Marraskuiset 2022❄️

Mäkin sairastin koronan heti alkuunsa, tais olla 6. viikolla. Onneksi oli tosi lievä ja parissa päivässä pahin ohi. Mutta sen jälkeiset viikot meni sitten raskausväsymyksen myötä aikalailla sohvalla loikoillen.

Tsemiä varhaisultraan menijöille! 😊
 
Täälläkin sairastettu korona just ennen raskautumista.
Mulla parin päivän helpompi olo tosiaan vaihtui takaisin huonovointisuudeksi, joten peruin varhaisultran. Tänään laskujeni mukaan 8+0. Jossain appseissa lukee, että joillain huonovointisuus alkaa helpottaa jo ysiviikolla. Sen kun näkis xD esikoisesta helpotti vasta 13+
 
Minulla tänään 11+0. Aamulla heräsin merkilliseen oloon: minulla ei ollut ollenkaan pahoinvointia/etovaa oloa. Sain syödyksi hyvin aamupalan. Töissä oli kauhea nälkä jo tunnin päästä, ja söin iltapäivälle tarkoitetun välipalan jo silloin. Etova olo on pysynyt pois koko päivän, on ihan outo olo kun tuntee nälän ja tekee mieli syödä, eikä syömisestä tule paha olo. Minulla on ollut 24/7 etova olo viikosta 5 lähtien.

Arvaatteko,miten reagoin pahoinvoinnin katoamiseen? Huolestuin ja soitin neuvolaan. Ei siis ollut helpottunut olo pahoinvoinnin ohimenemisestä vaan huoli, että onkohan nyt jotain pielessä. Olin ihan hämmästynyt, kun neuvolasta ehdotettiin että haluaisitko tulla ultraan, että saat mielenrauhan. Tietenki halusin! Alle 10 minuutin käynnillä sain äidillisen lempeän vastaanoton neuvolatädiltä ja ultralla varmistuksen, että kaikki on hyvin ❤ Olipa hyvä kokemus kaikin puolin.
 
@Ruby86 ymmärrän tämän niin hyvin😅Minulle kävi hyvin samalla tavalla. Pahoinvointi oli pari päivää pois niin varasin ajan ultraan ja siellä kaikki näytti olevan hyvin. Tämä on kyllä jännä, kun huolestuu näistä oireiden puuttumisesta vaikka joku saattaisi olla helpottunut🤣
Minä luulin, että jokin on varmaan vialla kun en yökkinytkään aamupalaa ylös.

Eilen eka neuvola, 10+2, aika nopea käynti oli. Siellä ei ultrattu tai tehty mitään ihmeempiä tutkimuksia. Paino oli kiivennyt jo 3,5 kiloa🙈
Hemoglobiini oli melko alhainen, 109. Tästä syystä laittoi extrana pienen verenkuvan otettavaksi labroissa että saa tarkemman lukeman.
Tänään kävin labrassa ottamassa verinäytteet yms. Siellä hemoglobiinin 103.
Tästä varmaan johtuu ajoittainen huimaus ja väsymys, onko muilla ollut tällaista?
 
@Ruby86 ymmärrän tämän niin hyvinMinulle kävi hyvin samalla tavalla. Pahoinvointi oli pari päivää pois niin varasin ajan ultraan ja siellä kaikki näytti olevan hyvin. Tämä on kyllä jännä, kun huolestuu näistä oireiden puuttumisesta vaikka joku saattaisi olla helpottunut
Minä luulin, että jokin on varmaan vialla kun en yökkinytkään aamupalaa ylös.

Eilen eka neuvola, 10+2, aika nopea käynti oli. Siellä ei ultrattu tai tehty mitään ihmeempiä tutkimuksia. Paino oli kiivennyt jo 3,5 kiloa
Hemoglobiini oli melko alhainen, 109. Tästä syystä laittoi extrana pienen verenkuvan otettavaksi labroissa että saa tarkemman lukeman.
Tänään kävin labrassa ottamassa verinäytteet yms. Siellä hemoglobiinin 103.
Tästä varmaan johtuu ajoittainen huimaus ja väsymys, onko muilla ollut tällaista?
itsellä tänään myös verikokeissa hb 103 ja samalla katottiin ferritiini, ennenkin siis anemiaa ollut etenkin raskausaikana ja itsellä aiheuttaa juurikin matalaa verenpainetta mikä korostaa huimausta, väsymystä ja päänsärkyä sekä vielä helpommin hengästymistä.
 
