Marraskuiset 2018

Heippa!
Täällä ihan ensimmäistä yllätysvauvaa odotellaan, laskettu aika olisi 29.11. Torstaina plussasin ja perjantaina oli sitten heti aamusta kierukan poisto Ultrassa näkyi kaksi raskauspussia, joista toinen voi kuulemma vielä hävitä. Ilmeisesti ihan normaalia.

Melkeen kaikki oireet löytyy jo, pahoinvointi ja huimaus päällimmäisinä..

Mies on onneks ihan mukana vaikkei vielä suunnitelmissa lapsi ollutkaan!
 
Heippa kaikille! On tullut enemmän kirjoiteltua siellä fb-ryhmässä.. yritän nyt aktivoitua tännekin.

Kävin viime to Perhe-artessa varhais-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vastasi viikkona 7+2 (kuten piti) eli nyt on rv 7+5 ja la on 6.11.

Olotila on väsynyt ja etova. Tuntuu, että voisin vaan nukkua...
 
Raskaustesti edellee positiivinen parin tunnin pidättelyllä ja jopa vahvimmat viivat piirty siihe tähä asti. Ei iha tasavahvat mut kuitenki. Verta vuotaa kyllä ja ny jo iha kirkasta. Siteeseen tullu pari teelusikallista. Kipuja ei oikeestaan, lievempää nippailua ku menkkojen aikana. Silti, pelottaa
 
Mut voi poistaa marraskuisista :cry:
Lääkärissä käyty vuodon takia neuvolan ohjeen mukaan ja kohdussa ei näkyny muuta ku paksu limakalvo. Joku pussi mikä pitäis näkyä näillä viikoilla jo, ei näkyny ja keskenmeno tuli tuomioks :cry:
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS
pikkutakkutukka / 2.
Himskatti / 25 / ensimmäinen / NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / nt-ultra 20.4
noommi /26 / eka /KYS / neuvola 27.3.
Pocahontas- / 31/ ensimmäinen / NKL / neuvola 29.3.

2.11
Jesunasu
/ 25v / toinen / SATKS

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL
minimustikka / 27 / toinen / JS

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays
Happiness89 / ensimmäinen / OYS

6.11
Triple82
/ 35 / 3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS
hennap / 22 / eka / OYS / 28.3.


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen / toinen / 24 / KYS

10.11
M0mmy
/ 27 / toinen / tays

12.11
Jonsu- / 34 / toinen / KYS
Eela- /29 /1.lapsi /OYS

14.11
ena--
/ 31 / neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS
maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala

17.11
Farfallallaa
/ 35v / kolmas / NKL

18.11
Nadine88
/ 30 / eka / SATKS

28.11
Aurorials
/ 29v / esikoinen / TAYS tai K-HKS

Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi / synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Apua en oo tajunnu ilmottaa itteeni listalle:p kiva kun tässä laajennetussa vastausmoodissa ei puhelimella näy mitä piti kirjottaa, katotaan muistanko kaiken :whistle:

LA 28.11 Aurorials 29v esikoinen tulossa, eka neuvola 17.3 ja synnäri joko TAYS tai K-HKS
 
@äiti_82 kotimaisia marjoja saa syödä sellaisenaan, ei tarvitse kuumentaa. Kuumentaminen koskee kaikkia ulkomaisia marjoja listeriariskin takia. Myös kaikki pakastevihannekset pitää kuumentaa. Ite kuumennan kiehuvan kuumaksi, vaikka listeria kuolee jo reilussa 70 asteessa.

