Marraskuiset 2022❄️

Pikkunenmyy
Oon tätä jo vähän odotellut, sillä mä plussasin hennosti jo viime su.. Ja maanantaina tein viikkonäytöllisen, 1-2vk. Suunnilleen ke olisi vasta menkkojen pitänyt alkaa, mutta kierroissa ollut pientä heittoa. Tänään tein uuden viikkonäytöllisen, mutten saanut siihen toivottua ”2-3” vaan yhä sen ”1-2”, vaikka käsittääkseni ois pitänyt vaihtua….? Oon vähän huolissani, sillä oon esim. pregcheckeihin saanut epätoivottavan vähän vahvistuvia.. Miten niiiin monta testiä😅

Tänään pitäisi siis olla 4+2 ja la 2.11.
 
Tuttuvierailija
Minä hyppään myös toistaiseksi mukaan, kun sain tänään vahvan plussan ja la näillä näkymin 6.11 ❤

Jos fb ryhmärämää jossain vaiheessa tiedossa, niin hyppään mielummin sinne mukaan, kuin paljastan itseäni vielä täällä aikoihin, koska olen liiankin tuttu toisten keskuudessa :D
 
  • Tykkää
Reactions: astianpesukone
Hyppään tähän kelkkaan, vaikka epävarmuudet pinnalla kkm:n jäljiltä ja kun tätä ikääkin alkaa jo olla. Ja muutenkin stressaava elämäntilanne nyt kuormittaa. Mutta toiveissa että tämä menisi nyt hyvin ja tulossa ois siis ensimmäinen yhteinen, miehelle eka, mulla 10- ja 12-vuotiaat ennestään. Eli iltatähtönen nyt tekeillä. 😊 La 4.11.
 
Huh. Ette usko miten paljon helpotti mieltä äskeinen puhelu neuvolaan ja tämä: https://aijaa.com/Vvr6HM

Sain ajan 17.3 varhaisultraan niin nähdään mikä tilanne. Viimeksi sain plussan todella ajoissa ja kun minusta silloin olis pitänyt olla viikkoja vasta 3-4 niin viikkodigi näytti 3+. Ja ultrassa rv7-8 oli viikkoa pienempi kaveri laiskalla sykkeellä ja valtavalla ruskuaispussilla. Jotain kromosomihäikkää vissiin siis oli joka hcg:n myös nosti niin korkealle. Nyt digin tulos vastaa viikkoja ja sen puolesta siis yritän olla luottavaisemmin mielin tämän asian kanssa. Ja huojentaa mieltä myös se kun pääsee tuonne ultraan katsomaan tilanteen ajoissa. Tällä kertaa osaan vaatia myös tarvittaessa nopeampaa hoitoa jos sille olisi tarve. Viimeksi kun asiat meni ihan plörinäksi ja lopputuloksena oli viimein imukaavinta H11.
 
Jee, ihana päästä vähän purkamaan :D

Itselläni haamuplussa viime viikon to ja siitä jo hyvin vahvistunut, tänään Rfsun puikkotestillä ja precheckin liuskalla vahvat viivat :) Huomenna ajateltiin vielä varmistella kun oli ehditty ostaa clearbluen viikkonäytöllinen, laskin että viikkoja pitäisi olla 4+4, alustava laskettuaika 3.11. Huomenna soittelen myös neuvolaan.

Hyvä että pääset NIPAUS pikaiseen varhaisultraan. Onko teillä muilla jo ekoja neuvolakäyntejä varattu?

