Marraskuiset 2018

@Timskunen - sama täällä! Kuvottaa koko ajan, illat on pahimpia. Eilen oksensin kuudesti (!), tänään onneksi vaan kerran. Suurin ällötyksen aihe on yllättäen suklaa. Tänään kun mies söi Mignon-munan, meinasin oksentaa pelkästään suklaan syömisen näkemisestä... Makaroni, appelsiinimehu ja einekset ällöttää myös.
 
Itse olen käynyt Perhe-Artella ja tuttavapiirini naiset myös. Siellä kokeneet kätilöt ja huippukone jolla ultraavat. Kaikkiaan 10+ kokemuksena.

Olen kuullut Kiehdosta negatiivista palautetta monelta suunnalta. Ilmeisesti siellä kätilönä vasta valmistunut ja siksi ei aina osaa tulkita kuvia oikein. Osa joutunut tulemaan uusintakäynnille kun eka käynti mennyt pieleen
Kiitos kommentista! Mulla ei oo ketään tuttua, joka ois käynyt Kiehdossa ja mulla itsellänikin on kokemusta Perhe Artesta vain Lahdesta (silloin heillä ei vielä ollut Helsingissä toimipistettä) ja tykkäsin kyllä kovasti.
 
@Timskunen ja @noommi täällä kans yks jolla 24/7 pahoinvointia :sick: Lisäks on vähän niinku pää kipeä ja ihan pöhnänen olo välillä, onks muilla? Mulle taas nimenomaan maistuu appelsiinimehu, lisäks innostun esim. oliiveista :p En kyl haluis valittaa, mut en mä tajunnu et tää pahoinvointi näin kokonaisvaltaista on :geek: Tsemppiä kaikille! (y)
 
Mun voimakkain oire on väsymys ja jonkunlainen alakulo. En oo viikkoon jaksanut harrastaa minkäänlaista liikuntaa ja jotenkin tosi huono omatunto ja paha mieli siitä. Tuntuu, etten muutenkaan saa mitään aikaiseksi. Ahdistaa (n):confused:
 
Mäkään en ol yhtään jaksanu harrastaa. Kaverit vähän sitäkin ihmettelee, ku ennen olin kokoajan menossa. Oon nyt selitelly et flunssaa ollu päällä (kohta 3 vkoo, hups). Nyt vaan nukun kaiken vapaa-ajan ja valveilla ollessakaan esim. töissä ei jaksa mitään ylimääräistä ja siks pysyttelenkin aika hiljaa (mikä ei sekään oo yhtään mua). Saa nähdä sit joskus ku kerron tästä ni kuinka moni on arvannu, koska oon oikeesti tosi omituinen ollu nää viikot :D
 
Ensimmäinen neuvola takana! Kaikki ok. Ultrattiin vatsan päältä ja lopulta saatiin sykekin näkyviin. Huojentunut olo. Muuta ei neuvolan suttuisesta ultrakuvasta sitten erottunutkaan. Mittakin saatiin vain sinnepäin. Tosin viikko sittenhän kävin varhaisultrassa, joten sen puoleen kiva olo, kun siellä alkio vastasi viikkoja. Pääsiäisen jälkeen olisi verikoe, ja sen jälkeen saa odotella kutsua nt-ultraan.

Oma olotila raskausoireiden suhteen vaihteleva. Aaltoilevaa pahaa oloa ilmassa. Eilinen iltapäivä töiden jälkeen meni lepäillessä. Hieman helpotti kun kampesin itseni illalla kauppaan. Tänää olo melko pirteä, vielä. Iltaa kohti saattaa turvotus vallata.
 
