Marraskuiset 2021

Kohta kolmen äiti
Minäkin mielisin mukaan fb-ryhmään, mutta ensin täytyy varmaan kertoa raskaudesta miehelle.

missä vaiheessa muuten raskaustestin testiviikon pitäisi olla yhtä tumma kuin kontrolliviivan? Mielestäni edellisissä raskauksissa viiva on ollut hyvin tumma, mutta olen tainnut tehdä testin vasta joskus rv6 paikkeilla. Silloinko se vasta tummenee?
 
Suhveli, ikävä juttu. Toivottavasti tärppää taas pian ja raskaus pääsee etenemään hyvin.

Tänä aamuna näytti cb:n digitaalinen testi Raskaana 2-3. <3 Dpo 13 tai rv 3+6 kai.

Meillä mies on halunnut jo pitkään lisää lapsia. Ei osaa vielä oikein käsittää, että raskaana ollaan. Eiköhän valkene sitten jos tämä pääsee jatkumaan ja alkaa pöntön halailu, väsymys ja vatsa kasvaa.
Onpas sulla aikaisin jo 2-3! :) onko sulla ollut aikaisin ovis? :) kiinnostaa, kun ite sain tänään 1-2 digiin iltapissasta
 
Onpas sulla aikaisin jo 2-3! :) onko sulla ollut aikaisin ovis? :) kiinnostaa, kun ite sain tänään 1-2 digiin iltapissasta
Joo minäkin ihmettelin, kun tuli jo 2-3. Minä tosiaan sain digitaaliseen ovistikkuun plussan ja laskin, että seuraavana päivänä ois sitten tullut ovis, eli ei voi kyllä paljoa heittää nuo dpo:t. Luin kyllä, että jollakulla toisella oli myös samana päivänä sama teksti tullut. Varmaan sit nyt mulla hormonitaso nousee nopeampaa kuin keskimäärin tai kiinnittyminen on tapahtunut tosi pian. Monikkoraskaudesta tuskin kyse, vaikka olen kyllä kuvitellut ainakin joissain kierrossa tuntevani, että molemmilta puolin irtoaisi munasolu. :D ehdin kyllä jo googlettaa että joskus myös hcg nousee nopeampaa jos on jotain vialla. Eli tuo voi tarkoittaa vaikka mitä.
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
Joo minäkin ihmettelin, kun tuli jo 2-3. Minä tosiaan sain digitaaliseen ovistikkuun plussan ja laskin, että seuraavana päivänä ois sitten tullut ovis, eli ei voi kyllä paljoa heittää nuo dpo:t. Luin kyllä, että jollakulla toisella oli myös samana päivänä sama teksti tullut. Varmaan sit nyt mulla hormonitaso nousee nopeampaa kuin keskimäärin tai kiinnittyminen on tapahtunut tosi pian. Monikkoraskaudesta tuskin kyse, vaikka olen kyllä kuvitellut ainakin joissain kierrossa tuntevani, että molemmilta puolin irtoaisi munasolu. ehdin kyllä jo googlettaa että joskus myös hcg nousee nopeampaa jos on jotain vialla. Eli tuo voi tarkoittaa vaikka mitä.
Niin eikös se vaan voi olla että tosi henkilökohtaista miten nousee? Tietty monikkoraskauksissa varmaan enemmän. En yhtään tiedä :D
 
  • Tykkää
Reactions: äitionnellinen
Joo minäkin ihmettelin, kun tuli jo 2-3. Minä tosiaan sain digitaaliseen ovistikkuun plussan ja laskin, että seuraavana päivänä ois sitten tullut ovis, eli ei voi kyllä paljoa heittää nuo dpo:t. Luin kyllä, että jollakulla toisella oli myös samana päivänä sama teksti tullut. Varmaan sit nyt mulla hormonitaso nousee nopeampaa kuin keskimäärin tai kiinnittyminen on tapahtunut tosi pian. Monikkoraskaudesta tuskin kyse, vaikka olen kyllä kuvitellut ainakin joissain kierrossa tuntevani, että molemmilta puolin irtoaisi munasolu. ehdin kyllä jo googlettaa että joskus myös hcg nousee nopeampaa jos on jotain vialla. Eli tuo voi tarkoittaa vaikka mitä.
Minulla myös tuli jo 3+6 digitestiin "raskaana 2-3" ja itseäkin se ihmetytti.
Oikeastaan siitä asti "pelännyt", että jos onkin kyseessä monikkoraskaus!
Hedelmöittyminen tapahtunut siis muutenkin aikaisin kierrossa, koska kierron viimeinen yhdyntä oli kp9, joten ehkä ovis vaan oli aikainen ja kyse siitä.
 