Meillä ensimmäinen yhteinen lapsi, 4-vuotias tyttö miehen edellisestä suhteesta. Epäuskoinen olo sillä meillä yritystä ei varsinaisesti takana, vähän vajaa vuosi sitten lopetin pillerit mutta tää oli eka kierto jossa katottiin ajoitusta kohdilleen ja mulla erinäisiä tiputteluvaivoja niin olin ajatellut että voisi olla haasteita tärppäämisessä. Kiitollinen
 
  • Tykkää
Reactions: astianpesukone
Jee, ihana päästä vähän purkamaan

Itselläni haamuplussa viime viikon to ja siitä jo hyvin vahvistunut, tänään Rfsun puikkotestillä ja precheckin liuskalla vahvat viivat Huomenna ajateltiin vielä varmistella kun oli ehditty ostaa clearbluen viikkonäytöllinen, laskin että viikkoja pitäisi olla 4+4, alustava laskettuaika 3.11. Huomenna soittelen myös neuvolaan.

Hyvä että pääset NIPAUS pikaiseen varhaisultraan. Onko teillä muilla jo ekoja neuvolakäyntejä varattu?

Meillä ensimmäinen yhteinen lapsi, 4-vuotias tyttö miehen edellisestä suhteesta. Epäuskoinen olo sillä meillä yritystä ei varsinaisesti takana, vähän vajaa vuosi sitten lopetin pillerit mutta tää oli eka kierto jossa katottiin ajoitusta kohdilleen ja mulla erinäisiä tiputteluvaivoja niin olin ajatellut että voisi olla haasteita tärppäämisessä. Kiitollinen
Varhaisultra 19.3 viikoja pitäis olla silloin 7+4 ja 23.3 neuvola😊 kiva että tulee lisää marraskuisia🤩
 
Tuttuvierailija
Jee, ihana päästä vähän purkamaan

Itselläni haamuplussa viime viikon to ja siitä jo hyvin vahvistunut, tänään Rfsun puikkotestillä ja precheckin liuskalla vahvat viivat Huomenna ajateltiin vielä varmistella kun oli ehditty ostaa clearbluen viikkonäytöllinen, laskin että viikkoja pitäisi olla 4+4, alustava laskettuaika 3.11. Huomenna soittelen myös neuvolaan.

Hyvä että pääset NIPAUS pikaiseen varhaisultraan. Onko teillä muilla jo ekoja neuvolakäyntejä varattu?

Meillä ensimmäinen yhteinen lapsi, 4-vuotias tyttö miehen edellisestä suhteesta. Epäuskoinen olo sillä meillä yritystä ei varsinaisesti takana, vähän vajaa vuosi sitten lopetin pillerit mutta tää oli eka kierto jossa katottiin ajoitusta kohdilleen ja mulla erinäisiä tiputteluvaivoja niin olin ajatellut että voisi olla haasteita tärppäämisessä. Kiitollinen
Meinasin aamulla soittaa neuvolaan ja kysyä, että pääsenkö riskien takia ultraan, mutta jos en pääse, niin ajattelin varata ajan ultaan 19.3, jolloin olisi oletettavasti 7+0. Ja varmaan saan aamulla myös ekan ajan neuvolaan :)
 
