Marraskuiset 2021

Missä vaiheessa te olette uskaltaneet varata neuvolaa/lääkäriä?
Tänään minulla kalenterin mukaan rv4+4. Mutta koska ei oikein mitään oireita ole niin tuntuu jotenkin erikoiselle. Tein testin aamulla ja oli suunnilleen samanvärinen viiva kuin eilen iltapäivällä. Tiedän että parin päivän välein paras testata. En kyllä tiedä viitsinkö enempää rahaa tuhlata kun täällä maksaa paljon testit ja esim clear blue digitesti maksaa €25 (yksi) niin en viitsisi niihin rahaa tuhlata :eek: ja menee pitkä aika jos tilaa netistä. Niin onko täällä muita ketkä ei enää meinaa testailla? Vai pitäisikö testata kunnes saa tasavahvat viivat?
 
Voi ei, tämä alkuraskaus on kyllä ihan kauhean epävarmaa aikaa :(

Suuret pahoittelut @suhveli ja tsemppiä tulevaan kiertoon! <3

Ja voi @Oliivipuu79 , toivotaan, että vuoto loppuu ja on harmitonta, hurjasti tsemppiä!! <3

Täällä nyt 4+3 tai 4+4 ja digitesti sanoi 2-3. Pregcheckin liuskatesti oli vahvistunut toissapäiväisestä lähes tasavahvaksi. Mutta kyllä sitä vaaleanpunertavaa valkovuotoa tulee edelleen, ahdistavaa. Nyt jo keskiviikosta asti tullut, vaikka viiva siis onkin selkeästi silti vahvistunut. Tulee silti mieleen, että onko kohdunulkoinen tai tuulimuna..

Oletko @IinesAnkka82 ihan varma oviksen ajankohdasta? Oletko testannut liuskoilla?

@Jaffakeksi tosiaan vahvistumista kannattaa seurat joka toinen päivä. Onko viiva nyt kuinka vahva? Mikä testi?

tsemppiä kaikille hurjasti omiin tilanteisiin!! <3
 
Voi ei, tämä alkuraskaus on kyllä ihan kauhean epävarmaa aikaa

Suuret pahoittelut @suhveli ja tsemppiä tulevaan kiertoon! <3

Ja voi @Oliivipuu79 , toivotaan, että vuoto loppuu ja on harmitonta, hurjasti tsemppiä!! <3

Täällä nyt 4+3 tai 4+4 ja digitesti sanoi 2-3. Pregcheckin liuskatesti oli vahvistunut toissapäiväisestä lähes tasavahvaksi. Mutta kyllä sitä vaaleanpunertavaa valkovuotoa tulee edelleen, ahdistavaa. Nyt jo keskiviikosta asti tullut, vaikka viiva siis onkin selkeästi silti vahvistunut. Tulee silti mieleen, että onko kohdunulkoinen tai tuulimuna..

Oletko @IinesAnkka82 ihan varma oviksen ajankohdasta? Oletko testannut liuskoilla?

@Jaffakeksi tosiaan vahvistumista kannattaa seurat joka toinen päivä. Onko viiva nyt kuinka vahva? Mikä testi?

tsemppiä kaikille hurjasti omiin tilanteisiin!! <3
No tuossa nuo molemmat. En kyllä tiedä, ehkä onkin haalistunut? Semmoinen kuin accufast. Asutaan ulkomailla.
 
@pandanen Joo tikutin oviksen 15.2 myöhään illasta eli olettaisin että oli 16 tai 17pv. Viimesen liuskatestin tein muistaakseni tiistaina ja sillon pc vahva, mutta ei ihan yhtä vahva kuin kontrolli. Aion tehä digin vielä huomenna ja ma ja sit lopetan, oli tulos mikä tahansa. Aika henkisesti valmis olen tuulimunatuomioon.
 
Päästäispä kaikki näistä peloista ja epävarmoista viikoista yli ja höpöttelemään vähän positiivisempia juttuja :)

Kuinkas monella on ultra ens viikolla?

