Marraskuiset 2020

Mikähän siinä on, että ihmiset ihmettelee isoa perhettä. Mä en koe että neljä lasta olisi iso perhe mutta koko mun lähipiiri miettii että jo kolme lasta on. sitkun meillä on vielä kolme koiraa ni sitä ihmetellään. Musta siinä ei ole mitään outoa. Ottaisin lisääkin helposti. Kai mä sit vaan oon outo.
Sanoppa se, ja miksi jotkut kokee tehtäväkseen kommentoida muiden valintoja. Mut pitää vaan olla antamatta arvoa niille, ja tehdä niinkuin meistä on hyvä.
 
Jossai vaiheessa vois suunnitella että perustettais fb-ryhmä? Siellä on niin paljo helpompaa pysyä keskusteluissa mukana, ainaki mun mielestä. Vai mitä ootte mieltä?
Mun mielestä ois kiva idea! Mutta en uskalla liittyä ainakaan vielä, joskus rv 8 ehkä :) Ja oltava salainen ryhmä, koska en aio kertoa raskaudesta kellekkään ennen rv 12, joten en halua että fb kaverit saisi tietää raskaudesta huomaamalla että kuulun Marraskuiset 2020 ryhmään :D Tai voisi kyllä olla joku "salanimi", niin jos tulee julkaisuja vastaan niin ei kukaan ulkopuolinen näkisi jos fb:tä selaa :unsure:
 
Tuo fb ois hyvä! Niitä saa ilmeisesti tehtyy salaisena ja suljettuna eli ei näy sit hakemallakaan
Miusta tää foorumi päivitty toosi ärsyttäväksi ni ois mukavampi käyttää fb/wa mieluummin!
Just noin ollaan tehty aiemmissaki keskusteluketjuissa, että joku perustaa salaisen ja suljetun ryhmän, jota ei löydy edes haulla. Kukaan muu ei näe ketä ryhmään kuuluu tms. Perustajan täytyy olla hetken aikaa kaveri sitten liittyjän kanssa, että saa lisättyä heidät ryhmään.
 
  • Tykkää
Reactions: marzipaani
Täällä kans plussattu vajaa pari viikkoa sitten jo! Facebook-ryhmä (suljettu) kiinnostaisi, koska en jaksa foorumeilla kirjoitella. Jään kuulolle. :) Ja minutkin saisi listaan lisätä.

Mirissa / 2. lapsi / 1.11.
Mirkkuli26 / 1. lapsi / La 6.11.
Haavejuttu / 1. lapsi / 11.11.
Lilja_93 / 2. lapsi / la 5.11
Malia / 1. lapsi / 9.11.
Niinaj91 / 3. lapsi / LA 2.11
PikkuM / 4. Lapsi/ La 9.11.
 
  • Tykkää
Reactions: lilja_93
Heipähei! Jonkin aikaa oon tätäkin ryhmää seuraillut ja nyt toisen plussatestin tehtyäni uskallan tänne jotain kirjoittaakin. Meillä on ennestään kohta 2v vauhtivekara ja nyt toinen tulossa :) Toivottu raskaus kyseessä, mutta olo on silti kuin puulla päähän lyöty! Hauskasti muistin heti kun ekat oireet (rintojen kihelmöinti ja raudan maku suussa) ilmestyi, että kääk näin oli viimeksikin , ei tää voi olla mitään muuta :D faceryhmä kiinnostaisi minuakin.

Tuut1kk1/ 31v/ 2. lapsi/ la 8.11.
 
  • Tykkää
Reactions: Malia ja lilja_93
Äitiysneuvola varattu, 31.3, jolloin neuvolan mukaan 9+0 ja oman laskun mukaan 9+2.
Ootteko te töissä vai kotona? Alotan itse ensi viikolla loppukevääksi työt ja en haluaisi ihan heti kertoa raskaudesta. Jännittää vähän, miten saan neuvolakäynnit ja ultra-ajat oikein hoidettua. Neuvola-ajan sain klo 15, joten riittää kun pyydän, että saisin aamuvuoron siihen. Mutta ultra-aika voi tulla milloin vain ja sinne on meiltä 50km matkaa. Eli huonolla tuurilla ultra on keskellä päivää, ja pakko olla koko päivä pois. Saako ultran takia edes sijaisena olla pois töistä? Vai pitääkö valehdella ja ottaa saikkupäivä :D Olen töissä päiväkodissa, joten en oikein voi vain lähteä kesken päivän ja tulla takaisin, kun pakko olla tietty määrä aikuisia paikalla.
 
@niinaj91 Mä en oo vielä soitellut neuvolaan, viimeksi soitin heti ja kesken meni rv 4+6. Mutta ensi viikolla ajattelin soitella kunhan saadaan uudet työvuorolistat niin tietää milloin pääsisi neuvolaan. Töissä siis olen.

Oliko teillä muilla plussakierrossa jotain "kikkakolmosia" käytössä vai elittekö ihan normaalisti? :D Mä oon gelee royaleta syönyt jo useamman kuukauden mutta tässä kierrossa vain alkukierron kun ne loppui kesken enkä jaksanut ostaa lisää. Verigreippimehua join kp1 - ovulaatio. Talletteluja oli ovulaation lähellä vain dpo -1 aamulla, ja yllätykseksi se riitti! Yleensä on talleteltu ovulaation lähellä n. joka toinen päivä, ja ajattelin ettei nyt voi tärpätä kun on vain dpo -1 tallettelu. Ja ovulaatiotikut oli siis myös käytössä.

