
 
Voi Teddy-bear jaksuja kovasti :heart:


ON: Varasin tänään varhaisultran. Se olisi 20.3. rv7+2. Kovasti jännittää ja miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa kolme viikoa, jos nyt sitten asti edes pääsee...
 
Minuakin on alkanut tämä homma pelottaa aikas paljon. Tiedän että asialle ei mitään voi jos kesken menee mutta silti... Tänään alkoi kovat selkäkivut ja vetää iskiakseen asti. Heti siitä tuli pelko perseeseen että siitäkö sit vuoto alkaisi.. No ei alkanut mutta katsellaan. Selkäkivuista kaikki km:t alkanut :/
 
Voi Teddy-bear :hug: Mikä siellä on tilanne?

Tervetuloa Henna-Riikka75!

Micaela mikäs sun tilanne? Onko vielä kipuja?

Oma plussa oli tänään jo ihan tosi selvä ja vahva plussa. Kai se on siis uskottava että vauva on tulossa. Ihanaa ja pelottavaa :heart:

Nyt syömään ja sit tuo vauva(8kk) unille :)

marrasmasu 4+0
 
Onnea uusille plussaajille!

Voi Teddy, harmijuttu!:hug:

Täällä odotellaan veritestin tuloksia, jotka tulevat iltapäivä, kyllä mua se jännittää, vaikka ei kai siinä kovasti pitäisi olla yllätyksiä. Mutta silti, apua! Eniten pelottaa, että se arvo ei kuitenkaan ole noussut tarpeeksi..

Oireet lisääntynyt väsymyksellä, mä voisin vaan nukkua! Paitsi aamuisin, tänäänkin heräsin jo puoli kuudelta :/ Micaela, mullakin on aika kovia, ohimeneviä vatsa/selkäkipuja tai oikeastaan se on sellasta jomotusta, yölläkin heräsin siihen. Mutta mua kokeneemmat odottajat ovat kyllä sanoneet, että nou hätä, ja voi kuulemma varautua vielä kovempiikin, jesh! :D Tietty ne säikäyttää joka kerta..

Nyt jatkan "töitä", eli yritän olla nukahtamatta koneen ääreen! Tsemppiä kaikille! =)

Ainiin, onko kukaan jo varannut neuvolaa? Ja milloinkohan se olisi hyvä varata....?

minena 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Ei oo onneksi vuoto alkanut. Selkä on edelleen kipeä ja pahenee aina iltaan kohden, mutta uskon sen liittyvän iskiakseen eikä siihen pahimpaan mikä heti tuli mieleen, koska vetää niin kovin pyllyyn ja ennen kipu on ollut vaan alaselässä km:ssa.

Neuvolan varaan vasta sen jälkeen kun oon parin viikon päästä ultrassa käynyt tsekkaa et kaikki on hyvin.

Munasarjat nippailee aina välillä ja särkee, lämmöt on edelleen koholla ja nyt on alkanut nännipihoihin muodostua sellaisia pikkurakkuloita mitä ei aikaisemmin oo ollut :D

Väsymyksestä et eilen menin jo kasin jälkeen jo nukkuu ku olin niin väsy et torkkusin sohvalla melkein tunnin :LOL:

Eli täällä kaikki hyvin ainakin tähän mennessä! :)

Micaela + matkustajat 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla myös ollut jonkin verran selkäkipuja, ei tosin kovin pahoja. Kyllähän ne raskauteen kuuluu, mutta tietysti sitä silti huolestuu. Ja joka kerta kun meen vessaan, niin pelkään, että pöksyissä on punaista. Ja kun on menkkamaisia kipuja, niin pelkään, että tässäkö tää nyt oli. Mua kanssa väsyttää, mutta silti unettomuus vaivaa öisin. Lisäksi tullut palelua ja näläntunnetta sekä pientä närästystä. Munasarjat/alavatsa on oireillut jo ennen plussaa nippailuilla. Huono olo kai usein tuleekin vasta joskus viikon 6 jälkeen...? Sitä odotellessa.

Mä varaan kanssa neuvolan vasta kolmen viikon päästä, kun varhaisultra on ollut. Täällä meilläpäin eka neuvolakäynti on vasta (!!) rv10 tietämillä, joten eipä sillä kiire. Jossain on kuulemma jo rv6, joten riippunee asuinpaikasta, miten kiire sitä on varailla.

Marrasmasulle onnea vahvistuneesta plussasta ja uusille tervetuloa :heart:

Idylli rv4+3
 

Yhteistyössä