Nyt tämä tyyppi säikäytti tosissaan! Mulla yhtäkkiä keskiviikkona, kun olin koiran kanssa ulkona, lorahti verta housuihin. Samalla tavalla, kuin meidän aiemmassa keskenmenossa. Sitten alkoi menkkakivut ja paine alavatsalla. Aina vessa käynnillä tuli vähän verta. Sain onneksi lapsettomuuspolille jo seuraavalle päivälle ultra-ajan. Olin niin murheen murtama ja itkin, että ei saada tätäkään pientä pitää. Mutta mitä sanoi lääkäri! "Ihan normaali kohdun sisäinen raskaus... Ja sykekin löytyy":LOL::love:
Itkin kuin pieni vauva ja jäi melkein koko ultra näkemättä, kun vollotin vaan. Oltiin miehen kanssa niin varmoja, että taas tulee huonoja uutisia. Ultran mukaan tänään onkin siis rv 6+6 ja meidän mini oli reilun 8mm:n mittainen :love:
Vuotoa tulikin sitten ultran ja sisätutkimuksen jälkeen taas reilummin ja koko eilisen illan taas pyyhkiessä jäi verta paperiin. Tänään enää onneks ihan vähän.
Onko jollain muulla ollut vuotoa? Kyllä niin pelästyin ja pelkään edelleen :unsure:
Ehkä pakko käydä jossain vaiheessa vielä ultrassa tässä, jos vaan saan miehen taivuteltua yksityiseen :rolleyes: Vaikka onneksi ottavat tuonne polillekin meidät herkästi, jos nämä vuodot ja kivut jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Hcg oli noussu hienosti toissapäivän 165-> tänään 430 :love:

Mutta onpa tää väsymys tappavaa :D oon siis yleensä ihminen joka pärjää helposti 5h yöunilla ja on silti pirtee ku peipponen. Nyt tuntuu siltä että sammahdan kun hetkeksikään pysähdyn :ROFLMAO:

Onneks on sattunu nyt lyhyitä työvuoroja tähän (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mahulda
Vuoto ainaki hetkeks loppunu. Näi kävi eilenki iltapäivällä et loppu, mut aamulla oli taas. Ja siis ku tää nyt ei oo vuotoovuotoo ku ei tuu ees pikkareihi ollenkaa. Vaan ku pyyhkäsee vähä syvemmältä nii sillo :D
Tuossa just kirjoitinkin omasta vuotamisesta. Sen jälkeen, kun itsellä lorahti housuun, on tullut just tollasta sun kuvailemaan vuotoa. Pyyhkiessä tulee ja on sellasta valkovuotoon sekoittunutta. Inhottavaa miten saa stressaamaan!
Mut meillä oli kaikki sitten kuitenkin hyvin, vaikka vuotoa tulikin (ja tulee)...
 
@Mahulda mulla vuotelu jatkuu vaa :/ Edellee vaa pyyhkiessä tulee, mut kuitenki :( yks pieni rikale tms tuli myös joku aika sitte ja sen jälkee taas vaa tota ruskeen punasta valkovuotoo :( On tää nii stressaavaa ja usko meinaa loppua jo :( Viikkoja 5+1 nii eipä ultrakaa paljoo lohtua tois ku ei siinä näkyis välttis viel mitää... Eli odottelu linjalla.
Neuvolaan soitin ja ne sano, että jos tulee kovat kivut tai paljon vuotoo nii si päivystyksee. Mietin vaa et jos tää ny vuotais pihalle näin pienillä viikoilla nii tarvisko se kuitenki käydä lääkärissä toteemassa vai riittäskö vaa kotona seuranta jos ei ois kovia kipuja...
 