Pahoittelut @pampulax ja @Päppyrä :cry:

Mulla on ollut vähän huonoa oloa niin on tullut laiskemmin kirjoiteltua, vapaa-aika menee puhtaasti selviämiseen o_O Sain nt-ultran varattua, siihenkin on enää alle kuukausi. Jotenkin nyt on taas ollut hirveä huoli onko tuolla masussa kaikki hyvin ja tekisi hirveästi mieli mennä kerran ultraan tässä välissäkin. Koitan nyt silti sinnitellä ilman kurkkaus-ultraa :D

voittamaton ja metsämansikka 8+4
 
@äiti_82 kotimaisia marjoja saa syödä sellaisenaan, ei tarvitse kuumentaa. Kuumentaminen koskee kaikkia ulkomaisia marjoja listeriariskin takia. Myös kaikki pakastevihannekset pitää kuumentaa. Ite kuumennan kiehuvan kuumaksi, vaikka listeria kuolee jo reilussa 70 asteessa.

Pahoittelut @pampulax ja @Päppyrä :cry:

Mulla on ollut vähän huonoa oloa niin on tullut laiskemmin kirjoiteltua, vapaa-aika menee puhtaasti selviämiseen o_O Sain nt-ultran varattua, siihenkin on enää alle kuukausi. Jotenkin nyt on taas ollut hirveä huoli onko tuolla masussa kaikki hyvin ja tekisi hirveästi mieli mennä kerran ultraan tässä välissäkin. Koitan nyt silti sinnitellä ilman kurkkaus-ultraa :D

voittamaton ja metsämansikka 8+4
Hei kiitos! Mie jostain suosituksesta vaan bongasin kotimaisten kuumentamisen kans :rolleyes:
 
Hei! Minullakin olisi laskettu aika marraskuussa. Ensimmäistä lastani odotan ja kyseessä myös ensimmäinen raskaus. Enpä ole ennen näihin keskusteluihinkaan kirjotellu :D minä tein plussatestin 7.3 ja laskettuaika olisi ehkä 15.11. Oireita ei ole ollut ihan kamalasti. Kuitenkin rinnat tajuttoman kipeet, väsyttää paljon ja hengästyttää ja huimaa. Mullakin oli ihan jonkin verran ruskeaa vuotoa jonka takia neuvolasta varasivat mulle ultran. Sinä päivänä kun ultra oli klo 13 niin työpäivän aikana tuli enemmänkin vuotoa ja oli minusta jo punasta. Kyllä jännitti ja itketti se ultra niiiiin paljon. Onneksi kaikki oli hyvin. Varattiin silti vielä uusi ultra parin viikon päähän ennen ekaa neuvolaa tai nt-ultraa. Edelleen jännittää mutta kyllä jo vähän osasin huokaista helpotuksesta!

LA 15.11 / Moonastiina 27v. / ensimmäinen / seuraava ultra 5.4 ja neuvola 16.4 / KYS

viikkoja nyt 6+5
 
Palasin kertomaan, että löytyi pieni ihme❤❤ laskettu aika heittää kahdella viikolla, eli on 12.11. viikon kerkesin elää siinä uskossa, että on keskeytynyt keskenmeno (hcg raju lasku ja ei löytynyt sykettä), mutta näin se elämä yllättää:love:
 
Oon elänyt hiljaiseloa muutaman päivän, mies oli työmatkalla ja olin iltasin aina ihan poikki, enkä jaksanut kirjoittaa mitään..

@Päppyrä pahoittelut keskenmenosta :cry:

@pampulax mitä mitä? Ihanaa :love: mutta hämmästyttävää :eek: voitko kertoa vähän tarkemmin tilanteen, jäi kiinnostamaan kaikki :D milloin olet tehnyt ekan testin yms.. jos heitto on kaksi viikkoa??

Oma olo edelleen vaihtelee, välillä on huonoja päiviä ja välillä päiviä etten edes tietäisi olosta, että raskaana olisin. Mulla on yleensä menny hyvissä raskauksissa nää alut aika oireettomasti ja sitten vk 7-8 alkanu se tajuton oksentaminen.
Silti tää alun rauhallisuus mietityttää välillä, että kuvittelenko vaan ja en ookkaan raskaana ollenkaan :LOL:
Mutta koitan myös ajatella asiaa niin, että mun raskauksissa tämä rauhallinen alku on aina tarkoittanut hyvää. Keskenmenoissa oireet ovat alkaneen rajusti jopa jo ennen plussaa..

