Marraskuu 2006 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vau hienoo katarina! Pikkuinen hammas... Kiva, et teidän typy nukku noin hyvib! Mun kans tarvii hehkuttaa samaa. Unohdin ihan kertoo. Mikillä on kans nyt tuloillaan eka hammas. Sellainen terävä sahalaitainen vasemmalta alhaalta.

Onnea kaikille hampaan saaneille!

Sain jätkän nukkumaan, aukasin siiderin ja päätin tulla vielä nettiin.

G: käytättekö kantoliinaa tai kantoreppua? Minkä merkkinen?

Mä tilasin kantoliinan(Pikku Ruu) mikä oli ainakin tosi hyvä kun jätkä oli flunssassa. Kantoreppuakin oon ajatellu, et mies vois kantaa siinä.

Hansu26: Ymmärrän kyllä ,että sua jänskättää jättää pienokainen ekaa kertaa toisen hoiviin. Niin muakin kun lähdin reissuun ja kirjoitinkin miehelle jääkaapin oveen 3 lappua, mitä pitää milloinkin tehdä ;) Mies kyllä sitä itse pyysi, koska hänen mielestään oli tärkeää, että vauvan päivärytmi pysyy suhteellisen samana (hihii, miehillä on sittenkin omat aivot;)). Mutta hyvin se meni, ihan turhaan huolehdin. Muista sitten nauttia polttareista täysin rinnoin, eikö niin.

G: Mä käytän joskus rintareppua neidin kans, mut mulla ei oo mitään hajua minkä merkkinen se on. Äitini osti sen yhdeltä tutulta. Ihan hyvin on neiti siinä viihtynyt kun saa katsella maisemia. Sit meillä on mun siskolta saatu sellainen isompi "rinkka", jos haluaa lähteä vaikka lapsen kanssa patikoimaan. Vielä se on aivan liian suuri meidän pienokaiselle, mutta varmaan myöhemmin ihan hyvä.

mäkin tulin vielä koneelle lonkeron kera =)

meillä ei ole kantoliinaa eikä -reppua.

meillä nukutaan yöt pötkössä.nykyään tälläinen rytmi:
9-10 herätys.
10-11 kaurapuuro+200ml maitoa
15-16 esim.kasvissose+200ml maitoa
18-19 joku hedelmäsose+200ml maitoa
21-22 200ml maitoa ja nukkumaan
nyt sais alottaa lihat sekä puuroo sais antaa illallakin.mut en oo pitänyt kiirettä kun tuo paino nousee hyvin=) ja yöt menee niin hyvin.(koputtaa puuta)

onko kellään hajua että mistä sais vaunuihin uuden renkaan? me vaihdoimme jo sen sisäkumi osan mut silti se falskaa.koitin kattoo netist mun en löytänyt.

mut nyt hetken viel surffaan ja sit tutimaan.öitä!!

Onnimanni,eihän se ole sanottu että teillä tulevat vauvat valvottais,vaikka nämä on niin tehneet.Itsellä esikoinen heräili 1,5h välein yötäpäivää-en muista vauva-ajoista paljoa!Olin niin niin niin loppu!!!Maitokin loppui rinnoista ihan väsymykseen.

Kakkonen nukkui kuin enkeli.Jo laitoksella hän heräsi vain pari kertaa syömään yössä.Kotona nukkui 23-05 ilman ruokkimista.Olin ihan ihmeissään että voiko tämmösiä vauvoja olla!!!Imetin 8kk.

Ja Nasu on kans rauhallisemman sorttinen.Nukkuu 21-05.30,syö maidon ja jatkaa ´vielä ainakin tunnin unia.Saattaa kyl joutua tutilla rauhoittelee joinain öinä.Että lapset on yksilöitä.Siinä olen kyllä aivan samaa mieltä että valvomisesta tulle ihan hulluksi.

Onnea hampaitten johdosta kaikille kelle on tullu! Nasu on hassu kun se sillä yhdellä hampaallaan yruttää "raadella"unirättejä ja kaikkea,meidän pikku-peto=)

Nasu on alkanu ryömiä=)

Eilen oli pikkuinen eka kertaa pari tuntia hoidossa kummitädillä.ihan hyvin oli menny.