Huh, onneksi täällä on muitakin, joilla pahoinvointi on kaikonnut! Mä myös säikähdin sitä, kun ei pariin päivään ollut pahaa oloa ollenkaan. Mutta kyllä se edelleen välillä vaivaa, eikä haittaa. Tänään kävin ekaa kertaa lenkillä moneen viikkoon, olipa kivaa kun pystyi liikkumaan pitkät pätkät ilman yökkäilyjä!
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Poccahontas
En tiedä oonko ainut sekopää joka on käyny kahessa varhaisultrassa mutta tekee kyllä hyvää mielenterveydelle nähdä pikkukaverin kehitys ja sydämen lyönnit omin silmin. Pelot olleet läsnä vahvasti kun yritystä niin kauan takana eikä halua enää pettyä. Onneksi menin, tuli parempi olo ja uskaltaa ehkä kertoa jollekin. Oli kasvanut 2 viikossa puolet lisää ja pieni sydän takoi vimmatusti. Ehkä nyt voi alkaa vähän iloitsemaan enemmän. Rv 11 menossa.
 
En tiedä oonko ainut sekopää joka on käyny kahessa varhaisultrassa mutta tekee kyllä hyvää mielenterveydelle nähdä pikkukaverin kehitys ja sydämen lyönnit omin silmin. Pelot olleet läsnä vahvasti kun yritystä niin kauan takana eikä halua enää pettyä. Onneksi menin, tuli parempi olo ja uskaltaa ehkä kertoa jollekin. Oli kasvanut 2 viikossa puolet lisää ja pieni sydän takoi vimmatusti. Ehkä nyt voi alkaa vähän iloitsemaan enemmän. Rv 11 menossa.
Et oo. Meillä on myös toinen aika ensi viikolla.. Vaikka ollaan nähty jo aiemmin sykkeet, mutta silloin oli vielä niin pieni ja pienet vuodot senkin jälkeen. Varmasti helpottaa omaa oloa.
 
Terveiset varhaisultrasta, kaikki hyvin ❤🙏🏻
Hyvä syke, joka kuuluikin jo vahvasti. Vastasi myös hyvin viikkoja, ehkä jopa 2-3 vrk edellä 😊
Nyt saa huokaista helpotuksesta ja alkaa jättämään uuden keskenmenon pelkoa taakse. 🙏🏻

Jatkuva väsymys ja etova olo vaivaa nyt toista viikkoa, ehkä välillä parempia hetkiä. Pahoinvointi pahimmillaan jos on nälkä tai jos vatsa täynnä.. Ihme juttu sinänsä, jos syön roskaruokaa esim.heseä, ei huonoa oloa tule 😅🤔 Mutta tavallisen kotiruoan jälkeen ällö olo..

Rv 7+3
 
Uusi yritys
Heippa kaikille! On ollut vähän kiirettä niin jäänyt kirjoittelut vähön vähemmälle vaikka käyn kyllä täällä välillä lukemassa viestejä.

Täälläkin olot olleet vähän vaihtelevat. Ei oikein tee mitään mieli syödä ja sitten välillä jotain saa kurkusta alas. Eilen tosin hyvin maistui crepe suklaakastikkeella ja mansikoilla 😅 eilen ja tänään ekan kerran on tullut ihan yökkäiltyäkin aamulla. Nyt 7+6, saa nähdä paheneeko tää tästä vielä.

Tulevana tiistaina olisi sitten eka varhaisultra. Hieman alkaa jo jännittää kun viime raskaudessa vu:ssa tosiaan todettiin se kkm.
 
Huh huh… tänään oksentanut jo kahdesti. Ensin a…. Jaahas. Kävin oksentamassa kolmannen kerran… sellasta… 8+2
Tsemppiä Toukokuinen ja muutkin olojen kanssa kärvistelevät! Täällä rv 10 meneillään ja ehkä jo aavistuksen kohtuullisempi olo ollut kuin viime viikolla. Taitaa silti jäädä vielä tänään harrastuskerta välistä huonovointisuuden takia.
 