@Päppyrä
Voi kun sulla loppuisi tuo, ettei joutuisi stressaamaan :( Niin lohduttavaa kuin se onkin kuulla, että on melko yleisiä nuo vuodot niin ei se ikäväkyllä sitä pelkoa poista. Onko sulla kipuja?
Tuo on kyllä hankala kohta vielä, kun ultrassa ei välttämättä vielä näy oikein mitään. Mutta voisihan käydä kuitenkin jo vaikka viikonlopun jälkeen, kun alkaa rv6 jo lähestyä sulla loppuaan. Käsittääkseni silloin voi jo näkyä jotain selkeämpääkin :)
Tottahan se on, että alkuvaiheen keskenmenolle ei oikein voi mitään ja lääkärit ja muut eivät voi asialle oikein kummempaa tehdä. Ehkä siinä on ajatuksena, jos on kovia kipuja sen vuodon kanssa, ettei ole kohdunulkoinen raskaus. Muuten kai se kotona seurailu on paras vaihtoehto.
Meillä meni raskaus kesken rv5+4, oli vuotoa ja kipuja. Päivystyksessä jouduin sen vuodon kanssa istumaan 7 tuntia!? Eikä siellä lopulta edes selvinnyt mitään, kun nuori tk-lääkäri ei saanut edes kohtua näkymään. Naistentautien poliklinikka oli ehtinyt mennä siinä odotellessa kiinni eli oli hukka reissu :confused: tuli vaan entistä pahempi mieli.
Mutta silloin kyllä itselläkin vuoto runsastui nopeasti ja kivut tuli kuvioihin. Tuollainen tuhruilu lienee ihan vaaratonta. Siis paljon niitä tarrasukkia teidän pienelle :love:
 
@Mahulda kiitos :) Ny ei oo pariin vessareissuun tullu mitää ylimäärästä vuotoo :) Kerran tuli tosiaa joku pieni rikale tms ja se pelästytti, mut vaan yks ja tosiaa iha pieni ja sen jälkeen vuoto on hiipunu, vähä et mitä ihmettä... Noh aika näyttää. Tänäö oon oksentanu kerran ja yökkinykki vähemmä ku eile. Vähä pelottaa seki ku ei tänää oo mitää tuntemuksia ja oireita, mut eiköhä neki palaa :D Ja tosiaa kipuja ei oo ollu ollenkaa. Eli toivoo on taas hetken :)
 
Hitto ku seksiäki pitää välttää nii kaua ku vähääkää vuotaa :/ Ymmärrän kyl ku seksi voi lisätä vuotoo jne, mut silti seki turhauttaa... Ja en ees tiiä et koska sitä oikeesti ees uskaltais hommailla. Vaikka tänää toi 'vuoto' on ollu selvästi vähäisempää ku eilen. Mut silti siitä jää semmonen pikku pelko (eikä iha nii pienikää) et vaikka se loppuis kokonaa nii silti ei varmaa hetkee uskaltais :( Turhauttavaa.
Jos saadaan tää syliin asti nii tää on kyllä sitte eka ja vika lapsi minkä mää mahassani kasvatan :D
 
Voi jestas tätä oloa... 24/7 etova olo mutta tänään ollut neljästä asti ihan koko ajan semmoinen yrjö-suussa-fiilis, vaikken siis ole antanut ylen. Oikeastaan olen toivonut että sais oksennettua jos se auttais.... Mutta ei tässä mitään jos vaan vois maata ja olla aloillaan, mutta esikoinen (kohta 4) pitäis hoitaa samalla ja hän ei oikein taivu siihen että mä vaan makaisin.... Ja samalla hirvittää, kun tietää että tässä voi mennä vielä moooonta viikkoa tässä olossa :sick:

Maximus ja nyytti 6+1
 
Minulla semmoinen doppler, mihin kännykkäsovellus. Testasin niin istukkaäänet kuului, ei sykettä. Mutta hienosti kännykän näytöllä pieni sydän "sykki". Tunnistaa sykkeen ja näyttää numeroina sen. Aika hienoja nää nykyajan vempeleet. Nyt se taas konkretisoitui, että raskaana ollaan.

@maximus , mulla niin et oon vaan maannu ja tehny pakolliset jutut. Oon lapsen vieny tarhaan, siellä hoitajille kertonut et " äitillä on pipi", samoin mun äidille tänään. (Oon siis lapselle sanonut et äiti vähä sairaana). Siinäpä sit selittelet mitä lapsi sillä tarkoittaa kun kuiteskaa ei ole sillai sairaannäköinen/flunssainen :whistle: äidilleni kuittasin vaan lapsen omiksi tarinoikseen, läpi meni :LOL:

@Päppyrä , koita kestää. Eihän yhdyntä keskenmenoa aiheuta, mutta jos se lisää vuotoa niin saattaa aiheuttaa turhaa lisästressiä. Ottaisin iisisti niissä hommissa kunhan tilanne rauhoittuu.
 
