Marraskuiset 2020

Miten selviitte tästä huonovointisuudesta!?!?

Aamusta alkaen etova olo. Mulla ei oo edes nälkä, mut pakko yrittää syödä. Iltaa kohden pahenee. Aikaisin nukkumaan ja sama toistuu seuraavana päivänä

Täällä huomenna 8+0 ja huono olo ollut lähes 3vk. Ja ei vaan huono olo, vaan mahaan myös sattuu oudosti, en osaa sitä kuvailla. Ei menkkakipua eikä mahan väöntöä, vaan varmaan sitten jotain kohdun kasvua tms. Mutta jatkuvasti läsnä, iltaa kohden pahenee. Tää viikko menny sohvalla maaten, ens viikolla paluu töihin. Tosiaan pakko syödä tyyliin tunnin kahen välein tai olo on kamala. Ei jaksais syödä koko ajan! Aamuisin pakko ihan heti hakea jotain syötävää ja mennä sohvalle syömään se, ja toivoa, ettei paha olo tuu. Ei onneks oo vielä tullu niin paha että pitäis oksentaa. Viikon verran oli sellasta ihan totaalista puhki oloa, ei jaksanu tehä mitään, pelkkä sohvalta vessaan meno oli hirveö ponnistus ja syöminenkin hengästytti. Ny ollu muutaman päivän jo parempi olo sen suhteen, jaksais kyllä tehdä mutta pahinta on tää mahakipu, ei jaksa. Pahimpina päivinä oon katunu syvästi jo koko raskautta. Edelleenkin ehkä sitä mieltä, että jos tämä kesken menee, niin uudestaan ei enää yritetä, tää olo vaan on niin kamala :( sit nautitaan noista kahdesta, jotka jo löytyy. Mutta toivon, että muutaman viikon päästä alkaa ihana ja pirteä keskiraskaus, jolloin jaksaa touhuta ja tehdä lastenkin kanssa vihdoin jotain.
 
Miten selviitte tästä huonovointisuudesta!?!?

Aamusta alkaen etova olo. Mulla ei oo edes nälkä, mut pakko yrittää syödä. Iltaa kohden pahenee. Aikaisin nukkumaan ja sama toistuu seuraavana päivänä
Mä en oo vielä oksentanut, mutta etovaa oloa on lähes 24/7. Sitrushedelmät, kuten appelsiini tai sitruuna, on niin raikkaita että niitä syömällä pysyy paha olo poissa. Kylmä sitruunavesi on myös hyvä. Mitään "tunkkaista" en pysty syömään tai juomaan, kahvin esimerkiksi jouduin jättämään kokonaan pois koska siitä tuli niiiin paha olo.
 
Minulla ei vielä muita oireita kuin kipeet tissit, maha ja aamuisin krapulainen olo ollut jo viikon. Lisäksi himoan aivan hirveesti kahvia! Mulla on ollut tämä kahdessa muussakin raskaudessa, vaikka oksensin yli puolen völin. Aamukahvia oli pakko saada :D

Viimeksi mulla oli laskettuaika ihan kuun alkupäässä ja nyt tuntuu oudolta kun muut on jo niin pitkällä kun itse vasta yrittää tajuta koko juttua! :D
 
Täällä ei pienintäkään vilahdusta pahoinvoinnista. Pitäisi varmaan olla vaan tyytyväinen mutta oireettomuus pelottaa :D Tiedossa on kyllä, että äidilläni on molemmat raskaudet aikanaan olleet tällaisia samanlaisia oireettomia, joten ehkä se vähän lohduttaa.

Nyt 5+1 menossa. Käsittääkseni se facebook ryhmä on jo perustettu ? Voisin liittyä varmaankin reilun viikon päästä varhaisultran jälkeen mikäli kaikki niinkuin pitääkin.

Onko muilla vaikeuksia olla suunnittelematta tulevaa tässä kohti kun on vielä niin epävarmaa? Itse tässä jo muuttoa suunnittelen vaikka se ei tosiaan ole ajankohtaista jos ei tähän talouteen tule yhtä ihmistä lisää... :D
Mä suhtaudun tuohon tulevaisuuden suunnitteluun jopa hieman taikauskoisesti, kun on niin huonoja kokemuksia taustalla. Pelkään, että jos suunnittelen etukäteen, niin ei ikinä toteudu. Toisaalta olin tässä plussakierrossa visualisoinut mielessäni positiivisia raskauteen liittyviä asioita, kuten kasvavan mahan. Tiedä sitten, että edesauttoivatko positiiviset mielikuvat raskauden alkamista vai johtuivatko siitä, että raskaus oli alkanut. Ehkä jos suunnittelusta tulee vain positiivisia fiiliksiä, niin se on vain hyväksi, mutta jos tulee lisää pelkoja kuten itselläni, niin sitten voi yrittää miettiä vähemmän yksityiskohtaisia tulevaisuuden kuvia, mutta kuitenkin positiivisia.
 