Huomenta! Mulla näköjään tuttu vaiva edellisestä raskaudesta, aamu-unettomuus. Viimeks meni kyllä nopeesti ohi palatakseen taas loppuraskaudessa pahempana takasin 😬 No ei auta!
Ollaan vähän puulla päähän lyötyjä miehen kanssa, että voidaanko olla näin siunattuja, että tälle vuodelle saataisiin vielä pikkuinen ❤ Meillä on esikoinen 9 kk, jota tekemällä tehtiin 10 kuukautta, joista neljännellä letro-kierrolla (ovulaatiota tukeva lääke) sitten saatiin ihana töpseli matkaan. Ei haluttu siihen rumbaan enää koskaan niin meillä ei sitten ollu mitään ehkäsyä käytössä vauvan syntymän jälkeen ja toiveena, että ehtis sattumalta tärppäämään ennen suurempaa vauvakuumetta. Mulla oli ovulaation kanssa ongelmaa viime kerralla ja siks letrot alotettiinkin, niin nyt päädyin sitten tässä kierrossa tikuttamaan enkä saanu kiinni ja mietittiin jo, että pitääkö ottaa lääkkeet taas avuksi. Uus kierto ei sitten alkanukaan ja tein testin sillä mentaliteetilla, että negahan se on ja sanoin miehelleki et ei kantsi tulla ees kattomaan, mutta vessaanhan se änkes ja onneks änkeskin, kun siihen testiin pamahti heti niin vahvat viivat ettei oo tosikaan! Ihan hysteerisenä siinä sitten pompittiin ja vauvaki alko itkee että mikä homma 😂
Niin monta tyhjää testiä elämäni aikana tehneenä tää tuntuu ihan käsittämättömältä, että oikeesti ois onnistunu näin helposti tämä toinen! Viikoista ei oo tarkkaa hajua, mutta veikkaan myöhäistä ovista ja laskelmieni mukaan nyt ois noin 4+2 ja la 6.11., ihana päästä tänne messiin! Toivottavasti laitetaan fb-ryhmää sitten jossain vaiheessa pystyyn ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks ja Liblikas
Tuttuvierailija
@astianpesukone Ihanaa, onnea ❤ Kuulosti tekstisi jotenkin tutulta ja heti pitää vastata. Meillä kuopus (4. lapsi) on nyt n. 9.5kk ja häntä yritettiin melkein 1v5kk ja ajateltiin, että tulee_nyt_jos_on_tullakseen vielä yksi pikkuinen ja sehän nappasi mukaan heti ❤ Oletin, että ei tässä -22 vauvaa enää voi saada, kun kuopuksessakin meni niin kauan :D Ja meillä myös näillä näkymin la 6.11 :)
Itse tein puhtaan negan dpo 11 ihan vain huvikseni, kun olen ihmetellyt, että miksi en ole nukkunut nyt reilu kahteen viikkoon juuri ollenkaan (sama vaiva oli kuopuksesta ekat 9vko) ja sit unohdin hetkeksi koko asian, kunnes tajusin, että menkat 1pvä myöhässä, vaikka ne on säännölliset ja kaveri yllytti tekee testin. Olin niin varma, että nega sieltä tulee, kun ei ole oloa, että on raskaana ja 2 vahvaa viivaa tuli heti testiin :eek: Ihan puulla päähän lyöty edelleen.

Nyt olen huolissani toki, kun googletin nopean hcg nousun :( Miksi dpo11 oli aivan nega ja dpo15 oli leffaviivat. Ei käy mun järkeen. Toki heti pelkään, että on kkm :(
 
Mukavasti alkaa porukkaa kertyä. 🤗

Mulla myös jotenkin iltaisin väsyttää enemmän ja kun normaalisti valvon aina vähintään puolilleöin niin eilenkin nukahdin jo kymmeneltä, ja ylös oon noussut joka aamu seiskan jälkeen vaikka olenkin ollut pari viikkoa saikulla ja voisin nukkua pitempään. Olispa normaalisti samanlainen rytmi. 😅

Tuttuvierailija: Voi kai tuo nousu olla normaalikin? Minä oon huomannut että saan esim iltapissistä paljon voimakkaamman viivan kuin aamuisin. 🤷‍♀️ Tai entäs kaksoset? Minulla tosiaan korkeasta hcg:sta huono kokemus, mutta tilanne oli muutenkin haastava, kun kierrosta ei ollut mitään tietoa.
 
Tuttuvierailija
@Nipaus No kävi kyl kans mielessä kaksoset, mut eikö luulis, että olisi jo silloin dpo11 näkynyt jotain? Edes haamua? Mut eiii, ei mitään.. Kuopuksesta sain hyvän viivan jo dpo9 ja siitä vahvistu sit normaalisti leffaviivoiksi päivien kuluessa, mut tää, et negasta leffaviivoiksi 4pvä aikana :D No jospa kaikki olisi silti hyvin. Ja kieltämättä juuri tuo sinun kokemus sai asiaa miettimään.
Mulla muuten myös testit näyttää vahvempaa iltaisin ja sen negankin tein illalla ja myös sen leffaviivallisen. Aamupissasta on turha tehdä mitään.
Mun tarvii kyl kohta pyytää apuja nukkumiseen, kun mun unet on 1-2h pätkissä ja näin reilu 2vko unettomuuden jälkeen ei meinaa jaksaa.
 