Ihanaa kun paistaa aurikoi!!!Kaikille aurinkoa mielen sopukoihin ja sydämiin!

Ai niin gallup: meillä Baby Björn rintareppu ja kantoliina,en muista merkkiä.Kantoliinaa kokeilen kunnolla vasta säiden lämmettyä.Kotonahan siitä ei ole vastaavaa hyötyä.Yksissä koulun juhlissa kanniskelin Nasua siinä pienempänä ja hyvin toimi.

Vil piti Mizzulille kommentoida että miten teidän vauva voi jaksaa vetää soseen päälle vilelä 200ml maitoa?!!! Aikamoinen ruokahalu!Meillä Nasu syö yleensä alle alle purkillisen sosetta eikä halua maitoa ollenkaan päälle.Syökin maidot sitten välipaloina.Nasu ei muutenkaan syö koko pullollista juuri koskaan.Että kyllä on monenlaisia vauvoja!!!Ihan mielenkiinnosta:mitkä oli teidän vauvan viimeisimmät mitat?

pihatöiden lomasta tulen hetkeksi hengähtämään koneelle.

sappertuuna:joo,mein typyllä on ihan kiitettävä ruokahalu=) yleensä syö purkillisen sosetta ja perään menee melkeen aina parisataa millii korviketta. ja hän oli viime neuvolassa 6kk ja 6 päivää ni 9kg ja 71cm.mut ei kuulemma liika lihava.ihan käyrillä menee=) on hänellä aika moiset linttimakkarat mut musta ne on ihanat!! =))

huh,ihan hiki tuolla ulkona tulee kun täytemaata levittelee.paljon on töitä vielä. mutta ihanaa kun on lämmin.kova tuuli taas vaan on täällä meitin suunnalla.

aurinkoista sunnuntaita kaikille!!

G:paljonks teitin vauvat syö maitoa vuorokauden aikana? meillä tosin menee se 700-800ml.kai se on ihan ok määrä?!?

Kiitos kaikille tsempistä, tuntu hyvälle. Flunssassa ollaan muuten nyt kaikki mutta viime yö oli onneksi pojulla kohtuullisempi. Kahdella yöherätyksellä mentiin...Tosin ite heräilin useemmin kun oli nenä tukossa ittellä ja piti niistää. Pojulla varmaan kuiteskin vielä kurja olo kun ei ole sose uponnut oikeestaan yhtään parina päivänä. Maitoa vaan halunnut. Aikasemmin kun on syönyt soseen, mennyt melkeen koko purkki/koko purkki ja olen samalla hörppyyttänyt vettä nokkamukista. Sitten olen imettänyt noin tunnin päästä jonka jälkeen yleensä mennyt nukkumaan.
Kiva kun hampaita tulee vauvoille! Meillä on nyt kaksi hammasta alhaalla. Tosin ei niin kiva kun poju on parikin kertaa puraissut tissiä ja kyllä sattuu!!! sittne loukkaantunut kun oen karjassut ai kun louskaissut!
Meillä on kaikenlaista kantovehjettä....kudottu pitkä kantoliina, sitten lainassa trikoinen liina (pikkuruu), babyBjörnin rintareppu ja nyt ostin sen Ergo repun kun poju alkaa olla liika iso rintareppuun....Esikoinen ei viihtynyt liinassa yhtään, joten tuli ostettua kantoreppu, josta tykkäsi ja kun oli pikkuruinen se menikin pitkään. Trikoista liinaa käytin pojulle pienenä tässä kotona, tykkäsi nukkua siinä ja sainkin jotain kotihommia aikaseksi sen avulla
ja ostoksilla yms rintareppua. Nyt sit ajattelin kesäretkille yms sitä ergoreppua, itseasiassa siskokin viihtyy siinä hyivn, senhän saa selkäänkin ja lonkalle, sekä eteen tietty. Menee 25 kg saakka.
Saatiin muuten vihdoin toi ruoho kylvettyä. Täytyy toivoa ettei isosisko ja koira ihan myllää sitä. Jostain syystä molemmat tykkävät sellasesta multasesta maaperästä! Sitten parina päivänä nyhdin voikukkia pois sellasella koneella, joka kehitetty ihan sitä varten. Oli ihanan rentouttavaa ja aivotonta puuhaa!!! Taidan ottaa sen homman vastuulleni jatkossakin :)
Rentoa sunnuntai-iltaa kaikille, mulla on ihana aamupäivä edessä, pääsen huomenna kampaajalle :) Mies hoitaa sen aikaa lapsia. Tukka onkin jo aika karseen näkönen....

