Marraskuiset 2020

Onko teillä raskausoireet poikenneet paljon eri raskauksissa?

Esikoisesta oli ennen plussaa tarve syödä kaapit tyhjiksi. Myöhemmin tuli hirvee väsy ja huonoa oloa, oksensin tosin max 3 kertaa koko aikana. En kyllä enää muista millä viikoilla nuo alkoi.

Tälläkin kertaa oli vedettävä makkaraleivät valkosipulilla jo ennen plussaa :ROFLMAO: myös vilu alkoi ennen plussaa ja jatkuu vieläkin. Enempiä oireita odotellassa.
 
Onko teillä raskausoireet poikenneet paljon eri raskauksissa?
Minulla oireet on olleet tosi samanlaisia ekassa ja tässä raskaudessa. Palelu iltaisin, raudan maku suussa, rintojen pingotus ja lievät alavatsanipistelyt tsek. Nyt parin viime päivän aikana oon "ilokseni" tuntenut kipuja häpyliitoksessa, siis ei voi olla totta että nyt jo! Ekassa raskaudessa tätä taisi tulla vasta viimeisellä kolmanneksella. Toivottavasti tämä ei enteile mitään invalidisoivia liitoskipuja raskauden edetessä.
 
Voi ei nuo liitoskivut toivottavasti ei nyt heti alkas!
Ainiin joo olihan miulla ekasta nännit kipeet, nyt ei oo vielä tullu. Enkä tiedä tuleekokaan kun miulla on niistä vähän tunto hävinnyt ekan imetyksestä johtuen :unsure:
 
Hei,
Mä tein eilen ja tänään plussa testit:love:
Soitin myös tänään neuvolaan ja sain ajan 30.3. Jotenkin tuli olo et ompa se nopeesti. Neuvolatäti sano et LA ois 10.11. Iteki laskin sen sinne tietämille.
Ja siis tosiaan eka raskaus ja oon 21 vuotias ja odotetaan tätä innolla kumppanin kans.
Ja siis oireita mullon koko ajan kylmä, rinnat on kipeet ja vatsassa välillä vihlasee.
 
Mulla molemmissa aikaisemmissa raskauksissa on ollut jäätävä pahoinvointi ja musta se alkoi heti. Vielä ei ole kun välillä ällötystä. Mahaa nappailee ja palelen ja herään aamusin tosi aikasin ja iltaisin nukahan ysiltä. oireita odotellessa. Toivoisin kyllä että säästäisin tällä kertaa pahemmilta pahoinviinneilta.

oliko täällä muita joilla jo useampi lapsi ennestään?
 
Mulla oireina iltaisin kokoajan tosi kylmä, rinnat kipeät, vatsassa nippailee ja kohta kaksi viikkoa jatkuneet flunssan oireet. En tiedä onko tämä flunssa juttu raskausoire vai vaan perus flunssa, mutta oudon pitkään on jatkunut. Viimeraskaudessa minulla oli tosi vahva alaselkäkipu. Meinasi jalat lähteä alta. Tätä ei tällä kertaa ole ollut.
 
Mulla on hyvin samanlaiset oireet kuin edellisessä raskaudessa: etova olo (edellisestä oksensin ehkä viitisen kertaa koko raskauden aikana, toivottavasti nytkin menee sillä), flunssainen olo, palelu, ihoa kuumottaa, alamaha kipeä ajoittain, turvotusta, makea ei maistu, koko ajan nälkä.
 
Mulla on hyvin samanlaiset oireet kuin edellisessä raskaudessa: etova olo (edellisestä oksensin ehkä viitisen kertaa koko raskauden aikana, toivottavasti nytkin menee sillä), flunssainen olo, palelu, ihoa kuumottaa, alamaha kipeä ajoittain, turvotusta, makea ei maistu, koko ajan nälkä.
Mäkin tänään tajusin, ettei oo piiitkään aikaan tehnyt mieli karkkia tai jäätelöä, mikä on todella outoa mulle. :ROFLMAO:
 
Täällä saatu yllätysplussa testiin/testeihin... Lapsi oli toiveissa kyllä, mutta en uskonut plussaa tulevan vielä.. Viikonloppuna 7.3 tuli haamu ja viiva on vahvistunut pikkuhiljaa.
Odotellaan siis neljättä lasta (kaksi tyttöä -14&-18 ja enkelipoika -17 ennestään) Kierto ollut epäsäännöllinen mutta luulisin oviksen perusteella LA:n olevan n. 17.11.2020.