Toisille kertominen, olen nyt kertonut siis siskolleni, koska tiesin hänen ilahtuvan ja olevan onnellinen meidän puolesta.
Mutta mua on alkanu kauheesti "pelottaan" muille kertominen. Mä en yleensä välitä mitä muut meistä ajattelee, mutta sain jo kolmatta odottaessa läheisiltä ihmisiltä todella törkeitä kommentteja ja esimerkiksi toinen siskoni alkoi vältellä meillä käymistä, kun ei jaksanut sitä meteliä mikä monesta pienestä lapsesta lähtee :eek:
Niin näistä syistä on alkanut vähän ahdistaa ajatus, että jossain vaiheessa tämä on tuotava julki..
Vaikka sanoin kyllä miehelleni, että jos ei kerrota, kyllä ne varmaan aikanaan huomaa..

Kosmo ja mini 5+4

Ai niin liittyisinkö myös viimein listalle
kosmo la 22.11. Neljäs. Tays.
 
Eli tosiaankin, homma meni näin: mulla tosi pitkä kierto, ja ovis tosi myöhään. Jostain syystä viimeisessä kierrossa kaikki ollu päin seiniä(ilmeisesti imetyksen syytä). Ekan haamuviivan tein 22.2. menkkojen mukaan mulla (14.1.) olis pitäny olla paljon enemmän viikkoja. Ultrassa ei näkynyt mitään, kun neuvolassa tekivät 16.3. Silloin olisi pitänyt olla 7+jotakin. 19.3.hcg oli yli 22500, 22.3 hcg oli laskenut yli ouolella, lukemiin 10000. Tuomio, keskeytynyt keskenmeno kaiken tuon perusteella. Pääsin lähetteellä kiireellisenä polille, jossa tänään löytyi rv 7+0 vastaava sikiö, jolla vahva syke.
Tää on niin ihanan outo tapaus, etten enää ymmärrä! Joka tapauksessa eka laskettu aika oli 31.10, nyt 12.11.
Mulle voi laittaa pampulax/8.lapsi/kaks/12.11
 
Voimia @Päppyrä :cry::cry:

Uskomaton tarina @pampulax! Mistäköhän tuo hcg-lasku johtui? o_O Ihana kuitenkin kuulla että kaikki on hyvin :love:

Mulla on jotenkin ollut viime päivinä olo että kaikki ei ole hyvin (n) ei siis ole mitään vuotoja eikä kipuja eikä muutenkaan mitään oikeaa syytä miksi asiat ei olisi hyvin, mutta silti oon tosi epävarma:unsure: ei huvita kertoakaan kenellekään kun pelkään että joudun kohta kertomaan että kesken meni :( mullahan siis todettiin syke silloin 6+2 jolloinka luulin kuukautisten perusteella jo että olisi ollut 7+2 (mutta kierto imetyksen loputtua tosi epäsäännöllinen että periaatteessa on kyllä ihan mahdollista että viikot olisi olleet vasta 6+2). Kuitenkin ultrassa kätilö sanoi että syke on hitaan puoleinen mikä voisi viitata siihen että on vasta käynnistymässä (noilla paikkeilla se kai käynnistyykin?) ja kuitenkin kohtu oli kooltaan 7+ viikon kokoinen. Nyt oon siis maalannut omassa päässä kauheet kauhukuvat että sikiön kasvu on hidastunut ja että se on jo kuollut kohtuun kun menen nt-ultraan :( en haluaisi enää maksaa uutta yksityistä mutta en millään jaksaisi odottakaan vielä ainakin 3 viikkoa nt-ultraan näissä omissa mietteissä:unsure:

Minimustikka ja pikkuinen 8+1
 

Yhteistyössä