Heipä Hei taas.

Väsymys täällä pitää naisen hiljaisena. On niin tappavaa tämä etten ees muistanut. Ja liityn 24/7 huono-olo kerhoon.. rasittavaa ja tiedän että tulee jatkumaan pitkään jos samaa kaavaa mennään kuin aikaisemmin..

Meil ei oo viel vanhemmille kerrottu, siskoilleni olen ja parille ystävälle. Lisäksi mammaryhmät facessa tietää.. kerrotaan kun sopiva hetki tulee. Tuskin nt uä asti odotellaan kuitenkaan.

Tänään kävin perhe Artella Helsingissä ultrassa ja taas voi vain kehua sitä paikkaa. Aivan Maharva kätilö jälleen kerran. Tällä kertaa taidan mennä myös 4D ultraan. Jos siis raskaus jatkuu. Erinomainen edellytys sille on; alkio vastasi tasan viikkojaan 7+3. Syke oli vahva ja 150. Hyvin kuului myös. Liuta kuvia myös saatiin.

Vuoteluista ; mä olen sekä kahdesta tytöstäni että tuulimunasta ennen heitä vuodellut alusta saakka rv 10-11 saakka. Välillä kirkasta verta. Välillä pieniä hyytymiä. Välillä taukopäiviä ja taas.. Tässä raskaudessa en mitään ennen tämän viikon keskiviikkoa ja sillon jo ajattelin että nyt menee kesken kun vatsaa oli särkenyt koko tiistain eikä lepo auttanut.. Mutta eipä mitään. Kohtu kasvaa ja verisuonet ratkeilee.. vuotelut on aika yleisiä ja usein harmittomia joskin stressaavia ja pelottavia . Tsemppiä kaikille niiden kanssa!

StarAngel & Yltsi 15218390155741861541807.jpg 7+3
 
Heipähei!

Täällä yökukkuja kärsii rytminmuutoksesta ja heräsin äsken yöunilta:eek: toivottavasti pian unirytmi palaisi suomen aikaan. Heräsin pieneen kuvottavaan oloon ja heti piti saada jotain suuhun että paha olo lähtee.

Ummetus on ollut jotain järkyttävää, onneksi mulla oli kaapissa vi-sibliniä joka auttanut nyt pahimpaan. Turvotus on taattu tällä menolla eikä työhousutkaa mahtunu enään :sick: eilen alkoiki heti työt ja 9h päivä heti loman jälkeen vei voimat.

Sain maanantaille varhaisultra ajan, jotta saa mielenrauhan että onhan siellä kaikki hyvin :)silloin viikkoja 8+1. Tehdäänkö ultraus varhaisultrassa mahan päältä vai sisäkautta?tiistaina on heti sitten eka neuvola.

Toivon niin että kaikki olisi hyvin:love:

-Happiness89 ja kirppu 7+5:p
 
Sain maanantaille varhaisultra ajan, jotta saa mielenrauhan että onhan siellä kaikki hyvin :)silloin viikkoja 8+1. Tehdäänkö ultraus varhaisultrassa mahan päältä vai sisäkautta?tiistaina on heti sitten eka neuvola.

Toivon niin että kaikki olisi hyvin:love:

-Happiness89 ja kirppu 7+5:p
Mulla on tehty sekä että. Riippuu vähän kätilöstä ja laitteesta. Moni haluaa alakautta kun viikkoja on niin vähän niin on tarkempi. Tsemppiä ultraan ja rytmin kääntöön !
 
Heippa kaikille! Saako esittää kysymyksen?
Teillä on varmaan paras näkemys tällä hetkellä raskausajan ruokavaliosta niin saisko kysyä miten syötte suomalaiset pakaste marjat, ite kerätyt tai kaupasta ostetut? Pitääkö kaikki kuumentaa ennen syömistä :eek:
Ja pakaste kasvikset? Niille kaiketi riittää pussissa kerrottu mikrotus aika?
Kiitän ja kumarran etukäteen jos kehtaatte antaa vinkkejä (y)
 

Yhteistyössä