Cätrik33/4.lapsi/17.11.20
 
Mä en muista edellisten raskauksien alkupuolen oireita, paitsi ekassa juustohampparihimon ja tokassa vesimelonihimon. Ja molemmissa pahoinvointia, mutten muista viikkoja millon oli.

Nyt oonkin jo ihan, että en hemmetti muistanut, että tää raskaana olo on näin perseestä, eilä pahoinvointikaan oo vielä alkanut :D mun koko maha on ihan jännästi kipeä jatkuvasti, turvottaa ja vaikea olla. Yöt menee tosi huonosti, herään joka tunti. Ja kun maha on kipeä, niin tekee mieli vaan maata sohvalla..
 
  • Tykkää
Reactions: Katsutin
Varovaisesti ilmottaudun mukaan.
Sain ekan haamun jo pe 6.3 mutta ei oo vahvistunu, paitti tänä aamuna sitten oli jo kunnollisemmat viivat.
meillä on esikoinen syntyny 12/18, ja syyskuussa tuli km rv8, sen jälkeen on ollut kaksi kemiallista. Mulla oli ferritiini syksyllä vain 14.2 ja nyt rautakuurilla saanut sen jo 54. Pelko edelleen kemiallisesta, vaikka vahvistukin nyt. Menkat ois pitäny alkaa viimeistään eilen.
Eli yk6 on nyt ja todella toivotaan että nyt pysyis kyydissä loppuun saakka. Jos tuo eka olisi pysyny kyydissä niin jäisin nyt hänestä äitiyslomalle..


aurorials/2.lapsi/16
 
Onko muuten facebookin puolelle tehty jo ryhmää? Tää foorumin uus ulkoasu toimii niin heikosti mun puhelimella että fb vois olla helpompi, kuhan on semmonen ettei kukaan kaveri nää että on sellaisessa ryhmässä
 
Hei! Tein nyt fb-ryhmän, joka on yksityinen ja piilotettu. Eli kukaan muu kuin ryhmän jäsenet ei löydä sitä hakutoiminnolla, eikä näe sen jäseniä/julkaisuja tms. Varmistan vielä miehen fb:n kautta, ettei sitä löydy. Tällä hetkellä ryhmä on vielä salanimellä, kun haluan varmistaa yksityisyyden. :D Mulle vois halukkaat laittaa yksityisviestillä oman nimen ja vähän kuvausta profiilikuvastaan jos samannimisiä löytyy useita. Laitan sitten kaveripyynnön ja kun sen oot hyväksynyt, niin voin lisätä sut ryhmään. Sen jälkeen voi poistaa kavereista mut, pysyt silti ryhmässä. :)
 
Hei! Tein nyt fb-ryhmän, joka on yksityinen ja piilotettu. Eli kukaan muu kuin ryhmän jäsenet ei löydä sitä hakutoiminnolla, eikä näe sen jäseniä/julkaisuja tms. Varmistan vielä miehen fb:n kautta, ettei sitä löydy. Tällä hetkellä ryhmä on vielä salanimellä, kun haluan varmistaa yksityisyyden. Mulle vois halukkaat laittaa yksityisviestillä oman nimen ja vähän kuvausta profiilikuvastaan jos samannimisiä löytyy useita. Laitan sitten kaveripyynnön ja kun sen oot hyväksynyt, niin voin lisätä sut ryhmään. Sen jälkeen voi poistaa kavereista mut, pysyt silti ryhmässä.
Jee! Salanimi voisi mun mielestä olla aluksi, eikä heti esim marraskuiset 2020, koska jos selaa fb niin ei tarvitsisi kytätä että näkeekö kaverit tai perheenjäsenet olan takaa mitä syötteessä näkyy. En vielä uskalla kuitenkaan liittyä, mutta parin viikon päästä varhaisultran jälkeen aion liittyä :)
 

Yhteistyössä