Tuttuvierailija: onhan näiden testien kyttääminen kyllä aikamoista hullutusta. Pitäisi varmaan tehdä vain yksi ja olla onnellinen. 😅 Mulla tosiaan viime kerralla plussa tuli jotenkin liian aikaisin, niin ettei se käynyt järkeen ollenkaan. 14.10 poistettiin kierukka, vuosin pari viikkoa pientä taukoa lukuunottamatta ja sain plussan 14.11. Joten minun olisi täytynyt ovuloida heti sen vuodon perään. Plussan tein kun oli jo muutaman päivän ollu sellaiset oireet että arvasin olevani raskaana. Jotenkin hälytyskellot soivat jo silloin enkä saanut järkeiltyä ovulaatiota ja oireita ja plussaamista siihen mitenkään. Nyt taas tilanne on päinvastainen. Ei oireita (ennen oon aina ollu varma jo ennen testiä), plussa tuli minun makuun myöhään ja viiva vahvistui jotenkin tosi hitaasti. On tämä kyllä. 🤣
 
  • Haha
Reactions: Tiutau13
Tuttuvierailija
@Nipaus Sinulla kyllä kieltämättä jännän kuuloinen tilanne ollut siellä :eek: Mutta totta tuo, että pitäisi vain tehdä se yksi testi, olla onnellinen ja mennä päivä kerrallaan.
Eipä ne asiat ainakaan murehtimalla parane :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipaus
Tuttuvierailija
Piti tehdä digi oman mielenrauhan vuoksi ja huh helpotus, kun se näytti oikein, eli 2-3 viikkoa 😊

Neuvolaan sain ajan 23.3 vasta, kun oli tarkoitus saada se jo edeltävälle viikolle tiettyjen syiden takia, mutta me nyt päätimme miehen kanssa, että menemme 19.3 varhaisultraan katsomaan mikä on tilanne, emmekä jää odottelemaan lähetettä, jota ei välttämättä edes saada ❤ ... ovat meinaa täällä aika nihkeitä antaa ylimääräisiä ultra aikoja, vaikka ois kuinka riskejä :(
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
@Nipaus Fiilaan kyllä tota ihan täysillä. Yks testi , siinä se. Ja sen perusteella sit ollaan tai ei olla raskaana. Mutta eei , ei pysty. 😂

Tosiaan, kävin hcg -mittauksessa tänään (verestä), huomiseen mennessä pitäis tulla vastaus. Ja enköhän mä keskiviikkona sit käy uudelleen, pakko siellä on vähän ainakin olla hcg-pitoisuudet koholla, eihän menkkojakaan näy! Perhana tätä epävarmuutta 🤔
 
Pikkunenmyy
Mulla tilanne, että pitäisi olla meneillään 4+6 ja oon plussannut jo aika aikaisin ja sitten sain digiin sen ”1-2”, mutta mutta. Sunnuntaina viimeksi oon testannut digin eikä silloinkaan vielä ollut sitä seuraavaa, ”2-3”. Teen joka päivä niitä pc:n liuskoja mielenrauhaksi, muttaaaa. En oo kovin rauhallinen. Kyllä ne ns. vahvistuu eikä lähde himmentymään, mutta ei nekään ihan tasavahvoiksi mene kontrollin kanssa vieläkään. Tänään hain taas digin ja aion tehdä sen iltapissasta aamun sijaan.

ahdistavaa. Samaan aikaan oon varma, että tää päättyy kyyneliin ja voin pahoin päivät.
 