Siitä muuten oma gallup :) Onko ulkonäkönne muuttunut kotonaolon myötä? Musta on kyllä tullut aika paljon "naturellimpi". Meikkasin ennen töihin ja oli ihan siistit vaatteetkin, tykkäsin ostella niitä jne...tukkakin oli suht kuosissa. Nykyään käyn enkä joka 3 kk kampaajalla (karseet hinnat täällä pääkaupunkiseudulla ottavat väristä, raidoista, leikkuusta) ja pidän AINA ponnarilla tukkaa (on siis pitkä) , viihdyn parhaiten farkuissa ja trikoopaidoissa, jotka on helppo pestä, kotona joggarit on aika in. Meikki on ripsiväri ja joskus huulikiiltoa tai vähän poskipunaa jos on ihan kalposen näkönen naama....Pääasia ettei ole ihan lasten "eritteissä" jos julkisille paikoille lähtee :)

Nasun sunnuntaikylpy on juuri suoritettu.Hassu vauva,kun pelkää kylpyä hulluna!!Koko homma on huutoa alusta loppuun ja vielä sen jälkeenkin,kunnes on yöppäri yllä ja maitopullo huulessa.

G:On oma ulkonäkö aika "huoleton" nykyisin.En pahemmin meikkaa ellen mene ihan keskustaan jotain toimittamaan.Farkut ja trikoopaidat rulettaa=) Kotona on kotihousut yllä.Pitkä tukka on pakko olla aina kii ettei vauva revi siitä.Samasta syystä en toistaiseksi käytä korujakaan.

En tiedä paljonko Nasu syö maitoa päivässä...Kuitenkin 600ml ylöspäin.

Tein pitkän lenkin tänään.Tekipä hyvää!

Vastailempas noihin Gallubeihin...

...mulla on kyl huomattavasti naturellimpi lookki kuin töissä ollessani. Harvemmin meikkaan, aina kun menen jonnekkin ja ehkä vloppuisin. Vaatteita kyllä olen ostellut, kesämekkoja ym mukavaa. Parturissa oon käynyt vain 2 kertaa synnytyksen jälkeen. Yritän saada takaisin pitkät hiukset. On kyllä hirveitä parturihinnat tääläkin suunnassa. Raidat ja leikkaus 70€ lähiparturissa. Keskustan partureissa menee paljon yli 100€

...meillä ei ole vielä tietoa paljonko maitoa juodaan, kun ollaan pelkällä tissillä. Velliä menee iltapalaksi ehkä 60ml

Meillä ei ole vieläkään hampaita, eikä liikuta, mutta eiköhän mekin vielä keritä. Romeo on kyllä tosi sosiaalinen eli me hoidetaan varmasti eka tää puhe kunnolla kotiin. Sit ruvetaan katsomaan, jos pitäis lähtee liikkeelle=)

Terveisiä neuvolasta. Meidän neiti painaa nyt 6330g ja on 61cm. Äitin ihana palleroinen;) Seuraava aika onkin vasta elokuussa kun kolmen viikon päästä lähdetään Suomeen ja sitä ennen on vielä yksi sairaala-tutkimus edessä.

Samoilla linjoilla täällä mennään tuon ulkonäön kanssa. Jos kotona olen päivän niin en jaksa silloin meikata. Jos kaupungille menen niin silloin sipaisen vähän puuteria, ripsaria ja huulikiiltoa. Hiukset on kans yleensä ponnarilla, koska neiti on niin kova tarrautumaan niin jos ne auki roikkuvat.

no joo, tästä tulikin nyt aika pikainen viesti kun neiti haluaa maitoa. Mentävä on.

Yhteistyössä