Mä varasin nyt kuitenkin arteen ajan 22.3 ma. Jos ei vuotoja sitä ennen ja siellä huonoja uutisia niin kinuan suoraan lähetettä ja toivon ettei tartte useampaa ultraa varailla..
 
Jatkan höpinää, sori pommitus :D tein äsken ihan testihulluuttani 2h pidätyksellä uuden digin ja sain kaipaamani 3+. En tiedä voiko noissa oikeesti olla eroja kun aamuinen digi oli raskauskeijulta se kahden paketti jossa teksti tulee in english ja äsköinen apteekista ostettu. Luulis olevan samaa tavaraa mut mistä näistä tietää. Vähän taas toiveet nousi. On tää yks hiton vuoristorata tunteiden kanssa..
 
Missä vaiheessa te olette uskaltaneet varata neuvolaa/lääkäriä?
Tänään minulla kalenterin mukaan rv4+4. Mutta koska ei oikein mitään oireita ole niin tuntuu jotenkin erikoiselle. Tein testin aamulla ja oli suunnilleen samanvärinen viiva kuin eilen iltapäivällä. Tiedän että parin päivän välein paras testata. En kyllä tiedä viitsinkö enempää rahaa tuhlata kun täällä maksaa paljon testit ja esim clear blue digitesti maksaa €25 (yksi) niin en viitsisi niihin rahaa tuhlata ja menee pitkä aika jos tilaa netistä. Niin onko täällä muita ketkä ei enää meinaa testailla? Vai pitäisikö testata kunnes saa tasavahvat viivat?
Mä varasin neuvolan, kun oli 5+1. (Tänään siis 6+3)... eka neuvola on 30.3.

Mä en oo enää yli pariin viikkoon testannut kertaakaan. Plussan Tein sillon 3+4 normi liuskatestillä, jolloin oli selkeä plussa... 3+6 Tein digitestin ja näytti raskaana 2-3... sitten olisko ollut 4+0 Tein vikan liuskatestin mikä oli kaapissa ja viiva pärähti samantien tummanpunaiseksi. Sen jälkeen en ole enää testannut enkä ole ajatellut testatakaan, ellei oireet ala katoamaan tai tule vuotoa, tms huolestuttavaa
Kuitenkin kokoajan on jonkinlaisia raskausoireita, niin luotan raskauden jatkuvan tällä hetkellä normaalisti.
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu ja Jaffakeksi
No tuossa nuo molemmat. En kyllä tiedä, ehkä onkin haalistunut? Semmoinen kuin accufast. Asutaan ulkomailla.
Joo ei ookaan tuttu testi! Ei kannata miettä että olisi haalistunut, ellei oo testannut ihan samaan vuorokaudenaikaan samalla pidätysajalla. Eikä tietenkään tarvi edes testata enää jos tuntuu, että itselle riittää Jos haluat vielä testata, niin tekisin ylihuomenna tuon saman testin uudelleen tai sitten esim. 5+3 aikoihin viikkodigin, että tuleeko siihen 3+ :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jaffakeksi
Olihan se nyt niin ettei ole vielä kukaan perustanut sitä salaista ja piilotettua facebook-ryhmää meille marraskuisille? Jos ei niin ajattelin että voisin sen perustaa ja kaikki voi siihen sitten päästä kun laittavat yksärillä mulle tiedon täällä kaksplussalla. Olisi siis sellainen ettei sitä millään haulla löydy. Vai haluaako joku muu perustaa?
Joo minulle käy! Ehkä liityn alustavasti vaikka tilanne epävarma. Mutta kyllähän sieltä pois pääsee tarvittaessa.
 