Viesti fb ryhmään pääsystä laitettu. Ovis ollut 23.-24. päivä, yhdyntä oli 19.-20. päivä. Eka neuvola-aika 1.4. Menossa kyllä varhaisultraan, heti kun haluan, niin ottavat mut yksityiselle vastaan ilmatteeks kiitoksena munasolujen luvutuksesta viime kierrosta. Oireita hyvin vähän. Rinnat arat, vähän aaltoilevaa huonoa oloa, mutta hyvin harvakseltaan. Nälkää tunnen useammin ja alkuiltaisin väsyttää paljon. Jonotuksia mahassa silloin tällöin, mutta harvemmin kuin siinä kohti ku menkkojen olis pitäny alkaa. 4. lapsi yrittää tulla. Takana 3 perätilaraskautta:) sektio, rt ja pt symnytykset. Varmasn tämä neljäskin on perätilassa ja ehkä syöksyy eteiseen sitten :D
 
Huomenta!
Kirjoittelin tänne alkuun Mmariia90 nimimerkillä, mutta minäkin löysin vanhan esikoisen odotusaikana luodun nimimerkin!
Laitoin yksäriä fb ryhmään liittymisestä.

Tänään ensimmäistä kertaa oli herätyksen jälkeen niin huono olo, että jouduin pyytämään miestä hakemaan mulle mehukeittoa... Mulle sykkeen yhtäkkinen nousu on aina aiheuttanut odottaessa pahoinvointia ja oksentelua. Tänään 5+3 ja varmaan aika samoihin aikoihin on tullut kahden edellisenkin raskauden aikana pahoinvointi!
Pahoinvoinnin lisäksi kärsin "menkkakipuilusta" alavatsalla, housut kiristää vaikka ei siis oikeasti kiristä, tuntuu vaan epämiellyttävältä että on resoria tms. Tuossa vatsan päällä ollenkaan...
Jännittää huominen työpäivä, kun ja jos kerran tämä pahoinvointi nyt alkoi!
 
Minulla oli eilen vähän menkkajomon tyylistä mutta tänään ei vielä ole ollut yhtään mitään. Kyllä ei tietäisi että olisi raskaana ellen sitä testiä olisi tehnyt. Tosi outo fiilis mutta niinhän sanovat että raskaudet voi olla tosi erilaisia.
 
Täällä tänään 6+0. Pahoinvointi ja väsymys alkoi kunnolla pari päivää sitten. Minulla enemmän "iltapäivä-pahoinvointia".

Mä pääsen neuvolan kautta sinne varhaisultraan 1.5vkon kuluttua. Mulla oli km 2018 niin, että viikolla 11 alkoin veri valumaan. Menin päivystykseen ja gyne tuumas, et "tää on kuollu jo viikoilla 6". Eli haluan todellakin nähdä että sydän lyö. Olisin kiinnistunut Pienehköstä fb ryhmästä, mutta vasta nt ultran jälkeen? Onko se mahdollista? Mulla ikää sen verran jo, että haluan nt ultran vastauksen ennenkuin voin huokaista ja "julkistaa" mitää.
 
Mä olin myös esikoisen aikaan (ja toki vieläkin) pienessä fb-ryhmässä ja oli ihan parasta! En kuitenkaan uskalla tälläkään kertaa ennen nt-ultraa varmaan liittyä, mutta varaattehan siellä tilaa meille, ketkä jo ketjun alkuvaiheessa toivovat sinne pääsyä nt-ultran jälkeen :)
 
Tänne tullut niin paljon kaikkea viestiä aktiivisesti , ja näin vklput aina aikamoista hässäkkää, niin ei ole kerennyt oikein vastailla.

mulla kans ilmenny pahoinvointia juuri sykkeen noustessa korkeammalle, aamulla alkaa sydän sängystä noustessa tykyttää ja sitten tulee se ällö olo ja välillä on niin ällö että on aatellu että just tulee oksennus.

Oletteko kertoneet kenellekään raskaudesta? Mä oon parille läheiselle kaverille . Lapsille ei olla vielä puhuttu mitään ja sekin jännittää, ja yleensäkin muiden reaktiot ressaa. Mun äiti on varsinkin ollut semmonen niin negatiivinen kaikessa, ja sanonut ”että ette sitten tee yhtään enempää!” . Tietenkin se miettii mun jaksamista, mutta tässä vaiheessa sitä kaipaisi tsemppiä ja tukea , eikä voivottelua siitä että miten meidän elämä on pilalla.
 
