Marraskuiset 2021

Mä varasin varhaisultran 6+6 päivälle. Onko liian aikaisin? Sattuis vaan hyvin loman vikalle päivälle niin ei tarvis kesken päivän lähteä.
Vähän täälläkin alkanut pelot nostaa päätään keskenmenon/tuulimunan suhteen. Tullut varmaan luettua liikaa aiheeseen liittyen, mutta myös viime viikon etova olo on hävinnyt lähes kokonaan ja oireita ei kipeiden rintojen lisäksi muita oikein ole. Joten I feel you Iinesankka82
@Ruusu34 mulla on myös eka ultra 6+6. Vielä viikko pitää sitä jännittää...
 
Moi!

Tuun tänne kans varovasti kurkkailemaan mikä meininki.
Mulla olis nyt 4 raskaus meneillään, lapset vuosimalleja -09,-11 ja -19 :)

Ajatukset hieman sekavat, koska tätä ei olla pahemmin suunniteltu ja ehkäisy petti viime kuussa yhden ainoan kerran. Mies ei ole kovin innoissaan ja tässä nyt mietitään mitä tehtäisiin. Raskauden keskeytys tuntuu itsestä pahalta, samalla murehdin miten omat voimat, muisti ja keskittymiskyky riittäisi neljään lapseen. Onneksi nuo vanhemmat toki isompia, mutta toinen niistä vielä erityislapsi niin hänenkin mukanaan tulee arkeen aina pientä extraa.
Olisihan tässä nyt pienemmälle leikkikaveri, mutta en tiedä, ahdistavaa prosessoida tämmöistä asiaa taas yhtäkkiä että elämä muuttuisikin taas.
En hirveästi pidä raskaana olemisesta, kokoajan olen huolestunut vauvasta ja miten synnytys menee jne. Viimeinen synnytys oli kaikenlisäksi vaikea ja siitä jääneet ”traumat”.

Laskettuaika laskurin mukaan olisi 8.11.
Ja raskausviikkoja neuvolan mukaan 5+4

Varasin jo hädissäni ultran ensi lauantaille, saa nähdä näkyykö siellä mitään. Mulla ollut myös yksi kohdunulkoinen raskaus mikä kummittelee myös mielessä.
nyt Ekana viikkona kun kuukautisten piti alkaa, tuli ruskeaa vuotoa ja yksi verinen hulahdus housuihin. Nyt vuoto taantumaan päin onneksi.
Aaltoilevaa pahoinvointia löytyy , itkuherkkyyttä, palelua ja joka paikka kipeänä, siis niskat , olkapää ja välillä polvet.
Vähän on sellainen olo että miten jaksan taas olla raskaana ja tämä alun salailu on kans jotenkin rasittavaa. Kun pitää esittää että kaikki olis hyvin, vaikka on esimerkiksi hirveä pahoinvointi :rolleyes:
 
Mä olin hätähousu ja kävin jo tänään ostamassa kotidopplerin XD
Viimeisimmässä raskaudessa kuultiin ekan kerran vauvan sydänäänet jo rv6-7, aiemmissa myös rv10-11. En malttais odottaa
Mun täytyisi kans laittaa tilaukseen! Oli aiemmissakin raskauksissa ja se oli kyllä iso pelastus omalle mielenrauhalle! Varsinkin kuopus oli läpi raskauden tosi vähän liikkuvaa sorttia, niin dopplerilla sai mielenrauhaa :) ja nyt varsinkin, kun isosisarukset isompia, niin varmasti heidänkin kiva päästä sykettä kuulemaan.
 
Mulla on vanha doppleri kaapissa kans odottamassa :D Voi kun pääsisi sinne asti että tulisi käyttöön. Tänään ollut taas aika paha mieli, kun on ihan huijari olo tän raskauden kanssa.. Testit sanoo että raskaana, mutta olo sanoo että ei. Oispa joku koti hcg mittaus jolla me stressipallot pystyttäisiin seuraamaan tilannetta tarkemmin..
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
@IinesAnkka82 Samoja ajatuksia, mulla kans hyvin vähän oireita. Tai lähinnä mietityttää se kun ei ole väsymystä ollenkaan, mikä on outoa!
Välillä tulee huono olo, sitten se taas hälvenee pois. Tämmönen taas ihan uutta raskauden suhteen.
Vatsassa hyvin vähän tuntemuksia, ehkä munasarjoja välillä hieman jomottaa tai tiedostaa niiden olemassa olon.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Hahah universumi, hahah. Aattelin säästää muutamia euroja ja tilata "viimeset digit" raskauskeijulta, että ois pe alkaen katsonut saisko 3+. Rupesin tänään ihmettelemään kun ei tule lähetysvahvistusta. No hitto Nordean ongelmat ja näkyy vaan katevarauksena. Eli tuskin tulee testit perjantaiksi. Eli apteekkia kohden ja se siitä säästöstä :D
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Mulla myös jotenkin hyvin epävarma olo raskauden suhteen. Aiemmissa raskauksissa ei ole tämmöistä oloa ollut. En tiedä mistä johtuu. Johtuuko siitä, että nyt vaan "tiedän liikaa" kaikista vastoinkäymisistä, mitä voi sattua ja tulla vielä vastaan...ja niitä pelkää tosi paljon. Jotenkin, kun on takana kaksi hyvin sujunutta raskautta ja synnytystä sekä tervettä lasta, niin Jotenkin tosi skeptinen olo, että voiko vielä kolmannen kerran käydä niin hyvä tuuri....