Joo minulle käy! Ehkä liityn alustavasti vaikka tilanne epävarma. Mutta kyllähän sieltä pois pääsee tarvittaessa.
Joo minäkin olen vielä niin pienillä viikoilla mutta tosiaan jos huonosti käy niin sitten poistun sieltä. On se vaan niin kiva kun saa alusta asti ryhmän tuen ja facebookin ryhmissä saa paremmin keskusteltua eri asioista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jaffakeksi
Meilläkin tää raskaus on saanut alkunsa jo kp9, mikä tuntuu tosi aikaiselta, koska kierto on kuitenkin keskimäärin se 28pvää... siitä tiedän, koska kp9 jälkeen ei ollut yhdyntöjä siinä kierrossa. Itse olin jo varma, että siinä kierrossa ei voi tärpätä juuri yrittämisen vähyyden vuoksi, mutta toisin kävi

Meillä taas mies on paljon enemmän innoissaan tästä kolmannesta vauvasta mitä itse.. tai siis kyllä itsekin tosi innoissani olen, mutta itsellä silti fiilikset hirmuista vuoristorataa... mietityttää taloudellinen pärjääminen kolmen lapsen kanssa, kotiin jääminen ja tulojen pieneneminen, oma jaksaminen, oman kropan muutokset ja eniten niin voimakas epävarmuus ja skeptisyys siitä, että onko kaikki hyvin ja meneekö kaikki hyvin on siis ollut henkisesti aika raskasta tää alkuraskaus.
Mies taas on jo päivittäin katsellut isompia autoja, mutta itse yritän toppuutella, että vasta sitten kesällä rakenneultran jälkeen noita isompia hankintoja tehdään.
Samoja huolia ja ajatuksia täälläkin, mies varsinkin huolissaan taloudesta. Tää on miehelle ensimmäinen lapsi ja mulle kolmas. Ollaan suunniteltu vauvan yrittämistä jo tovin ja vuoden alussa mies sanoi että olis valmis jättämään ehkäsyn pois. Hänellä on siis tosi mixed feelings koska nyt tää ihana asia on ehkä on toteutumassa, mutta huoli on kova :D

Mitä mama vitamiinia muuten syötte? Mä en syö tällä hetkellä kuin foolihappoa ja monivitamiineja sillon kun muistan :D nyt on pakko skarpata!
 
Mä nyt tekaisin sen ryhmän ja tein siitä yksityisen ja piilotetun. Eli jos haluaa mukaan, pitää laittaa mulle yksärillä oma nimi, että löydän teidän Facebook profiilin ja voin kutsua ryhmään. En tiedä pitääkö pyytää kaveriksi, että voi tehdä kutsun. Piti vielä ekana tarkistaa miehen puhelimella, ettei sitä mun perustamaa ryhmää löydä ihan varmasti, kamalaa jos ois julkistanut kaikille vahingossa, että on raskaana :)
 
Samoja huolia ja ajatuksia täälläkin, mies varsinkin huolissaan taloudesta. Tää on miehelle ensimmäinen lapsi ja mulle kolmas. Ollaan suunniteltu vauvan yrittämistä jo tovin ja vuoden alussa mies sanoi että olis valmis jättämään ehkäsyn pois. Hänellä on siis tosi mixed feelings koska nyt tää ihana asia on ehkä on toteutumassa, mutta huoli on kova :D

Mitä mama vitamiinia muuten syötte? Mä en syö tällä hetkellä kuin foolihappoa ja monivitamiineja sillon kun muistan :D nyt on pakko skarpata!
Mulla sama etten ole mama-vitskuja hommannut :D Vaan foolihappoa ja d-vit oon syönyt tähän mennessä.
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
Mä nyt tekaisin sen ryhmän ja tein siitä yksityisen ja piilotetun. Eli jos haluaa mukaan, pitää laittaa mulle yksärillä oma nimi, että löydän teidän Facebook profiilin ja voin kutsua ryhmään. En tiedä pitääkö pyytää kaveriksi, että voi tehdä kutsun. Piti vielä ekana tarkistaa miehen puhelimella, ettei sitä mun perustamaa ryhmää löydä ihan varmasti, kamalaa jos ois julkistanut kaikille vahingossa, että on raskaana

Laitoin sulle viestiä! :)
Ensin kans ajattelin, että vasta nt-ultran jälkeen liityn julkiseen ryhmään, kun raskaus muutenkin julkistetaan.. Mutta kun ryhmä nyt on kerta perustettu, niin menköön :D
 

Yhteistyössä