Tänne tullut niin paljon kaikkea viestiä aktiivisesti , ja näin vklput aina aikamoista hässäkkää, niin ei ole kerennyt oikein vastailla.

mulla kans ilmenny pahoinvointia juuri sykkeen noustessa korkeammalle, aamulla alkaa sydän sängystä noustessa tykyttää ja sitten tulee se ällö olo ja välillä on niin ällö että on aatellu että just tulee oksennus.

Oletteko kertoneet kenellekään raskaudesta? Mä oon parille läheiselle kaverille . Lapsille ei olla vielä puhuttu mitään ja sekin jännittää, ja yleensäkin muiden reaktiot ressaa. Mun äiti on varsinkin ollut semmonen niin negatiivinen kaikessa, ja sanonut ”että ette sitten tee yhtään enempää!” . Tietenkin se miettii mun jaksamista, mutta tässä vaiheessa sitä kaipaisi tsemppiä ja tukea , eikä voivottelua siitä että miten meidän elämä on pilalla.

Me ei olla kerrottu kenellekään. Kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen, kuten aiemmistakin.
Jännittää eniten se, miten lapset reagoi <3 molemmat rakastavat vauvoja ja pieniä lapsia, joten uskon heidän riemastuvan :)
 
Minäkin mielisin mukaan fb-ryhmään, mutta ensin täytyy varmaan kertoa raskaudesta miehelle.

missä vaiheessa muuten raskaustestin testiviikon pitäisi olla yhtä tumma kuin kontrolliviivan? Mielestäni edellisissä raskauksissa viiva on ollut hyvin tumma, mutta olen tainnut tehdä testin vasta joskus rv6 paikkeilla. Silloinko se vasta tummenee?
Milloin meinasit kertoa miehellesi? Minä en ole vielä pystynyt kertomaan että selkeä plussa koska minun äiti on käymässä eikä ole ollenkaan kahdenkeskeistä aikaa :(
 
Kohta kolmen äiti
Milloin meinasit kertoa miehellesi? Minä en ole vielä pystynyt kertomaan että selkeä plussa koska minun äiti on käymässä eikä ole ollenkaan kahdenkeskeistä aikaa
Tiistaina ajattelin kertoa, jos raskaus tästä jatkuu. Silloin olisi mennyt myös reilu viikko ensimmäisestä testistä. Miehellä on juuri nyt iso projekti töissä ja hän stressaa sitä. Mietin, että pitäisikö kertoa vasta kun projekti on ohi?

Mietityttää myös se, että testiviiva ei ole mielestäni oikein vahvistunut viikossa. Vaikka on suht vahva jo nyt.
 
Tiistaina ajattelin kertoa, jos raskaus tästä jatkuu. Silloin olisi mennyt myös reilu viikko ensimmäisestä testistä. Miehellä on juuri nyt iso projekti töissä ja hän stressaa sitä. Mietin, että pitäisikö kertoa vasta kun projekti on ohi?

Mietityttää myös se, että testiviiva ei ole mielestäni oikein vahvistunut viikossa. Vaikka on suht vahva jo nyt.
Paljon tsemppiä! Ymmärrän että ei helppoa löytää oikea ajankohta. Ehkä testaat ja kerrot sitten sen jälkeen.
En osaa sanoa viivojen vahvistumisesta,itsekin pitää testata tiistaina.
 
https://aijaa.com/3BOxVm

Varasin tänään aamulla ensimmäisen neuvola - ajan, että ehdin saamaan aikatauluihini sopivan mikäli sinne asti päästään. Linkissä kuva mun testailuista joita ensi kertaa elämässä olen säilytellyt :D alin liuska random päiväpissa ja ihan komea viiva siihen tuli! Viikonloppuna tehtiin miehen kanssa digitesti random pissasta ja se näytti 1-2 :) postissa tulossa vielä pari digitestiä jotka Hätähousuna tilasin, kaippa mä nekin sit viel käytän... Tosiaan neuvolaan soittaessani havahduin siihen että tää tosiaan on mun neljäs raskaus (1. Varhainen keskenmeno 2. Ja 3. Onnistunut)! Eka neuvola-aika menee huhtikuun puoliväliin, mutta haluaisin myös mennä yksityiselle varhaisiultraan...
 

Yhteistyössä