ja toisaalta juuri myös olojen suhteen on Epävarma olo. Jotenkin tuntuu, että viikon sisään oireet on laantunut selkeästi, vaikka ei kuitenkaan täysin kadonnut. Voihan kyse olla vaan siitä, että kroppa on "tottunut hormoneihin"...
Väsymys on edelleen kova, mutta yöt nukun jo paljon paremmin mitä vielä viikko sitten. Tissit on arat edelleen ja alavatsaa juilii sekä noustessa tulee repäsykipuja.
alavatsaa myös turvottaa hurjasti ja mietin jo, että jos turvotus ei kohta laantua, niin raskautta vaikea salata nt-ultraan asti. Edelleen raskaustestiin piirtyy kirkkaanpunainen viiva samantien, joten ei ainakaan hormonimäärä ole pienentynyt...
No, ei se auta kun koittaa rentoutua ja luottaa....
 
Paljon samoja mietteitä on pyöritelty täälläkin. Ei paras ajankohta vauvalle, mutta keskeytys ei oo mulle vaihtoehto, en varmaan koskaan selviäis siitä henkisesti. Monet asiat mietityttää, mutta kait tämä on sitten näin tarkoitettu. Onnen ja epäuskon tunteet vaihtelee laidasta laitaan, mutta lienee ihan sallittua..
Meidän kuopus täytti juuri 1v ja oon hankkiutunut lähes kaikesta vauvatavarasta jo eroon. Muutamat vaatteet on varastossa lapsenlapsia varten
Lohduttavaa kuulla että on meitä muitakin epävarmoja ja sekavatunteisia. Meilläkin kans toi nuorimmainen 1v 3kk ja mielessä jo mietin sitä vaipparallia, nukkumisjärjestelyjä ja kaikkea miten ne onnistuu ja miten niistä selviää :D
Kahdella vanhemmalla lapsella oli sama ikäero ja minun muisti siltä ajalta aika sumunen xD Mutta sillon se oli kaikki uutta ja ekat lapset. Yksi suurperheen äiti lohdutti että mitä enemmän lapsia, sitä rennommin sitä vaan osaa ottaa kaiken eikä ressaa. Kumpa itsellekin tapahtuisi niin :)
 
Stressaako teitä korona? Mua alkoi tänään ekaa kertaa huolestuttaa kun tajusin että kollegat rokotetaan lähiaikoina (?). Oon päiväkodissa töissä ja lisäksi mulla on perinnöllinen tukostaipumus ja raskaushan lisää muutenkin tukosriskiä en kyllä varmaan kehtaa vielä näin aikaisilla viikoilla kysyä työterveyden mielipidettä, kai pitää odotella että turvallisemmat viikot...
Kyllähän tuo korona hieman mietityttää, koitan kuitenkin liikaa olla lukematta uutisia vaikka vaikea siltä on välttyä... Rokotetta en aio ottaa, kerta siitä ei ainakaan vielä suositusta ole raskaana oleville.

Harmittaa kyllä kun ilmeisesti ultraan ei saa puolisot tulla tällä hetkellä mukaan. Saa nähdä kerkeääkö tässä ohjeistukset muuttua kun eka ultra on ajankohtainen.
 
vierailija
Kyllähän tuo korona hieman mietityttää, koitan kuitenkin liikaa olla lukematta uutisia vaikka vaikea siltä on välttyä... Rokotetta en aio ottaa, kerta siitä ei ainakaan vielä suositusta ole raskaana oleville.

Harmittaa kyllä kun ilmeisesti ultraan ei saa puolisot tulla tällä hetkellä mukaan. Saa nähdä kerkeääkö tässä ohjeistukset muuttua kun eka ultra on ajankohtainen.
Joo tämä on kyllä harmi :( neuvolaankin kun soitin ja varasin ekaa aikaa unohdin jotenkin koko koronan ja kysyin et tullaanko molemmat isän kanssa :D Mies kyllä heti ilmotti et mennään sit yksityiselle. Senkin ajankohtaa mietin et meniskö varhaisultraan vai myöhemmin esim. NT- ja rakenneultran välissä...
 
Tulen tänne kuikuilemaan.
Siis luultavasti on plussa,testasin eilen aamulla. Tänään testasin parin tunnin pidätyksellä niin haalea plussa vieläkin. Tänään siis pitäisi alkaa kuukautiset ja nyt sitä jännää alkaako.