Pieniaarre
Täällä 8+0, varhaisultrassa kaikki hyvin.

Alkuviikosta pahoinvointi oli hyvin pientä, lähinnä jatkuvaa nälkää. Ehdin jo innostua (ja vähän huolestua), kunnes kurjemmat olot taas palasivat. Yllättävän ikävää, kun viedään syömisen nautinto pois.

En ole päässyt jyvälle, mitä kannattaisi syödä. Tänään tehty ruoka on huomenna todennäköisesti ällöttävää. Olen heittänyt ruokaa roskiin viimeaikoina tosi paljon, mikä ei millään tavoin kuulu tapoihin. :( Mutta jännä juttu tosiaan tuo Heseruoka. Sitä pystyy syömään aina ja siitä tulee ihan ok olo. Harvoin sitä tavallisesti syön, mutta viime viikkoina useankin kerran.😁

Ja tuo monen mainitsema väsymys on myös melkoista! Sänky kutsuu illalla jo varhain, eikä mies aina ihan ymmärrä tällaista mummoutumista. Nytkin jo odotan, että pääsen nukkumaan!
 
Täällä mennään 10+6, olot on vaihdellu valtavasti. Välillä unohtaa kokonaan, että on raskaana, sitten taas yököttää ja tunteet heittelee (oon kattonut uusimman Elossa-kauden itkien läpi!). Alkaa jännittään tosi paljon nt-ultra, siihen on vielä 2vk aikaa. Jotenkin vain pelkää että onko kaikki kunnossa ja olenko ylipäätään edelleen raskaana.
Myöskin odotan, että tästä pääsisi jo kertomaan perheelle ja kavereille!
 
Tuun jakamaan kokemuksen, että Hesen ruoka kyllä toimii xD mutta kunnon turvaruoka on mulla iltaisin kaurapuuro mustikoilla ja siirapilla.

En saa enää mamavitamiinia alas kun se on niin iso! Puolitin, mutta se jäi ihan jumiin kurkkuun ja piti rykiä se irti 0_o
Oiskohan foolihappoa pienempänä tablettina…?
 
Täällä 8+0, varhaisultrassa kaikki hyvin.

Alkuviikosta pahoinvointi oli hyvin pientä, lähinnä jatkuvaa nälkää. Ehdin jo innostua (ja vähän huolestua), kunnes kurjemmat olot taas palasivat. Yllättävän ikävää, kun viedään syömisen nautinto pois.

En ole päässyt jyvälle, mitä kannattaisi syödä. Tänään tehty ruoka on huomenna todennäköisesti ällöttävää. Olen heittänyt ruokaa roskiin viimeaikoina tosi paljon, mikä ei millään tavoin kuulu tapoihin. Mutta jännä juttu tosiaan tuo Heseruoka. Sitä pystyy syömään aina ja siitä tulee ihan ok olo. Harvoin sitä tavallisesti syön, mutta viime viikkoina useankin kerran.

Ja tuo monen mainitsema väsymys on myös melkoista! Sänky kutsuu illalla jo varhain, eikä mies aina ihan ymmärrä tällaista mummoutumista. Nytkin jo odotan, että pääsen nukkumaan!
Mulla myös iltaisin väsymystä ja meen tosi aikaisin nukkumaan.😄 Vaan onhan se ihana aamulla herätä, kun on saanut hyvin nukuttua. Tosin nyt näköjään on alkanut se 1 kertaa yössä WC:ssä käynti.😅 Jospa ei sen enempää unet nyt kärsisi.
 
Tuun jakamaan kokemuksen, että Hesen ruoka kyllä toimii xD mutta kunnon turvaruoka on mulla iltaisin kaurapuuro mustikoilla ja siirapilla.