Onko kellään ollut flunssaista oloa nyt alkuraskaudessa? Mulla oli kipeä olo juuri ennen plussaa ja jäinkin kotiin pariksi päiväksi. Samat oireet palasivat nyt viikonloppuna ja luulen niiden osittain liittyvän raskauteen (palelu, suun kuivuminen, pääkipu) ja osittain siitepölykauden alkamiseen. Allergialääkkeitä en sattuneista syistä voi syödä, enkä halua mennä töihin yhtään kipeänä, mutta vähän ikävää töidenkin kannalta, jos oireet jatkuu ties miten pitkään.
 
Täällä ei pienintäkään vilahdusta pahoinvoinnista. Pitäisi varmaan olla vaan tyytyväinen mutta oireettomuus pelottaa Tiedossa on kyllä, että äidilläni on molemmat raskaudet aikanaan olleet tällaisia samanlaisia oireettomia, joten ehkä se vähän lohduttaa.

Nyt 5+1 menossa. Käsittääkseni se facebook ryhmä on jo perustettu ? Voisin liittyä varmaankin reilun viikon päästä varhaisultran jälkeen mikäli kaikki niinkuin pitääkin.

Onko muilla vaikeuksia olla suunnittelematta tulevaa tässä kohti kun on vielä niin epävarmaa? Itse tässä jo muuttoa suunnittelen vaikka se ei tosiaan ole ajankohtaista jos ei tähän talouteen tule yhtä ihmistä lisää...
En ole juurikaan miettinyt tulevaisuutta. Olen ollut tosi rauhassa ja pessimistinen tämän alkuraskauden, yksi km taustalla joten en uskalla tai osaa iloita vielä. Huomenna 7+0 ja varhaisultra. Jos kaikki ok, niin ehkä sitten uskallan iloita. Tai sitten jatkan pessimistilinjalla nt ultraan asti ja sitten hengähdän. En tiedä. Tuntuu niin epätodelliselta, aivan uskomattomalta tämä. Pelkään että jotain vielä menee pieleen ja emme saa vieläkään omaa pientä syliin asti. Mutta toivotaan parasta, ja toivon että kaikkien muidenkin raskaus sujuu hyvin loppuun asti ❤
 
@Haavejuttu ihanaa, että kaikki oli varhaisultrassa hyvin. ❤ Pääsenköhän itse tässä raskaudessa varhaisultraan asti. Kahdessa edellisessä en ole päässyt. Saisikohan useiden keskenmenojen jälkeen varhaisultran kunnalta. Toisaalta en haluaisi yhtään kuormittaa julkista terveydenhoitoa tällä hetkellä, joten ehkäpä menen yksityiselle, jos tulee ajankohtaiseksi. Mulla pitäisi tänää alkaa 6. rv (5+0), mutta oireet eivät ole oikeastaan yhtään voimistuneet viime viikosta. Kaksi edellistä raskautta alkoivat vuotaa 6. viikon lopussa, joten henkisesti rankka viikko luvassa. "Onneksi" on pikkasen muutakin ajateltavaa.
 
@Annu83 Älä huolehdi oireista. Joillain niillä on, joillain ei ja joillain oireet vaihtelee päivittäin. Itsekkin aluksi säikähdin kun rinnat ei olekkaan niin kipeät kuin alkuviikoilla, mutta niin vaan sydän sykkii ❤ Mulla siis rinnat oli tosi kipeät rv 4-5 ja nyt on rv 6+5 ja rinnat ei ole päivällä ollenkaan kipeät mutta yöllä kipeytyy. Pahaa oloa ei ole myöskään ollut joka päivä, mutta sillon kun on niin on koko päivän.
 
Mä tuun huuteleen vielä ihmisiä fb:n puolellekin. Pieni, suljettu ryhmä, jonka jäseniä ei kukaan näe. Eli salassa saa siellä olla, ryhmä on vielä salanimelläkin.
Hei,

Laitoin myös yv:n Röllineidolle. Tänään 7+4 ja varhaisultra vähän pelotti etukäteen koska oireita ei kovin paljoa ole. Mutta kaikki oli hyvin, joten täytyy vaan yrittää nauttia tästä oireettomuudesta niin kauan kuin se jatkuu
 

Yhteistyössä