Tuttuvierailija
@Tiutau13 Ilmoittelehan sitten tuloksia. Toivottavasti pieni jaksaisi siellä mukana porskuttaa loppuun asti ❤

Pikkunenmyy: Teitkö digin eilen illalla? Vai vasta tänään? Toivottavasti sieltä nyt tulisi toivottu tulos ❤ Minulla yhdessä km liuskat eivät vahvistuneet ja olivat haaleita koko ajan, mutta digiin sain silti 2-3, mutta sitten taas seuraava digi, kun olisi pitänyt olla 3+, niin olikin 1-2. Haluaisin uskoa, että sinulla on toivoa, kun kuitenkin liuskat vahvistuu, eivätkä lähde haalenemaan. Voimia epätietoisuuden keskelle ❤
 
Kesken meni. PC putipuhdas nega ja tiputtelee jo (verta aika reippaasti paperissa), alkava alavatsan juilinta 💔
Toivottavasti tyhjenee tehokkaasti itse ja suurin osa nyt kahden päivän aikana. En halua että töissä holahtelee housuun kun miesvaltainen ala 😅 eilen tuli itkettyä kuin pieni lapsi, toivottavasti sekin oli siinä, tunnepurkaus..
 
Inhottavaa epävarmuutta monilla 😞 Voimia!

Itse luulin eilen aamulla tekeväni digiä viikkonäytöllä ja ihmettelin että mikä plussa tähän nyt pärähti, tuleeko ne viikot kohta näkyviin.. Mutta riittäköön tuo varmistelu nyt tässä kohtaa. 19.3 varattiin varhaisultra, kiva päästä katsastamaan siinä kohti tilannetta :) 31.3 sitten ensimmäinen neuvola.

Raskausoireena jäätävä väsymys vyöryy päälle jatkuvasti. Onneksi oon etänä töissä niin ei kukaan todista mun nuokkumista..:D Rinnat turvonneet ja arat.. Mulla tosiaan ensimmäinen raskaus, pyrkimyksenä jalat maassa, pää pilvissä (mieheni suusta tuli tämä :)
 
Tuttuvierailija
Kesken meni. PC putipuhdas nega ja tiputtelee jo (verta aika reippaasti paperissa), alkava alavatsan juilinta
Toivottavasti tyhjenee tehokkaasti itse ja suurin osa nyt kahden päivän aikana. En halua että töissä holahtelee housuun kun miesvaltainen ala eilen tuli itkettyä kuin pieni lapsi, toivottavasti sekin oli siinä, tunnepurkaus..
Voi ei :( Olen pahoillani ja voimia ❤

Mulla km-vuoto oli paljon niukempaa kuin menkkavuoto. Toivottavasti sinulla olisi samoin ja pääset vähällä.
 
Tiutau13: Eikä. 😔 Niin kovasti toivoin että saisit tänään hyviä uutisia. En oikein tiedä mitä sanoisin. Voimia.

Pikkunenmyy: Mikä siellä tilanne?

ON. Kahvinilo on viety. Toisaalta iloinen että jotain oireita edes. Tein tänään viimeisen liuskatestin tuolta pois pyörimästä. Nyt yritän jatkaa positiivisin mielin eteenpäin. Mietin eilen että mitäpä se etukäteen murehtiminen auttaa. Yhtä paljon se varmaan lopulta harmittaa vaikka kuinka olisin nyt "pessimisti ei pety" -asenteella. Ei ne pelot nyt yhtäkkiä tästä haihdu, mutta ei tämä jatkuva stressaaminen ainakaan hyväksi ole.
 
vierailija
Mie plussasin tänään aamulla ja itkuhan siitä onnesta tuli! <3 Nyt pitäs olla rv 3+5 ainakin kuukautisten alkamispäivästä päätellen. Luulen itse kyllä, että vähän pitemmällä jo mennään. Ihanaahan tämä on, toivottavasti jatkuu hyvin tämä raskaus! :)

Miekin olisin kiinnostunut Facebook ryhmään liittymään jos sellainen tehdään. Ensimmäinen raskaus, niin onhan tää jännää!
 

Yhteistyössä