Jostain olen joskus lukenut, että vauvan näkeminen, sylissä pitäminen ym voi vaikuttaa ovulaatioon, kiinnittymiseen ym positiivisella tavalla. Ja tässä plussakierrossa juurikin kiinnittymisen aikaan olin lapsenvahtina muutaman kuukauden ikäiselle vauvalle. Eli ainakin minun kohdalla oli positiivinen vaikutus, tai sitten ihan sattumaa :D
 
Äitiysneuvola varattu, 31.3, jolloin neuvolan mukaan 9+0 ja oman laskun mukaan 9+2.
Ootteko te töissä vai kotona? Alotan itse ensi viikolla loppukevääksi työt ja en haluaisi ihan heti kertoa raskaudesta. Jännittää vähän, miten saan neuvolakäynnit ja ultra-ajat oikein hoidettua. Neuvola-ajan sain klo 15, joten riittää kun pyydän, että saisin aamuvuoron siihen. Mutta ultra-aika voi tulla milloin vain ja sinne on meiltä 50km matkaa. Eli huonolla tuurilla ultra on keskellä päivää, ja pakko olla koko päivä pois. Saako ultran takia edes sijaisena olla pois töistä? Vai pitääkö valehdella ja ottaa saikkupäivä Olen töissä päiväkodissa, joten en oikein voi vain lähteä kesken päivän ja tulla takaisin, kun pakko olla tietty määrä aikuisia paikalla.
Mie oon tällä hetkellä kotona, keväämmällä menen ehkä jatkamaan remonttihommia yksityiselle työnantajalle. Sitä odotellessa ilmoittauduin nyt työttömäksi et saan ansiosidonnaista liitosta, hirmu pieni tuo kht mut ei kehdannut aikaisemmin kuluttaa liiton päiviä ennen kun on tietoo et saattas päästä äippälomallekin/-rahoillekin :ROFLMAO:
 
@niinaj91 Mä en oo vielä soitellut neuvolaan, viimeksi soitin heti ja kesken meni rv 4+6. Mutta ensi viikolla ajattelin soitella kunhan saadaan uudet työvuorolistat niin tietää milloin pääsisi neuvolaan. Töissä siis olen.

Oliko teillä muilla plussakierrossa jotain "kikkakolmosia" käytössä vai elittekö ihan normaalisti? Mä oon gelee royaleta syönyt jo useamman kuukauden mutta tässä kierrossa vain alkukierron kun ne loppui kesken enkä jaksanut ostaa lisää. Verigreippimehua join kp1 - ovulaatio. Talletteluja oli ovulaation lähellä vain dpo -1 aamulla, ja yllätykseksi se riitti! Yleensä on talleteltu ovulaation lähellä n. joka toinen päivä, ja ajattelin ettei nyt voi tärpätä kun on vain dpo -1 tallettelu. Ja ovulaatiotikut oli siis myös käytössä.

Jostain olen joskus lukenut, että vauvan näkeminen, sylissä pitäminen ym voi vaikuttaa ovulaatioon, kiinnittymiseen ym positiivisella tavalla. Ja tässä plussakierrossa juurikin kiinnittymisen aikaan olin lapsenvahtina muutaman kuukauden ikäiselle vauvalle. Eli ainakin minun kohdalla oli positiivinen vaikutus, tai sitten ihan sattumaa
Ei tainnut olla mitään. Verigreippejä tykkään syödä, mut niitä en tainnut syödäkään nyt
Oli vaan semmonen luottamus et vois onnistuu, kun oli ihan samanlainen ja pituinen kierto kuin esikoisesta. Mie kyllä uskon tuohon et positiivinen mieli ja tuo vauvan hoito auttaa! Meilläkin itseasiassa on lähipiirissä vauvoja eikä ne ainakaan vauvakuumetta ta pois oo vieny :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Haavejuttu
Äitiysneuvola varattu, 31.3, jolloin neuvolan mukaan 9+0 ja oman laskun mukaan 9+2.
Ootteko te töissä vai kotona? Alotan itse ensi viikolla loppukevääksi työt ja en haluaisi ihan heti kertoa raskaudesta. Jännittää vähän, miten saan neuvolakäynnit ja ultra-ajat oikein hoidettua. Neuvola-ajan sain klo 15, joten riittää kun pyydän, että saisin aamuvuoron siihen. Mutta ultra-aika voi tulla milloin vain ja sinne on meiltä 50km matkaa. Eli huonolla tuurilla ultra on keskellä päivää, ja pakko olla koko päivä pois. Saako ultran takia edes sijaisena olla pois töistä? Vai pitääkö valehdella ja ottaa saikkupäivä Olen töissä päiväkodissa, joten en oikein voi vain lähteä kesken päivän ja tulla takaisin, kun pakko olla tietty määrä aikuisia paikalla.
Mulla samana päivänä neuvola. Mua kauhistuttaa myös miten ultrat menee, varmana tulee olemaan keskellä päivää täälläkin‍♀
 

Yhteistyössä