En saa enää mamavitamiinia alas kun se on niin iso! Puolitin, mutta se jäi ihan jumiin kurkkuun ja piti rykiä se irti 0_o
Oiskohan foolihappoa pienempänä tablettina…?
Apteekista löytyy, semmonen ku Foliren. Ihan pieniä pillereitä 😊
 
Täällä myös tiistaina nähty varhaisultrassa pieni alkio jolla sydän sykkii vimmatusti. 💓😍 Vastasi pari päivää isompaa mitä 28pv kierron mukaan laskettuna, mikä täsmää mun lyhyehköihin kiertoihin.


Onko muilla ollut maha sekaisin? Mä aloin epäilemään onko syypää nuo Minisun raskausvitamiinit 🤔

Oloissa ei ole hurraamista. Pahenee vaan aina iltaa kohden.

Mites fb ryhmä, kai sinne pääsee vielä myöhemminkin mukaan? Mä en yksinkertaisesti uskalla liittyä ennen kuin olen kertonut esimiehelle, koska olen vielä koeajalla töissä niin pidän siihen asti matalaa profiilia.

7+3
 
Moi vaan pitkästä aikaa! Ollaan oltu nyt koko perheellä 4 viikkoa lomalla niin ei oo tullu täälläkään hirveesti käytyä, mut nyt lukasin uudet viestit läpi!
Tervetuloa uusille! Ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kaikille siitä kärsiville!

Mulla ei oikeestaan oo ku rintojen kipu oireena, minkä kanssa on tosi mukava imettää 😁😁 väsymystä ja lievää huonoo oloa oli tossa pari vkoa just loman aikana, mut onneks mies hoiti pääosan aamuista esikoisen kanssa ja sain ottaa päiväunia ku tartti ❤ Nyt alkaa helpottaa!
Meillä nt-ultra 27.4., mut mietin just et vaikuttaakohan hoitajien lakko siihen, kun eihän se oo mitään henkeä pelastavaa tai kiireellistä hoitoa 🤔 no sen näkee sitten! Lähinnä ois vaan kiva päästä pikkupapua taas moikkaamaan, kun tuntuu niin epätodelliselta, että tuolla se vaan kasvaa enkä ees tunne mitään 😬

Mä palaan töihin kahen viikon päästä ja mies jää kotiin, oon odottanu tätä niin kovasti! Mut tavallaan onni ettei oo nyt alkuraskaudessa tarvinnu vielä töisski käydä 😅
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Oon kertonu aika lailla kaikille kavereille kenen kanssa tässä nyt on sattunu olee yhteyksissä, mutta jotenki mun perheelle kertominen jännittää! Ne odotti nii kovasti meidän esikoista ja on tosi innoissaan hänestä vieläkin ja pelkään että tää toinen ei saa yhtä innostunutta vastaanottoa niin oon vältelly kertomista :( lisäksi pitäis keksiä jotkut yhtä hyvät tavat kertoa, ku mitä oli esikoisesta, kun haluan että molemmille ois sitten yhtä hyvät tarinat kerrottavana 😅
Onks muilla ollu tällasia tunteita?
 
Oon kertonu aika lailla kaikille kavereille kenen kanssa tässä nyt on sattunu olee yhteyksissä, mutta jotenki mun perheelle kertominen jännittää! Ne odotti nii kovasti meidän esikoista ja on tosi innoissaan hänestä vieläkin ja pelkään että tää toinen ei saa yhtä innostunutta vastaanottoa niin oon vältelly kertomista lisäksi pitäis keksiä jotkut yhtä hyvät tavat kertoa, ku mitä oli esikoisesta, kun haluan että molemmille ois sitten yhtä hyvät tarinat kerrottavana
Onks muilla ollu tällasia tunteita?
Me kans ollaan pikkuhiljaa kerrottu ystäville nyt sitä mukaa mitä on nähty. Sukulaisille ei vielä olla kerrottu ja ajateltiin odottaa ekan ultran jälkeen äitienpäivään. Vielä 3 viikkoa siis pitäisi pimittää tietoa :D jotenkin mua on jännittänyt paljon kertoa, vaikka asia onkin tosi ihana ja lapsi paljon toivottu! Ja tiedän että myös kaikki sukulaiset on asiasta varmasti innoissaan :) mutta kiva että on sitten näyttää ”mustaa valkoisella”, että uusi sukulainen on tulossa.
 

Yhteistyössä