Mitään oireita ei ole ollut paitsi viikko sitten aamulla kun heräsin niin vihlaisi alaselästä ja säteili vähänkuin iskiaiskipu. Sen jälkeen ei mitään. Toki olen ollut väsynyt illalla,ei meinaa silmät pysyä auki klo21 aikoja kun katsotaan televisiota mutta se nyt ei uutta muutenkaan :D ja eilen/tänään ehkä vähän kuvottava olo. Ja nälkä ja alaselkä vähän jomottelee. Muuten ei mitään,siis kahdesta edellisestä raskaudesta oli rinnat kipeänä,kosteat paikat (ehkä myöhemmin?),turvonneempi olo.
Eli saa nähdä miten käy ja vahvistuuko viiva.
Meillä on kaksi lasta, 7/16 ja 4/19.
Miehelle en vielä ole testejä näyttänyt kun en oikeasti tiedä näkisikö se mitään niissä kun itsekin piti tihrustaa. Joten odottelen kunnes vahvempi viiva tai ostan suoraan digin.
Meillä kyseessä 'yllätys' sillä ei olla varsinaisesti yritetty mutta ei käytössä ehkäisyä. Vähän erikoinen tilanne nyt kun vuosi sitten muutettiin miehen kotimaahan Briteistä eikä minulla ole vielä töitä,olen ollut pienemmän kanssa kotona. Niin nyt pitäisi kyllä jotain hommaa ruveta tekemään mutta saa nähdä miten käy ja mitä mieltä mies tästä uutisesta.

Mutta ajattelin että täällä varmaan ihan kiva höpistä ja saa tukea tähän alkuun :)

Nyt pitää lukea mitä muut kirjoittaneet :)

Niin ja laskettu aika olisi 18.11.
 
Itse voisin kysyä , onko ketään jota ei väsyttäisi? Se kun tuntunut yleensä olevan se kaikista vallitsevin oire mutta ei nyt. Ei väsytä normaalia enempää yhtään ja se ihmetyttää.
Ei täälläkään. Tai väsyttää kyllä, mutta ihan yhtä paljon kun aina ennenkin :D

Lieviä menkkajomoja jotka vähän nostavat toiveita että olis ees jotain oiretta. Mutta hiljasta muilla rintamilla edelleen. En oo uskaltanut varhaisultraa saati neuvolaa varailla.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Tänään 5+5 ja olo niin huono! Edellisistä raskauksista mulle kovin tuttu alkuraskauden ripuli on täällä taas ja muutenkin huono olo koko ajan. Tissit myös kipeät. Nukkuminen öisin ollut huonoa, joten väsymyskin jäätävää. Voisipa pompata kuukauden eteenpäin...toivottavasti ensi yönä saisi nukuttua paremmin. Vessassakin pitää yöllä rampata vähintään pari kertaa. No toivotaan, että oireet ovat hyvä merkki siitä, että kohdussa tapahtuu!
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Itse voisin kysyä , onko ketään jota ei väsyttäisi? Se kun tuntunut yleensä olevan se kaikista vallitsevin oire mutta ei nyt. Ei väsytä normaalia enempää yhtään ja se ihmetyttää.
Minua väsyttää illalla ruuan jälkeen kun katsotaan ohjelmia mutta ei muuten päivän aikana.
On ollut myös tuota heräilyä aamuyöstä. Herään klo 5-5:30 ilman että lapset herättää. Muistan että kuopuoksesta oli unettomuutta jo ennen plussaa.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Täälläkin plussauksesta asti ollut ripulia. Aina joka paikassa lukee, että raskaus aiheuttaa ummetusta, mutta ei oo kyllä täällä näkynyt

Myös hiivatulehdus iski päälle. Tasan kerran elämässä ollut aiemmin ja sekin raskauden aikana.

Tänään 6+0 ja vauva mustikan kokoinen <3 jotenkin tuntuu, että plussauksesta jo ikuisuus, vaikka ei siitä ole vielä edes kolmea viikkoa... yleensä päivät ja viikot hurisee kauheaa vauhtia, mutta nyt kyllä matelee niiiiiiiin hitaasti.
 
Minäkin kurkin tänne.. ainakin Jaffakeksin kanssa samalta kuumeilupuolelta.

Oma plussailu vielä vähän myös epävarmalla pohjalla tai sitten vaan myöhäinen plussa. Tänään olisi joko kp32/27 tai rv4+5 :) ehkä siirryn elämään rv-elämää kun vuotoa ei näy. Plussat vain kovin kovin heiveröisiä. Mutta la laskurin mukaan 13.11. Kyseessä olisi meille jo neljäs, aiemmat ovat -08,-10 ja -13.

Pikasilmäyksellä oli muitakin neljättä odottavia, kivaa!
 

Yhteistyössä